Eind januari 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Caruli, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    #381 ChocoChick, 28 feb 2012
    Laatst bewerkt: 28 feb 2012
    Dat schiet ook niet op, meiden. :(

Wat een bizar advies, Suze. Is de hoeveelheid eten het enige wat je moet veranderen?
    En hoe kan een arts zo'n krampjes nou gewoon normaal vinden, Caruli?

Heel vreemd hoor!

2. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    #382 ChocoChick, 28 feb 2012
    Laatst bewerkt: 28 feb 2012
    *Gaap* ben echt weer even super gaar! Gek is dar hoe de ene nacht gewoon zwaarder is dan de andere. Hebben jullie allemaal ook bof een nachtvoeding?

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Oh meiden wat heftig he die krampen en dat niet kunnen poepen... Ik heb voor de krampen infacol, maar nu raakt ze weer verstopt en heeft ze een dagtaak aan het poepen. Wanneer ze wakker is perst ze bijna alleen maar. Ik doe nu een druppeltje olijfolie door de fles, dat lijkt te werken want ze poept nu wel weer eens per dag, maar het duurt nog steeds een eeuwigheid en ik moet haar er wel bij helpen. Dat doe ik door tegen haar voeten te duwen zodat ze kracht kan zeteen en soms wil de thermometer ook helpen. Ze heeft nu ook speciale voeding en probiotica, maar daar merk ik nog geen verschil door alleen dat haar ontlasting anders is, niet meer zo compact hihi!

Gisteren voor het eerst naar het cb geweest, ze is helemaal goed gekeurd. Ze weegt nu 4320 gram en is 56 cm. Ze is in een maand gewoon een kilo aangekomen hihi! Verder vond de arts haar erg alert en lekker pittig, ze vond het onderzoek namelijk niet zo leuk haha!

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Doortje: je mag best een theelpel per fles geven hoor mocht het nodig zijn ;)
    Ze is super gegroeid zeg:D

Hier donderdag naar het cb en dan krijgt ze de eerste prikjes..:(

5. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook sinds kort aan de infacol omdat we dachten dat ze krampjes had maar ze is nu inderdaad vaker erkent aan het persen. Is dat een bijwerking van de infacol? Begin nu te twijfelen of we niet moeten stoppen met die infacol.
    Quinn gaat steeds meer huilen lijkt het wel :( nu zijn we haar de hele tijd aan het troosten als ze niet aan het drinken of slapen is... Dat is toch ook niet normaal?

Doortje: wat fijn dat ze zo goed is gegroeid!

Caruli: spannend de eerste spuitjes! Hier duurt het nog 3 weken... Ben benieuwd hoe ze dat gaat doorstaan.

6. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Chocochick, ja ik heb al vaker gelezen dat baby's verstopt raken van de Infacol. Hier hebben we het al zonder geprobeerd, maar dan heeft ze echt meer last en is ze huileriger dan met de Infacol. Wij hebben nu Orthiflor start erbij, dit is een probiotica wat de darmflora ondersteunt. Heb er veel goede verhalen over gelezen, dus vond het wel het proberen waard! Ik zou het even aankijken zonder de Infacol, want dat ze zoveel huilt lijkt me ook niet goed.

Jeetje Caruli, krijgt ze dan alweer haar prikjes!
    Hier is het nog 4 weken weg, maar ik kan er nu al tegenop zien!
    Oh dus ik mag best meer geven?
    Dan ga ik dat doen, want het lijkt wel te werken maar nog niet voldoende...

Ik ben vandaag terug op het ziekenhuis geweest voor de nacontrole.
    Mijn vk vond het leuk om Naomi weer even te zien.
    Ik ben helemaal goedgekeurd en hoef gelukkig niet meer terug.
    Hopelijk pas over een jaar of 2, 3 weer! ;)

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Infacol hebben we gebruikt bij Mitchell, leek wel iets te werken.
    Maar ermee gestopt omdat hij koemelkallergie had en daarom zoveel krampen had. Toen we andere voeding kregen ging het over.

Doortje: fijn dat je goed gekeurd bent ;)

Ik heb pas eind maart de nacontrole bij de gyn..

Hier is Ziva vanaf vanmorgen half 7 aan het huilen, ze is doodmoe en wil slapen maar kan het zo niet...
    Ik weet gewoon niet hoe ik het allemaal moet doen.
    Ziva troosten, mitchell uit bed halen en verzorgen..en ondertussen blijft ze maar verkrampen en huilen :(

8. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jeetje, Caruli. Dikke knuffel voor jou!!
    Hopelijk belt je ka morgen vroeg al en weet die raad!!

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Tja dat zal wel niet..
    Pff kan veel hebben maar op den duur is het op..
    Slaap al maanden snachts niet door, en dan mensen het gek vinden als ik een keer een kort lontje heb ..

Ach ja we zullen wel horen morgen wat ze nu weer voorstelt om te gaan doen

10. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Alle meiden een dikke knuffel voor jullie problemen met poepen en krampjes.
    Wat een ramp voor die kleintjes en ook voor jullie zeg.

Hier vandaag boodschappen wezen doen voor 40%korting bij de plus, die is vanaf 1 maart weg bij ons.
    Nog een maatje 3 en 4 pampers kunnen krijgen, jammer genoeg waren dat de laatste 2 pakken, ik wilde er best wel meer kopen:D.
    Ook nog wat extra badolie van zwitsal gekocht, dat komt altijd wel op.
    Zo maar eens de rest van de boodschappen opruimen, heb net eerst even 2,5 uur geslapen met Jack wat was ik moe zeg.

Gisteren voor het eerst weer gesport (op de wii), erg leuk maar mijn kuiten zijn nu wel gevoelig.

Nu maar even Jack wat eten geven, ik wil kijken of ik er een ritme in kan krijgen en zeker de laatste voeding op ongeveer dezelfde tijd geven. Gisteren lag hij er om kwart voor 12 in, sliep ook nog eens meteen, daarna werd ik zelf om half 7 wakker van meneer. Wat een luxe was dat zeg:).

Oh ja voordegene die een kruidvat voordeelkaart hebben, je kan voor je (ik geloof 210) punten een gratis tube zwitsal zinkzalf krijgen. Misschien een leuk idee om te halen, dat is natuurlijk nooit weg.

11. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    he meiden, net met lukas in het El-KI geweest, de kinderafdeling in het ziekenhuis... lukas had weer buikkrampen, en heb een klysma gegeven... kwam een beetje uit, maar niet veel.. heb de kinderarts gebeld, en het overlegd, en hij zei ga maar naar de kinderafdeling...

wat het geval is, we zijn overgegaan op 1 voeding, ipv pre, omdat ik dacht dat hij honger had, en niet genoeg binnen kreeg... nu gaat dat niet goed in zijn darmpjes, en dat is de reden dat hij niet meer poept.. dus we moeten nu, zeker tot een half jaar weer de pre voeding gebruiken.... dus weer terug...

vanmorgen bij lief heeft hij de boel bij elkaar geschreeuwd... sinds ik thuis ben gekomen werd hij weer stil ;) het scheetje ;) nu slaapt ie al sinds 12 uur flesje.. bij het ziekenhuis heel even wakker geweest, maar weer in slaap gevallen...

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oh hebben ze bij jullie ook pre voeding?
    Nou hopelijk gaat het snel beter.
    Kan zijn dat de darmen nu weer moeten wennen aan de verandering he.

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Oh Supi, heerlijk zeg dat Jack zo doorslaapt!
    Hier zijn die nachten nog zeldzaam, maar soms doet ze het wel!
    Meestal komt ze om de 3, 4 uur dus ik mag ook niet klagen hoor hihi!
    Ben benieuwd wanneer ze echt langer gaat doorslapen, wij geven haar laatste voeding om 11 uur en dan leggen we haar rond half 12, kwart voor 12 in haar wiegje. Steeds vaker gaat ze dan meteen lekker slapen, dat is wel fijn, nu alleen nog doorslapen haha!

Caruli, ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit.
    Hopelijk kan de kinderarts morgen iets voor je betekenen!

Moi, wat bedoel je met pre voeding?
    Wel fijn dat je nu weet waardoor het komt, hopelijk merk je snel verbetering!

Naomi slaapt al de hele middag, alleen niet in haar bed...
    Als ik haar weg leg begint ze na een kwartier te miepen en is ze klaarwakker.
    Neem ik haar op schoot, dan zakt ze weer in slaap... aapie!
    Gelukkig slaapt ze 's nachts wel gewoon in haar bedje en is ze ook wel een tijdje tevreden in de box!

14. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    hier in oostenrijk hebben ze Pre voeding, dat is gelijk aan moedermelk... dat wordt hietr standaard gegeven

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Suze: hoe is het vandaag gegaan met Devon?

Hoe gaat het met de rest van de meiden en de kindjes?

16. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Quinn ligt nu een beetje snotterend te drinken. Net moest ze wat spugen en er kwam ook wat door haar neus.

Caruli: hopelijk belt de ka snel meissie!

Doortje: hier nog zo een die niet graag in haar eigen nestje slaapt. Nou ja, dat komt wel ooit... Hoop ik dan ;)

Moi: Hopelijk werkt die pre voeding! Wanneer krijgen kindjes die normaal dan?

Suze: hoe haat het met Devon?

Supi: wat lekker dat het zo goed gaat met Jack!

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Choco: ach gut ook door haar neus? Zielig is dat he..

Wat moeten kindjes toch soms allemaal te verduren krijgen

18. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

hier gisteren weer de hele dag krampen...ben een beetje moe en het zat...

@curali, ik hoop dat de ka een oplossing heeft voor jullie meisje!

@choco, sneu he dat spugen...hopelijk is ze vandaag wat rustiger!

ik kom later meer reageren, ik ga even naar mijn zusje, even eruit...

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ach meid, jij ook al een huildag gisteren gehad..
    Veel plezier bij je zus.

Ik laat vanmiddag wel weten als ze gebeld heeft.

20. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @

Deel Deze Pagina