Oh spannend echo dames! Jullie mogen best vroeg al @Mamavanhannah en @SoesaM Hier onsmakelijke vraag... hebben jullie ook veel witte melkachtige afscheiding?
Ja ik was aanvankelijk uitgenodigd voor ergens volgende week, maar dan zijn we met vakantie. Dan maar beter eerder vond de verloskundige, want na onze vakantie vond ze het krap worden als ik de NIPT of combinatietest wil laten doen. Nouja vond ik niet erg natuurlijk
Ja dat heb ik ook, echt heel veel.. dat wad ook het eerste wat me opviel tussen de eisprong en de nod.
Oeee morgen de echo wat spannend en super leuk meiden!!! Weten jullie al of je de combinatie test of de nipt gaan doen?
Ik mag ook morgen....spannend! Ik dacht dat er vandaag ook een aantal op de lijst stonden voor de echo. Ik ga geen combinatietest doen. Ik vertrouw op God...ik vind dat zo'n onzin. Er zijn geen risico's voor jou en het kind, maar wat doe je als je de uitslag negatief is? Weg laten halen omdat het afwijkingen heeft? Of niet weghalen en je hele zwangerschap zorgen maken hoe ernstig het is? Iedereen zn eigen keuze natuurlijk...
Wij mogen vrijdag weer voor een echo. Ik merk wel dat ik het nu echt spannend vind. Omdat ik nog steeds bloed verlies. De ene dag meer als de andere dag. Ik hoop dat er iets gevonden word waardoor het komt en dat het niet de gehele zwangerschap door blijft gaan. Qua testen weet ik nog niet. Bij de tweeling hebben we ze ook niet gedaan. Ik had er toen geen goed gevoel over. Dames die morgen de echo krijgen veel succes. Xx
Met mn vorige zwangerschap kon de NIPT nog niet en toen hebben we gekozen de combinatietest niet te doen omdat het maar een kansberekening is en er risico's zijn aan de eventuele vervolgonderzoeken. En een gezonde dochter gekregen toen Nu gaan we waarschijnlijk wel de NIPT doen, voor zover ik weet test dat dezelfde drie syndromen als de combinatietest, maar hebje bij NIPT zekerheid en is het niet gevaarlijk voor de baby. En als de uitslag dan niet goed is, tja dan weet ik t nog niet. Zou me ergens wel fijner lijken dat als ik een kindje met down zou krijgen, ik daar al op voorbereid ben. En zelfde geldt voor als het een van die twee andere syndromen is die niet levensvatbaar zijn. Beter om dat te weten dan ineens onverwacht te geconfronteerd met een latere miskraam of doodgeboren kindje... Hoe denken jullie daarover?
Oeh ja ik ook! Dacht dat niet in mn familie zat, maar mijn vader wees me er fijntjes op dat hij drie twee eiige tweelingen heeft in zijn familie, en dus de mijne...
Ik denk dat wij ook de NIPT test laten doen. En als t niet goed is zien we dan wel....vind ik lastig van te voren te zeggen hoe ik dan reageer...
Meiden die morgen een echo hebben heel veel succes! Ik hoop op prachtige echo's en voor iedereen goed nieuws. Ik denk dat wij wel de nipt test laten doen. Bij mijn vorige zwangerschap hebben we het niet gedaan maar ik wil nu graag alles uitsluiten of voorbereid zijn mocht er iets mis gaan. Maar blijf het wel erg dubbel vinden. En begrijp goed alle voors en tegens.
Nou wie weet..spannend. Mijn schoonmoeder is een tweeling. Maar volgens mij moet het in mijn moeders familie zitten, om een kans te hebben op een tweeling en dat is helaas niet zo.
@applejo bij de 20 weken wordt gekeken naar de lichamelijke groei - de nipt en combinatietrest kijken naar genetische afwijkingen die niet op een echo te zien zijn. Twee daarvan zijn "niet met het leven verenigbaar" de andere is het down syndroom. Wij laten ook de nipt doen - als de uitkomst niet goed is dan kan je nog een vlokkentest laten doen om uitsluitsel te geven.