eind jan/begin feb2017 mama's :)

Discussie in 'De mama's' gestart door toch3, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Meestal is dat pas vanaf ongeveer 15 mnd. Huisarts wil het tot dan afwachten

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Gister bij het cb geweest.. L. weegt nu 8.9kg en is 74cm lang. Hij is vrijwel niet aangekomen in 3 maanden tijd dus moet over een paar weken nog eens terug om te wegen.. ik maak me er niet direct zorgen om, aangezien hij het verder super goed doet.
    Wel is hij de laatste maanden constant verkouden of ziek, dus denk dat daar veel energie naar toe gaat , plus dat het echt een ondernemend en bewegelijk mannetje is.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.586
    17.509
    113
    Straks met j naar de dokter. Hij heeft zo vaak koorts met verkoudheid. Nu weer en zit telkens aan zn oren dus wil daar even naar laten kijken.

En volgens mij heeft hij straks geen tanden meer door het vallen, 3x in de week tand door zn lip is normaal :roflmao::|:(

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

@Spectre M. had ook een afbuigende lijn.
    Schijnt normaal te zijn in de periode van kruipen/staan/lopen.

@toch3 hoe was het met J bij de dokter?

Wij hebben de afgelopen week heerlijk an het weer genoten!
    In de ochtend lekker gewandeld door het park elke dag en na zijn middagdut zijn we overal naartoe gefietst en boodschapjes her en der gedaan.
    Ik woon in een middelgrote stad met allemaal dorpjes eromheen, dus genoeg leuke plekjes om naartoe te gaan :D
    Hij vindt het geweldig om in het karretje te zitten en lekker te loeren naar mensen :D
    Vandaag 30 minuten heen en 30 minuten terug gefietst en dat ging helemaal goed.

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.586
    17.509
    113
    J blijkt idd beide kanten ontstoken oortjes te hebben. Maar omdat hij er vaak snel bovenop is geen AB. Kan een verwijzing krijgen naar de KNO maar ze raadt aan om even te wachten op de lente omdat ze dan minder verkouden zijn vaak. Even kijken wat oorzaak en wat gevolg is. Verkouden door de ontsteking of ontsteking door verkouden.
    Longen waren wel schoon maar hij hoest zo erg dat hij net daardoor (weer) mijn bed onderspuugde.

Gister feestje gevierd van beide jongens. Heel druk geweest, heel gezellig maar voor j tè, nu hij zich niet goed voelt. Hij is wel blij met zn auto's :D

6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Hier ook weer een ziek kindje vanaf afgelopen vrijdag. Gister zelfs 40.2 graden koorts. Nog de hap gebeld omdat hij zo ontroostbaar bleef huilen en steeds naar zn oortjes greep. Helaas kon ze weinig doen, antibiotica geven ze niet meer zo snel. Dusja , uitzieken was het antwoord..
    Gelukkig vandaag weer koortsvrij, maar zit duidelijk nog niet lekker in z'n vel.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.586
    17.509
    113
    Nou, dat is toch weer een ab kuur voor J. Hij heeft duidelijk pijn, vooral snachts, en hij heeft gister erg weinig gedronken. Conclusie van de arts: erg veel druk op zn trommelvliezen en lichte bronchitis :(

Morgen kinderfeestje van de oudste, we gaan proefjes doen (oa een cola fontein) en gewoon lekker kliederen enzo :D

@Spectre hoe is het met L?

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.422
    17.522
    113
    Vervelend al die zieke kindjes, beterschap! Hopelijk knappen ze gauw op.

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    L. is gelukkig weer aan de betere hand. Nog wel wat hangerig en grijpt nog af en toe naar z'n oortjes, maar heb het idee dat het weer beter gaat, gelukkig :)

10. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Zo te horen zijn er hier meerdere kindjes net oorproblemen. J heeft ook heel vaak dubbele midden oorontstekingen. Zij krijgt eind deze maand buisjes.

J zit nog steeds in de maxi cosi pebble op een familyfix maar deze wordt nu echt te klein. We willen graag een draaibare stoel omdat ons dat makkelijk lijkt met in en uit stappen. Nu twijfelen we enorm tussen de maxi cosi axiss en de axissfix. Iemand ervaring met 1 van deze stoelen? Zou je hem aanraden? Of iemand nog een andere optie?

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.422
    17.522
    113
    Heftig, Vrouwke!

Oh wauw, C zit al sinds dat ze 9-10 maanden is in een autostoel :p Maxi Cosi ging echt al niet meer. Geen ervaring met de stoelen die je noemt, wij hebben de Maxi Cosi Pearl.

12. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Vervoer jij C. ook voorwaarts?

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.422
    17.522
    113
    Nee achterwaarts:) Onze kan beide kanten op.

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.422
    17.522
    113
    Ah, de 2WayPearl heb ik dus, zie nu dat er ook een ‘gewone’ Pearl is.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.586
    17.509
    113
    Hier blijft de maxicosi nog even ;) deze heeft een hele lange rug, dochter van 3 past ook nog maar kan de benen dan niet kwijt in de auto :roflmao:
    Waarschijnlijk kopen we een 1/2/3 stoel voor dochter zodat J in de 0/1 stoel van haar kan. Dochter is niet zo zwaar dus mag helaas nog niet naar een gewone groep 2 stoel

Vandaag wel de box uit de kamer opgeruimd. In de keuken blijft hij nog even staan

16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    L. zit sinds kort in de autostoel, maxicosi gaat niet meer echt en hij vond er niks meer aan, was telkens een strijd om hem in de maxicosi te krijgen. Nu met de autostoel geen problemen meer :)

17. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

@Sado hoe gaat het met je? 31 weken lees ik, echt ongelooflijk hoe snel het gaat!

18. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw

Hopelijk gaan de buisjes helpen!

Wij hebben hier al vrij lang de nuna rebl plus. Super stoel. Je haalt er steeds wat uit en daardoor kan je hem ip al van O tot 4 gebruiken. Zowel achter als voorwaarts.
    T enige “min”puntje is dat je hem alleen kan gebruiken als je isofix hebt.

Wij hebben geloof ik toen ook wel even gekeken naar die van maxi cosi alleen zit je daar met een soort riem (tether top geloof ik dat het heette) en dat vonden wij niet praktisch.

19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.422
    17.522
    113
    Lief dat je het vraagt!
    Gaat inderdaad onwijs snel, véél sneller dan bij C voor m’n gevoel :p

Het gaat goed maar het wordt wel rap pittiger nu. Het zal de combinatie van redelijk snel weer zwanger zijn én nu een hele nieuwsgierige, ondernemende dreumes in huis hebben zijn. Heb nu regelmatig enorm last van buikpijn, rugpijn, harde buiken, vermoeidheid, etc. Het gaat allemaal net even wat minder dan toen ik zwanger was van C.
    Ik zal - net als bij C - met 38 weken worden ingeleid ivm mijn bloeddruk, dus hoef niet lang meer :)

Met de baby gaat het verder super, heb weer elke 2 weken een groeiecho en hij blijft netjes op de P50 lijn. Hij wordt dus waarschijnlijk kleiner geboren dan z’n grote zus die toch niet héél klein was met 7 pond bij 38+0 :p

20. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Oh herkenbaar! Het is echt zwaarder als je er nog 1 hebt lopen!
    Wat fijn dat je al weet wanneer hij geboren wordt, dan is het nu al bijna aftellen.

Deel Deze Pagina