Eind januari 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Caruli, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen meiden!

@kly, fijn dat het zo goed gaat meid!!

@choco,nu gaat het via de ha,maar als er over 1 week geen verbetering is worden we doorverwezen naar de ka, sneu als ze er zon last van hebben he...:(

@curali, hoe gaat het met ziva?

@de andere meiden,hoe gaat het met jullie??

2. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kly: fijn dat je jongetje het zo goed maakt. Met jou zal het ook vast snel beter gaan!

Caruli: spannend of de voeding werkt! Ik hoop het voor jullie! :)

Suze: en wat heeft de ha bij jullie voorgesteld wat jullie kunnen doen zodat deze week verbetering zou kunnen optreden?

Wij hebben het hoofdwonden van Quinn's wiegje nu wat verhoogd en we proberen haar zoveel mogelijk rechtop te houden. Ik heb op internet ook iets gelezen over de beentjes niet optillen tijdens het verschonen maar haar dan naar de zijkant rollen. Hebben jullie daar ervaring mee?

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Weet een van jullie waar ik een trappelzak maatje 50-56 kan kopen voor Ziva?

Ze zeiden bij de hema maar die zegt tegen ons dat ze niet kleiner hebben als 68...

Ik wil haar in haar eigen bedje laten wennen, maar ze zit nog steeds met haar temp dus vandaar een slaapzakje..

Pff zoek je iets kun je het nergens vinden, das nou altijd he ;)

4. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @curali, ik had ook gezegd hema...;) ik heb ene kleintje liggen, zal zo eens kijken of erin staat waar hij vandaan komt..

@choco, wij hadden het bedje al omhoog etc, ook zijn we de 2e dag a begonnen met jbpm om de voeding in te dikken,nu heeft hij zantac van de ha gekregen,dus even afwachten of dat gaat helpen,dat van het verschonen klopt,dat zeiden ze toen ook in het zh bij danique en proberen zoveel mogelijk voor de voeding te verschonen,maar devon poept meestal na de voeding..;)

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Suze: heb je het idee dat de zantac iets doet?
    Mitchell kreeg ook zantac maar dat werkte niet en toen hij er motilium bij kreeg wel.
    De werking van die 2 was beter voor hem.
    Zo zie je maar dat elk kind anders is, sommige moeders zweren bij nexium..

Hier verschonen we ook voor de fles en mocht ze na de fles poepen dan wachten we totdat hij wat gezakt is ;)

Suze: ben benieuwd waar jij hem dan gehaald had, had al op de site van hema gekregen maar is nu idd vanaf maat 68-80
    Dus das voorlopig echt nog te groot ;)

6. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @curali, nee nog niet echt...bij danique ging het ook na een week pas wat beter,maar die was er wel 'slechter' aan toe, ik ben benieuwd!
    ik hoor devon zal eens kijken naar het slaapzakje

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja das het nadeel he, duurd even voordat het echt evt gaat werken..

Hier is Ziva echt van slag, vanmorgen krijsen.. De hele morgen onrustig geweest. Om half 10 de fles weer gegeven en toen lag ze gelijk knock out.. Dus maar 35 op en nu ligt ze te slapen, waarschijnlijk tot de volgende voeding.
    Sneu dat je ze niet echt kunt helpen he als ze zo'n krampen enzo hebben.

8. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een klein slaapzakje van Lodger (een Lodger Hooper). Da's een maatje 50-62. Wel wat prijziger dan een gewoon slaapzakje met die ritsfunctie voor de maxicosi.

9. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @curali, nee dat is echt sneu, wilde net vragen of de beebjes van jullie ook nog weleens krampjes hebben,want ik hoor jullie daar eigenlijk nooit over...:) devon heeft er nog flink last van,maar dat zal nog wel een paar weekjes duren voordat dat over is,maar het is idd zooo sneu als ze zo gillen....
    het slaapzakje wat ik heb is ook 50-62,wel van de hema, devon slaapt in een bakerzakje, dus ik wil hem je wel opsturen zodat je hem kunt gebruiken?! dan heb je m van de week al in huis, ik zou hem alleen als ze er weer uit is wel weer willen hebben,want dan kan mijn schoonzusje hem ook ooit nog gebruiken, bij ons gaat alles door de fam. heen;)

mijn ha heeft overgens gisteren wel eerst met de ka contact gehad voor hij medicijnen gaf, hij wilde even weten wat de ka ervan vond, hij wide eerst losec geven,maar ik vind dat een ramp om te geven,dat lukte bij danique toen ook niet, hopelijk werkt de zantac straks voldoende...
    dinand heeft toen de tijd alleen motillium gehad,maar die had gewone reflux, die spoog van de ene kant naar de andere kant van de kamer..

10. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    En is het met Devon nu anders?

11. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Hey ladies,

Jill heeft ook nog af en toe krampjes. Lijkt de laatste dagen iets beter te gaan gelukkig. (ze poept nu ook wat beter)
    En ze is vooral 's nachts nog veel wakker net als in de buik ;) Maar dat gaat ze (hoop ik:p) wel een keer omgooien hihi. Echt korte nachtjes zo...
    Wij verschonen idd net als jullie ook voor de flesjes.

O hebben jullie dat toevallig ook gehad... dat er gewoon kraamvisite komt die als ze er al een hele tijd zitten doodleuk vertellen ziek te zijn of te worden of iets dergelijks :( gewoon al 3 x gebeurd... Dan ga je toch NIET op kraamvisite:(
    Sinds vannacht hoor je d'r longetjes echt reutelen en is ze verkouden. Baal hier echt van... zo zielig. Ze is nog zo klein. net ff bij Kruidvat neusspray voor baby's gehaald en zo'n neuspompje. Hopelijk helpt t en wordt ze niet zo ziek dat ze niet meer kan drinken... Nou moet ik zeggen dat Dano sinds gisteren ook ziek is dus kan t ook van hem af komen.. maar toch...
    Vind het behoorlijk lomp.

Zo dat moest ik ff kwijt hihi:p
    verder word ik met de dag verliefder op d'r en ben altijd blij als ik weer thuis kom (als ik ff boodschapjes oid heb gedaan)

@Kly; doe maar lekker rustig aan meissie. Gelukkig wordt de pijn elke dag minder ;) Omg die stuwing vond ik deze keer echt super vervelend. Had er ook 2 dagen verhoging van en flinke pijn. Ze zijn eigenlijk sinds gisteren pas weer 'normaal' hihi :D Wat ervan over is gebleven dan haha :D

@Caruli; bij Prenatal hebben ze die wel, maar die zijn ook prijzig. (bijv Puckababy) En idd die Lodger slaapzakken waar Choco het ook over heeft.
    Bij Babypark.nl hebben ze er ook een aantal die iets minder duur zijn. Moet je maar ff kijken :)

Fijn weekend allemaal ladies!

12. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @kellox, ja fijn he!!:x hier net zo hoor, devon is ook al flink verkouden en hoest..zo sneu!!!
    maar de andere kids dus idd ook, dus je weet het niet he,maar volwassenen weten toch dat ze dan beter niet op kraamvisite kunnen!!
    fijn dat verder alles goed gaat met jullie meisje!!

@choco, devon heeft vanmiddag zijn flesje voor het eerst weer zonder te huilen leeg gedronken en is meteen weer verder gaan slapen,maar ik durf niet te hard te juichen...;)
    hoe gaat het met jullie meisje??

13. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @choco, jij bedoelde natuurlijk of het nu anders is met devon ten opzicht van danique en dinand?!:)
    devon heeft dezelfde symptonen als danique toen de tijd, alleen nu herken ik ze beter, toen bij danique wist ik dat er iets mis was met dr,maar niet wat en werd maanden van het kastje naar de muur gestuurd....
    toen danique geboren was(11.45) begon ze smiddags te huilen(lees gillen) en heeft dat 12 uur volgehouden voordat ze in slaap viel uiteindelijk, toen zei ik al dat ze wat mankeerde,want dat klopt gewoon niet,maar niemand die wat deedt...

14. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suze: fijn om te horen dat Devon nu een flesje zonder problemen heeft weggewerkt! Hopelijk is dat het begin van een nieuwe trend! :)
    Wat lijkt me dat frustrerend om van het kastje naar de muur te worden gestuurd.

Ik heb Quinn nu in de draagdoek tegen me aan en dan gaat het goed. Het is tot etenstijd vandaag eigenlijk goed gegaan. Daarna begon het jengelen en huilen. Dat was gisteren ook zo en toen is ze niet opgehouden tot we naar bed zijn gegaan. Wij zijn ook omgeschakeld naar verschonen voor het drinken maar dat vindt ze nog steeds 10x niets. We deden het eerst na de eerste borst en dat was wel een goede manier om haar wakker te krijgen voor de tweede ronde.
    Het is heel bizar maar ik heb het idee dat ze nu wel beter drinkt voor ze onrustig wordt. Eerst sukkelde ze redelijk snel in slaap, nu drinkt ze veel gulziger in het begin.
    M'n man heeft nu het reiswiegje van de wandelwagen ook onder een behoorlijke hoek gezet, hopelijk helpt dat ook nog wat. En anders hou ik haar vannacht weer bij me net zoals afgelopen nacht.

Caruli: hoe is het vanmiddag met Ziva gegaan? Hopelijk wat beter?

Kel: wat stom dat mensen ziek op bezoek komen. Dat kan echt niet!
    Bij ons zijn zieke mensen ook echt niet welkom. Ik wil niet dat mn meisje ziek wordt en m'n man heeft ook een verminderde weerstand waardoor hij sneller en langer ziek is. Ook daar zitten we niet op te wachten. Gelukkig hebben we dat nu nog niet meegemaakt.

15. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @choco, in de draagdoek vinden ze dan we heel fijn he, lekker rechtop tegen mama aan, ik heb danique ook heel veel gedragen!
    wij hebben de kinderwagenbak ook iets omhoog aan het einde, maar devon vind het helemaal niets in die bak, hij zit liever in de maxi cosi

@curali, hoe gaat het met je meisje?

16. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    oh ja, vanmiddag is mijn vader opgenomen, mijn zus was bij hem omdat hij wat ziekjes was, hij bleek helemaal geel, dus waren ze even naar de dokterspost gegaan, die hebben hem doorgestuurd naar de eerste hulp in het zh, ze hebben bloed afgenomen etc, er waren wel wat waardes verstoord,maar ze weten niet waardoor het komt dat ie zo geel is omdat hij niet specifiek ergens pijn heeft, morgen gaat ie onder de scan en hopelijk weten we dan meer!

17. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    O bah Suze :(
    Heel veel sterkte en duim dat er geen gekke dingen aan de hand zijn.

Dikke knuffel!

18. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jee Suze, jullie zullen wel zijn geschrokken!
    Komt die gele kleur door afwijkende leverfucties ofzo? Spannend dat hij nu in het ziekenhuis ligt! Hopelijk valt het mee!

19. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Zwaai zwaai!

Kom morgen weer bijlezen, vandaag weer de hele middag kraamvisite. X

20. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een lekker rustige dag gepland, alleen de ouders komen even langs. Quinn ligt weer lekker in de draagzak, wat een uitvinding toch! :)

Deel Deze Pagina