@Zafira: hahaha mijn man schiet hier helemaal in de stress. Vanwege de uitspraak: de meeste mensen krijgen pas klachten na de 6 weken. Hahahahahahaha. Hij vind me nu al erg. (heb soms neiging tot zeuren. ) Vandaag flink gepoets in huis samen met mijn moeder en oma. Morgen verder af maken. (helaas alleen) Misschien nog sporten Bij de prenatal net een voedingskussen gehaald. Voor s'nachts in bed. HOpelijk slaap ik op die manier beter en word ik niet meer wakker van de rugpijn.
Nou hier flink aan het bloeden vanaf vanmorgen. Ga er maar vanuit dat het mis is. Heb er alleen geen kramp bij maar dat zal nog wel komen. Maandag de verloskundige maar eens bellen of ik een echo kan krijgen. Wil graag weten of alles dan weg is , bah shitzooi !!
@marleen wat verschikkelijk meis denk inderdaad omdat je flink bloed dat het niet echt goed zit. Maar heb je nog geen vruchtzakje ofzo verloren dan? Heel veel sterkte meis
Ik ga me hier ook vast voorzichtig melden. Ben 28 januari (1 dag voor mijn verjaardag) uitgerekend. Wij zijn nu precies 3 jaar bezig voor onze 1ste en zijn al voor de 5de keer zwanger. Helaas is het 4 keer eerder misgegaan. 2 keer bij 5 a 6 weken uit zichzelf, 1 keer een leeg vruchtzakje en de laatste eer is het hatje met 9 weken gestopt met kloppen. Dus tja, hier helaas nog niet blij en op een roze wolk. Maandag om die reden onze eerste echo. Kijken of we een stap verder komen. Verder over mij... ik ben 36 jaar, afgelopen september getrouwd met mijn lieve vent die ook 36 jaar is. We zitten midden in een verbouwing van ons nieuwe huis. Dit is het ouderlijkhuis van mijn man. We zijn sinds december aan het verbouwen en hopen over een maand over te huizen. Ook erg spannend dus, maar een welkome afleiding. Verder werk ik als filiaalmanager in een kledingzaak. Mijn hobbie linedancen. Tja, wil je verder nog iets weten vraag maar raak zou ik zeggen en dan kijk ik wel of ik een antwoord geef Zo en dan duik ik nu zo mijn bedjuh weer in (ben er net een half uur uit, ben na mijn werk om ca 18.30 uur meteen naar bed gegaan en heb tot 30 min terug geslapen) Zijn jullie ook zo vreselijk moe? Slaap lekker Liefs Annemiek
@Marleen: sterkte @Annemiek: Welkom hier. En heel begrijpelijk dat je nog heel voorzichtig bent. We duimen dat het goed blijft gaan.
hehe, hier ben ik ook weer eens..!! zijn een weekje weg geweest vandaar!! hoe gaat het met jullie??? ik ben sinds 2 dagen mega misselijk....
@Marleen1986: Jeetje wat klote.. Hoe gaat het nu met je? Heel veel sterkte! @Vaddie: Haha jou man al in de stress! Is het zo erg dan?? @Annemiek1975: Welkom! En gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik zal voor je duimen dat alles goed zal gaan, heel begrijpelijk dat deze tijd héél spannend is! Wat betreft het moe zijn, daar heb ik ook wel een beetje last van. Ik ga nu voortaan na het eten even een half uurtje tot een uurtje liggen anders hou ik het 's avonds moeilijk vol! Mijn vriend deed dat al iedere avond omdat hij er 's ochtends héél vroeg uit moet dus nu doe ik gezellig mee @kimmy87: Ik ben eigenlijk sinds vandaag pas een beetje misselijk. Vanmorgen toen ik op stond en nu nog een beetje. Het is gelukkig niet erg en hoef zeker niet over te geven maar het zit niet helemaal lekker om het zo maar te zeggen. Ik denk alleen dat dat ook kan omdat het best wel benauwd weer is en onze slaapkamer vanmorgen ook best warm was. Daar kan ik meestal niet zo goed tegen. @ Supergwennie: Nog steeds op vakantie? Of al terug? Hoe bevalt het? (of hoe was het ) En heb jij het al verteld?? Hebben jullie ook regelmatig buikpijn? Echt van die menstruatie krampen? Ik heb het toch wel 2x per dag.. En ik heb ook echt last van mn darmen, daar ook weer krampen van. Soms weet ik ook niet of het mijn baarmoeder is of mijn darmen.. :S Verder trouwens geen bloed of zo. Het schijnt toch echt normaal te zijn maar maak me toch een klein beetje zorgen omdat het 2x per dag is..
@inge ik heb ook enorm vaak last van mijn darmen dat voel ik dan in me rug buik alles.. ik schiet dan echt helemaal in de stress.. maar me stoelgang is wat lastiger ook op het moment dus wel logisch! Ik denk niet dat er iets fout is bij jou maar ik zeg het niet met zekerheid.. ook ik herken het menstruatie gevoel maarr ik kan me voorstellen dat je daar gewoon van de stress in schiet doe ik namelijk precies zo! @Annemieken zo dat is best wel beangstigend dan denk ik ik hoop echt heel erg voor jou dat het deze keer wel goed mag gaan en dat je over een maandje of 8 (max) je jou 1ste wondertje mag vasthouden! Hebben ze eigelijk al onderzocht waarom je zoveel miskramen heb gekregen ?? of doen ze dat niet? Heel veel sterkte deze tijd zal vast niet makkelijk zijn voor je! Dat vrezelijk moe zijn is wel heel erg herkenbaar! Verschikkelijk! Ik zou gewoon heel de dag kunnen slapen.. maar goed daar krijg ik niet echt de kans voor met alle kids om mij heen maar soms dan val ik wel perongeluk ff in slaap op de bank hihi Met mij gaat het verder wel goed.. wel misselijk.. smorgens ook spugen.. bah.. maar dit is mijn 5de zwangerschap en de eerste 4 waren zo verschikkelijk met de misselijkheid.. ik hoop dat het deze zwangerschap zo blijft want het valt nu best wel mee! Ergens maakt het me ook wel bang en ben ik bang dat er misschien iets niet goed is met het kindje maar goed gelukkig moet ik woensdag naar de gyneacoloog en dan krijg ik ook meteen een echo dus.. ff spannend.. het is bijna woensdag!
@Inge: klinkt helemaal bekend. Hier ook regelmatig flinke buikkrampen lijkend op ongi krampen. Schijnt normaal te zijn. Je baarmoeder die groter word. Ook mijn darmen zijn flink van slag. Soms hoef ik dagen niet en sommige dagen om het uur. Verder regelmatig last van mijn onderrug en een beetje gammel en weinig trek. Alleen misselijk als ik hele vieze dingen ruik. Heb soms zo weinig klachten dat ik twijfel Hier net ruim een uur bezig geweest om mijn echo te verzetten. Na een uur in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand aan de lijn en nu een week later op de 24ste. Zo al weer weg van mijn werk, moet vanmiddag naar het ziekenhuis (tandarts) voor de 1 na laatste behandeling. (heel lang verhaal) Dan eind juni nog een keer en dan eindelijk na twee (lange) jaren eindelijk mijn nieuwe gebit klaar.
@ Vaddie: Wow Waarom moest je een uur in de wacht staan?? Zit je bij een gyn of gewoon bij de VK? Succes zometeen in het zkh! Brrrr.. Ik heb een hekel aan naar de tandarts gaan! Ik ga braaf iedere keer en gelukkig heb ik eigenlijk ook nooit iets maar dat was met de schooltandarts wel anders! Trauma aan over gehouden haha..!
@Inge: was gewoon bij de vk. Ze hebben maar een uur per dag dat je ze kan bellen. Dus dat schiet gewoon niet op. Gelukkig uiteindelijk gelukt. Tja die tandarts. Het valt even vies tegen. Heb nu de komende 15 dagen geen ondergebit. Er zitten nu alleen 5 zilveren dopjes. (op mijn implantaten) Praten gaat dus niet echt makkelijk en eten al helemaal niet. (en vind veel al niet lekker...en kan nou ook nog sommige dingen niet eten) Nu dus echt de neiging om de komende 15 dagen in bed te blijven liggen.
Zo ik ben even een beetje "uit de lucht" geweest. 3 dagen migraine en geen medicatie in kunnen nemen vw zwangerschap . Mn hoofd voelt nog steeds niet lekker, maar ben wel weer op de been. Ik heb contact met de vk gehad. De 22e een intake en 11 juli de 1e echo. Spannend! Ben ook maar even aan het orienteren op kinderopvang. Ik weet dat op sommige plaatsen de wachtlijsten langer dan 9 maanden zijn. Ik ga verhuizen, dus heb geen idee hoe het daar is. Mn oudes verteld... die zijn helemaal gelukkig. Voor hun de 1e x dat ze opa en oma gaan worden.... nu maar duimen dat het allemaal goed gaat.
Hier vanmiddag gelukkig een pratige echo gehad met een knipperlichtje!!! Dus ondanks alle zorgen om het bloed is het gelukkig loos alarm geweest. Zo en nu duik ik heerlijk mijn bed in... ben kapot. Slaap lekker!!!
@ Vaddie: Wat raar dat je maar een uur per dag kan bellen? Is dat altijd zo of alleen om afspraken te maken? Toch niet als je heel erg twijfelt over iets en dat je dan maar een bepaalde tijd hebt waarin je mag bellen?? Aahh heel veel beterschap in ieder geval! Snap dat je nu het liefste 15 dagen verdwijnt in bed..! @ Kim D: Pfff wat klote, migraine.. Heb je niet iets wat je er tegen kunt pakken wat wel mag tijdens de zwangerschap? Of misschien iets homeopatisch ofzo (als dat helpt tegen migraine)?? Lijkt me heel erg klote! Ik heb eerlijk gezegd nog helemaal niet nagedacht over kinderopvang.. Dat is wel een goeie inderdaad, misschien moet ik me toch ook maar even gaan oriënteren..! Het zal bij mij maar voor één dag zijn hooguit maar ik weet niet of ze hier in de buurt wachtlijsten hebben! Super dat je ouders het leuk vonden! Ik vond het zó leuk om het ze te vertellen! @ Annemiek1975: Wat een geruststelling! Fijn dat alles goed gaat! Nu lekker genieten
Inge, hier is het helaas echt nog niet genieten. Afgelopen december hadden we ook een mooi kloppend hartje, maar in januar toen ik ca 9 wk was klopte het hartje niet meer. Dus ik hoop te kunnen gaan genieten als we ca 10 weken zijn, maar weet niet of met mijn geschiedenis van 2 mk en 2 ma of dat echt gaat gebeuren.
@Inge: idd maar een uurtje per dag telefonisch spreekuur. In dat uurtje kan je bellen om afspraken te maken en om vragen te stellen. De andere uren alleen als je aan het bevallen bent... Op zich wel logisch, zit je in spreekuur, belt er weer iemand. Hahahaha. Af en toe erg irri maar wel begrijpelijk. Is het al bedtijd? Zo moe
@ Vaddie: Op zich is het wel begrijpelijk dat ze niet willen dat je belt tijdens een bevalling maar ik vind het toch een beetje raar dat ze zo streng zijn. Bij de VK praktijk waar ik zit mag ik altijd bellen als ik iets wil vragen of me zorgen maak al is het 's avonds. Degene die dan een bevalling doet neemt dan gewoon de telefoon niet op lijkt me. Nou ben ik zelf niet het type dat zomaar zal bellen om iedere dingetje maar ik vind het toch wel geruststellend dat ik wel de mogelijkheid heb om te bellen wanneer ik wil! @Annemiek1975: Ik snap het..! Zeker als je zoiets al meegemaakt hebt.. Maar ik zou wel een beetje proberen te genieten..! (Ik heb misschien makkelijk praten) Zorgen maak je je natuurlijk altijd maar je kunt ook zo positief mogelijk denken Dat lijkt me alleen maar beter voor jou en de kleine!
Ik ben ook niet gestresst Ik ben eigenlijk zelfs de rustheid zelve. Maar tussen gestresst zijn en ervan genieten zit voor ons echt een te groot verschil. Dus ik ben er eigenlijk gewoon niet zo heel erg mee bezig. Word er wel steeds aan herrinerd, want ben behoorlijk beroerd, maar ik maak me ook niet zo heel erg zorgen momenteel. Als het mis gaat kan ik er toch niks aan doen. Ik ben nu vooraal gewoon heerlijk bezig met ons nieuwe huis. Deze week voorstrijken en schilderen... heerlijk, lekkere afleiding