Eind januari 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Caruli, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik zei vrijdag tegen de ka nog, ze spuugt meer en ruikt weer zuur, maar zolang ze er geen last van heeft is het goed...
    Zul je net zien he..
    Het ging net even lekker. Waarom kan dat dan niet zo blijven bij onze kids?

Zit ook te twijfelen om Mitch na te laten kijken door de ha, hij bulderd al een tijdje maar het is een droge straffe hoest.. Zijn keel doet zeer, zodra hij stevig moet hoesten begint hij te huilen :(
    Maar goed anders ff aankijken nog, zal wel weer een nieuwe verkoudheid/griep. En dan voel ik me weer een miepmoeder als het niks is, snappie? :)

2. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja wat dat betreft is het net of de duivel er mee speelt he:( ik riep ook al een paar dagen dat het zo lekker gaat op de flessen na dan, maar goed als dat het enige is mag ik niet klagen:D maar nu is het ineens al een paar dagen mis...
    Sneu hè! Want als het zo zuur ruikt en ze huilen erbij of trekken van die vieze gezichten hebben ze er wel last van..

Je moet jezelf geen miepmoeder voelen, dat ben je helemaal niet!!
    Mitch kan je nog niet vertellen wat hij heeft of wat hij precies voelt, voor je weet zit je weer in het weekend..als het morgen nog zo is zou ik hem toch even na laten kijken, dat kan toch geen kwaad!

Nou ik ga lekker slapen, Devon werd zelf wakker voor de voeding en ligt er weer in, ligt wel flink te kreunen, dus hoop dat hij kan slapen..
    Alvast welterusten!

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Goedemorgen meiden ;)

Ik dacht dat Ziva wel lang zou slapen nu ze gisteravond bijna de fles leeg had, maar om 05:45 werd ze alweer wakker en heeft keurig de hele fles op in 20min. Deze keer geen zantac gegeven vantevoren... Toeval of niet?
    Ze ligt klasr wakker in de box.
    Straks om 08:30 gelijk de kinderpoli bellen, hopelijk is de arts er en word ik niet weer afgescheept met een assistent.

4. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    @caruli ik hoop dat je wat wijzer wordt!

@hier heb al een paar dagen last van maagzuur blegh!!! vandaag maar ff rennies vreten hihi

lukas werd 2´keer huilend wakker speen en sliep verder kwart over 7 hoorde ik hem pas en toen ik ging kijken schonk meneer mij de mooiste glimlach :D

ik ga zo op koffie visite.. zonder lukas die gaat bij oma vanmorgen :D

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Moi: oh gezellig even weg zonder kind ;)

6. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    ja inderdaad, ik heb hem twee weken geleden een keer een ochtend meegenomen naar kennissen, en daarna had Lukas een paar dagen nodig om bij te komen hihi!! nu heb ik zoiets van, lekker bij oma blijven hoor!! ik heb alleen hem en onszelf ermee... vanmiddag als ik terug ben dan gaan mijn mams en ik ff naar het winkelcentrum, dat is toch weer anders als op visite, op schoot, etc... dan ligt ie in zijn vertrouwde wagen enzo...

7. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden,

@curali, heb je al iemand te pakken gekregen?

@moi, oh gezellig even op visite! Ik probeer dat soort dingen ook zonder Devon te doen, die is daar ook wel erg gevoelig voor, zoals straks naar de ka, dan is ie de rest van de middag van de leg..
    Veel plezier vandaag!

Even een vraagje, Devon krijgt vaak de hik tijdens de fles en s'morgens als hij wakker wordt ligt hij ook nog op te boeren van de voeding van 8 uur daarvoor en krijgt dan vaak de hik, dat is toch niet helemaal normaal of hebben jullie kindjes dat ook? Zodrek ben ik bij de ka en vind hij dat allemaal 'normaal' dan voel ik me ook zo lullig:)

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ziva heeft ook heel vaak en lang de hik met oprispingen erbij. Ik mag ze dan ook echt niet weg leggen en moet wachten totdat de hik over is..
    Ik denk dat het misschien samenhangt met reflux?
    Veel succes bij de ka, ben benieuwd.

Hier net gebeld en als het goed is belt de ka mij eind van de dag (lekker handig) terug.
    Wat moet ik nu doen, wel of geen zantac vandaag geven? Mocht hij evt iets anders voorschrijven dan kan ik dat vandaag toch niet meer kunnen halen bij de apotheek.

9. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Toen Devon overging op nexium moest ik zantac blijven geven totdat ik de nexium binnen had, anders krijgen ze nog meer zuur, kun je de zantac niet tussendoor geven ipv vlak voor een voeding? Hopelijk mag ze nexium dan heb je dat iig al in huis! Wat een geëmmer hè..hopelijk belt de ka een beetje optijd terug!
    Ik mag Devon ook niet wegleggen als hij de hik heeft je hoort ook altijd wat omhoog komen als hij de hij de hik heeft

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja hier hikt ze ook nat. Sneu is dat he en nog zolang ook.
    Ik weet niet of de zantac dan zijn werk doet als ik het tussendoor geef. Tijdens de fles mag niet en na anderhalf uur gaat ze slapen en als ze wakker word wil ze gelijk eten..

11. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Morning ladies!

Sneu al die spugende beebjes.
    Jill doet het nu ook veel meer als eerst (die krijgt verder natuurlijk geen meds) maar hoor wel vaker dat ze dat rond deze tijd ineens hebben:(
    Weet het verder ook niet... Kijk het heel ff aan in de hoop dat het wat minder wordt.

En dames idd gewoon aan de bel (blijven) trekken hoor, je kent je eigen kind het beste!
    Dat 8 uur na de fles nog opboeren is niet normaal hoor, dat kun je rustig voorleggen aan de ka!

@Slapen; is Jill de enige beeb die nog niet langer als overdags doorslaapt 's nachts? Ze komt echt nog elke 4 uur pffff. Ze heeft maar een paar keer langer gedaan. Hoop zo dat dat beter gaat worden. Ophogen voeding helpt er ook niet tegen... zo raar.

Verder ga ik vanmiddag ff met Dano naar de HA voor een doorverwijzing zh of logopedist. Word nu ook door zn kleuterjuf aangesproken dat hij zich niet (voldoende) lijkt te kunnen uiten en dan uit frustratie bv kindjes duwt omdat ie zich niet kan verwoorden. Soms gaat ie ook huilen en kan/wil dan niet zeggen wat er is. (thuis lukt hem dit wel overigens) Dit is iets waar we al een tijdje tegenaan lopen dus nu vind ik t wel genoeg. Hij zit nog maar net op de basisschool maar het zou zo zonde zijn als ie een onnodige achterstand oploopt door misschien wel een fysiologisch probleem (amandelen/keel/oren?) Of misschien toch door te vroeg geboren... We zullen wel zien... Kunnen er in elk geval even naar laten kijken toch! Vind het zo sneu voor hem, want volgens mij heeft ie het wel super naar zn zin daar, alleen is hij idd heel onzeker als het om praten gaat... DAt hij het wel kan (tevens prima woordenschat) daar twijfel ik niet aan want hij laat het soms wel zien, maar toch lijkt er IETS in de weg te zitten... We shall see

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Het kan idd geen kwaad om hem eens na te laten kijken door de kno arts en evt logopedie te starten?
    Hier merk ik aan Mitvh dat de logopedie echt werkt, al is het bij hem dan met hele kleine stapjes ;)

13. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @curali, ja is ook sneu! het is lastig om het dan ergens tussendoor te geven ja, hmmm hopelijk geeft de ka gewoon andere med.!

@kellox, devon laat nu idd wel gemiddeld 8 uur s'nachts tussen de voedingen, heel af en toe wordt hij rond 5e wakker,maar is dan met de speen weer tevreden en slaapt weer verder, wilt jill dat ook niet? hopelijk slaapt ze snel door meid! want die nachten breken wel op, op een gegeven moment..zit ze met de nachtvoeding op 6 oedingen dan of laat ze er overdag's wel langer tussen?
    wat sneu ook voor dano, het is ook heel lastig als je,je niet kunt verwoorden, mijn neefje heeft dat ook heel erg (gehad) vooral het 1e jaar op de basisschool, hij zit nu in groep 2 en het gaat een stuk beter, hij begon vooral snel te huilen ipv dat hij zei wat hem dwars zat, ik weet niet hoe het uiteindelijk beter is gegaan, dat zal ik haar eens vragen, ze heeft wel veel gesprekken ook met de juf gehad en zij hebben zich ook wel erg ingezet en veel met hem bezig geweest.
    hopelijk helpt een logopedist ofzo! wan dan zal hij zich nog een stuk prettiger voelen op school, gelukkig gaat hij wel graag en heeft hij het wel naa zijn zin verder!

14. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Ja precies dat dacht ik dus ook! Baat het niet dan schaad t niet toch ;)
    En al zijn het maar kleine stapjes... ze zijn wel de goede kant op :)

15. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    #1735 kellox, 18 apr 2012
    Laatst bewerkt: 18 apr 2012
    @Suze; helaas heeft Jill van het begin al geen speen ;) die hoefde mevrouw niet :p Anders was dat wel handig geweest om te proberen. Zit eraan te denken om haar nu 'nepvoedingen' te gaan geven 's nachts. Dus wel aardig wat water maar met minder schepjes en dan steeds wat minder... Zie dat de voedingsdeskundigen dat hier ook wel eens adviseren. MAar aan de andere lees zie ik dat het ook 'normaal' kan zijn dat beebjes tot 6 mnd nachtvoeding nodig hebben.... Lastig hihi.
    Ik probeer haar echt op 5 voedingen te houden, maar als ze midden in de nacht komt dan lukt het niet. Dan probeer ik ze allemaal wat aan te passen. soms heeft ze er een keertje wat langer tussen zitten waardoor het toch lukt met 5 ;) MAar als ik dan lees dat veel jan mama's zelfs al op 4 zitten :$ Daar zit ik echt van te kijken... Maar dat is volgens mij ook niet wat er geadviseerd wordt. Als ik naar de voedingsschema's online kijk (indicatief) is zelfs 6 nu nog heel normaal. 5/6 staat er dan bij 3 mnd. (ze is nog niet eens 3 mnd, over een kleine weekje pas)
    Voedingsschema Baby 3 maanden | Voeding schema maand 3

Ach ja als die nachten nou eens langer werden zou het al heullll fijn zijn idd ;)

O dus dat kindje had het ook, vraag maar eens hoe het beter ging idd! Ben benieuwd. heb er ook wel vertrouwen in dat het bij Dano goed komt. Sociaal liep ie op kdv een jaar voor dus daar red ie het normaal wel mee. Hij is gewoon een laatbloeier met sommige dingen denk ik. Hij kijkt ook altijd eerst ff de aap uit de boom. Zal ie nu ook wel doen denk ik. Maar een beetje hulp is nooit verkeerd lijkt me!

16. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Terug van de ka, hij was nu in 6 dagen 300 Gr. Gegroeid:$
    Hij krijgt nu losec, schijnbaar doet de nexium niet genoeg voor hem en het kan dat hij dan op losec beter reageert, dat krijsen tijdens de fles komt volgens hem echt van de ontstoken slokdarm, hopelijk gaat de losec dan wel zijn werk doen, het kan wel 2 weken duren voordat het weer 'geheeld' is.

@kellox, volgens mij is het idd heel normaal dat ze nu nog rond de 6 voedingen zitten, komt vanzelf goed!
    Ik vraag het nog ff na bij mijn zusje!

17. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Wowie Suze, wat een super groei zeg! Hihi
    Echt sneu he dat ie een ontstoken slokdarm heeft...arme man! Fijn dat je nu iets anders hebt gekregen en ik hoop echt dat ie er baat bij heeft! Ja het is als het ware een open wond (wondjes) in een broeierige omgeving dus kan me voorstellen dat het lastig is om dat bij een beebje weer dicht te krijgen. Duim voor je meis!

@Ongesteld; hier nog steeds aan het wachten op de 1e keer. Dag 86 :( Misschien moet ik die eierstokken eens door elkaar rammelen of zo haha!

18. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @kellox, oh dan blijft je ongi wel weer lang weg hè?! Had je dat de vorige keer ook na de bevalling? Vaak is het na een bevalling wel eventjes op de rit..
    Ja is ook sneu zo'n ontstoken slokdarm..hopelijk is het snel over!

@curali, al wat gehoord van de ka?

19. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    #1739 kellox, 18 apr 2012
    Laatst bewerkt: 18 apr 2012
    @Suze; ben toen meteen weer gestart met de pil zonder ongi af te wachten dus geen idee hoe het dan geweest zou zijn hihi:)
    Nu is het echt weer een zooitje iig ;)

@HA; ben net met Dano geweest en heb een doorverwijzing gekregen voor logopedie. Baat het niet dan schaad het niet! Ben heel benieuwd of ze iets kunnen vinden zodat we ermee aan de slag kunnen :) Alleen naar KNO leek haar iets te matig omdat ze bij logo naar van alles kijken.(vanuit daar kan doorverwijzing kno altijd nog) Ze heeft ook in zn keel gekeken en hij heeft idd zogenaamde 'kissing tonsils' oftewel HUGE amandelen. Tevens zit z'n tongriempje ook vast dus dat beide heeft ie al niet mee... Wellicht al een deel van het probleem. We zullen zien...

20. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    @kellox, oh fijn dat je een verwijzing hebt gekregen! Kunnen ze nog wat doen aan een kort tongriempje? Hopelijk wordt je daar wijzer van en ideaal dat hun hè ok weer door kunnen verwijzen naar de kno!

Deel Deze Pagina