Eind januari - begin februari 2018 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemetje26, 27 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Becca1989

Becca1989 Actief lid

4 jul 2016
    251
    33
    28
    Vrouw
    Kinderopvang
    Rotterdam
    Goedenavond dames.
    Gezellig nog meer meiden van harte met jullie zwangerschap.

@Bloem23 wat naar om te lezen van je zoontje. Kreeg er een naar gevoel van. Het is de ergste nachtmerie na een goede zwangerschap.

Hier al weer wat meer kwaaltjes best misselijk voel ook heel erg mijn banden.
    En giga moe val in de ochtend zelfs al weer een slaap op de bank als ik de kids naar school heb gebracht.
    Het bloedverlies komt en gaat hier ik merk als ik veel gedaan heb dat het weer komt. Maar ook mijn kindjes en huishouden gaan gewoon door hier zolang het er niet weer uitstroomt hoef ik niet te bellen.
    Ben blij als het volgende week vrijdag is en we een kloppend hartje hebben gezien.
    Ik hoop alleen wel dat er miss toch een oorzaak gevonden word. En dat het niet de hele zwangerschap zo blijft.
    Xx

2. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @Hellopretty Fijn dat je een mooie echo had en al een kloppend hartje te zien was. Is wel een geruststelling dat je nu weet waar de bloedingen vanaf komen, maar zou fijn zijn als ze helemaal weg blijven.
    @Pln zou denken dat je het vruchtje wel opmerkt, maar als je het niet vertrouwd gewoon even bellen naar de vk. Beter een keer te veel dan te weinig (dat is hier tenminste hun motto).

Kwaaltjes. Ik heb sinds gisteren het idee dat ik de hele dag wel door kan eten. Gisteren had ik voor de middag al mijn boterhammen al op, vandaag maar wat meer mee genomen. Verder ook last van hoofdpijn en inderdaad ook ontzettend moe 's avonds. Dat mijn meisje af en toe besluit om 's nachts wakker te worden (of net 1 uur voor de wekker) helpt daarin niet echt mee. Dan moet ik 's nachts ook nog wat gaan eten anders ben ik misselijk. Verder af en toe het idee dat ik opvliegers heb. Is ook niet gunstig met de warmte van buiten (gelukkig is het vandaag weer afgekoeld).

3. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Hellopretty @Lysta
    Ja ik moet nu maar even geduld hebben het komt en gaat en als het zo is, dan is het zo. Dank voor jullie berichtjes!

4. Bloem23

Bloem23 Actief lid

25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jaa de kwaaltjes zijn lastig he!
    Ik ben erg misselijk en moe. Maar vandaag ook erge buikpijn, het maakt me zo onzeker, in mijn lies en onderbuik, echt een scherp zeurende pijn die maar doorgaat. Herkent iemand dit ?

5. Hellopretty

Hellopretty Actief lid

29 aug 2016
    338
    193
    43
    Vrouw
    Idd zo denk ik ook bij mij ook hoor ene moment nergens last van en nu net ook weer verlies het maakt je gewoon onzeker.
    Maar het komt allemaal goed op Het eind denk ik:-D

6. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    @Lysta dat heel de dag honger herken ik wel. Maar ik zit dan ook ineens van honger bomvol en dan krijg ik weer last van m'n darmen, lastig dus ;)
    @Bloem23 ik heb wel veel buikpijn maar meer in m'n darmen. Anders de vk even bellen?

7. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Ja hoor, ik heb wisselende buikpijn, dan weer meer mn darmen en dan weer meer mn baarmoeder of liezen. Volgens mij kan dat ook allemaal in dit stadium, alles groeit, je darmen gaan op een andere plek om meer ruimte voor de baarmoeder te maken, bandenpijn etc. Maar als je er echt onzeker van wordt kun je altijd even overleggen met de vk!

Ik heb nu dat mn buik aan het eind van de dag ook al echt wat gezwollen is. Rond een uur of vier op mn werk als ik achter de computer zit, doe ik alvast de knoop van mn broek open, anders voelt die niet meer prettig, in de hoop dat mn collega's het niet zien...

8. Bloem23

Bloem23 Actief lid

25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mamavanhannah dat stelt me een beetje gerust. Ik heb steeds veel buikpijn vooral mijn darmen zijn helemaal in de war. Maar vanaf vanmiddag dus echt mijn onderbuik en liezen, maar kan het al bandenpijn zijn of van het groeien ? Haha kan het bijna niet geloven dat dat nu al is! Ja bellen kan altijd, wacht nog even af of het niet erger wordt.

9. Bloem23

Bloem23 Actief lid

25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mamavanhannah dat stelt me een beetje gerust. Ik heb steeds veel buikpijn vooral mijn darmen zijn helemaal in de war. Maar vanaf vanmiddag dus echt mijn onderbuik en liezen, maar kan het al bandenpijn zijn of van het groeien ? Haha kan het bijna niet geloven dat dat nu al is! Ja bellen kan altijd, wacht nog even af of het niet erger wordt.

10. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Ik weet niet helemaal precies wat er nu allemaal gebeurt in je lijf Bloem, maar buikpijn is volgens mij hartstikke normaal. Ik zou zelf geloof ik bellen als de pijn echt ineens heel erg is en bij bloedverlies. Maar ik had vorige week in de nacht ineens ook een pijnaanval waarbij het zweet me uitbrak en ik letterlijk lag te kronkelen van de pijn en ook dat schijnt normaal te zijn. Ik heb nog geen echo gehad dus of alles ook echt goed is is afwachten, maar maak me geen zorgen meer. Heb ook geen bloedverlies gehad en zwangerschapssymptomen volopo_O

11. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik werk niet in het ziekenhuis maar verpleeghuis.
    Ik had blijkbaar al vroeg harde buiken, waarvan ik op dat moment niet wist dat het harde buiken waren, en ben toen met 29 weken opgenomen geweest in het ziekenhuis en daarna niet meer gewerkt.

ik had bij mijn dochter 6 weken van te voren, maar was dus al eerder thuis.
    Toen dochter was geboren nog 3 weken vakantie achter mijn verlof geplakt.

ik werk nu alleen avonddiensten, mijn moeder past op en die planned zichzelf, dus die planned om mijn diensten heen.
    Maar achteraf hadden we denk ik beter voor een gastouder kunnen gaan, je hebt hele flexibele gastouders.

12. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dankje voor je berichtje! Ik ben me een beetje aan het oriënteren. Ik start donderdag bij mijn nieuwe baan, daar weten ze nog van niks.. Ik wil na mijn verlof waarschijnlijk wel minder als 32 uur gaan werken. Er is een mogelijkheid bij oma's maar ik werk dag, avond en nachtdiensten en iedere week anders dus is plannen lastig. Mijn vriend begint al heel vroeg met werken dus zou de kleine niet weg kunnen brengen. Ik heb zelf in de kinderopvang gewerkt dus weet wat er aan mogelijkheden bestaat. Heb alleen wat slechte ervaringen met gastouders van vriendinnen.. maar ik heb nog voldoende tijd om te zoeken!

Voor nu veel last van alle kwaaltjes na een goede nacht slaap nog niet 100% uitgerust.. Ik tel de dagen af tot de echo :D

Becca1989 vindt dit leuk.
  13. Becca1989

Becca1989 Actief lid

4 jul 2016
    251
    33
    28
    Vrouw
    Kinderopvang
    Rotterdam
    Goedemorgen dames.

Hoe gaat het bij jullie. Hier sinds vanochtend meer misselijk steeds kokhalzen alleen komt er niks uit. Ik hoop dat het verder wegblijft.

Ik hoop dat de week lekker snel voorbij gaat zodat we een mooie echo kunnen krijgen met een mooi hartje.

Merk wel dat ik echt nu al goed naar mijn lichaam moet luisteren als ik veel gedaan heb dan begin ik weer iets te vloeien en als ik het rustig beetje bij beetje doe dan heb ik af en toe last van wat oudbloed.

Pln vindt dit leuk.
  14. Bloem23

Bloem23 Actief lid

25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi PIn,

Ik werk zelf niet in een ziekenhuis maar wel in de zorg.
    Door mijn kwaaltjes in de zwangerschap ben ik I.o.m. mijn manager 50% gaan werken, 3 korte avonddiensten. Dit was erg fijn. Vroege diensten lukte mij bijna niet en nachtdiensten is niet verplicht.

Ik wilde eigenlijk met 36 weken met verlof maar omdat ik al een gedeelte stond ziek gemeld moest ik met 34 weken, wat achteraf heerlijk was helemaal omdat hij 2 weken eerder geboren werd.

Dus eigenlijk met werk goede ervaringen wel dingen waar ik tegen aanliep maar dat besprak ik dan met mijn manager.

Na mijn verlof zou ik 1 dag per week ouderschapsverlof opnemen en dan nog 24 uur werken. Dagdiensten na de kinderopvang, weekenden schoonmoeder en avonden mijn man, zo had ik het bedacht in ieder geval. Gast ouders hoor ik ook veel negatieve dingen over. Hier bestaat ook een kinderopvang 24 uur per dag, dus zijn verschillende mogelijkheden.

Pln vindt dit leuk.
  15. Bloem23

Bloem23 Actief lid

25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Spannend de echo volgende week!

Goed naar je lichaam luisteren hoor, en rustig aan doen! Hopelijk worden de kwaaltjes niet erger. Bloedverlies lijkt me zo naar.

Mijn buikpijn is gelukkig voor nu even weg! De misselijkheid blijft maar ga er vanuit dat ik daar de komende weken niet vanaf kom.. Voel me erg beroerd en de emesafene helpt helaas niet. Even doorbijten dus!

Hoe gaat het met de rest meiden ?

16. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Wat ik me afvraag, een kinderopvang gaat toch pas rond 8 uur open? En in de zorg begin je de dagdienst om 7 uur.. toch? Vandaar dat ik kwam met gastouder, die zijn wat flexibeler.
    Ik werk 20 uur.. heb de ene week 2 diensten en de andere week 4, jammer dat ze het niet verdelen.

@Pln mag je geen wens opgeven? Bijv alleen datadiensten of alleen avonden ofzo?

17. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Vervelend die misselijkheid he!
    Ik heb er bij vlagen last van. Vandaag veel dingen te doen, vanmorgen een nieuwe bank uitgezocht (en de hele woonmall afgelopen, pff..), dan word ik ook wel misselijk. Vanmiddag is daar een haringparty en nou vind ik haring normaal al niet lekker, maar nu.. die geur word ik nu echt misselijk van. Maar even iets kleins eten helpt dan.
    Nu ff op de bank, middagdutje doen tegelijk met het slaapje van onze dochter van 2. Woedeaanvallen van haar kan ik ook niet zo goed meer hebben merk ik. Kortom; moeheid, misselijk en prikkelbaar heb ik allemaal

18. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @Bloem23 hopelijk is het gauw over.

Ik mag aankomende donderdag naar de eerste echo :) ik ben zoo benieuwd.
    Ik voel me opzich wel goed, kan alleen soms ala ik op visite ben mijn ogen niet opwn houden. Ik was van de week bij mijn moeder, en ik was gewoon in slaap gevallen :p
    Ze vind ook dat ik me vreemd gedraag, anders als anders. Over een weekje weet ze waarom :p

Frieke, Roos198 en Anna4 vinden dit leuk.
  19. Bloem23

Bloem23 Actief lid

25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Danielle, de kinderopvang begint toevallig 7 uur en zit naast mijn werk, ik kom dan dus misschien 5 minuten te laat.
    Spannend donderdag! Hopelijk een mooie echo. Ga je het daarna vertellen?
    Jaa die vermoeidheid is enorm hè, zei vandaag nog tegen mijn man volgens mij voelt het zo om 90 jaar oud te zijn haha.

Mamavanhannah knap dat je het volhoudt een drukke dag! Rust nu maar lekker uit.

20. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Oh dat is wel fijn!
    Ja echt wel! Uhm vriend wil het donderdag vertellen, mijn schoonmoeder is dan jarig. Maar het knaagt aan me dat ze de verjaardag van onze dochter is vergeten.
    Die word volgende maand 3 jaar ( net nu ze beseft wat jarig zijn is )
    Hun zijn dan op vakantie.

Dus ik wil het niet op haar verjaardag vertellen haha. Dan wacht ik liever nog een week.

Haha dan weten we nu alvast hoe dat voelt :p

Frieke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina