Eind januari 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Caruli, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @curali, ik heb zantac, ik hoop ook dat het gaat werken, hij blijft krijsen van de krampen...ik weet het af en toe gewoon niet meer en heb een kort lontje tegen de andere....bah!

2. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suze: dat kan ik me goed voorstellen. Daar word je ook gewoon gek van! Arm menneke en arme jullie! Hopelijk gaat de medicatie snel helpen.

Caruli: ik val regelmatig tijdens de nachtvoeding in slaap :) daar voel ik me echt zo slecht over!

3. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    #143 kellox, 11 feb 2012
    Laatst bewerkt: 11 feb 2012
    Hoi ladies,

Hier ook nog steeds een zeer onrustig beebje. :( Ze komt sowieso nog steeds minstens iedere 3 uur, en slaapt vaak tussen die 3 uurtjes ook niet:$ (lees veel huilen) Heb d'r ook heeeeel veel bij me. Vooral rondlopen helpt wel een beetje.
    Kan niet wachten tot ze wat langer door kan slapen en dat d'r darmpjes door die 1e periode heen zijn...
    denk dat we in elk geval Infacol of zoiets gaan proberen want na elke voeding is het sowieso raak steeds.
    Draagdoek lijkt me superhandig omdat ze toch veel bij me ligt. (nu ook hihi;)) Heb een Lodger Shelter dus ga maar es kijken hoe dat werkt als draagdoek :)

@Supi; hier betalen we ons ook scheel aan kdv. Gaan nu ook bijna 600 netto betalen. (teruggaaf er al afgerekend) Maar is niet anders. Het loont nog steeds in ons geval.
    Wel shit dat het in dit land zo megaduur is...
    Ik begin weer met werken per 5 april geloof ik. Voor je t weet is t alweer zover..

@caruli; hoop idd dat je deze keer voor niks naar R'dam moet met Ziva ;) Fijn dat Mitch alweer een beetje de oude is, wanneer mag ie weer eten? Lijkt me zo gek om m daarin af te moeten leiden :) het is ook allemaal niet niks he, zorgen om/voor je kindjes. Knuffie!

@Choco; normaal is het idd aan te raden om 6 weken te wachten met (intensief) sporten. Ik kan dat denk ik niet hihi :p Mijn probleem is alleen dat 2 van mijn sportinstructeurs op kraamvisite komen volgende week en die ontzeggen mij rustig de toegang als ik in hun ogen te vroeg begin hihi:p. Die weten hoe eigenwijs ik ben haha. Dus kan ook niet stiekem gaan haha :D

Maar nog even over de buikspieren mbt je vraag... die kunnen wel wat eerder opgepakt worden MITS je dus geen (erge) diastase hebt. schuine mogen sowieso. Je kunt dat checken door plat op je rug te gaan liggen, met je knieen opgetrokken en voeten plat op de grond. Vervolgens span je je spieren door je hoofd/schouders omhoog te tillen, als je de spanning er goed op hebt kijk je naar je buik (als je een dakje krijgt is dat niet goed) en voel je met je vingers boven en onder je navel (beetje naar beneden duwen) of je een gat tussen je rechte buikspieren voelt. (verticale spieren) als dat gat niet meer als 2 vingertopjes breed is dan kun je rustig starten met oefeningen. Hihi hoop dat je t snapt. Via google kun je er ook wel het eea over vinden als je zoekt op diastase na zwangerschap.

Meiden ik duim mee voor alle beebjes dat de 'onrustige' periode gauw over zal zijn en dat we gauw weer wat vaker/langer mogen slapen hihi ;)

4. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    @Caruli; lees net op je FB dat de schedelfoto van je meissie toch wel afwijkend was... Dikke knuffel meis.
    Wat was er precies afwijkend en kunnen ze er verder al iets over zeggen?

5. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @curali, is die uitslag weer iets anders dan de foto die was gemaakt? dikke knuffel meid!

@kellox, och meis, jouw meisje dus ook zo onrustig...heel herkenbaar! hopelijk helpt de lodger wat! want je hebt er nog een rondlopen he?! dat vind ik zelf nog het zwaarste, dat hij de hele dag bij me is,is niet zo erg opzicht,maar de andere vragen ook hun aandacht, is je vriend/man nog vrij??
    hopelijk helpt de infacol! hier doet het helaas niets...maar wie weet reageert je meisje er wel op! ik duim voor je!

6. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    @Suze; ja het is echt lastig soms. Zeker met nog een peuter in huis. Jij zelfs nog 3 andere kids! Gelukkig is manlief nog thuis idd, nog 3 weekjes thank god! Vooral als hij weg is (toch wel regelmatig) vind ik het moeilijk om Dano ook niet tekort te doen als Jill zo aan t huilen is..
    Jullie geven nu andere voeding he? Welke? Heb je het idee dat het wel helpt? (heb dat even gemist)
    Wij geven vanaf het begin Nutrilon HA (dacht dat dat ook heel licht verteerbaar was) Dano deed het er super op... maar nu is het helaas andere koek. Begin ook te twijfelen om iets anders te proberen maar durf niet zo goed te experimenteren.
    Knuf

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hoi meiden,

Eigenlijk was ik een februari mama, maar onze dochter is eind januari al geboren en ik herken veel van wat jullie schrijven over krampjes ed. dus vinden jullie het goed als ik hier mee kom lezen en schrijven?

Wil niet zomaar een topic binnenvallen, dus vraag het eerst even netjes! ;)

8. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Wat mij betreft wel meis! :D
    Welkom in elk geval en jij dus ook een beebje met krampjes? :(

9. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    En nog gefeliciteerd met je dochtertje natuurlijk! 1 dagje jonger dan de mijne hihi
    Met hoeveel weken + dagen ben je bevallen? Dan voeg ik je toe aan de lijst.

10. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @doortje, welkom meid!:D en natuurlijk gefeliciteerd met jullie dochter!

@kellox, mijn vriend werkt eigenlijk dag en nacht zo wat..:( dus er komt heel veel op mij neer, hij probeert wel waar hij kan te helpen,maar dat si maar weinig...
    ik ben nu over op nutrilon omneo, ik kan nog niet zeggen of het helpt, we zijn nu aan het mengen, hij huilt nog steeds bijna de hele dag...meteen na de fles begint het 'feest' al;)
    blijft lastig die eerste weken,dan maakt het niet uit of het de 1e,2e of volgende is,als ze zo huilen wil je alles doen om ze tevreden te hebben...
    ook voor jullie een knuffel meis!

11. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Jeetje als jouw man ook nog zoveel weg is.. dan is het heeeeeeelemaal zwaar...
    Ja die 1e weken zijn wat dat betreft echt niet alleen maar 'rozengeur en manenschijn'. Het is idd super frustrerend om van alles te proberen maar tevergeefs.. Je beebje die huilt gaat nou eenmaal door merg en been. Hoop ook voor jullie dat de Omneo z'n ding gaat doen. Hoe gaat het met poepen bij Devon eigenlijk?
    Jill poept gemiddeld 1 x per 2 dagen en dan ook nog moeizaam... Wij verdunnen de flesjes nu met 10 cc water en hopen dat dat een beetje helpt.
    xxx

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Doortje: welkom ;)

De foto is afgelopen woensdag gemaakt, had het hier al geschreven maar idd de uitslag zouden we eigenlijk woensdag pas krijgen.
    Vorige pagina schreef ik al dat de voorhoofdnaad dicht zit..

Kellox: 5 april is idd zo, de tijd vliegt voorbij.

Suze: zantac, hopelijk werkt het. Zoniet zou ik er motilium bijvragen dat werkte hier goed samen met de zantac. Zantac alleen niet.

We hebben hier idd veel onrustige beebjes zeg... Ondanks bv of fv.

13. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    O sorry ik dacht juist dat dat hoorde (voorhoofd) :) Zie hoeveel verstand ik er (dus niet) van heb... (zie nu dus dat dat pas veel later als de hersentjes uitgegroeid zijn moet)
    Ben heel benieuwd wat het cranioteam gaat zeggen en kan doen meis! Wel super shit al die extra zorgen steeds.... Zoveel pech bij jullie :(

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Bij Mitch was het met 6 mnd en zeiden ze dat het net kon en dus geen operatie nodig was...
    Ps mitch mag nu weer alles eten, maar het is wel maf dat ik hem geen eten mocht geven terwijl hij wel wilde.
    En met de sondevoeding wilde ik dat hij at en deed ie het niet hihi.

Ja we rollen nu van het een in het ander, kan het soms allemaal niet bevatten en ga op de automatische piloot door.

15. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hoi meiden,

Ja helaas ook een meisje met darmkrampen...
    Wat ik begrepen heb is dat het nog veel erger kan, maar wat voel ik me soms machteloos als ze weer zo'n last heeft en zo verdrietig is. Dan zie ik haar vechten om de lucht eruit te persen, maar helpen kan je haar eigenlijk amper. We hebben nu een dr. Brown fles gekocht en daar lijkt het al minder mee te worden. We gebruikten eerst ook Cinababy maar omdat dat niet leek te werken zijn we op de Infacol overgegaan, wat nu wel al zijn werk lijkt te doen. Je hebt ook nog Orthifloor hoorde ik gisteren, maar ik wil eerst de Infacol een kans geven.

Ook gaf ze de afgelopen dagen ineens 2 uur na de voeding heel wat terug, had ze verhoging en was ze verkouden. Van de huisarts moest ik de voeding verdunnen, maar daar werd het teruggeven alleen maar erger van. Nu ga ik maandag bellen of het wat mag verdikken al ben ik wel heel bang dat dit dan weer de krampjes verergert, terwijl het nu juist beter lijkt te gaan. Lastig dus!

Caruli, heeft jullie dametje dan toch hetzelfde als haar broer?
    Dat was uitgesloten toch?

Kellox, ik ben met 38.2 weken bevallen na een ingeleide bevalling ivm. symptomen van een beginnende zwangerschapsvergiftiging. Ons meisje is op 25 januari om 18.29 uur geboren na een bevalling van in totaal 10 uur.

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Doortje: ik vind het advies van verdunnen bij spugen raar.
    Voor krampen zou je evt omneo kunnen nemen, dat werkt hier best goed.
    Alleen niet tegen spugen daarvoor dikken we in met nutriton.

Ps ik ben vandaag geheel onverwachts ongesteld geworden bleh..

Ps Ziva heeft niet de hersenafwijking die Mitch heeft. Dat was idd al uitgesloten.
    Maar de vergroeide schedelnaden staan daar los van.
    Dat hebben ze beiden denk ik van mij geerft..

17. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @kellox, toen devon nog de ha voeding had kon hij ook niet poepen, wij gaven hem toen 3 druppeltjes zonnebloemolie erbij in de fles en daar poepte hij wel goed op,extra water leverde niets op...zo sneu als ze iet goed kunnen...
    hopelijk gaat het snel beter met ons beebjes!

@doortje, ja vreselijk he om te zien hoe je kindje moet afzien...raar advies idd van de ha, dat heb ik nog nooit gehoord;)
    wij dikken ook in met nutriton,maar heb het idee dat hij mede daardoor zoveel kramp heeft,maar als ik het niet doe heeft ie nog meer last van maagzuur, dus het is het een of het andere...lastig he....
    hopelijk is je meisje er snel vanaf! fijn dat de infacol wel wat werkt!
    welke fv geef je?

@curali, ik dacht al dat het met het schedelnaadje te maken had,maar begon toch te twijfelen of het toch nu niet om die echo ging...
    hoeveel nutriton geef jij? die omneo is wat dikker al he,dus ik wilde proberen iets minder nutriton te gaan geven.

@choco, hoe gaat het vandaag meid?

18. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doortje: welkom! :D leuk dat je hier mee komt schrijven!

Kellox: ik zal nog wel even rustig aan doen dan, en binnenkort controleren hoe het zit met m'n buikspieren. Het is niet dat ik voor (of tijdens) m'n zwangerschap zo sportief was hoor... Hihi. Als je alleen zo weken op de bank zit wil je wel eens wat. Maar sinds vandaag doet m'n kuit minder pijn en ik wil morgen eens lekker een blokje omgaan met Quinn en manlief. :)
    Wat vervelend dat je meisje zoveel last heeft! Hopelijk gaat het snel beter met haar.

Caruli: we hebben inderdaad veel onrustige beebjes hier. Alhoewel ik moet bekennen dat onze meid wel minder last heeft dan die van jullie. Ze is wel onrustig maar niet de hele tijd.

Suze: vandaag gaat het goed! Voor het eerst met haar op pad geweest: eerst naar de intratuin daarnet naar ons mam en nu naar m'n zwager. Wat een marathon! Maar wel leuk.
    Hoe gaat het met Devon?

19. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    oh ja nog vergeten..devon woog gisteren bij de ka 3900 gram:D

20. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @curali, blehhh weer ongesteld...dat hebben we die 9 maanden niet gemist he..:p niet dat ik veel menstrueer hoor....

ik vloei nog steeds en flink ook...:x ben gisteren 2x doorgelekt, ik heb het bij die andere niet zo erg gehad en ik was er altijd met 4 weken vanaf,maar nu dus niet...

Deel Deze Pagina