Eind januari 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Caruli, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    O hihi Suze, zie dat jij inmiddels ook gepost hebt :)
    Super dat Devon slaapt. JA die zal zeker het e.e.a. in te halen hebben gehad. Wel fijn dat je weer wat tips mee hebt gekregen!

2. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @kellox, waren wij samen aan het posten..;)
    fijn dat het goed gaat met de kleine meid, ze groeit goed!
    vervelend van die nachtelijke uurtjes,maar net wat je zegt, je kunt je er nu op in stellen....slaapt ze sávonds wel gewoon? want dan kun je mss iets eerder wat slaap al pakken??
    ik moest wel lachen jij met je sporten:D:D ik moet er nog niet aan denken,maar kan goed geloven dat je daar juist energie uit haalt!

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Goedemorgen;)

Kellox: fijn dat het goed gaat met jou en je meissie :D
    Ze groeit idd goed zeg.
    Sporten wat is da?? Hihi
    Hier geen tijd en puf voor.
    Ren me al rot met 3 kids waarvan 2 kleintjes;)

Suze: jij dus weer terug op de pepti.. Het zal nu wel beter gaan ( hopelijk)
    Hoeveel zantac moet je nu geven?

Hier word dat per kilo lichaamsgewicht berekend dus helaas krijgt ziva nog niet zoveel
    Motilium: 4x 1.2ml per dag
    Zantac: 2x 1.2ml per dag
    Lactulose: 1x 4ml per dag

Heb haar vanmorgen 4ml gegeven van de lactulose, vandaag is dag 7 dat ze niet gepoept heeft....

4. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen,

@curali, devon krijgt 2x 1,6 ml zantac, hij heeft sinds gistermiddag dan weer pepti en vanmorgen weer uit zichzelf een poepbroek...
    wat sneu dat ziva al 7 dagen niet heeft gepoept:$ wilt ze wel drinken dan? want ze zal dan behoorlijk vol zitten...arm meiske!

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hij weegt dan meer als Ziva denk ik ;)
    Mocht ze zo niet gepoept hebben bel ik de ka om te vragen of ik een microlax mag geven...
    Ze blijft maar krijsen tijdens het persen

6. bianca87

bianca87 Bekend lid

8 okt 2010
    752
    0
    0
    Verpleegkundige
    Omgeving Utrecht
    Al dat gepoep bij die kinders hier of eigenlijk helemaal niet haha.
    Wil iemand misschien wat poep van mijn beeb hebben? Ik word af en toe wel simpel ervan. De kleine meid is net een poepfabriek en poept zo 5-8 keer per dag.... Ben toch blij dat ik niet zovaak hoef ;)

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Bianca: das ook niet handig zoveel, maar goed ze kunnen het maar beter kwijt zijn ;)

8. bianca87

bianca87 Bekend lid

8 okt 2010
    752
    0
    0
    Verpleegkundige
    Omgeving Utrecht
    Ja ik heb het liever zo dan andersom. Ze kan ook zo heerlijk opgelucht kijken daarna haha.

Mijn lieve meisje heeft gister trouwens voor het eerst gelachen. Zo schattig. Ze blijft het nu ook doen. Bij een leuk speeltje verschijnt er een geweldige glimlach op haar gezichtje

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oh lief is dat he :D

10. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @curali, ach wat sneu zeg....wat is dat andere?

@bianca, ja ze kunnen er maar beter vanaf zijn! leuk/lief he als ze zo lachen!

devon heeft nu wat krampjes, dus ligt lekker op de arm te slapen nu;)

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Motilium is een goedje dat ervoor zorgt dat het eten sneller van de maag naar de darmen gaat. Werkt tegen misselijkheid en evt spugen

12. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    hoi meiden,

met paps niet zo goed.. slecht nieuws.. maar ja.. leven gaat door, dus om heel de dag te gaan grienen komen we ook niet verder mee.. laten we nu maar van de tijd die we hebben van elkaar genieten...

onze kleine man poept sinds zaterdag ineens zo slecht, nauwelijks dus!!! daarvoor geen enkel probleem gehad.. en we hebben geen gekke dingen, zijn niet over gegaan op andere voeding, hij krijgt nu zo een twee tot 3 weken comformil 1 (dat is omneo in nederland) maar geen problemen, elke dag goede mooie poepluier, en sinds zaterdag ineens niet.. leek kauwgom zo hard wat eruit kwam... nu net een klysma gegeven, en kwam meteen 4 keer een grote poep uit, heel dun, dus niets hards aan.. maar waarom hij dan niets eruit krijgt zelf .. joost mag het weten..

13. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @moi, he bah meis...heel veel sterkte!
    vervelend van het poepen! helpt wat zonnebloemolie niet door de fles?

@curali, haha ik bedoelde dat van het poepen, is dat een klysma ofzo?

devon ligt nu net op bed, even kijken of hij eventjes kan slapen, hij heeft weer flink last van het buikje, ik had even in de boekjes van de andere gekeken,maar die hebben het ook wel tot een week of 11-12 erg gehad, dus we hebben nog even..;)
    raar dat je dat soort dingen snel weer vergeet(of eigenlijk maar goed ook;))

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Suze: oh microlax? Hihi das idd een clysma.
    Mag hem geven dus net gedaan en ze ligt nu te drukken, hopelijk niet alleen de clysma zelf...
    Moet nu op 4 ml lactulose blijven zitten totdat ze weer goed poept en dan weer proberen met minder...
    En mocht het niet lukken met poepen mag ik voor een paar dagen 2x 4ml geven..

Pff wat een gedoe steeds met dat poepen.
    De zantac spuugt ze ook steeds uit en nu moet ik het proberen tegelijk met slokje water of ranja te geven.. Ze moet hem echt nemen anders komt ze niet van het zuur af.

Pakt Devon de zantac goed?

15. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    @olie in de fles helpt ook niet... en melksuiker in de fles ook niet...

nu afwachten hoe het nu gaat, is nu leeg, 4 keer een grote poep na de klysma...

oww en btw svp niks op fb over mijn pappa.. ivm familie

16. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @moi, fijn dat hij het nu wel even kwijt is...sneu als ze niet af kunnen he..
    hopelijk gaat het snel weer beter!

@curali, ik doe de zantac in een flessenspeen, omdat hij dan honger heeft zuigt ie eerst de zantac op, dan doe ik de speen op de fles zelf en krijgt hij de fles erachteraan, zo heb ik het ook altijd bij danique gedaan, was een tip van de ka toen.
    echt vervelend van dat poepen he...hopelijk gaat het snel weer beter...

17. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hi meiden,

hoe is het?

hier een mannetje die echt van het ene uiterste naar het andere gaat,na die 2 dagen dag en nacht krijsen, slaapt meneer nu al 2 dagen 19 van de 24 uur....:D

18. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @curali, heb je wat aan de tip van de flessenspeen?

19. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden, hier een meisje dat even helemaal van slag is. De osteopaat gisteren had wel wat gevonden en heeft haar daarvoor ook behandeld. Daarna was ze 's avonds SUPER onrustig. Daar had de osteopaat al voor gewaarschuwd, dat dat een mogelijkheid was. Gelukkig heeft ze 's nachts als een roosje (naast me) geslapen.

Vanmorgen was ze weer lekker rustig maar nu is het sinds het avondeten weer raak. Veel huilen en veel spugen.

Omdat ze de laatste tijd erg verkrampt doet (onderdeel van de onrust, geen idee of het reflux of krampjes zijn die er achter zitten) zijn we met infacol begonnen. Heeft iemand daar ervaring mee? Sindsdien heet Quinn namelijk amper meer gepoept, terwijl daarvoor ongeveer iedere luier wel wat ontlasting bevatte.
    Net zat m'n man met haar beentjes te fietsen en toen leek ze wel leeg te lopen. Maar de arme meid is nog steeds helemaal van slag! :( eigenlijk is ze alleen rustig als ik haar aanleg.
    Maar ja, dat is volgens mij ook niet de beste actie als ze veel moet spugen... :(

Sorry voor het ego bericht, ik kom morgen weer even reageren op jullie!

20. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @choco, he wat vervelend meis! Ik heb ook wel vaker gehoord dat de kindjes een paar dagen onrustiger zijn als ze bij de osteopaat zijn geweest, ik gebruik ook infacol, ik durf niet te zeggen dat het helpt,maar durf er ook niet goed mee te stoppen,bang dat het dan erger wordt en volgens de ka kun je het gewoon geven,het wordt niet opgenomen door het lichaam.hier heeft het volgens mij geen invloed op het poepen.
    Als ze spuugt,ruikt ze dan erg zuur? Want als dat zo is dan zou ik toch ook eens langs de ha gaan,want zuur kan ook erg pijn doen.
    Wbt de krampjes, devon vind het fijn als ik een warme doek op zijn buikje leg, van de vpk kreeg ik gisteren de tip om een handdoek op te rollen in een u te leggen in bedje en hem dan in die u te leggen met de billen precies in de onderkant van de u, de beentjes vallen dan over het rolletje, hij lijkt het idd wel fijn te vinden!

Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat je meisje snel weer rustig is!
    Knuff!

Deel Deze Pagina