Bedankt meiden,vandaag gaat hij onder de mri,dus hopelijk weten we dan meer! @choco,oh lekker meid zo'n dagje!! Heerlijk dat ze zo lekker ligt in de draagdoek!! Hier is dinand ziek,danique had het van de week al en nu is hij aan de beurt...ik ga zo even naar mijn vader en dan komt er visite, een oom van mijn vriend,we willen eigenlijk afzeggen vanwege dinand maar hebben zn nummer niet,lekker handig....
Hoi meiden, Ik was jullie kwijt de topic was afgesloten. Maar zie dat er nieuwe gestart is. Sorry dat het zolang duurde voordat ik reageerde maar was hier nogal druk met visite en 's middags slapen enz. Hier gaat het goed. Lucas is een erg tevreden mannetje slaapt goed tussen de voedingen door. En soms 's nachts zit er al 6 uur tussen. Overdag zitten we om de 3 a 4 uur te voedden. De kraamhulp was vorige week donderdag voor het laatst. Damiën is helemaal trots op zijn kleine broertje. Volgens mij had ik mijn bevallingsverhaal nog niet getypt. Woensdag 25 jan. had ik nergens last van kheb nog gewoon boodschappen gedaan en boven alles schoongemaakt. Ook dacht ik laat de vluchttas maar es inpakken en de tas van broer Damien inpakken als hij naar oma en opa moet. Om 17.00 uur kwam heel toevallig mijn vriend thuis met de vrachtwagen en heb ik nog gewoon de honden uitgelaten. Om 19.00 uur heb ik Damiën gedoucht en in bed gelegd en daarna ben ik zelf gaan douchen. Onder de douche voelde ik iets zeurend gevoel in de buik. Beneden aangekomen heb ik de was nog opgevouwen en zei tegen mijn vriend dat het zeurde. Hij zei dat 't nog niet mocht komen omdat de vrachtwagen hier stond die moest morgenvroeg bij de klant zijn. Om 22.00 uur gingen we naar bed. Ik had toen de weeen om de 5 min en we besloten toch de verloskundige te bellen. Zij gaf advies en dat ik als de weeen om de 2 a 3 min was mocht ik weer bellen. Ondertussen was mijn vriend zijn baas aan het bellen over de vrachtwagen. Zijn baas zou een pasje brengen voor het terug rijden van de vrachtwagen dat duurde 3 kwartier en dan zou mijn vriend de vrachtwagen terug brengen naar de zaak en dan weer terug komen met zijn eigen auto. Hij zou dan in totaal 2.5 uur weg zijn. Een vriendin werd gebeld om 23.00 uur die moest op mij passen. Ik ben toen weer lekker naar beneden gegaan en zat dus op de bank de weeen weg te puffen. M'n vriendin kwam en die ging klokken de weeen waren toen om de 2 a 3 min en zij zei tegen mijn vriend dat hij niet weg mocht gaan dus hij nam weer contact op met de baas dat hij de vrachtwagen niet weg bracht dat hij 'm zelf maar moest ophalen dan zou de auto van de baas later wel terug gebracht worden. Ondertussen had ik de verlosk. gebeld en die was hier 23.15 uur. Toen zij ging kijken had ik 3 cm ontsluiting en ze zei mij dat ik echt ging bevallen. Ik ging weer naar beneden en zij bleef ook bij ons. Om 00.30 uur ging m'n vriendin naar huis. Vlak daarna is de verlosk weg geroepen en kwam ze met een kleine 30 min weer terug toen lag ik net op bed. Damiën die nog gewoon thuis was werd wakker en die heb ik nog in slaap gekregen. Om 1.15 uur ging ze weer kijken had ik 4 a 5 cm ontsluiting de vliezen werden gebroken. Om 1.45 uur kwam de kraamhulp en had ik 7 a 8 cm ontsluiting. En om 2.00 uur kreeg ik persweeen en om 2.11 uur was Lucas geboren! Grote broer werd 's ochtends wakker om 7.45 uur en was helemaal blij met zijn broertje. Hij heeft van de bevalling niks mee gekregen en was gewoon lekker thuis. Een super snelle bevalling vergeleken bij de eerste, en toevallig dat mijn vriend thuis was en dat Damiën ook gewoon door sliep en dan ook nog gewoon lekker thuis bevallen alsof het allemaal zo moest zijn. Ik zal in deze dagen alles es terug lezen. Gaat het verder allemaal goed met de beebs???
Hi Jodi, dat klinkt als een fijne thuisbevalling. Wat fijn dat je vriend lekker thuis was en dat je oudste zoon ook thuis is gebleven.
Jodi: super zo'n bevalling en een leuke verrassing voor Damien toen hij smorgens wakker werd Suze: jee das schrikken van je vader, hoe is de mri gegaan? Geel zien heeft idd met de lever te maken. Chco: handig he zo'n draagdoek, heb er ook een gehad bij Mitch en nu weer eentje gewonnen hier op het forum haha had net die van Mitch verkocht.. Hier gisteren een rotdag, ziva heeft de hele middag en avond gekrijst... Ze boert sinds nieuwe voeding erbij niet meer en nu hoor je steeds alle lucht door haar darmen gaan en dan krijsen... En dan is ze ontroostbaar. Ze heeft ook heel de nacht bij mij gelegen (alweer) en ben met spierpijn wakker geworden. Maar goed zij heeft goed geslapen.
Oh dat klinkt beroerd, Caruli! Dat kan toch nooit de bedoeling van die andere voeding zijn? En wat is er sneu als ze krijsen hè? En slopend, vooral als je dan 's nachts ook maar half slaapt omdat ze naast je ligt. Hopelijk heb je een goede nacht vannacht!!
hey meiden, mijn vader is net onder de mri geweest en krijgt vanmiddag nog de uitslag,dus ben benieuwd! hier ook een krijsende devon....vanaf gisterenmiddag tot vanochtend en nu is ie alweer vanaf 10 uur aan het krijsen.... ik wordt er een beetje moedeloos van..... @curali, wat een gedoe he!! hopelijk gaat het vandaag beter met ziva!!
Hoi meiden. Ja dat gekrijs is idd niks.. We zijn vanmorgen met Ziva naar het zh geweest voor de hoofdecho, alles zag er goed uit! Nu wilde we ook gelijk de schedelnaden laten controleren maar die man vond het te onbetrouwbaar om dat met een echo te doen en wil dus een foto laten maken. Nu moet ik eind van de middag de huisarts bellen voor een verwijzing en woensdag moeten we terug naar de kinderarts. Kan ik gelijk navragen hoe het zit met de reflux enzo.. Ziva ligt al sinds vanmorgen knock out, snap haar echt af en toe niet haha. Krampen beginnen pas eind van de dag tot en met de nacht, Als het door de voeding ofzo zou zijn moet ze dat toch de hele dag hebben??
@curali, fijn dat de schedelecho goed was!! hier was de echo van de dimpel ook goed! mij lijkt het ook dat ze dan de krampen de hele dag hebben,maar ze kan ook helemaal kapot zijn van het krijsen he, devon heeft de hele dag krampen, ik wordt er een beetje moedeloos van.... ik moet vanmiddag na de ha, zijn darmen gaan ook zo ontzettend te keer niet normaal!!
Ja deze echo was voor de hersenen of zij niet de afwijking heeft die Mitch heeft. Maar goed we wisten dit al tijdens de zwangerschap maar wel fijn om het nog een keer bevestigd te hebben hihi. Sneu dat hij er de hele dag last van heeft.. Hier als Ziva krijst hoor je idd hele luchtbellen door haar buikje gaan.. Veel succes bij de ha, ben benieuwd wat die ervan zegt. Ps ben oook benieuwd hoe de uitslag van je vader is, er moet toch iets zijn anders kan hij niet geel zien toch? Sterkte met wachten daarop!
Caruli: fijn dat de echo goed was! Nu hopen dat de foto ook goed gaat zijn! Ik merk ook veel verschil in moment van de dag met het gehuil van Quinn. Ook zij begint eind van de middag pas en gaat de hele avond door. Merk je al verschil met de andere voeding? Suze: fijn dat het dimpeltje gesloten is! Hoe olie de MRI van je vader gegaan? Spannend zeg! Wat ontzettend sneu dat Devon zo'n last van krampjes heeft. Heeft hij daar druppeltjes voor? Of een ander medicijn?
Oeps vergeten, suze fijn dat de dimpel gesloten is meid! Choco: het enige verschil wat ik tot nu toe merk is dat het krijsen nu meer is, dus vanaf eind dag tot en met de nacht en dat was hiervoor niet. Maar ze kan ook sinds de nieuwe voeding moeilijk boeren en blijft de lucht in haar buik zitten wat dan weer pijn doet... Pff tis ook altijd wat met die kleintjes he Ik ga me dan wel schuldig voelen als mensen zeggen dat met bv beebjes minder last hebben.... Baal er echt van dat de bv niet gelukt is..
Suze; ik duim nog steeds mee! Hoop dat je gauw meer weet over je vader meis! Super dat de dimpel gesloten is. Toch een zorg minder. Jeetje was het gister bij iedereen krampen dag? Wij hebben hier ook de hele dag met een huil/krijsbeeb gezeten... (normaal alleen 's nachts) Ze poept ook niet elke dag, volgens mij heeft ze er echt moeite mee. Toen heeft Jeroen haar 's vlak voor de nacht als het ware over z'n knie gelegd met d'r buikje en is gaan trillen. Nou wonder boven wonder kwam er toen toch een lading poep uit! Dus dat heeft wel ff net dat zetje gegeven... (niks anders lijkt te helpen) Zo sneu he als ze zulke pijn hebben Hopelijk wennen al onze beebjes gauw wat meer aan het leven buiten de buik en stoppen die NASTY krampjes gauw! @Jodi; wow dat klinkt als een hele mooie ervaring! Geniet maar lekker van jullie nieuwste wondertje! @Caruli; super dat d'r hoofdje/hersenen in orde zijn. Ook al waren de GUO's goed dan zal toch iedere controle weer spannend zijn! En niet schuldig voelen hoor over BV, heb het met Dano toen een maand geprobeerd maar dat was zo'n HEL dat ik het deze keer gewoon niet meer aandurfde. De een heeft er gewoon veel meer 'mazzel' mee als de ander.. Je hebt het in elk geval geprobeerd toch! Zo slecht is FV niet he meis... Welke flesjes gebruik je?
***************************************************** Januari 2012 mama's lijst 12-12-2011: Sofia dochter MamaT 20-12-2011: Elyano zoon Nadesy 29-12-2011: Hayden dochter Princess 02-01-2012: Ties zoon Kaloo 06-01-2012: Ziva dochter Caruli 10-01-2012: Keano zoon Engeltje1 11-01-2012: Devon zoon Suze 12-01-2012: Jack zoon Supi 14-01-2012: Nick zoon Lt20 17-01-2012: Quinn dochter Chocochick 22-01-2012: Rosan dochter Bianca87 24-01-2012: Femke dochter Jannie1980 24-01-2012: Jill dochter Kellox 26-01-2012: Lucas zoon Jodi1981 30-01-2012: Alyssa dochter P1982 30-01-2012: Tim zoon Roosje01 01-02-2012: Chevano zoon Kly073 CB, KA, HA bezoekjes enzo: 06-02-2012: Ziva echo 06-02-2012: Devon echo dimpel 06-02-2012: Jill gehoortest cb 07-02-2012: Jill huisbezoek cb 13-02-2012: Devon 1e controle 14-02-2012: Quinn eerste controle cb 15-02-2012: Nick 1e controle cb 01-03-2012: Ziva controle cb 19-03-2012: Nick controle cb 05-04-2012: Ziva & Mitch controle cb ***************************************************** Ff afspraken genoteerd En lijst gepimpt
@jodi, fijn dat je zo'n bevalling hebt gehad! @choco, ik moet vanmiddag even naar de ha,ik hoop dat ze iets voor hem kunnen doen of dat zijn darmen gewoon echt moeten wennen aan de voeding, hij gilt echt de hele dag door, hij ligt nu even in de box... op de arm blijft hij ook gillen wat ik ook doe. @kellox, ohh sneu da jullie meisje ook zo'n last heeft! hopelijk zijn ze er snel allemaal vanaf! we hebben de uitslag van mijn vader! gelukkig valt het mee, hij heeft galstenen, dus morgen gaan ze via de keel kijken waar ze precies zitten en dan bekijken ze of ze de galblaas moeten verwijderen, ik wist helemaal niet dat je door galstenen zo geel kon gaan zien, ik had toen echt galaanvallen...gelukkig heeft hij dat niet,want dat is geen pretje!! nou meiden ga weer even wat proberen te troosten...
Kellox: mooi lijstje! Jill ook al zo'n last.. Veel succes bij het cb, hier deden ze het ook tegelijk met de hielprik. Hier vanmorgen ook voor het eerst met Ziva naar buiten geweest, even snel nasr school gelopen met Casey. Was echt fijn ff frisse neus halen. Ze zal ook aan de buitenlucht moeten gaan wennen Suze: jee galstenen? Wist ik ook niet dat je daar geel van kunt worden.. Gelukkig heeft hij nogbgeen last van aanvallen zeg
Hey Dames, Ik ben ook weer van de partij hoor haha. Heb de afgelopen 2 weken volop genoten van ons kleine meisje. Mijn vriend was vorige week ook vrij en vandaag weer begonnen met werken. Ik merk wel als ik hier van alles lees dat ik met mijn meisje geen klagen heb. Wat een gedoe die buikkrampjes en die reflux zeg!! Ontzettend zielig voor de kleine beebjes. Je staat dan zo ontzettend machteloos.... @caruli; fijn dat de echo goed was! Toch altijd weer een opluchting. @jodi; dat klinkt als een vlotte en fijne thuisbevalling zeg! Bij deze ook nog even mijn bevallingsverhaal. 21 januari moest ik om 11.00 uur in het ziekenhuis zijn voor controle CTG, bloed en urine. 's Morgens werd ik wakker met een vreemd gevoel in me hoofd. Een soort druk en dof gevoel. Had het idee dat ik elk moment in elkaar kon storten. In het ziekenhuis was mijn bloeddruk nog steeds hoog, maar de ctg etc allemaal goed. Omdat mijn bloeddruk verhoogd was, ik veel vocht vast hield en me zo raar in me hoofd voelde, wilde het ziekenhuis geen risico meer lopen en de zorg van de verloskundige overnemen. Ze wilden zelfs gaan inleiden!!! (die had ik niet zien aankomen). De klin. verloskundige ging kijken of ik inleidbaar was. Dat was ik nog niet volledig, maar wel op de goede weg. Bij de vraag wanneer ze wilden inleiden, kreeg ik het antwoord dat ik 's avonds om 19.00uur terug moest komen en dat ik een vag. gel zou krijgen en dan volgende ochten inleiden. 's Avonds om 19.00uur was ik weer in het ziekenhuis. Mocht gelijk aan de CTG en na een half uur kreeg ik de gel ingebracht. Daarna weer 30 min aan de CTG. 10 min na de gel kreeg ik forse voorweeen die ik met moeite kon opvangen. Op aanraden van de verloskundige ben ik toen in bad gegaan. Mijn vriend is in die tussentijd thuis snel de maxicosi etc gaan halen (hij zou thuis slapen, maar de verloskundige vertrouwde het niet). Uiteindelijk om 22.30u 's avonds was er down under nog steeds geen voortgang en kreeg ik om 23.30u een cocktail van pethidine en fenegan om lekker te gaan slapen. Om 1.30u werd ik wakker dat mijn vliezen spontaan braken en kreeg ik ineens verschrikkelijke weeen zonder pauze. Ik bleek toen ook gelijk 4 cm ontsluiting te hebben. Door de vele weeen achter elkaar, kreeg de kleine het slecht en herstelde de hartslag niet goed. (bleef rond de 90x/min). Om 2.45 uur kreeg ik persdrang en had ik 10 cm!!. De verloskundige had ondertussen de gynaecoloog uit bed gebeld ivm de lage hartslag van de kleine. Uiteindelijk na ruim 3 kwartier persen en wat hulp met een soort vacuumpomp (een kiwi) is om 3.34u Rosan geboren. Na de geboorte herstelde de hartslag gelijk en deed de kleine meid het ontzettend goed!! Uiteindelijk dus een bevalling van ruim 2 uur gehad. Super snel dus en super heftig, maar ben wel blij dat ik geen 12 uur bezig ben geweest. Sorry voor het lange verhaal
***************************************************** Januari 2012 mama's lijst 12-12-2011: Sofia dochter MamaT 20-12-2011: Elyano zoon Nadesy 29-12-2011: Hayden dochter Princess 02-01-2012: Ties zoon Kaloo 06-01-2012: Ziva dochter Caruli 10-01-2012: Keano zoon Engeltje1 11-01-2012: Devon zoon Suze 12-01-2012: Jack zoon Supi 14-01-2012: Nick zoon Lt20 17-01-2012: Quinn dochter Chocochick 22-01-2012: Rosan dochter Bianca87 24-01-2012: Femke dochter Jannie1980 24-01-2012: Jill dochter Kellox 26-01-2012: Lucas zoon Jodi1981 30-01-2012: Alyssa dochter P1982 30-01-2012: Tim zoon Roosje01 01-02-2012: Chevano zoon Kly073 CB, KA, HA bezoekjes enzo: 06-02-2012: Jill gehoortest cb 07-02-2012: Jill huisbezoek 08-02-2012: Ziva controle ka 13-02-2012: Devon 1e controle 14-02-2012: Quinn eerste controle cb 15-02-2012: Nick 1e controle cb 01-03-2012: Ziva controle cb 19-03-2012: Nick controle cb 05-04-2012: Ziva & Mitch controle cb *****************************************************
@suze; pff dat is schrikken van je vader zeg! Gelukkig zijn het "maar" galstenen... Is goed te verhelpen, maar daarmee natuurlijk niet minder vervelend. Ik werk zelf op een maag/darm/lever afdeling. Je kan inderdaad geel worden van galstenen wanneer deze de galgang blokkeren.