Eind januari - begin februari 2018 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemetje26, 27 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Namen: we geven maar 1 naam, we vonden omdat ze niet gedoopt worden dat wel genoeg. Ik weet dat voor de meeste mensen die extra namen ook niet meer gezien worden als doopnamen maar juist gebruikt worden om te vernoemen of gewoon om een extra naam mee te geven, maar daar hebben we niks mee. Momenteel is 1 naam al moeilijk genoeg. We hebben 3 jongensnamen en 3 meisjesnamen, maar ze zijn het nog eigenlijk net niet. 1 jongensnaam zie ik wel heel erg zitten, maar mijn man vind m nog niet alles. Bij mijn dochtertje waren we er meteen uit de meisjesnaam, de jongensnaam wat later maar die vinden we nu niet meer zo (is al bij iemand ander vergeven).
    Ik heb de zwitsal namen app geïnstalleerd, maar telkens als mijn man dan een keer naar de namen kijkt keurt hij meteen de mijne af. Alfred vond ik bijvoorbeeld ook leuk, komt hij meteen met Alfred Jodocus Kwak aanzetten :( . We hebben nog wel tijd genoeg, maar heb hem gezegd dat hij maar eens voorstellen moet doen. Misschien is hij er dan bewuster mee bezig dan op de kruisjes klikken.

2. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    @mevraardbei welkom! Spannend een eerste kindje - last van kwaaltjes?

Voor ons was de nipt geen discussie, die wouden we gewoon laten doen. Vond het wel lastig wel of geen nevenresultaten, uiteindelijk gekozen om geen nevenresultaten te laten testen

Namen, ons zoontje heeft er drie - twee vernoemingen. Nu nog niet echt er mee bezig, hebben we de vorige keer ook pas met 24 weken ofzo gedaan. Gelukkig zitten we vaak op 1 lijn :)

Verder begin ik een beetje last te krijgen van maagzuur bij gekruid eten :cry: - dus maar weer naar de apotheek voor wat middeltjes.

@Micchan had jij vandaag niet een echo? Hoe was het?

3. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Januari 2018:
    16 Januari -
    Micchan - 23 jaar - 3e kindje
    16 Januari - IngeJ - 34 jaar - 1e kindje
    23 Januari - Elise2014 - ?? jaar - 2e kindje
    24 Januari - Lysta - 31 jaar - 2e kindje - Verrassing
    25 Januari - Lindavvv - 30 jaar - 1e kindje
    27 Januari - Marria - 24 jaar - 2e kindje
    28 Januari - Danielle1 - 26 jaar - 2e kindje

Februari 2018:
    1 Februari
    - Daniv1 - ?? jaar - 2e kindje
    1 Februari - Bloem23 - 25 jaar - 2e kindje
    2 Februari - AngelSterre - 34 jaar - 1e kindje
    2 Februari - Bloemetje26 - 28 jaar - 2e kindje
    3 Februari - SnowAngel - 25 jaar - 1e kindje
    5 Februari - knor1981 - 35 jaar - 2e kindje - Verrassing
    5 Februari - FennaV - ?? jaar - 2e kindje
    5 Februari - Roetje08 - 25 jaar - 1e kindje
    5 Februari - Suze29 - 32 jaar - 1e kindje
    5 Februari - Groen - 27 jaar - 2e kindje
    5 Februari - Hellopretty - 29 Jaar - 1e kindje
    5 Februari - Leolove - 31 jaar - 2e kindje
    6 Februari - Roos198 - 30 jaar - 1e kindje
    6 Februari - Anna4 - 29 jaar - 2e kindje
    7 Februari - Roos35 - 36 jaar - 2e kindje
    7 Februari - Suusje27 - 30 jaar - 2e kindje
    7 Februari - Liesvp - 26 jaar - 1e kindje
    8 Februari - Mariekje28 - 33 jaar - 1e kindje
    9 Februari - Sabje333 - 29 jaar - 1e kindje
    10 Februari - GwoonAn - 27 jaar - 2e kindje
    10 Februari - Helena88 - 29 jaar - 2e kindje
    10 Februari - Reza2306 - 31 jaar - 2e kindje
    10 Februari - Mevraardbei - 32 jaar - 1e kindje
    11 Februari - patries2310 - ?? jaar - 2e kindje
    12 Februari - Mitchni - ?? jaar - 1e kindje
    13 Februari - Chica83 - 33 jaar - 2e kindje
    14 Februari - Applejo - 30 jaar - 1e kindje
    15 Februari - Kleinmeisje93 - 23 jaar - 1e kindje - Jongen

Afspraken:
    23/08 - Micchan - Echo
    28/08 Anna4 - geslachtsbepaling
    01/09 - Hellopretty - Geslachtsbepaling
    15/08 - SnowAngel - Controle VK
    15/09 - Lindavvv - Geslachtsbepaling

20 Weken Echo:
    01/09 - Lysta
    13/09 - Micchan
    14/09 - Bloem23
    18/09 - leolove
    18/09 - Lindavvv
    19/09 - knor1981
    22/09 - Anna4
    25/09 - Helena88

Boys 1 Girls 0 Verrassing 2

4. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.145
    1.683
    113
    @Lysta volgens mij is het voor mannen toch een stuk minder echt die eerste weken. Ik moet ook soms echt moeite doen om hem te betrekken in het uitzoeken van een nieuwe kamer (dan wel voor dochter want die gaat verhuizen naar een andere kamer), namen enzo. Komt wel als hij straks de baby kan voelen denk ik. En hij doet intussen z'n best.
    @Anna4 wat vervelend nu al maagzuur. Misschien rennies nemen? Vorige zwangerschap ook last van gehad?

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Leuk om te lezen over de namen, heel verschillend dus! En wat is dat toch met mannen die alles afschieten/bekritiseren.. :rolleyes:

@Anna4: Klopt! Alles was goed, kindje is goed gegroeid, baarmoederhals is nog perfect qua lengte en we krijgen waarschijnlijk een meisje. :D

Lysta vindt dit leuk.
  6. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @Anna4 rot dat je al last hebt van maagzuur. En melk drinken na het gekruid eten? Melk kan ooit neutraliseren.
    @Micchan Fijn dat alles goed is met de kleine. Had je een voorgevoel? Laat je het wel nog eens extra bevestigen dat het een meisje is? Had je vorige keer een verkorte baarmoederhals of kijken ze daar bij jullie standaard naar?

Micchan vindt dit leuk.
  7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    @Lysta: Aan het begin van de zwangerschap dacht ik een meisje, maar dat sloeg al snel om en neigde heel sterk naar een jongen, dus toch best verrast! Al zie ik het al voor me dat we bij de volgende echo toch een piemel zien. :roflmao: Ik wacht nu gewoon de 20 weken echo af, daar nemen ze de tijd en hebben ze goede apparatuur, dus als ze dan nog twijfelen, wacht ik de geboorte maar gewoon af. :p

Bij dochter hebben ze geen reden gevonden waarom ze zo vroeg kwam en bij zoon hebben ze het toen heel sterk in de gaten gehouden. Bij hem verkortte het inderdaad wel, toen zat ik rond dit aantal weken volgens mij op iets van 2,8cm (goed is tussen 3,5cm en 4cm als ik het me goed herinner) en de laatste zes weken met 7mm rondgelopen (opgenomen met longrijping en kreeg geen afspraken meer 'want die zou ik toch niet meer halen', waren lange weken toen haha). Nu zat ik op 3,97cm dus echt nog heel goed.

8. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    @Micchan fijn dat alles helemaal goed is en spannend dat het waarschijnlijk een meisje is! Wordt raar opkijken als het idd met de 20 weken toch een jongentje is!

Maagzuur heb ik een paar keer last van gehad de vorige zwangerschap, maar pas veel later... dus ga weer even de kauwtabletten halen die ik de vorige keer ook had (heb nog liggen maar die verlopen deze maand).

Verder zijn we druk met het voorbereiden van de verhuizing en een verbouwing die nog niet klaar is dan (wordt kamperen in eigen huis - hopelijk zijn de slaapkamers en badkamer wel af) dus merk wel dat rust pakken echt totaal niet gaat - kijk nu al uit naar m'n verlof :roflmao:

@Leolove hoe staat het met de kamer van je dochter? Je wou haar in september toch verhuizen?

9. Bloem23

Bloem23 Actief lid

25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Micchan wat fijn dat de echo goed is! Leuk waarschijnlijk een meisje. Zal vast geen onbezorgde zwangerschap voor je zijn.

Wij krijgen waarschijnlijk een jongetje, morgen een extra echo gepland dus ben benieuwd of ze het dan weer goed kunnen zien!

Leuk om te lezen hoe iedereen dat met namen doet, ons kindje krijgt 1 naam. De 2e en 3e naam zijn naam vader en opa, maar worden verder niet gebruikt. Dat gaat altijd zo in hun cultuur en ik vind dat wel leuk om door te geven.

Anna4 vindt dit leuk.
  10. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    @Bloem23 en? Nog steeds een jongentje? Hoop dat alles goed was met de echo!

11. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @Micchan fijn dat de baarmoederhals nu dan nog lang genoeg is. Is daar ook een reden voor dat het kan gebeuren of gewoon pure pech?
    Ben benieuwd of je met de 20 weken echo nog steeds een meisje hebt dan ;)

@Anna4 Hoop ook voor je dat de slaapkamers en badkamer af is, dan kun je in ieder geval al redelijk wonen. Toen we ons huidig huis verbouwde hebben we ook eerst in de garage gekampeerd (was gelukkig in de zomer) en ik was zo blij toen de slaapkamers in ieder geval bewoonbaar waren. Wanneer verhuizen jullie over?

@Bloem23 Ook benieuwd, hoe ging de extra echo?

Hebben er hier ook al last van wat benauwdheid. Ik heb astma van mezelf en heb er zo niet snel last van, maar merk als ik iets gedaan heb dat ik wel adem sta te happen.
    Buik slapen is trouwens ook over, echt fijn is het niet meer. Heb de zwangerschapskussen ook maar weer in bed liggen. Mijn man vind dat minder leuk, ligt namelijk tussen ons in.

12. Bloem23

Bloem23 Actief lid

25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jaa de echo was helemaal goed!
    De kleine was alleen erg druk en lag geen seconde stil dus daarom moeilijk goed in beeld te krijgen haha maar al die bewegingen zijn ook leuk om te zien. Ze liet zelfs even 3d zien, nog niet heel mooi maar wel zoo echt. Met 27 weken gaan we nog een keer 4d doen!

Micchan en Anna4 vinden dit leuk.
  13. Bloem23

Bloem23 Actief lid

25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jaa de echo was goed! Nu weer 3 lange weken tot de 20 weken echo haha.

Ik ben ook snel buitenadem met name na traplopen en douchen.
    Op dit moment erg benauwd omdat ik verkouden ben, heel naar een verstopte neus en een buik die wat drukt.. Dus loop achter mn adem.
    Haha heerlijk die zwangerschaps kussens!

14. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    @Lysta over drie weken al... we gaan het zien! Met de kleine is het wel een uitdaging want moet natuurlijk wel veilig zijn. Nouja anders gaan we wel naar een center parcs ofzo..

Wat vervelend van de benauwdheid! Je mag er zeker niets voor nemen?

Het slapen lukt nu nog net zonder kussen en half op m'n buik maar ik vrees dat het niet lang meer gaat duren... al heb ik nu een kleiner kussen gekocht. Was elke keer zo aan het stoeien met dat kussen als ik me wou omdraaien!

@Bloem23 super fijn dat alles goed was en leuk een jongen! Speciaal he de 3D en 4D, wij hadden een echoscopiste die het bij de groei echo's liet zien en ons ventje leek er ook sprekend op toen hij was geboren!

Bloem23 vindt dit leuk.
  15. Reza2306

Reza2306 Actief lid

14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Er valt me op aan de bevallingslijst dat er wel heel veel dames op dezelfde datum zitten haha. Vond het een grappig detail

We hebben gister geprobeerd om te kijken of ze het geslacht al konden zien met de echo maar helaas dat de kleine eigenwijs net met zijn/haar onderkant verstopt waardoor ze het niet konden zien. Dus volgende week weer een poging wagen.

Hoe voelen jullie je nu?
    Ik moet zeggen dat ik me stukken beter voel als 2 weken terug, dit zal mede te maken hebben met het feit dat mijn ijzer te laag was en nu al een aantal weken aan de ijzertabletten zit. En volgens mij doen die hun werk wel!
    Ook voel ik al ruim een week de baby dagelijks bewegen en soms met geluk kun je een schopje van de buitenkant ook zien. Heel erg vroeg maar wel heel fijn.

De nipt hebben wij niet voor gekozen, bij de eerste ook geen extra testen laten doen, nipt bestond toen nog niet.

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    @Anna4: Haha ja, dat zou weer even schakelen geblazen zijn. :D Raar, ging er de hele tijd vanuit en zodra je het dan hoort is dat gevoel in een keer weg. Nouja nog vijftien dagen, dan weten we het zeker. :D
    Wat rot zeg dat maagzuur! Hopelijk helpen/verlichten de kauwtabletten het. Druk bij jullie dus! Ik vond zwanger verhuizen al zwaar, laat staan ook nog verbouwen. :eek:

@Bloem23: Gaaf een jongetje! Fijn dat de echo goed was en leuk dat ze het 3D beeld ook even aanzetten. En zo'n pretecho inplannen is helemaal leuk natuurlijk. :D

@Lysta: Weet ik eigenlijk niet precies. De een is 'gewoon' wat zwakker dan de ander denk ik.. Mag bijvoorbeeld ook niet vrijen e.d. nu omdat dat al het een en ander kan veroorzaken.
    Wat naar dat je zo benauwd bent! Als ik buiten aan het wandelen ben merk ik wel dat ik geen normaal gesprek kan voeren omdat ik dan loop te hijgen, maar verder heb ik niet zo'n last. We wonen gelijkvloers, denk dat dat ook al een stuk scheelt. Traplopen lijkt me nu geen pretje. :oops:

@Reza2306: Oh jammer dat jullie het niet konden zien, heerlijk zo'n eigenwijsje! :D Hopelijk volgende week meer geluk. :)
    Wat fijn dat je je beter voelt, klinkt inderdaad alsof de tabletten goed hun werk doen, fijn.

Hier weer wat beroerder de afgelopen week maar buik lijkt juist weer rustiger te zijn. :D Het is gewoon alweer bijna september, nog maar vier maanden tot januari. :eek: Hier vandaag ook alweer 20 weken, gaat echt hard. Ben een shopping wishlist aan het maken zodat ik hopelijk echt los kan gaan na de 20 weken echo, al is man het daar vast niet mee eens. :D :D :D Heb vorige week een roze dekentje gekocht, kon het niet laten hangen. :oops:

Bloem23 en Anna4 vinden dit leuk.
  17. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @Bloem23 Fijn dat de echo goed was. Leuk als ze druk bewegen. Wat ik begreep is 3D ook het mooiste wat later in de zwangerschap, zijn ze al wat voller gegroeid.
    Ben momenteel ook zo verkouden, maakt het er inderdaad niet beter op.

@Anna4 ik heb astma medicijnen. Vorige keer had ik 2 andere waarbij ik reageerde op het middel wat voor de verstuiving zorgt, en deze moet ik zelf inhaleren. Dus veel keus is er voor mij ook niet. Doe gewoon maar wat rustiger aan als het nodig is.
    Hoe ging bij jou de echo?
    Kijk je wel uit naar de verhuizing en verbouwing?

@Reza2306 Leuk dat je nog eens naar de kleine kunt gaan kijken, al hoop je natuurlijk dat deze volgende keer wat beter meewerkt om te laten zien of het nu een meisje of een jongetje is.
    Fijn dat je je al beter voelt. Een ijzertekort zal er wel inhakken. Ik moet me binnenkort laten prikken voor ijzer, verwacht dat ik volgende week het prikformulier krijg, omdat ik binnen een jaar weer zwanger ben. Schijnbaar heb je dan sneller kans op een ijzertekort. Ben voor de zekerheid al dagelijks roosvicee ferro aan het drinken mocht het helpen. Hier valt het nu weer mee met symptomen, wel weer wat sneller moe en 's ochtends weer wat misselijk. Meestal na het eten wel voorbij. Benauwdheid blijft wat hangen.
    Fijn dat je de kleine al voelt. Vind het ook weer heerlijk.

@Micchan Je zit al op de helft. Tijd vliegt stiekem toch. Denk dat ik ook pas echt dingen ga kopen na de 20 weken, bij mijn dochtertje ook eigenlijk gewacht tot die tijd (op een paar kleertjes na).

18. Chica83

Chica83 Nieuw lid

11 aug 2017
    4
    0
    1
    Vrouw
    Fijn dat het goed gaat bij iedereen. Ik merk dat bij mij de misselijkheid nu gelukkig wel wat afneemt dus fingers crossed, want bij m'n zoontje Is het tot bijna het eind gebleven.

We weten nu na de pretecho dat we een meisjes krijgen dus misschien dat het daar mee te maken heeft :)

19. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    @Lysta nwt besloten dat we toch twee weken in een huisje gaan zitten - zo maar even gaan zoeken, dan is het huis net wat verder af... heb wel zin om te verhuizen maar baal dat het nu niet in een keer naar het huis is maar in twee keer moet... nouja is niet anders!

Echo was ook goed! En... het is een jongen! Dus een broertje erbij :thumup: hadden we beide verwacht. We gaan het binnenkort ook aan familie vertellen enzo dus dat wordt nog wel leuk. Nu nog even verzinnen hoe...

@Micchan op de helft! Wow gaat zeker snel!

@Reza2306 wanneer heb je weer een echo?

20. Reza2306

Reza2306 Actief lid

14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    @Anna4
    Ik was van plan om vrijdag weer te gaan.
    Wij hebben het voordeel dat onze VK iedere vrijdag inloop spreekuur heeft en dan kun je ook echo's laten maken. Heel erg fijn dus!

Wat ontzettend leuk om te zien dat langzaamaan van een hoop dames het geslacht van de baby bekend word.
    Zijn er ook dames die het niet willen weten? Ik zou het namelijk zo moeilijk vinden om het al die tijd niet te weten maar ik ben ook wel heel erg nieuwsgierig aangelegd. Haha.

Deel Deze Pagina