Haha tijdens het schrijven merkte ik het niet, maar het is nogal lang geworden inderdaad. Ja superleuk! Ze blijft net geen twee weken. Lijkt altijd best lang maar het is zo voorbij..
Bedankt! Ik ben weer een beetje opgeknapt gelukkig, maar was heel naar. Wat fijn dat ze komt... waar woon je ? Hopelijk neemt ze veel Nederlandse dingen voor je mee, zo lastig als je ergens zin ik hebt!
Hè meiden, Hoe gaat het met jullie ? Ben eventjes kwijt wie precies gisteren een echo had, en wie vandaag enzo. Lees op fb goede echo's maar weet dan niet precies wie wie is haha!! Hier lijkt het steeds iets beter te gaan, nog in vlagen erg misselijk en buikpijn. Maar het echte beroerde zieke gevoel en overgeven lijkt minder te zijn sinds 2 dagen. Zo fijn na een maand maarja zoals iedereen zegt maakt dat ook weer onzeker, dus het is eigenlijk nooit goed. Het zal vast nog wel terug komen, vorig jaar was de piek rond de 10 weken en dan is het hcg ook op het hoogste, dus wie weet komt het nog terug. Maandag de termijnecho, heb deze week nog een echo gehad en vind het nu alweer spannend haha. En het idee dat ik na de termijn echo misschien wel 10 weken moet wachten tot de volgende, vind het nu al lang!
Gelukkig dat je weer wat bent opgeknapt! Fijn dat je zo gauw weer een echo hebt, maar jeetje daarna misschien wel tien weken ertussen? Krijg je geen extra controles e.d.? Of niet omdat er bij je vorige zwangerschap tijdens de zwangerschap zelf niks mis was? (Als ik te veel vraag gewoon zeggen hoor!) Ik woon in Oostenrijk. Ze neemt altijd frituurspul mee (in een koelding met heel veel ijs haha) en saucijzenbroodjes om af te bakken enzo. We hebben hier wel een Action waar je gevulde koeken enzo kunt kopen, maar dat hebben ze allemaal niet helaas.
Oh heerlijk oostenrijk, prachtig! Een fijn vooruitzicht dat ze komt dan haha. Ja ik krijg wel extra controlles maar echo's alleen 10,20,30,36 weken, tenzij er meer nodig blijken natuurlijk. Maarja dan maar een keer een pretecho, ook al weet ik dat het makkelijker word als je de baby voelt bewegen! We zullen zien!
Ha meiden! Gisteren dus de echo gehad en het was super! Frummel was gegroeid, nu keurig 4,5 cm en we zijn iets naar voren gezet. Zou volgens vk nu vandaag 11 weken zijn. Uitgerekende datum is dan 25-01. Hij/zij lag ontzettend te spartelen en te draaien, grappig om te zien. Het hartje klopte prachtig, we hebben het zelfs gehoord. Ik ben helemaal blij. We hebben gisteren ook uiteindelijk besloten om de NIPT test te laten doen. Ik ga dan ook later deze week bloed laten prikken. ik ben helemaal gelukkig.
Vandaag ook de echo gehad. Ben nu ook precies 11 weken (maar dan de 24e uitgeteld). De kleine lag lekker achterin te chillen (mijn dochtertje was toen net een stuiterbal) en was niet zo makkelijk in beeld te krijgen. Hij heeft zich eerst laten opmeten en toen ze naar het hartje gingen luisteren begon hij wat te bewegen, net of ging hij rechtop zitten om te zien wat er loos was . Alles zag er goed uit. Heb wel al te horen gekregen dat ze rond de 20 weken mijn ijzer nog eens extra gecheckt willen hebben omdat ik toch redelijk kort na mijn dochtertje zwanger ben geworden. Het zou kunnen dat het ijzergehalte dan wat sneller dropt.
@Micchan fijn dat je zus komt, en dat die Nederlands eten mee neemt. Ik zou toch ook wel af en toe een bitterbal of zo missen. Wanneer krijg je in Oostenrijk echo's? Ik krijg met 8-12-20-34 ongeveer de echo's, de weken kunnen wat verschillen maar dat je er 4 Hebt is volgens mij vrij standaard hier. @Bloem23 gelukkig voel je je weer wat beter. Maandag is al snel dus dan weer lekker genieten van een mooi minimensje. @Lindavvv @Lysta voor jullie komt het einde van het eerste trimester nu toch wel echt in zicht. Mag je het eindelijk iedereen vertellen
Wat fijn al die mooie echo's! Ik ben eindelijk maandag aan de beurt. Nog 5 nachtjes slapen. Ik heb ook mijn ups en downs qua symptomen. Het ene uur denk oh nee het is afgelopen ik voel niks meer en het andere uur voel ik me weer super beroerd. Wauw sommigen gaan al bijna het tweede simester in! Dat vond ik de fijnste periode in mijn zwangerschap..
@Anna4 Ik ben gisteren met haar voor de zekerheid toch maar naar de huisarts gegaan, ook omdat ze al ruim een week dunnere ontlasting had. We dachten eerst dat ze tandjes zou krijgen, maar dat duurt nu wel heel lang. Ze heeft waarschijnlijk een virusinfectie en we moeten opletten dat ze niet uitdroogt (wat extra flessen aanbieden als ze slecht gedronken heeft) maar dat was momenteel nog niet aan de orde. We moeten het nog aankijken tot begin volgende week en anders gaan ze toch in ieder geval wat van de ontlasting op kweek zetten. Longen, oren en keel zien er goed uit dus dat is al fijn. Gisteren was ze veel moe maar tussendoor toch vrolijk. Denk dat het toch scheelt als ze niet lekker zijn en toch thuis zijn in plaats van bij de gastouder. Gisteren dacht ik vandaag me weer beter te melden (op woensdag ben ik altijd vrij) maar vannacht toch weer boven de wc gehangen Het tweede trimester kan nu niet snel genoeg komen.
Ik heb deze week ook nergens meer last van Behalve de obstipatie, maar dat zal wel iets blijvends zijn ben ik bang. @Lysta beterschap met je dochter!
Even omdenken, het meest grappige kwaaltje..... (heel erg maar ik moet heel erg lachen telkens) boeren! Gelukkig voornamelijk s avonds last van en niet op mijn werk ofzo. Maar ik boer nu, eerder nooit! En moet telkens ook lachen, vind het zo'n apart kwaaltje
@Bloem23: Ja ik vind het hier ook erg mooi, al ben ik het soms wel zat haha. Maar dat is in Nederland net zo goed. Ah okay, gelukkig! Helemaal niet bij stilgestaan dat controles natuurlijk ook uitgevoerd kunnen worden zonder echo.. @Lindavvv en @Lysta: Fijn die goede echo's, mooie foto's! Beterschap voor je dochter Lysta dat klinkt erg naar, arm moppie. En voor jou ook extra pittig als je je al zo beroerd voelt. Hoop dat het gauw wat af gaat nemen bij je. @Leolove: Hier ook ongeveer zo normaal gesproken. Ik heb momenteel elke 3-4 weken een echo en denk dat het uiteindelijk dichter op elkaar gaat zitten. @applejo en @Danielle1: Dat is fijn, hopelijk blijft het zo. (Nouja behalve die obstipatie dan..)
Vandaag ook een goede echo gehad. Pixel was ontzettend actief, leek wel op de macarena. Bijna een week vooruit gezet, ben nu 12+2 en uitgerekende datum staat nu op de zestiende. Niet echt eind januari meer maar hopelijk mag ik wel blijven meeschrijven. Ook pilletjes gehad tegen de misselijkheid dus hopelijk gaat dat wat doen.. De 17e heb ik de nekplooimeting en de 26e weer een gewone echo. Weet niet zo goed hoe ik het in het lijstje moet zetten zoals het onderverdeeld is haha.
Hoe doe je dat 13 uur slapen achter elkaar Hahaha. Ik wordt ondertussen echt gek ik val rond 12 uur in slaap en om half 2 doodmoe wakker maar slapen ho maar. Ja rond 5 uur weer tot een uurtje of 8 max en dan tussendoor nog wakker...
Gefeliciteerd Micchan, tuurlijk mag je mee blijven schrijven... Ik slaap ook slecht, slaap op m'n buik en door m'n groter wordende borsten ligt dat niet echt lekker meer. Ook mijn buik vind t niet prettig. Probeer wel op m'n zij te liggen, maar dan heb ik snel last van m'n schouder, waar ik ooit n blessure aan heb gehad.... jullie tips om lekker te kunnen slapen?