Hallo allemaal, Het is nog heel pril heb gister getest, en die was positief! Vindt het allemaal erg bizar en ontzettend spannend! Zal kort mijn verhaal doen. Ben komende aug. 9 jaar getrouwd en heb 2 zoontjes van 4 en bijna 1 jaar. Na 3 jaar medische molen, ben ik via IUI zwanger geraakt, daarna niks meer gebruikt betreft voorbehoedsmiddelen, maar er kwam geen 2e zwangerschap. Weer de medische molen, maar nu lukte IUI niet, dus IVF. En dat bracht ons 2e wonder! Tot onze grote verbazing bleek ik in jan spontaan zwanger, hoe kon dit en wat een cadeau!!! Onze jongste zoon was toen pas 7,5 maand. Helaas bleek bij de echo met 7 weken, dat het een lege vruchtzak was. Wat een verdriet!!! Om alles uit te sluiten moesten we toen een week wachten. Maar na 1 week, was het nog hetzelfde. Ik kreeg medicijnen mee naar huis, om een miskraam op te wekken. En dan nu binnen 3 maanden weer spontaan zwanger, zo bizar, na al die jaren. Maar ook erg spannend of het over 3 weken wel goed is?? Het worden 3 lange weken. Maar dat ik nu zwanger ben is een feit, en daar zijn we heel blij mee. Hopen heel erg dat het nu goed gaat en dat wij dan begin febr. ons 3e wondertje in onze armen kunnen sluiten. Alle meiden gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Leuk dat ik welkom ben. Zilver. Van harte gefeliciteerd. Heel bijzonder een tweede spontane zwangerschap. Worden zeker drie lange slopende weken... Hoop dat je zoontjes voor de nodige afleiding kunnen zorgen. En duim voor een vol vruchtzakje en dat 'ie blijft plakken! Geniet ervan en wens je een voorspoedige zwangerschap! Hier geen dagboekje. Bij Zoon begonnen met dagboek schrijven, maar liep binnen 12 weken al vier weken achter en dat nooit weer ingehaald. En wilde niets overslaan met als gevolg dat ik alles over heb geslagen, slimme hormonnen... MamaMDJ. Helemaal waar, tuurlijk kan het nu ook anders verlopen. Maar ook moeders liep alle drie over. Dus verwacht dat van haar te hebben georven. Supergwennie. Hier geen abbonnement op toilet maar drink eigenlijk ook niet voldoende... Verder wel kwaaltjes! Oh lekker vakantie, geniet ervan! Hier wilden we de zwangerschap nog even voor onszelf houden, maar kan mijn mond niet houden. Dus toch maar spontaan aan mijn broerjte verteld en mijn vriendinnetje raadte het gisteren, die wist dat we de wens hadden. En telde mee, het verbaasde haar dat ik niet melde dat ik ongi was... Slimmerik Ik ga maandag de vk bellen. En het kdv. Hoe zat het met de kraamzorg. Moet even contact zoeken met vrouw van toen, die was zo prettig, willen we wel weer... Misschien ook beter om voor die laatste kritieke fase even af te wachten! Fijne avond. Groeten Lieve
@ Zilver: Welkom! Wat een wonder! Ik zal voor je duimen dat alles goed zal gaan! En voor de rest natuurlijk ook, de komende weken zijn voor ons allemaal denk ik wel behoorlijk spannend..! @ Supergwennie: Wij hebben het hier nog tegen niemand verteld, ik sta echt te popelen om het mijn ouders en zus en zusje te vertellen en de schoonouders maar we hebben besloten om te wachten tot vaderdag Dan ben ik 8 weken zwanger, is het iets minder pril en het is een hele leuke dag om het te vertellen! Zeker omdat als we dan met een cadeau komen dat er dan niet meteen iets gedacht wordt (ik denk dat als we 'zomaar' met een cadeau aan komen dat ze het al weten!) Verder ben ik ook blij als ik de eerste echo heb gehad, dan vertel ik het aan mijn vriendinnen en na de 12 weken aan de collega's en de vrienden. Mijn vriendinnen weten dat ik de wens heb en dat ik gestopt ben met de pil dus die vragen iedere keer of het al raak is. Nu heb ik ze allemaal nog niet gezien sinds ik positief getest heb dus ik hoop dat ik even goed kan liegen als ik ze zie en kan zeggen dat het nog niet raak is.. Haha moeilijk! Ik zie ze woensdag dus kan nog even oefenen Hebben jullie ook allemaal zo'n korte werkweek?? Ik hoef alleen vandaag morgen en woensdag maar, heerlijk! Heb normaal gewoon een 40-uur werkweek dus dit is voor mij echt genieten En dan nog doorbetaald krijgen ook, kan niet beter Gaat er iemand nog lekker weg?
Ik ga ik waarschijnlijk weer uit het topic! Omdat wij afgelopen maand een pauze maand hebben gehad. Ben ik al een maand langer zwanger!
Hallo, Ik wil ook graag mee kletsen. Ik ben ongeveer 4 feb 2012 uitgerekend. Gisteren positief getest..... voor mij de eerst x dus erg spannend allemaal. Moet nog even aan het idee wennen. Groetjes, Kim
Ook ik zou graag mee willen kletsen. Afgelopen vrijdag positief getest. Ben nu zo'n 2,5 week zwanger (+ drie bonusweken ivm lange cyclus) Nu nog tijd vinden deze week om de vk te bellen.
Welkom allemaal en gefeliciteerd! @ Inge: Ik kan ook niet wachten om het te vertellen. Zondag wordt de grote dag voor mijn schoonouders. Ik ben dan 7 weken. We weten alleen nog niet goed op welke wijze we het gaan vertellen. We willen graag met een ludiek kado. Hoe gaan jullie dat doen? Mijn zusje weet het al. Zij zag het aan me en vroeg het. Tja, en dan is liegen zeeer moeilijk. Maar ik zag het in het verleden bij haar ook. Weet niet waarom, maar we voelen elkaar wat dat betreft goed aan. In de loop van de weken zal ik het aan mijn moeder en vriendinnen vertellen. Maar kan niet wachten tot de echo. Wachten en wachten en wachten; de tijd gaat enorm langzaam. Ben op vakantie momenteel in Frankrijk. Hardstikke lekker en heerlijk aan het uitrusten. En dan is het natuurlijk heerlijk als de tijd langzaam gaat, maar toch... Ik hoop dat na de echo de spanning wat minder wordt... Was zojuist in de supermarkt en bij de vleesafdeling kokhalzend weggelopen.... Geen last van koffie, maar vlees en vis trek ik niet zo goed blijkbaar. Daarentegen hebben aardbeien een ongelooflijke aantrekkingskracht op mij. Aardbeien zijn mijn augurken . Jullie nog gekke dingen? Geniet maar lekker van het korte werkweekje! Lekker beetje uitrusten!
@ krikra: wat fijn dat je al een maand langer bent! En als je hier mee wilt blijven kletsen mag dat ook hoor! @ kim D: welkom! Begrijpelijk dat het even wennen is aan het idee, dat hebben vast meer meiden! Gewoon even lekker op je af laten komen ik vind het ook echt heel spannend! Ben je lang bezig geweest? Oh en natuurlik gefeliciteerd! @ vaddie: ook welkom! en ook gefeliciteerd! 1ste kindje? Je hebt veel huisdieren aan je banner te zien ik heb ook konijnen, 2 giga franse hangoren geweldige beestjes! Ik zou snel de vk bellen, het wachten op de 1ste afspraak duurt toch al zo lang! (in mijn geval in ieder geval) @ supergwennie: oeeh spannend, zondag! Wij willen misschien een ehbo koffertje geven (eerste hulp bij oppassen ) gevuld met speentje, rompertje en slabbertje ofzo dat lijkt ons leuk, maar nieuwe ideen zijn altijd welkom! Wel fijn dat je zusje het al weet, ik vind het nu wel jammer dat ik mijn blijdschap alleen nog maar kan delen met mn vriend terwijl ik het wel van de daken wil schreeuwen haha! Maar goed, nog even geduld Oh ik snap je helemaal wat betreft de tijd die voorbij kruipt! maar wel lekker genieten van je vakantie he! Heb je lekker weer daar? Vanmiddag zat een collega noodlessoup te eten, nou ik hoefde mn brood niet meer zo erg vond ik het stinken haha! En heeeel toevallig, ik heb toen na de pauze achter mn pc een bak aardbeien op haha! Zelfde craving Ach alles beter dan zin hebben in vette hap toch Fijne vakantie nog! Geniet er van
Inderdaad 1ste kindje. En we hebben inderdaad bijna een genoeg dieren voor een kinderboerderij. En tja, het bellen van die vk. Beetje dubbel gevoel. Weet nu al dat ik het niet leuk ga vinden. Ben heel erg preuts en heb al moeite met het idee dat ik mijn buik aan iemand moet laten zien. (ben ook flink te zwaar dus er hang een flinke rol) En dan het idee dat ze binnen willen kijken, krijg spontaan buikpijn. Heb vanmorgen de eerste broek weer terug kunnen hangen in de kast. Jeetje, kreeg geen adem en dus maar snel een andere aan gedaan.
@Inge88 Dank je. Jij ook gefeliciteerd! Eigenlijk ging het uiteindelijk bij mij nog wel heel snel. Maar we hebben er genoeg voor moeten doen. Ik ben ruim een jaar onder behandeling ivm een hypofysetumor die een hormaan aanmaakte die ervoor zorgde dat ik niet menstrueerde. Mijn man heeft een hersteloperatie moeten ondergaan. Dan denk je met al die onzeker factoren dat het wel even kan duren voordat het gaat lukken.... maar dan ben je de 1e of 2e ronde nadat het theoretisch mogelijk is om zwanger te worden direct zwanger... Omdat ik me erop had ingesteld dat het een lang traject zou worden (voor zover de aanloop niet al lang heeft geduurd), voelde ik me toch een beetje overvallen en moet ik echt even wennen aan het idee. Echt heel fijn dat het zo is gelopen... en nu maar hopen dat het goed gaat.
@ Vaddie: Leuk zo'n kinderboerderij Nou dat van binnen kijken daar zie ik ook tegenop hoor! Als ze niets kunnen zien met een uitwendige gaan ze inwendig en dat idee bezorgt me ook kippenvel haha..! Maar ik denk maar zo, we kunnen dan wel voor het eerst onze kleine baby zien en ik weet zeker je preutsheid dan vergeten wordt! Lijkt me zo bijzonder om te zien en om het hartje te horen kloppen... Beetje positief denken Je hebt al snel je intake! Ik heb pas op 21 juni, terwijl ik vorige week positief getest heb. De intake is met 8 weken en de eerste echo met 10 weken. Mijn kleren passen nog wel allemaal, maar moet wel eerlijk zeggen dat de broek 's avonds op de bank wel open gaat! Knoopje los is dan toch wel een stuk prettiger @ Kim D: Jeetje wat heftig... En inderdaad, wat bijzonder dat het dan toch ineens al zo snel mag lukken! Ik snap wel wat je bedoeld, als je jezelf er op insteld dat het allemaal nog even gaat duren dan is het best wel een shock lijkt me! Hoe gelukkig je ook bent, en hoe graag je het ook wilde, het is dan toch even wennen! Zeker hopen dat alles goed gaat, dat hoop ik ieder moment van de dag. Ik had gisteren best wel erge menstruatie pijn en schrok daarvan, maar ik heb mezelf wel ingeprent dat ik niet bij elk pijntje in paniek moet raken. Ik wil wel graag genieten van de zwangerschap! Zeker nu ik (nog) niet misselijk ben etc, ik weet zeker dat veel zwangere dames die iedere ochtend boven de WC hangen héél graag met me willen ruilen!
@Kim Klinkt inderdaad als een heftig traject. Kan me voorstellen dat je enigsinds geschokt bent dat je 'nu al' zwanger bent.
@Inge: Intake is inderdaad al supersnel. KOmt ook omdat ze uitgaan van mijn eerste dag, laatste menstruatie. Met een cyclus van 37 dagen schiet het dan hard op. Hahahaha. Zal dus ook wel terug worden gezet. En verwacht ook niet dat er al veel te zien bij de eerste echo. Aangezien zwanger worden/ zijn voornamelijk bestaat uit geduld hebben denk ik niet dat ik me er snel overheen kan zetten, die preutsheid. (en dus gewoon wat langer wacht) Dat is de afgelopen 15 jaar in maar 1 situatie gelukt (sex met mijn man) Maar goed we gaan zien. Heb het aangegeven bij de vk dus dat moet goedkomen! En die krampen schijnen normaal te zijn. Heb het bijna continu. Of mijn darmen rommelen (met daarbij alle bijbehorende dingen enzo) of mijn baarmoeder is hard bezig. (wat klinkt dat vreemd, hahaha) Zolang er geen bloed is gaat het de goede kant op.
@ Vaddie: Krijg je de 17de meteen een echo? Ik krijg die pas bij 10 weken. Mijn eerste afspraak bij de VK is een intake(gesprek). De VK zal vast rekening houden met jou 'preutsheid' en hopelijk kan ze je toch een beetje geruststellen! Ik ga er ook maar vanuit dat die krampen er bij horen. Ik denk inderdaad ook, als er geen bloed is dan is het goed (hopelijk!) Zoals ik al zei, moet er wel van kunnen genieten! Alleen maar negatief denken is natuurlijk ook niet goed..! Maar oooh wat ben ik blij als we de eerste echo hebben gehad..!
@vaddie en Inge Hier begint het idee een beetje te landen hoor. Ik ben vandaag een dagboekje gaan kopen om wat in te kunnen schrijven. Ik moet me nu beginnen met orienteren op wat er allemaal komt kijken bij een zwangerschap. Ik heb me daar helemaal niet mee bezig gehouden (zelfbescherming, voor het geval het niet voor me was weggelegd?). Wat is er veel informatie beschikbaar zeg! Echt niet te overzien.
@Inge Ik kan me voorstellen dat je schrikt van krampen. Voor jou is het ook de eerste x toch? Het is toch moeilijk een voorstelling te maken wat je allemaal kunt verwachten van deze periode.
Hallo meisjes, Ik hoop dat ik ook mee mag kletsen met jullie. Ik ben nu ruim 5 weken zwanger van ons 2e kindje. Ikzelf ben net 26 geworden en manlief bijna 27. Zijn as za 1 jaar getrouwd maar al bijna 10 jaar samen. Bij ons eerste zoontje is met de 20 weken echo geconstateerd dat hij geen armpjes en beentjes had, na veel onderzoek echo,s puncties en gesprekken besloten de zwangerschap af te breken, omdat een leventje voor hem ondraaglijk zou zijn. Hij is 02-02-2011 geboren na een zwangerschap van 21.3 weken. En nu dus zwanger van onze 2e. Morgen ga ik de gyn bellen, want krijg veel extra onderzoeken en echo's omdat wij een herhalingsrisico hebben. Vandaar ook nog geen banner, want probeer me een beetje te focussen op andere dingen. Ik kan iig niet wachten tot we ong 8 a 10 weken zwanger zijn, want dan is pas duidelijk ofdat ons kindje wel of geen ledematen heeft. En dat wachten is nu echt killing, want gevoelsmatig mogen we van onszelf pas blij zijn na een paar goede echo's. Zo dat was ong mijn verhaal en hoop gezellig met jullie mee te kunnen kletsen.
@ Zafira: Natuurlijk mag je mee kletsen! Gefeliciteerd! Wat een heftig verhaal zeg.. Ik kan me goed voorstellen dat het deze zwangerschap dan wel extra spannend/onzeker is... En dan duurt wachten helemaal lang! Ik hoop voor je dat de tijd snel zal gaan! Heb je nu al snel een echo? @ Kim D: Ik heb gisteren mijn 9 maanden dagboek ook aangevuld, vind het echt leuk om zoiets bij te houden! En poeehh ja het internet staat vol met informatie over zwanger worden/zwanger zijn/baby's/peuters/kleuters noem het maar op! Ik heb me ook al suf gelezen haha Heb nu ook wel besloten om het gewoon op me af te laten komen want lang niet alle zwangerschap zal hetzelfde zijn! Voor mij is het inderdaad ook de eerste keer ja, daarom ook zo spannend en zo nieuw allemaal. Verder is ook nog niemand in mijn omgeving bezig met zwanger worden laat staan dat iemand het al is of al een kind heeft dus ik kan het er eigenlijk ook met niemand over hebben! Daarom ben ik blij als mijn ouders en mn zus en zusje het straks weten Kan ik er eindelijk lekker over praten! Mijn vriend en ik hebben het er natuurlijk wel eindeloos over, maar die kan ook niet wachten tot 'ie het mag gaan vertellen! Hij is zooo trots Hoe is dat bij jullie? Hoe zijn jullie mannen en hoe reageerde ze na de positieve test?? Ik had mijn nod eigenlijk op 24-5 maar werd die dag dus niet ongesteld. Ik had met mijn vriend afgesproken dat we pas die zaterdag er op zouden testen (ook een beetje zelfbescherming). Ik kon alleen mn hoofd er niet bij houden, dacht continu de hele dag aan een eventuele zwangerschap.. Dus ik 's avonds in bed tegen mijn vriend gezegd dat ik er de hele tijd aan moet denken en of we dan niet toch die ochtend er na al zouden kunnen testen (de woensdag ochtend dus). Vriendlief zag dat eigenlijk niet zo zitten, was veeeeel te bang dat we teleurgesteld zouden raken.. Maar ik toch gezegd dat ik toch wel héél graag wilde testen en dat ik écht niet teleurgesteld zou zijn (natuurlijk zou ik dat wel ). Omdat we hadden afgesproken altijd samen te testen moest ik dus de volgende ochtend om 05.00 uur op (vriendlief vertrekt om 05.40). Dus hup de badkamer in in een potje geplast en die zwangerschapstest er in... Stond te shaken met dat ding in mn handen! Had hem met de goede kant van me afgehouden en mijn vriend hield de tijd bij.. Dus na 1 minuut, durfde m bijna niet om te draaien, toch maar omgedraaid en hij was positief! We wisten beide even niets uit te brengen haha! Stonden te trillen allebei! Daarna natuurlijk meeeega blij we wisten allebei niet hoe we het hadden! Helemaal in de wolken hihi En dat dus al in de 2de ronde! Ik ben maar één keer écht ongesteld geweest (1x ontrekkingsbloeding van de pil, 1x normale cyclus menstruatie)