Wij doen niks anders omdat het de eerste x is. Van ons krijgt hij een zandbak waarschijnlijk, aan opa en oma vraag ik een babyschommel
Wij geven een driewieler We vieren het met familie en misschien nodig ik nog wat vrienden uit. En natuurlijk met taart erbij. Vind het toch wel speciaal en bijzonder de eerste verjaardag, heb al wat versiering besteld
Hier komen de opa's en oma's langs en als mensen langs willen komen zijn ze welkom. Snap dat mensen niet op een verjaardag van een baby zitten te wachten
Hier ook alleen de opa’s en oma’s. Veel familie in het buitenland, dus een groter feest wordt lastig Leuke slingers en ballonnen besteld, komende week nog even een mooie taart bestellen. Over een cadeau moet ik nog nadenken, is lastig gezien ze met Sinterklaas en Kerst ook al een boel heeft gekregen... Ik zit te denken aan een loopfietsje of zo’n fietsje met een stang eraan (geen idee hoe die dingen heten)
Op de dag zelf wel taartje en denk dat oma wel ff langs komt. Feestje zelf 2 weken later met de oudste. Zandbak krijgt hij waarschijnlijk weekend voor zn verjaardag omdat man niet thuis is heel de week
Zo’n fietsje krijgt M. van zijn oma. Je begint dan met een stang eraan, 5 puntsgordel en kunt m helemaal ombouwen tot driewielertje.
Ik bedoel niet zo'n fiets met zonneklep en allemaal van die dingen haha dat vind ik voor mezelf te overdreven
Gelukkig nieuw jaar nog allemaal! Helaas was ik hartstikke ziek tijdens kerst en ook nog wel met oud en nieuw. Baalde (en nog wel een beetje) hier best van. Keek er best wel naar uit. Zo bijzonder he dat de eerste kindjes al weer een jaar worden. Nog een maandje en dan is het hier feest. Wij maken er verder ook niet een groot feest van. Maar gewoon familie en mensen die haar veel zien. Van ons krijgt ze een bankje met afbeelding van haar geboortekaartje er op, waar ook speelgoed in kan.
Ook van mij nog de beste wensen aan iedereen! Wij waren lekker uit eten met kerst, ons meisje at zelfs mee en vermaakte zich prima! Oud en nieuw tijdens vuurwerk lekker doorgeslapen en nu aan het bedenken wat we gaan doen met haar verjaardag. Waarschijnlijk taart en families en trakteren op de baby sensory les. Cadeau nog niet definitief waarschijnlijk dat wij ook zo’n smart trike fiets gaan vragen en zelf een cake smash fotoshoot gaan doen. Nu zijn we met wel of niet naar kdv en slaaptraining bezig aangezien ze nergens anders dan in ons bed wil slapen....
Dank voor het vragen! Niet zo best ze vertikt het om in haar eigen bed/box te slapen. Zodra ik haar optil om weg te leggen is het huilen, wakker wegleggen doet ze niet aan want dan gaat ze gewoon staan en spelen. Ze heeft het van de week de hele dag volgehouden om geen oog dicht te doen, we dachten dan zal ze vanavond wel tijdens het eten instorten etc.maar nee hoor, mevrouw ging vrolijk door en zelfs nadat we een half uur gewacht hadden zodat ze heel diep in slaap zou zijn werd ze klaarwakker zodra ze haar eigen bedje voelde. Andere dagen valt ze als een blok in slaap tijdens een autoritje/boodschappen doen. Ik kan moeilijk elke dag de hele dag met haar thuisblijven.. Voordeel is wel dat ze ‘s nachts beter “door”slaapt
Oh wat vervelend! Hopelijk is ze er snel 'doorheen'. Ik kan je van allerlei tips geven maar je moet het vooral zo doen als je zelf wil. Op jullie bed slaapt ze wel?
Tips zijn altijd welkom! Ja, in ons bed slaapt ze prima, zeker als ik erbij blijf zitten. Heel soms, zoals nu weer, heeft ze een fase dat ik zelfs het bed niet uit mag en dan moet ik echt bij haar blijven zitten maar vaak kan ik dan in de kamer strijken of de was opvouwen.
Ja, erg lastig en vooral niet zo sociaal, we hebben niets meer aan onze avonden..zodra zij slaapt moet ik er bij blijven, ik durf het niet (meer) aan haar alleen in ons bed te laten slapen. Ze heeft af en toe zo’n heftige fase van eenkennigheid, nu kruipt ze zelfs slapend helemaal in me. Ze wil dan ook alleen maar even in mijn armen liggen, naast mij en bij papa is niet voldoende. Ze heeft tot ze een maandje of 5/6 was gewoon in haar wiegje naast ons geslapen maar werd continue huilend en (tot bloedens toe!) krabbend wakker enige manier om haar te troosten was aan de borst en toen kwam ze om het half uur . Op een gegeven moment is ze maar gewoon bij ons blijven liggen omdat ze rustiger werd en sliep en ik sneller en makkelijker kon handelen. Ze bleek last te hebben van eczeem en dat is nu onder controle maar ze wil niet meer terug naar haar eigen bed.
Het is ook de periode dat de verlatingsangst een piek bereikt volgens mij. Met vlagen heeft M. er last van dat hij na een uur slapen ineens wakker wordt en na een paar sec begint te huilen. Ik moet dan ook echt komen, want papa duwt hij weg. Na een knuffel en kus gaat hij dan weer slapen. Soms is het een periode elke avond en dan is het ineens weer even weg.