Nou echo gehad. Vruchtzak aanwezig, in de baarmoeder en duidelijk maar 1, maar nog geen kloppend hartje te zien Maar dat hoeft nog niets te betekenen in dit stadium, kan ook gewoon nog te vroeg zijn. Maar baal er wel van, had gehoopt met wat meer zekerheid op vakantie te kunnen gaan komend weekend. Nu direct na de vakantie termijnecho, hopelijk is t dan wel zichtbaar. Als t dan nog steeds niet zichtbaar is, zegt dat dan ook meer dan nu.
NIPT/combinatie test: wij laten geen tests uitvoeren. Ik zit niet in een risicogroep qua leeftijd of familiegeschiedenis bij mijn man en mij. Ik vind het ook een gevoel van schijnveiligheid geven. Ze testen op 3 syndromen bij de NIPT (dit zijn de meest voorkomende maar er zijn natuurlijk nog meerdere syndromen, sommige ook niet levensvatbaar of met zeer korte levensverwachting), maar ze hebben enkel een uitslag als het een klassieke syndroom betreft. Een eventuele afwijkingen (foutje in het genetisch materiaal van de chromosoom zelf) of een mosaic syndroom (waarbij cellen het juiste aantal chromosomen en andere cellen het afwijkende aantal chromosomen hebben) wordt niet getest. Dus een juiste uitslag kan uiteindelijk toch nog voor een "tegenvaller" zorgen. Bij de combinatietest schijnt het ook zo te zijn dat een gezonde foetus toch nog een verdikte nekplooi kan hebben (wordt later weer onderzocht bij de vervolgtesten maar de stress is er dan toch al) en soms er geen indicatie is op basis van de nekplooimeting en er toch iets aan de hand is. De 20 weken echo (die trouwens ook niet verplicht is) doe ik weer wel. Succes met de echo's vandaag.
Ahh vervelend ja... wellicht ben je ook wat korter zwanger dan je berekentnhebt en is het nog niet te zien? Het is ook nog best heel vroeg natuurlijk... lekker genieten van je vakantie. En na de vakantie is het al veel meer gegroeid.. en dan hopelijk kloppend hartje! Heb je ook echo meegekregen?
Ik heb niks meegekregen, was dus ook weinig te zien. Denk niet dat ik korter zwanger ben dan ik dacht, want heb mn ovulatie gevonden met temperatuurmeten en ovulatietesten. Maar de gynaecoloog zei al voor de eho dat het met deze termijn best kon dat we nog niks zagen, dus daar had ze gelijk in...
Wat balen dat het hartje nog niet klopte! Maar dit kan inderdaad allemaal nog, het is nog zo vroeg. Heeft ze wel gezegd hoe groot het is en op hoeveel weken je wordt geschat? Geniet van je vakantie!!
@Mamavanhannah dat is jammer dat het nog te klein is om iets te zien. Ga je nog met spanning de vakantie in. Hopelijk na de vakantie 'n mooie echo. Waarschijnlijk toch aan de vroege kant. Maar er zit dus wel iets in 't vruchtzakje omdat je schrijft dat ze de embryo niet goed konden zien (does wel iets)? Is denk ik wel iets geruststellend dat de gynaecoloog dit voor de echo all aangaf dat de mogelijkheid er was in plaats van daarna. Maar leuk is anders.
Hmm ja ze kon wel de dooierzak in de vruchtzak zien maar wat dat dan precies betekent weet ik ook niet.
Hey meiden, ik heb zojuist een goeie echo gehad. Ben zo blij. Nu 6.5 weken en de termijn klopt met wat de gynaecoloog zag op het scherm. Er was nog niet héél veel te zien, maar wel al een licht kloppend hartje Over 2 weken krijgen we weer een echo en voorlopig blijf ik bij de gynaecoloog onder controle omdat ik via iui zwanger ben geworden.... We wilden het net aan m'n schoonouders gaan vertellen zijn ze niet thuis andere keer dan maar...
Vervelend hé dat bloedverlies ik heb er ook nog steeds last van bij mij is wel donkerbruin met heel soms heel licht roze achtig. En heb het maar 2/3 keer per dag de rest is alles helder heel vervelend. Heb jjj ook niet dat je het idee hebt dat het komt als je bijv teveel loopt/bukt of uberhoud teveel doet?
Dames hoe is het met jullie kwaaltjes? Ik begin morgen met mijn nieuwe baan ma 3 rustige dagen. Ik word alleen met de dag misselijke, hoop zo dat het morgen mee valt.. iemand nog tips?