Eind januari - begin februari 2018 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemetje26, 27 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. applejo

applejo Bekend lid

14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Oh spannend echo dames! Jullie mogen best vroeg al @Mamavanhannah en @SoesaM

Hier onsmakelijke vraag... hebben jullie ook veel witte melkachtige afscheiding?

2. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Ja ik was aanvankelijk uitgenodigd voor ergens volgende week, maar dan zijn we met vakantie. Dan maar beter eerder vond de verloskundige, want na onze vakantie vond ze het krap worden als ik de NIPT of combinatietest wil laten doen. Nouja vond ik niet erg natuurlijk:D

Haver11 vindt dit leuk.
  3. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ja dat heb ik ook, echt heel veel.. dat wad ook het eerste wat me opviel tussen de eisprong en de nod.

4. SoesaM

SoesaM Actief lid

13 jul 2016
    461
    43
    28

Ik mag 3 juli pas!!! Hahaha

5. applejo

applejo Bekend lid

14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Hahaha dacht al.. ben je naar voren gehaald. Ik oook

6. Mariekje28

Mariekje28 Actief lid

7 feb 2012
    253
    51
    28
    Ik mag morgen applejo

applejo en Haver11 vinden dit leuk.
  7. Sabje333

Sabje333 Bekend lid

18 nov 2014
    649
    325
    63
    Vrouw
    Oeee morgen de echo wat spannend en super leuk meiden!!!

Weten jullie al of je de combinatie test of de nipt gaan doen?

8. applejo

applejo Bekend lid

14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Oh spannend... wel fijn vroege echo

9. applejo

applejo Bekend lid

14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Weet niet goed wat het precies inhoudt. En neemt t risico s met zich mee

10. Marria

Marria Actief lid

6 jan 2015
    182
    42
    28
    Ik mag ook morgen....spannend!
    Ik dacht dat er vandaag ook een aantal op de lijst stonden voor de echo.
    Ik ga geen combinatietest doen. Ik vertrouw op God...ik vind dat zo'n onzin.
    Er zijn geen risico's voor jou en het kind, maar wat doe je als je de uitslag negatief is? Weg laten halen omdat het afwijkingen heeft? Of niet weghalen en je hele zwangerschap zorgen maken hoe ernstig het is?
    Iedereen zn eigen keuze natuurlijk...

Haver11 vindt dit leuk.
  11. Marria

Marria Actief lid

6 jan 2015
    182
    42
    28
    Ben heel benieuwd of er bij sommige tweelingen tussen zullen zitten:rolleyes:

Haver11 vindt dit leuk.
  12. Becca1989

Becca1989 Actief lid

4 jul 2016
    251
    33
    28
    Vrouw
    Kinderopvang
    Rotterdam
    Wij mogen vrijdag weer voor een echo. Ik merk wel dat ik het nu echt spannend vind. Omdat ik nog steeds bloed verlies. De ene dag meer als de andere dag. Ik hoop dat er iets gevonden word waardoor het komt en dat het niet de gehele zwangerschap door blijft gaan.

Qua testen weet ik nog niet. Bij de tweeling hebben we ze ook niet gedaan. Ik had er toen geen goed gevoel over.

Dames die morgen de echo krijgen veel succes.

Xx

13. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Met mn vorige zwangerschap kon de NIPT nog niet en toen hebben we gekozen de combinatietest niet te doen omdat het maar een kansberekening is en er risico's zijn aan de eventuele vervolgonderzoeken. En een gezonde dochter gekregen toen :)

Nu gaan we waarschijnlijk wel de NIPT doen, voor zover ik weet test dat dezelfde drie syndromen als de
    combinatietest, maar hebje bij NIPT zekerheid en is het niet gevaarlijk voor de baby. En als de uitslag dan niet goed is, tja dan weet ik t nog niet. Zou me ergens wel fijner lijken dat als ik een kindje met down zou krijgen, ik daar al op voorbereid ben. En zelfde geldt voor als het een van die twee andere syndromen is die niet levensvatbaar zijn. Beter om dat te weten dan ineens onverwacht te geconfronteerd met een latere miskraam of doodgeboren kindje...

Hoe denken jullie daarover?

14. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Oeh ja ik ook! Dacht dat niet in mn familie zat, maar mijn vader wees me er fijntjes op dat hij drie twee eiige tweelingen heeft in zijn familie, en dus de mijne... :rolleyes:

Marria vindt dit leuk.
  15. Mariekje28

Mariekje28 Actief lid

7 feb 2012
    253
    51
    28
    Ik denk dat wij ook de NIPT test laten doen. En als t niet goed is zien we dan wel....vind ik lastig van te voren te zeggen hoe ik dan reageer...

16. applejo

applejo Bekend lid

14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Ze kunnen toch sowieso veel uit de 20 weken echo halen of 12 weken? Of sla ik de plank nu totaal mis

17. Bloem23

Bloem23 Actief lid

25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Meiden die morgen een echo hebben heel veel succes! Ik hoop op prachtige echo's en voor iedereen goed nieuws.

Ik denk dat wij wel de nipt test laten doen. Bij mijn vorige zwangerschap hebben we het niet gedaan maar ik wil nu graag alles uitsluiten of voorbereid zijn mocht er iets mis gaan.
    Maar blijf het wel erg dubbel vinden. En begrijp goed alle voors en tegens.

Marria vindt dit leuk.
  18. Marria

Marria Actief lid

6 jan 2015
    182
    42
    28
    Nou wie weet..spannend.
    Mijn schoonmoeder is een tweeling. Maar volgens mij moet het in mijn moeders familie zitten, om een kans te hebben op een tweeling en dat is helaas niet zo.

19. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    Spannend voor de meiden die vandaag echo hebben. Dat jullie maar mooie kloppende hartjes mogen zien.

20. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    @applejo bij de 20 weken wordt gekeken naar de lichamelijke groei - de nipt en combinatietrest kijken naar genetische afwijkingen die niet op een echo te zien zijn. Twee daarvan zijn "niet met het leven verenigbaar" de andere is het down syndroom.

Wij laten ook de nipt doen - als de uitkomst niet goed is dan kan je nog een vlokkentest laten doen om uitsluitsel te geven.

Deel Deze Pagina