Suze: ik probeer het nu met 1 schep nutriton. Ik vind omneo niet echt veel dikker.. Wel lichter verteerbaar. Sinds dat ze eraan zit wil ze meer eten, maar das niet erg Balen joh dat je nu nog vloeit zeg..
@curali,de pepti is net water,dus deze is wdb een stuk dikker,maar het verschil met de gewone is mss niet zo groot. Zit ziva nog steeds om de 3 uur ong?
Ah oke, ja pepti ken ik niet. Wij kregen voor de kma van Mitchell nutramigen. Ze komt nu heel wisselend, de ene keer om de 2,5/3 uur en soms laat ze er zo 4/5 uur tussen... Maar meeste dagen zit ze nu op 6 flessen omdat ze nu de nacht maar 1 keer komt ( als ze bij mij slaapt) Hoeveel drinkt Devon nu? Heeft hij al iets van een ritme?
@curali, hier komt devon om de ong 4 uur, heel soms iets eerder of later. hoe gaat het met iedereen? hier een goede nacht gehad! om half 11 de laatste en zowaar ging hij slapen, toen om kw over 3 en vanmorgen half 8, heeft hij wel na de nachtvoeding bij mij geslapen.
He meiden! Ik haak hier weer in als jullie het goed vinden... Heb gewoon de tijd niet om te reageren.. @ Doortje; welkom! Nick is nu even een paar uurtjes bij mijn moeder zodat ik met Jaimy kan spelen. Die zal zo wel wakker worden denk ik. Het is de laatste dagen best hectisch geweest dus de aandacht voor Jaimy is er een beetje bij ingeschoten helaas .. Ik heb wel gelezen dat er veel kindjes last hebben van krampjes. Hier is het gelukkig zo goed als over sinds we over zijn gestapt op andere voeding. Hij drinkt nu 6 x 90 cc Friso Comfort met 1 schepje Nutriton omdat de voeding anders te dun is. @ Buikslapers; zijn er hier nog meer? Hebben hem eerst geprobeerd op zn rug te leggen maar dan is hij binnen 1 seconde klaarwakker. Heb nu een aerosleep gehaald. Hopelijk slaapt hij vanavond voor de 1e keer in zn eigen bedje. Tot op heden heeft hij iedere nacht bij ons geslapen... @ CB; zijn er al mama's geweest? Kindjes goed gegroeid? Nick mag woensdag voor de 1e keer, ben benieuwd hoeveel hij is aangekomen! @ Meeting; misschien nog wel vroeg maar lijkt het jullie leuk om een keer met zijn allen af te spreken? Ik hoor mijn kleine meid wakker worden dus die ga ik nu eerst even lekker knuffelen. Zodra mijn moppies het weer toelaten kom ik weer een reageren. Lees wel met jullie mee via mn telefoon maar dan is reageren niet handig.
Suze: hier krijgt Ziva overdag 110cc aangeboden en meestal drinkt ze hem wel redelijk leeg. En de laatste voeding voor de nacht krijgt ze niet afgeschonken dus 135cc. Gemiddeld zit ze per dag tussen de 500-575cc. Lt: hier al een keer geweest met Ziva. Buikslaper was Mitch ivm buikpijn, hij heeft toen 3 mnd bij ons geslapen. Eerder durfde ik hem niet in zijn eigen bedje te leggen. En nu hebben we op voorhand voor Ziva al een aerosleeper gehaald. Maar ze ligt nu nog bij ons in de reiswieg. Hoop dat Nick goed aangekomen is.
Goedemorgen meiden. Ik zit alweer een uur beneden met Mitchell, die werd wakker van Ziva en riep dat hij honger had.. Hij had gisteravond bijna niks gegeten. Dus man heeft Ziva de fles gegeven en ik Mitch een broodje. Helaas wil hij nu niet meer gaan slapen. Srraks naar de oogarts met hem, hij zal dan al wel goed moe zijn denk ik..
Goedemorgen meiden! Hier weer een redelijke nacht gehad. Voel me schuldig omdat ik twee keer in slaap ben gevallen tijdens de voeding. Snap niet waarom ik niet gewoon wakker kan blijven. Nu ligt Quinn bij papa te kermen, ze heeft wat last ik denk van oprispingen de arme meid. We hebben het gisteren erg druk gehad: vandaag komt de makelaar foto's maken van het huis en we moesten nog flink wat dingen hiervoor weg ruimen en 's avonds zijn oud huisgenootjes op kraamvisite geweest. Caruli: hoe gaat het nu met Ziva en Mitchell? Heeft hij z'n vermoeidheidsinstorting al gehad of verwacht je die later op de dag? Lt: ze slaapt bij ons wel vaak op haar buik maar in haar bedje slaapt ze gelukkig ook wel op haar rug. Het lijkt me wel leuk om een keer te meeten! Suze: hopelijk heb je nu weer een goede nacht gehad!
Om 15.00 uur moet ik met Nick na de huisarts. Afgelopen dagen non stop aan het bellen geweest met vk, voedingslijn en consultatiebureau. Vermoeden kma of reflux. Hopelijk straks duidelijkheid maar ben er bang voor....
Lt: dikke knuffel. Kma kun je snel merken door andere voeding te geven. Reflux is te weten door overstrekken na voeding, zuur ruiken en evt oprispen enzo. Is niet fijn als je kleintje het heeft he.. Chco: ik ga mitch zo naar bed brengen, hopelijk is hij dan nog niet over zijn slaap heen
@lt, dikke knuffel meid! hopelijk levert het wat op! hier is het ook nog steeds heel veel huilen.... ik heb voor woensdag een afspraak gemaakt bij de osteopaat, baat het niet schaadt het niet, denk ik... bij het cb was alles goed, hij woog daar 15 gram minder dan bij de ka, maar andere weegschaal he hoe gaat het met de rest van de dames en beebjes?
Zo de kleine ligt nog steeds lekker te slapen na ons uitje en nu heb ik even tijd om te reageren. Eigenlijk kan ik zelf ook beter in bed duiken omdat Jack al twee nachten loopt te spoken. @CB Vandaag voor het eerst geweest met Jack, hij groeit als kool. Hij woog bij zijn geboorte 3900graam en nu al 5375 en hij is al 55 cm. Ook bij de vk geweest op nacontrole, daar is een laatste hechting verwijderd en ik mag nu al buikspieroefeningen doen en sporten als ik wil. Dat sporten laat ik nog maar even zitten, merk toch dat ik na een lang stuk lopen al bekaf ben, maar zolang ik lekker wandel elke dag vind ik het best. Vannacht de kolf gesterriliseerd en ik ga hem of vandaag of morgenochtend voor het eerst gebruiken. De kleine moet toch ook aan de fles wennen en als ik eens weg moet is het handig om een voorraadje mamamelk te hebben. Ook lekker als vriendlief een keer s'nachts de fles kan geven als ik bekaf ben. Ik val ook wel eens met die kleine tijdens het drinken in slaap. Wat hiertegen helpt bij mij is als ik wat ga lezen. Voor de rest alles goed met iedereen?
Suze: balen dat je mannetje nog steeds zoveel huilt... Medicijnen hebben even de tijd nodig om te werken, hoop dat het echt wat gaat doen. Hoeveel ml zantac mag je nu geven? Supi: jee wat is hij goed gegroeid! 1.5 kilo is echt goed joh. Jij geeft zeker slagroom Idd wel handig als iemand anders straks ook eens een flesje kan geven.
@curali, hij krijgt nu 2x 1,5 ml, hoelang duurde het voor de voeding een beetje aansloeg bij ziva ivm de krampjes? @supi, zoo jouw mannetje is goed gegroeid!! hier vanmorgen bij het cb was devon 15 gr afgevallen tov afgelopen vrijdag was een andere weegschaal,hij was u 53 cm.
Hier duurde het meer als een week voordat ik echt verschil merkte met de krampen. Maae ze zeggen zelfs dat je het minimaal 3 weken moet proberen voordat je kunt zeggen of het werkt of niet. De darmen moeten ook weer wennen. Hier krijgt Ziva op dit moment weer de krampen maar dan van de nutriton zei de kinderarts.. Maar als ik stop dan begint ze gelijk weer te spugen en op te rispen. En met een stuk minder
Gewicht Ziva: hier weegt ze op elke weegschaal anders... Had mijn kraamhulp al gevraagd om nog eens langs te komen met haar weegschaal, die heeft ze in de eerste 2 weken gebruikt. Dan heb ik een echt gewicht van Ziva hihi.
@curali, ja er zit echt wel veel verschil in dan he,want ik had verwacht dat hij vandaag dan toch wel rond de 4000 gram zou zitten....op de weegschaal van de ka waarschijnlijk wel ben benieuwd wat ziva dan weegt op die weegschaal van de kraamhulp,daar kun je het dan toch het beste op zien..
ik doe u trouwens ook 1 schepje nutriton door de voeding, bij de pepti was dat 2,5 schepje, wel veel he?! de cb arts zei ook al dat het wel zeker 1 week zou duren eer je verbetering gaat zien, we wachten het rustig af...