Wat spannend een nieuwe baan! Leuk. Die misselijkheid is erg lastig, heb ook eigenlijk geen tips behalve regelmatig een beetje eten en drinken en vooral waar je zin in hebt. Mocht het heel erg worden kun je emesafene vragen bij de huisarts, bij mij helpt het niet echt maar bij sommige wel!
Wat fijn dat jij een goede echo hebt gehad! Ik vind t alleen nu wel gek dat ik op exact dezelfde termijn zit als jij (bij mij gebaseerd op temperaturen en ovulatietesten dus vrij zeker) en ik nog geen kloppend hartje heb Of nouja, het was nog niet te zien, misschien door een ander echoapparaat? Iemand die hier ideeen over heeft waardoor ik toch nog een gezond kindje zou kunnen hebben?
Met mijn kwaaltjes gaat het goed. Lichtelijk zere borsten en snel moe, verder gelukkig (nog) nergens last van. Dus ik kan je helaas niet helpen met je misselijkheid. Wel lees ik overal kleine beetjes eten en sommige eten al wat voordat ze uit bed gaan. Fijn dat je een goede echo hebt gehad! Voor mij nu nog een klein weekje wachten voor mijn eerste echo.
De echo apparatuur kwaliteit kan op deze termijn nog wel echt wat uitmaken, dit is ook de reden dat je voor geadvaceerde echo's vaak onder het beste apparaat wordt gelegd / doorgestuurd wordt naar een academisch ziekenhuis. Het is qua kosten niet te doen om overal de beste en nieuwste apparatuur te hebben. Ook de ligging van je baarmoeder kan uitmaken, stel het kindje ligt wat verscholen dan is het al moeilijker te zien! Dus als jouw gyn zegt dat het normaal is (hij kent de apparatuur het beste) dan kan je daar echt op vertrouwen!
@Mamavanhannah ik hoop dat de echo gewoon te vroeg was en dat je na de vakantie alsnog een mooi hartje hebt. Probeer toch te genieten van je vakantie, ook al zal het wat minder zorgeloos zijn.
Dank. Mijn echo vond alleen ook plaats in een academisch ziekenhuis: erasmus mc. Het betrof wel een arts in opleiding tot gynaecoloog. En zij kent de apparatuur verder wel het beste inderdaad...Misschien de ligging van de baarmoeder dan maar?
Wat balen zeg , maar kan misschien idd nog aan de vroege kant zijn? Hopelijk de volgende keer een mooi kloppend hartje. @Mariekje28 wat fijn zeg Ik mag morgen. Zijn er nog meer die morgen ook mogen?
En wat ik me net op de fiets naar huis bedacht: ik heb bij m'n vorige zwangerschap een vroege innesteling gehad - als op 5 dpo een innesteling (had een bloeding), ik heb een korte LF maar wist niet dat je met 14 dpo moest rekenen. Dus ik had me op 11 dpo al op 4 weken zwanger gezet. Dat bleek te kloppen met de metingen omdat ik een vroege innesteling had gehad - als die later was geweest dan was ik een paar dagen achteruit gezet. Dus ondanks dat je weet wanneer je ovulatie is geweest kan het alsnog een paar dagen verschillen, dus je kan net iets minder lang zijn dat je denkt en dat maakt uit op deze termijn
@Mamavanhannah fijn dat t vrachtzakje aanwezig is in de baarmoeder, wel balen idd dat je nog geen kloppend hartje hebt gezien.. nu idd toch proberen lekker te genieten van je vakantie, hopelijk daarna een prachtig kloppend hartje! @Mariekje28 wat super zeg dat t termijn klopt en je een kloppend hartje hebt gezien! Geniet ervan!!! Ahh ja jammer dat ze niet thuis waren snap dat je t gelijk wou vertellen Ik moet nog wachten tot maandagavond blijft heel spannend.
@Mariekje28 Fijn dat je een mooie echo al had. @Pln hier gaat het op en af met de misselijkheid. Moet er echt aan denken dat ik op tijd iets eet (en drink). tips heb ik niet want ik had er vorige keer niet zo'n last van. Spannend een nieuwe baan. Veel succes morgen. Heb je er zin in? @Mamavanhannah kan misschien inderdaad door de echoapparatuur zijn, ligging van het kindje (het is nog zo klein) of misschien is het bij jou later ingenesteld? Volgens mij worden de meeste bevallingsdatums bij de termijnecho toch bijgesteld of ze nu de eisprong wel of niet precies van te voren wisten.
Dank voor de tip @Anna4, maar ik reken inderdaad 14 dpo = 4 weken zwanger. Dus kan me niet voorstellen dat ik toch vroeger zou zitten dan berekend. @Lysta, ja latere innesteling had ik nog niet aan gedacht 3' de ligging kan inderdaad ook.wel een rol spelen... nouja het is niet anders...
Vandaag de vk gebeld. Ik heb namelijk echt totaal geen last meer van mijn kwaaltjes helemaal nergens van! Maar ik mag niet langs komen. We zijn vorige week dinsdag geweest en toen hadden we een goede echo en ze zeggen dat het niets toevoegt om nu langs te komen. Ik was te overstuur om er tegen in te gaan, maar ik vind geruststelling toch heus wel wat toevoegen. Of anders duidelijkheid. ik baal er wel van dat ik gewoon moet wachten tot de termijn echo.... ik weet dat ik zeur. Sorry moet even.
Vervelend zeg!! Had je dat in week 6 ook niet gehad? Gewoon rustig blijven.. je gaat vanzelf wel weer wat voelen
Dankjulliewel voor de leuke reacties op mijn berichtje. Mamavanhannah, balen dat jouw echo niet was zoals je had gehoopt. Probeer wel van je vakantie te genieten...
Ik doel ook op late innesteling En inderdaad bij de termijn echo zetten ze pas echt je datum vast - wanneer heb je de volgende echo?