Eind januari 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Caruli, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Hè meiden, vandaag Chevano weer voor het eerst na me schoonmoeder geweest ik ben al een week weer aan net werk maar me vriend had langer vakantie. Is die kleine toch 5 weken thuis geweest, maar het ging hartstikke goed :) morgen mag ie weer een dagje ma het kdv. Vind ie zo leuk echt fijn. Ben alleen benieuwd hoe die het morgen doet hahahahah Gerrum die leidsters!!;) hoe issie hier? Ti's rustig...

2. vonnie32

vonnie32 Bekend lid

7 jun 2011
    810
    0
    0
    Amsterdam
    Kly073 nee hoor werk al een tijdje maar halve dagen maar nu had ik haar gisteren weg gebracht en vanavond pas weer thuis anders heb ik haar altijd gewoon thuis oppas aan huis.. Maar nu ging ze gezellig logeren.. Merel drink al een tijdje uit een tuitbeker ging prima nu wil ze het niet uit de fles ook niet sap dus ja lastig nu maar met een bekertje proberen..

Maar wat super dat het zo goed ging geeft toch een fijn gevoel en voor je schoonmoeder ook leuk.

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Kly: oh lekker lang thuis geweest is hij dan, ach die leidsters zijn wel wat gewend hihi :p

Vonnie: misschien een rietje?
    Dat ze nu al uit een tuitbeker drinkt zeg.
    Vlotte tante ;)

Hier kreeg ik vandaag van de fysio van Mitch te horen dat Ziva ook wat hulp nodig heeft.
    We maken allemaal luie kids denk ik..
    Tja Mitch heeft dan een andere reden, maar toch. Casey is vandaag voor een test geweest, ben benieuwd wat de fysio ervan vind.
    Zal het volgende week horen.
    Wanneer Ziva start met fysio is nog niet bekend, ze wilde wachten totdat Mitch weg zou gaan bij haar, maar die zit er voorlopig nog. Op het revacentrum was nu nog geen plek voor een extra fysio.

4. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden, ik ben weer even "lekker" aan het kolven op werk. Gisteren was het even paniek, ik had m'n kolf incompleet meegenomen.
    Gelukkig is manlief met Quinn op de bus gestapt en heb ik haar tijdens de lunch live gevoed! :D

5. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    @Caruli; jeetje dat ze dat zo vroeg al 'nodig' vinden meis. Op basis waarvan krijgt Ziva fysio? Vind tegenwoordig namelijk wel dat kinderen en zelfs baby's :O al zoveel moeten....

@Vonnie; hihi je hebt dr zeker weer flink geknuffeld gisteravond. Ik vind t ook altijd raar als ik pas later 's avonds thuis ben dat ik de kids dan de hele dag niet gezien heb. Dan MOET ik ze echt ff flink knuffelen hihi :D

pfff ik zit in een dilemma. Mijn mama wil op de kids passen een weekje zodat wij een keertje samen op vakantie kunnen. Jeroen zei meteen: DOEN WE! haha maar ik vind het toch wel erg moeilijk. Dano red zich wel (4) maar ben zo bang dat ik iets verklooi met de hechting van Jill. Zou me zo schuldig voelen. (naast dat ik ze ook erg mis natuurlijk) Maar ja aan de andere kant is het natuurlijk wel heerlijk om een keer samen weg te kunnen. Dat is echt heel lang geleden. Heb pedagogen als vriendin en die zeggen dat je juist beter nu kunt gaan als over een jaar bijv. Maar goed dan nemen we ze gewoon lekker mee! Doen we sowieso regelmatig bij weekendjes weg etc. En ze zeggen eigenlijk ook allemaal dat ik me echt niet druk hoef te maken voor 1 weekje...
    Heb zelf Pabo gestudeerd dus weet het alleen goed hoe het bij 4-12 jarigen werkt haha. Ff over nadenken... Het is wel zo dat mijn mams de meest vertrouwde persoon voor Jill is en ze is echt dol op dr oma. Geloof dat dat ook wel een belangrijk punt was. Ach ja we denken er ff over na.

@Choco: O wat heerlijk zo'n onverwachtse live voeding :D Gezellig!

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Choco: ah mooi opgelost toch ;)

Kl: doen meid, jullie meid kan het aan.
    Eens tijd met zijn tweeën is ook goed en fijn.
    Je zult je kids zeker missen, maar een week is zo voorbij ;)

Ik zou gelijk mijn kofferspakken bij zo'n oppas aanbieding :)
    en hou toch zielsveel van mijn kids.

7. vonnie32

vonnie32 Bekend lid

7 jun 2011
    810
    0
    0
    Amsterdam
    caruli jemig net wat kellox zegt moet tegenwoordig allemaal snel Merel rolt ook nog helemaal niet ja naar de zijkant toe dat is het zitten kan ze wel al goed. Merel drinkt nu al 3 weken uit een tuitbeker eerst ff geprobeerd lukt toen niet echt maar nu wel best wel een schattig gezicht.

Kellox meid ik had het wel geweten en als ze zo dol is op de oma komt dat helemaal goed natuurlijk zal je haar enorm missen maar het is toch ook ff lekker om samen er op uit tegaan nu kan het nog ik zeg doen!! Maar succes met je beslissing.

choco dat was dan een mooie oplossing ja je moet toch wat hihihi.

Nou met Merel naar de dokter geweest had een rode keel en voor de rest kan ze wat last hebben van de buikje omdat ze aan de diarree is. We moeten het in de gaten houden koorts heeft ze niet en is voor de rest vrolijk.

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Vonnie: hou ze maar goed in de gaten.
    Misschien dat ze idd daarom niet graag drinkt, je zou een pcm kunnen proberen dan heeft ze er misschien minder last van.

Ja tegenwoordig moeten ze al veel..
    Maar je kunt het met oefeningen wat bijsturen he.
    Mitch heeft vanaf 6 mnd fysio, maar dat is anders.
    Ik heb zelf ook wel door dat ze wat aan de luie kant is, maar goed ik heb nog geen haast hoor hihi.
    Mijn laatste beebje :(

9. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Thnx meiden, fijn om te lezen dat jullie het wel zouden doen hihi :) Voel ik me al iets minder opgelaten.. Ik denk er inderdaad ff over na. Zou financieel gezien ook wel beter uitkomen. Anders konden we denk ik sowieso niet weg dit jaar.
    Wat is zo'n forum toch heerlijk hè! hihi ff overleggen :p

@Caruli; ja op zich kan t natuurlijk geen kwaad. Tips en oefeningen zijn wellicht altijd handig om d'r een beetje extra te stimuleren. Zolang t maar niet te overdreven wordt gezien d'r leeftijd. Ja en ik snap heel goed dat je t ook weer niet zo heel erg vind aangezien ze je allerjongste en laatste kindje is... Groot worden ze toch wel, en t gaat allemaal al zo snel...

@Vonnie; wat goed inderdaad al zeg van Merel. Uit een tuitbeker. Heb het eigenlijk nog niet geprobeerd hihi. Misschien maar eens doen voor de gein :) Nou gelukkig geen gekke dingen gevonden bij de dokter. Hopelijk gaat het zere keeltje gauw over... Daar zal ze wel flink last van hebben. En natuurlijk dr diarree. Heeft ze toch een virusje oid onder de leden waarschijnlijk. Geef je dr pcm tegen de pijn? Beterschap!

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Kel: daar zijn we toch voor ;)

De tijd gaat idd te snel zeg, voor je het weet vieren we al de eerste verjaardagen.
    Pff Casey al bijna 10 jaar zeg. Waar blijft de tijd!

11. vonnie32

vonnie32 Bekend lid

7 jun 2011
    810
    0
    0
    Amsterdam
    Caruli: lekker langzaam gaan kan je nog genieten want het gaat zo hard allemaal en vooral als het de laatste baby's is. Maar oefeningen kunnen nooit geen kwaad toch.

Kellox: lekker is dat he' ff er over kletsen geef je dan toch weer een goed gevoel. Denk er lekker over na maar het is wel een super aanbod heerlijk met zijn tweeën weg genieten is dat.

Nee ik geef geen pcm kan ik eigenlijk wel doen he'durf dat nooit zo snel tegeven. Ze heeft net wel de fles helemaal op 180+6 en heb daar nog eens 20cc extra water bij gedaan zo krijgt ze toch ook vocht binnen water drinken wil ze nu echt niet ook niet uit de tuitbeker of fles.. net ook weer een mega spuit luier dus ze is niet echt lekker.

12. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vonnie: wat minder dat ze nog steeds niet helemaal lekker is. Goed dat je bij de ha ben geweest, je zit er zo toch bovenop.
    En wat knap dat merel al uit een tuitbeker drinkt!

Caruli: fysio zal vast geen kwaad kunnen. Maar zo langzaam komt ze op mij nou ook weer niet over. Grappig trouwens dat ik vaak bij jongetjes die langzaam zijn hoor zeggen (door professionals) dat het niet uitmaakt want jongens zijn nou eenmaal lui. :p

Kellox: wat een lief aanbod van je moeder! Mijn moeder is ook orthopedagoge en ze heeft me pas weer een heel artikel gemaild over hechting. Als je meer zekerheid wil hebben kan ik haar eens vragen hoe het zit met hechting?
    Ik zou dat zelf nog niet kunnen. Ik ben nog geen nacht van Quinn gescheiden geweest. Ik heb manlief met z'n verjaardag een nacht/weekend met m'n tweeën weg geeven. Leuk... Maar ik heb helemaal een zin om niet bij Quinn te zijn... :(
    Ik ben echt erg!! HAHAHA :)

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Choco: Klopt over het algemeen heeft de fysio meer jongens dan meiden in behandeling ;)

Hier de huisarts aan de telefoon gehad, moet morgen even met Ziva komen dan kijkt hij even of hij het zelf nog aandurfd of niet. Maar hij zei al dat hij het waarschijnlijk niet zal doen omdat ze te oud is.. Dus zal het toch naar de KNO arts worden. Maar ja morgen dus eerst voor de sier naar hem toe. ( net of ik niks te doen heb)

14. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kellox: heb het even bij ons mam nagevraagd en je hoeft je absoluut geen zorgen te maken voor hechting. De hechting loopt pas gevaar als je kind langere tijd wordt blootgesteld aan een instabiele situatie (ouders met mentale problemen) of als er langdurig niet op de signalen die de baby zendt wordt gereageerd. Niets wat in een normale gezinssituatie voortkomt. En je kan zonder problemen met vakantie gaan! xx

15. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    @Vonnie; dan zou ik gewoon een pcm geven hoor. kan echt geen kwaad. Ik geef t eigenlijk ook nooit maar als Jill pijn of koorts zou hebben zou ik het wel doen hoor. Ze voelen zich er vaak snel beter door en je hebt meteen een heel ander kind ;)

@Caruli; o jee als de ha het al zo brengt weet ik niet of ik überhaupt nog naar hem zou gaan hihi ;) Succes morgen in ieder geval!

Thanks Choco :D; dat is super dat het wat Jill betreft in ieder geval niet uitmaakt! Zij was natuurlijk mijn belangrijkste punt. Dat ik haar en Dano zelf ook niet wil missen is meer een egoïstisch puntje van mezelf hihi :D
    Leuk dat je dat kadootje voor jullie samen aan je man hebt gegeven! :) Jeroen probeert me ook echt te pushen om te gaan want hij vindt het wel heel belangrijk om dit gewoon eens lekker te doen saampjes :) Ben zelf ook nog geen nacht zonder Jill geweest. Nóg sterker...Dano ging laatst pas voor het eerst logeren en die is al 4 hihi!
    Misschien moeten we het ook maar gewoon doen...zal daarna ook wel weer vele jaren niet meer gebeuren ;) Ik wacht nog heel ff tot Jeroen me weer over gaat halen :D Nogmaals thanks 4 the support ladies!

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
  17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik heb eindelijk door hoe ik foto's kan plaatsen met de ipad, wel een link ipv foto maar dat maakt niet uit ;)

Vanmorgen naar de huisarts geweest, ze word doorgestuurd naar de KNO. Ze zit op het randje, hij is wel vrij kort maar toch net een twijfel geval.
    Maar omdat het eetproblemen geeft wil hij wel doorverwijzen.
    Omdat het dan wel van belang is.
    Maar goed een keer bellen voor een afspraak en dan maar zien of de KNO het ook nodig vind.

18. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Sorry meiden, een tijdje niet veel online geweest wel op fb:).

Mijn oeps momentje is gewoon afgelopen, afgelopen week was ik ongesteld dus niks aan het handje. (aan de ene kant wel jammer *bloos*)
    Voor de rest problemen met het drinken van Jack, hij wil alleen maar mama en niks anders. Geen fles, geen tuitbeker, geen gewone beker en geen pap. Dan heb ik het over mamamelk.
    Hij drinkt wel verse vruchtensap uit een beker (met hulp natuurlijk) ,maar voor de rest niet, ook niet als je er dan snel wat melk in gooit. Zal toch echt de geur zijn ofzo denk ik.

19. zondagskind

zondagskind Bekend lid

9 mei 2011
    857
    0
    0
    Hallo mama's!!

Op uitnodiging van Vonnie en Caruli wil ik graag met jullie mee gaan kletsen aangezien er bij ons januari mama's groepje niets meer geschreven word. we hebben het topic vandaag gesloten!

Ik ben Sanne en moeder van Joes die op 6 januari geboren is. Ben getrouwd en samen hebben we nog 2 kids, Eef van 6 en Siem van 5.

Joes woog bij zijn geboorte maar liefs 9 pond, en woog op 3 juli bijna 7300 gram en was 65,5 cm groot.
    Het is natuurlijk een heerlijk ventje, erg tevreden en huilt nauwelijks behalve als zijn eten niet snel genoeg komt!
    Joes heeft last van koemelkallergie en rond de 9 maanden krijgt hij weer een test om te kijken of hij er al overheen gegroeid is.

Als jullie meer willen weten dan hoor ik het wel!

Groetjes Sanne

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hi Sanne
    Welkom aan deze kant :D
    Jou Joes dus ook KMA, welke voeding krijgt hij?
    Was vergeten dat Eef en Siem bij jou hoorde :)
    zitten ook dicht op elkaar of niet?

Hieronder staat een lijst die mag je aanvullen met de gegevens van Joes als je wilt ;)

Deel Deze Pagina