eind jan/begin feb2017 mama's :)

Discussie in 'De mama's' gestart door toch3, 8 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Hopelijk dan een sprongetje inderdaad! Gelukkig is het spugen minder!

2. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik weet niet zo goed wat ik haar aan moet doen buiten. Ze heeft een romper aan zonder mouwen en t shirt met lange mouw. Heb je haar dan nog een vestje of jasje aan?

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Ja, ik doe haar altijd 1 laag meer aan dan ik zelf aan heb. Dus vandaag een rompertje zonder mouwen en een dun blousje met lange mouwen. Buiten in de tuin had ze dr lente/zomerjasje aan. Ik hield dr natuurlijk wel in de schaduw dus zo super warm was t niet :)

In de wagen met wandelen had ze het zelfde aan, niet nog extra een dekentje over dr heen (wat ik normaal wel altijd heb)

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik had hem een rompertje zonder mouwen aan gedaan en daarover zijn, iets dikkere, zomerjasje, maar had helaas wel een gloeiendhete baby na twee uurtjes in de kinderwagen.
    Zag veel mensen die hun baby geen jasjes aan hadden gedaan maar gewoon een shirtje met lange mouwen.

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Oh wauw! Hier gelukkig geen last van gehad, maar ben dan ook vanmorgen naar buiten gegaan toen t wat minder warm was.

Helaas is t lekkere weer na vandaag alweer voorbij :(

6. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ik had O vandaag lekker in de draagdoek, gezichtje ingesmeerd en bonnet op, heerlijk de hele dag buiten. Hij heeft bijna de hele dag geslapen!

7. Adrianna

Ligt ook meer aan M. hoor. Hij heeft het snel warm merk ik. Thuis heeft hij genoeg aan een rompertje met lange mouwen en broekje.
    Gaat wat worden in de zomer ben ik bang...

8. Adrianna

Wat fijn harperhazel. Dus een heerlijk uitgeruste baby :D

9. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Ja heerlijk he! Wij zijn vandaag naar het strand geweest, of nja over de boulevard gewandeld..
    Had voor L. wel een jasje mee, maar niet meer nodig geweest. Hij lag in de wagen, romper met korte mouw en shirt met lange mouw. Dekentje in de wagen ook niet gebruikt.. was warm zat zo:)

10. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik heb haar gisteren inderdaad ook een extra vestje over de mouwloze romper met t shirt lange mouw gedaan. In de kinderwagen nog onder een hudrofieldoek. J heeft het idee toch wat over haar heen te moeten hebben met slapen heb ik het idee

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Flesvoeding mama's hoeveel fv krijgen jullie kindjes en hoe oud zijn ze/ wegen ze?

L. zit nu al op 170cc (150/5)
    En die gaan er goed in..... maar omdat hij nu ook s nachts nog komt zit hij aan 6 flessen en krijgt zo wel erg veel binnen vind ik.... is dat geen probleem?
    Eerst keek ik er niet zo naar maar wil ook geen overgewicht veroorzaken 😅
    In de nacht krijgt hij trouwens een kleine fles 90cc.
    Morgen weer naar het CB.. ben benieuwd wat hij weegt (denk tegen de 5kg) en dan zal ik het daar ook nog even bespreken.

12. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    J krijgt borstvoeding maar drinkt 120 als ze een flesje flesvoeding krijgt. Wat belangrijk is, is dat ze niet meer dan 1 liter flesvoeding krijgen in 24 uur. Grofweg is er een rekensom die je kunt gebruiken 150xgewicht en dit delen door het aantal flesjes. 5 kilo zou dus zijn 5x150 of een 6x 130.Hij zit dus met 5x170 en 1x90 net wat erboven maar niet gigantisch.Ik zou me niet zo druk maken dus. Als hij nu nog zeven flessen kreeeg van 170 was het een ander verhaal

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    C krijgt 5 voedingen: 2x 165 cc (150/5) en 3x 200 cc (180/6). Ze drinkt niet alles op, gemiddeld zit ze op zo'n 800 cc per dag :)

14. Adrianna

4(soms 5) keer 150/5 en 1 keer 180/6
    Hij weegt nu 5200 gram en is twee maandjes oud

15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Ohh dan krijgt L. toch wel erg veel...maar hij drinkt echt alles op 😰 haha zal het zo horen bij het CB

16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Hij zat vorige week ook 2 dagen op 5 voedingen maar nu komt hij s nachts steeds weer 🙄 ik probeer dan eerst met zn speen...dat helpt voor een halfuurtje maar daarna begint hij echt te zeuren dus dan moet ik wel wat geven. Vannacht een flesje 90/3 gegeven maar toen sliep hij daarna weer slecht door haha. :)

17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Nou heel raar. Die van het CB vond dat hij meer dan genoeg binnen krijgt, eigenlijk wel te veel. Ik mag hem best even laten huilen 's nachts zei ze of steeds zn flessen kleiner maken 's nachts anders went hij eraan ia haar mening...... maar laten huilen vind ik een raar advies. Als L. 'S nachts gaat huilen stopt hij echt niet uit zichzelf, dan heeft hij gewoon wat nodig.
    Ik blijf gewoon 6 flessen geven, hij zal toch uit zichzelf wel een keer gaan doorslapen?
    Hij weegt nu 4700gr trouwens. Ook zn eerste prikjes gehad..ging best goed. Even gehuild en nu ligt hij te slapen

18. Adrianna

Cb deed hier niet moeilijk en die 150/5 mocht hij al gewoon hebben.
    Alleen met overgaan naar 180/6 voor elke voeding moesten we nog wachten maar we waren ook niet van plan hem volledige 180 te geven.

19. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ene oor in andere oor uit.... gewoon doen waar jij je goed bij voelt!:)

20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Anders mag zij wel een nachtje op hem passen😂 ik geef hem liever nog een flesje waarna hij verder slaapt ipv ieder uur naar hem toe te moeten omdat hij huilt

Deel Deze Pagina