Eind januari 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Caruli, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Pfff het lijkt ik er niet aan toe kom om bij te lezen, ik heb het zo druk.

Hopelijk gaat alles goed bij jullie, heb al wel wat gelezen over last van krampjes en opgeven van wat voeding (heeft Jack ook af en toe, vanochtend ben ik lekker ondergespuugd grinn).
    Ook over buisjes in oren en amandelen knippen. Ik zal duimen dat alles snel rustiger word bij iedereen:D.

Hier druk in de weer met Jack, hij heeft zo ook zijn huilbuien maar goed dat hoort er bij. Voor de rest mogen we niet klagen.
    Ook weer druk aan het shoppen ben zo 2 uur de deur uit met hem.
    Ook goed voor mij die beweging.

Hoe doen jullie het met de kinderopvang of blijven de meesten van jullie thuis?
    Hier info gekregen van kinderopvang, voor 2 dagen ben ik ruim €600,- kwijt. Daar kan ik bijna niet tegenop werken en ik heb dan nog het geluk dat mijn moeder eventueel de derde werkdag kan gaan oppassen. Maar we zitten nu toch te twijfelen of ik uberhaupt weer aan het werk moet gaan.

Zo nu even Jack in bad en eten geven en dan hoop ik nog even bij jullie te komen kijken en bijlezen.

2. Lt20

Lt20 Niet meer actief

He meiden kom hopelijk snel weer meekletsen maar het gaat hier allemaal niet van een leien dakje...

We zijn overgestapt op andere voeding (vermoeden reflux), het lijkt nu beter te gaan maar tot op vandaag heeft Nick nog 0 slaapjes in zijn wieg of bed gedaan dus we zijn aardig moe, iedere minuut van de dag ligt hij bij één van ons.

Ik hoop dat alle baby's en mama's het goedmaken!

Dikke smak

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Goedemiddag,

Even snel want Mitch is onrustig.
    Vanmorgen is het goed gegaan, we moesten wat langer op de verkoever blijven omdat hij niet goed wakker werd en meer bloedverlies had.
    Nu ligt hij in bed maar blijft onrustig, dus ga hem zo maar weer halen.
    Ben zelf al bekaf.. Was om 6 uur wakker en Ziva lag nog steeds op mijn te slapen (oeps)
    Heeft ze geslapen van half 1 tot 6
    Hopelijk verwen ik ze nu hierdoor niet te veel en wil ze straks nog wel in haar eigen bedje...
    Maar nu nog niet hoor vanwege haar temp.
    Maar merk wel dat ze beter en langer slaapt bij mijn dan dat ze in de reiswieg ligt..

Vanavond lekker boerenkoolstamp met worst, heb er nu al zin in haha.
    Het moeilijke is alleen dat Mitch niet mag eten..
    Maar goed ik zie vanavond wel hoe ik dat ga oplossen, denk hem maar even met de ipad laten spelen ofzo... Of een toetje geef, daar kan hij zich ook goed mee vermaken ( kliederen)

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Supi: die kosten voor de kinderopvang is ook een van de redenen geweest dat ik nu thuis bij de kids ben.
    Dan maar wat beter op de prijsknallers enzo letten ;)

Lt: welke voeding gebruik je nu?

5. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Lt, wat lijkt me dat vermoeiend zeg. Heb je al een draagdoek?
    Dan kan Nick in iedergeval lekker bij mama of papa liggen en kunnen jullie zelf ook nog wat doen met twee handen:)

Hopelijk helpt het goed die nieuwe voeding, en zal Nick snel in zijn eigen bedje slapen!

Caruli, de kraamhulp heeft tegen ons gezegd dat je ze tot een half jaar niet kan verwennen, dus gewoon lekker veel bij je mag hebben qua dragen of liggen.
    Wat vervelend voor Mitch, ik hoop dat hij snel opgeknapt is. Mag hij wel waterijsjes eten? dat is een leuke afleiding tijdens het eten denk ik;).

@krampjes Hoe gaat het daarmee, ik hoorde een hele tijd terug dat er veel kindjes last van krampjes hebben, is dat al wat minder geworden?

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja ga hem idd ijsje geven tijdens het eten.
    Hier krampjes minder, denk dat eindelijk de nieuwe voeding aanslaat ;)

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ps haar ontlasting heeft nu ook een andere kleur, ook van de voeding.

8. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @supi, fijn dat alles goed gaat bij jullie! dus het shoppen gaat ook goed..:D;)

@curali, fijn dat alles goed is gegaan met mitch, hoe gaat het nu met hem? is hij rustig gaan slapen?
    fijn dat de krampjes minder lijken te worden!! heeft ze nu groene poep? dinand heeft een poos omneo gehad, die poepte toen groen:D

@lt, wat vervelend meis, ik kan me voorstellen dat het slopend is...hopelijk werkt deze voeding snel en gaat hij in zijn eigen bedje slapen! is je vriend/man nu nog thuis om te helpen?

@choco, hoe gaat het bij jullie?

@kinderopvang, ja die kosten zijn niet leuk meer he!! ik blijf wel werken,maar breng het meeste naar het kdv,maar ik heb het wel nodig om te werken,vooral voor mezelf hoor even weg van het 'moeder' zijn...:)

hier vandaag een redelijke dag,wel heb ik (in overleg met de ha) devon vanmorgen weer een zetpil gegeven nadat hij uren had gegild, hij heeft daarna een paar uur lekker geslapen, morgenmiddag om half 4 kan ik bij de ka terecht zodat ze hem even goed nakijken en kijken of hij evt nog iets kan doen voor het mannetje....

9. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gaap. Goedemorgen meiden. Ik ben kapot. Vannacht weer eens een nachtje na-het-voeden-in-bed-is-huilen-geblazen-tot-ik-weer-mag-drinken-en-het-verhaal-zich-herhaald. Ik ben weer eens tijdens het voeden in slaap gevallen maar dat is ook de enige slaap die ik heb gekregen. Gelukkig heb ik verlof en geen andere aandacht behoevende kids...
    Ik hoor weer iemand jengelen. Kom straks even reageren op jullie berichtjes, volgens mij mag ik weer melkkoe spelen. ;)

10. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @choco, zoo dan zul je wel moe zijn!! heb je nog een beetje bij kunnen slapen?

@curali, hoe gaat het met mitch? en ziva?

@de andere meiden hoe gaat het met jullie?

hier is het vanaf 6 uur weer pet, hij blijft weer krijsen, volgens mij heeft hij ook veel last van het zuur, ik ben benieuwd wat de ka zegt vanmiddag!

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Chco; oh wat heftig... Dikke knuffel meid.

Suze: ben ook benieuwd wat de ka gaat zeggen. Ja ze poept nu idd groen haha maf gezicht en stinken!!!

Hier met Mitch gaat het weer goed, gisteren nog een paar zetpillen gegeven ook voor de nacht en nu is hij weer de oude.
    Ziva krijgt weer krampen maar volgens de ka moet ze even wennen aan de nutriton en gaat dat weer over.
    Ook heeft de ka al gebeld met de uitslag van de foto en de richel op haar voorhoofd is al gesloten... Dus is er gelijk weer een aanvraag gegaan naar Rotterdam voor consult.
    Hopelijk is het niet zodanig dat er iets aan gedaan moet worden...
    Mitchell zat met 6 maanden dicht en hoefde toen geen operatie meer omdat het hoofd al bijna uitgegroeid was en de hersenen naar achteren kunnen dus hopelijk bij Ziva ook zo...
    Nu is het ellendige wachten op de afspraak weer begonnen.
    Pff was wel even een tegenvaller maar goed we gaan niet van het ergste uit en hopen dat we een keer voor niks naar Rotterdam moeten ;)

12. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @curali, ohh wat spannend weer!! ik duim voor je dat er idd niets aan de hand is! wat een zorgen he...knuffel meid!
    ja dat klopt, dinand stonk toen ook zo verschrikkelijk!! hahaha, poept ze op deze voeding ook beter of komt dat omdat de medicatie omhoog is gegaan?

@choco, hoe gaat het met je meisje?

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Het zal een combi van beiden zijn denk ik.. Meng de voeding nog totdat de standaard op is endan ga ik volledig over op omneo.

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ps: hoe is het vandaag gegaan met Devon?
    Wat zei de ka?

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Goedemorgen meiden :D

Hoe is het met jullie en de kids?
    Ga ze hier even badderen, tot later.

16. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden! Ik ben weer wat frisser en fruitiger dan gisteren. Man wat was ik moe zeg! En ik had overdag ook maar een uurtje mee gepakt. 's avonds heb ik zelfs door haar huil uurtje heen geslapen. Tot manlief er gek van werd en ik haar weer mocht aanleggen. Vannacht heeft ze eerst op m'n borst geslapen en daarna in haar wiegje. Wat een paar keer een paar uur slapen al niet doet voor je gevoel van uitgerust zijn.

Hoe gaat het met jullie en de beebjes?

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Choco: dat kan idd even fijn zijn he wat slapen..

Hier ook de nacht doorgetrokken slapend op mijn borst.
    Laatste fles half 12 en toen vanmorgen half 8 pas weer!
    Dat krijg ik niet voor elkaar als ze in haar reiswieg ligt.

18. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk inderdaad! Van half 12 tot half 8 is wel heel lekker doorslapen! Laat je haar wel vaker op je borst slapen? En ligt ze dan op haar buikje op jou? Ik moet bekennen dat ik niet de hele tijd goed slaap als ze op me ligt omdat ik toch bang ben dat ik iets fout doe en er wat met haar gebeurd ofzo..

19. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

@choco, fijn dat je je weer wat beter voelt! wat kan een mens zich moe voelen dan he....
    devon slaapt vaak de 2e helft van de nacht ook op mijn buik, ik slaap dan ook slecht hoor, hij is dan ook wel wat onrustig en ik moet hem dan de hele tijd de speen geven.

@curali, ohhh lekker van half 12 tot half 8:D alleen jammer dat ze dan nog niet in haar wiegje wilt,maar dat komt nog wel!

hier weer een krijsende baby...we moeten nu de medicatie voor de reflux iets ophogen en over op omneo, kijken hoe dat gaat...ik ben benieuwd!

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Choco: ja vind het ook eng als ze op me ligt, maar val altijd per ongeluk in slaap..

Suze: wat heb jetegen de reflux? Hier werkt de omneo voor het poepen wel iets maar het spugen niet.. Maar daar gebruiken we dan nu nutriton voor.

Hoop dat de ophoging gaat werken meid.
    Tis echt zo sneu voor Devon..

Deel Deze Pagina