Eind januari - begin februari 2018 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemetje26, 27 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hahaha ik dacht ook al, gepriegel? Ik dacht eerst strippen ofzo tegen die tijd in de hoop dat je kindje dan niet zo lang blijft zitten. :p Overtijd en dan ook nog een groot kindje lijkt me euh, zacht gezegd heel pittig ja. :eek:

    Anna4: Zo herkenbaar dat grenzen opzoeken, ik kan soms wel huilen en vraag me af hoe ik dat ooit ga doen straks. :oops: Ik hoop dat het over 2-3 weken wat rustiger wordt ja, lijkt me echt superzwaar alles tegelijk! Goed dat je je onzekerheid gaat aankaarten bij de volgende controle.
     
  2. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Heb er zondag ook wat tranen om gelaten... gelukkig vandaag een goede dag (is m'n thuis-dag). Heb echt respect voor thuisblijf mama's - hier kan ik nog af en toe uitrusten op werk! En met twee.... waar twijfel je aan? De interactie? Of juist de drukte....
     
  3. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Sorry was wat druk thuis.
    @Micchan dat is minder dat de cervix weer achteruit gaat. Hoop dat het nu weer stil ligt daar en je een opname bespaard blijft. Waar is de progesteron voor? Moet dat het gaan tegenhouden?

    @Anna4 Fijn dat de 20 weken echo goed was. Is toch een opluchting altijd. Lukt het verder met het over verhuizen? Zal wel raar zijn voor je zoontje dat je hem niet zo snel meer mag tillen. Maar het tijdelijk wonen in een vakantiehuisje zal voor je zoontje ook wel een avontuur zijn.
    Jammer van de placenta met betrekking tot het voelen van je kleintje. Goed dat je het gaat aankaarten bij je vk, onzekerheid helpt niet echt tijdens de zwangerschap.

    @knor1981 krijg je nog een extra groeiecho? Bij mijn vk doen ze dat standaard met 32 weken, maar begreep dat dit niet bij elke vk standaard is. Snap wel dat je er wel al zorgen over maakt als dochtertje ook al groot was en dan nog wat langer blijft zitten. Hebben ze bij jou geprobeerd te strippen rond de 40 weken of ging dat niet?

    Met mijn knie gaat het nu goed. Doe wel op mijn werk nog veel de lift nemen in plaats van de trap. De kleine in de buik wordt nu ook duidelijk sterker en is aan de buitenkant ook al te voelen. Wanneer ik wil gaan slapen is hij actief dus het duurt nu even voordat ik echt in slaap val. Gelukkig nog niet zo sterk dat ik er ook wakker van wordt.
    Afgelopen zondag hebben we de eerste verjaardag van mijn dochtertje gevierd. Het jaar is voorbij gevlogen. Knap wat ze op die tijd allemaal leren, dat doen wij ze nu niet meer na. Ze begint nu inmiddels al pogingen te doen om los te staan (nog heel wiebelig en maar een paar tellen) en ze wilt telkens onze handen vast pakken om stapjes te kunnen zetten dus wat dat betreft hoop ik dat ze straks al een beetje kan lopen als ik in de laatste weken van mijn zwangerschap zit.
     
  4. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    @Lysta fijn dat je knie wat beter gaat! En nog gefeliciteerd met je dochtertje - wel echt een mijlpaal weer als een kleintje 1 is! En ze zal wel snel gaan lopen, ze klinkt niet bang dus over een paar weken zal je er achteraan moeten rennen :rolleyes:

    Hier volgende week in ons eigen huis, nog lang niet af maar e bovenverdieping is dan veilig en bewoonbaar (mits alle werklui deze week doen wat ze moeten doen) en dan nog even door voor de benedenverdieping... voor m'n verlof moet het wel een keer klaar zijn:thumup:
     
  5. Helena88

    Helena88 Actief lid

    12 feb 2015
    272
    40
    28
    Hoi dames,

    Ik heb mij ook allang niet gemeld. Hopelijk gaat het met jullie goed. Ik zie dat sommigen lekker druk zijn met verhuizingen e.d. Wat fijn dat we allemaal de 20 weken echo hebben gehad. We zijn dus over de helft! Wij krijgen een jongen. We hebben al een dochter van anderhalf rondlopen. De 20 weken echo was voor de rest bij ons goed gelukkig. Zijn jullie al begonnen met het kamertje? Mijn dochter gaat naar een andere kamer, zodat de baby in haar kamer kan. Gelukkig had ik de babykamer van mijn dochter neutraal gelaten dus hoef ik niet veel te veranderen. Hoe zit het bij jullie?

    liefs..
     
  6. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Vanaf 40 weken hebben ze 3 keer gestript. Laatste poging was gelukt.

    We hebben afgesproken dat ik geen groeiecho krijg. De verwachting is dat het kindje in niet te groot gaat worden. Vorige keer is ze ook natuurlijk geboren dis ik heb bewezen dat ik een grote baby aan kan. Als ze wel een groeischijf zouden maken en daaruit blijkt dat de kleine bijvoorbeeld een week voorloopt (wat in gewicht en cm op het laatst niet meer heel veel scheelt) ga ik me waarschijnlijk alleen maar onterecht zorgen maken. Als mijn buik nou extreem groot word of ikzelf krijg echt twijfels willen ze gerust nog een groeiecho maken
     
  7. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Wij hebben ook een neutrale babykamer dus dochterlief gaat verhuizen naar een nieuwe kamer. Als het aan mij haf gelegen was die al klaar geweest maar er is nog niks gebeurd helaas. Ik ben nu wel druk aan het uitoefenen, wil niet meer te lang ermee wachten.
     
  8. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Hebben jullie ook zoveel last van buikpijn? Met bukken, bed opmaken, waarom leeghalen, lang staan enz...

    Paar dagen geleden ook nog hele avond harde buiken gehad en die dag had ik toch niet zo veel gedaan.

    Voel me zo gehandicapt momenteel, wil / moet zoveel doen en hang alleen maar op de bank
     
  9. Hellopretty

    Hellopretty Actief lid

    29 aug 2016
    331
    193
    43
    Vrouw
    Ja heb ik heel erg, heb ook constant harde buiken heel vervelend.
     
  10. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    @knor1981 @Hellopretty wat onwijs balen... ik heb het dinsdagavond ook gehad - maar dat was toen ik echt veel te veel gedaan had. Heb wel snel last van rug / bandenpijn - al gaat dat gelukkig na een nachtje slapen elke keer weer goed. Wel een verschil met zwangerschap 1!

    @Helena88 kamertje heb ik al wel ideeen voor - maar moet vooral nadenken over het kamertje voor E... zo lastig weer!
     
  11. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @Anna4 ik denk dat als mijn dochtertje kan lopen ze niets anders meer wilt. In de wandelwagen zitten vind ze nu al niks, ze onderzoekt alles liever. Maar ze kan niet overal kruipen als we ergens zijn. Gisteren had ik haar even uit de wandelwagen gehaald zodat ze kon kruipen, pakte ze het onderstel van de wandelwagen vast om zo gebukt te kunnen lopen. En een lol dat ze had. Was leuk om te zien, maar niet echt praktisch ;)
    Hadden de werklui alles afgekregen?
    @Helena88 Leuk dat je een jongetje krijgt en fijn dat alles goed was op de echo. Hier hoeven we nog niet veel te doen. Het wiegje komt bij ons op de kamer en mijn dochtertje blijft voorlopig op haar huidige kamer te liggen. Dus dit keer maken we geen babykamer.
    @knor1981 Hier wel meer last van harde buiken, vooral als ik veel aan het spelen ben geweest met mijn dochtertje (is toch veel bukken en tillen). En inderdaad als ik veel aan het sjouwen ben geweest. Op het werk gaat het wel (kan mijn taken op het werk zelf indelen over de dag) maar thuis moet ik geregeld toch rustig aan doen.

    Zijn jullie buiten de kamers al dingen aan het regelen? We hebben nog steeds geen jongensnaam en met de meisjesnaam zitten we op een top 2 (mijn man is er nog niet zo mee bezig). Ook nog niet gekeken naar geboortekaartjes en ook nog niks gekocht. Het scheelt met dat laatste misschien wel dat ze bij ons wat dichter op elkaar zitten en voor mijn gevoel alles van mijn dochtertje nog zo goed als nieuw is en toen ook alles al neutraal was. Bij mijn dochtertje was ik ook wel wat later pas in mijn zwangerschap met die dingen bezig, maar nu lijkt het nog minder te leven bij mij. En dat terwijl het derde trimester er over een paar weken al aankomt.
    Overdag is mijn kindje trouwens ook heel rustig pas 's avonds en 's nachts laat hij zich voelen. Overdag merk ik nu weinig van mijn zwangerschap op continu honger na en dat mijn buikje af en toe in de weg zit met bukken.
     
  12. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    @Lysta hier ook eigenlijk vrij weinig geregeld, deels omdat we bezig zijn met de verbouwing maar tja denk ook een beetje tweede kindje syndroom! We hebben al wel een naam, maar dat is het dan ook wel... moet alleen even de erkenning regelen (we trouwen pas volgend jaar) dat is echt het enige wat nu hoog op m'n lijst staat.

    Gelukkig is het bewoonbaar! Hopelijk over een paar weekenden de bovenverdieping helemaal af en dan door naar beneden. We hopen met kerst helemaal klaar te zijn.

    Begin wel last te krijgen van bekken instabiliteit helaas, dus waarschijnlijk naar de fysio - en maagzuur is weer terug.

    Hoe gaat het verder met iedereen?
     
  13. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Ik heb ook nog amper iets gekocht voor de baby. Alleen 2 nieuwe broekjes en 2 snoetjes omdat ik het sneu vond dat ik nog niks gekocht had. Baby komt in de babykamer van ons meisje en voor haar zijn we nu de nieuwe kamer aan het klaarmaken. Had alles uniseks dus hoef eigenlijk niks te kopen. Wel jammer vond dat shoppen zo leuk. Zal me vast nog wel wat invallen als ons meisje op haar grote kamer ligt en ik de babykamer en kleertjes onder handen gaan nemen.

    Jongensnaam hebben we nog van onze dochter, die vinden we nog steeds leuk, meisjesnaam komen we echt niet uit. We hebben nog niks wat we allebei leuk vinden.
     
  14. Helena88

    Helena88 Actief lid

    12 feb 2015
    272
    40
    28
    Ik heb vanochtend weer een afspraak gehad bij de verloskundige. Toen ik de 20 weken echo had 4 weken geleden was volgens de echoscopiste alles goed. Het kindje was gemiddeld wel iets kleiner, maar dat was geen punt. Als een kindje echt te klein is dan zie je dat aan de kleine hersenen en dat was niet het geval zei ze. Vandaag zei de verloskundige dat ze toch met 28 weken een extra groeiecho wil plannen. Met 32 weken krijgen we die standaard. Nu maak ik me wel ongerust. Dit wilde ze doen omdat onze dochter met 4 kilo is geboren. Maar toen ik haar vroeg hoe groot mijn dochter was met de 20 weken echo, vertelde ze mij dat ze ook gemiddeld tot kleiner dan gemiddeld was. Ik begrijp die extra echo niet. Het maakt me nu wel onzeker. Aan de andere kant is het wel fijn, zien we de kleine weer! Maar goed.. het maakt me wel onrustig.. iemand ervaring? Of tips? Pff vind het best vervelend. Overigens klopt het hartje heel stevig en bewoog hij lekker veel tijdens de controle!
     
  15. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Gewoon morgen even bellen en vragen waarom ze dat wil. Puur voor om je van je onzekerheid af te helpen.

    Kan meisje is ook met 4 kilo geboren en met de 20 weken echo bleek dat deze baby bijna een week voor liep. Heb ook om een groeiecho gevraagd maar dat deden ze liever niet. Het zou me alleen maat ongerust maken terwijl het waarschijnlijk allemaal wel goed zou komen. We hebben nu afgesproken dat als mijn buik extreem groot is of ik zelf echt twijfel dat ik dan evengoed een groeiecho kan krijgen. Wij krijgen normaal gesproken alleen nog op het eind een liggingsecho
     
  16. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Idd even bellen! Ik heb bij E ook extra echo's gehad, dit omdat hij voor liep bij de 20 weken. Kan ook zo zijn om te kijken of je geen zwangerschaps diabetes ontwikkeld (dat kan je ook wat later ontwikkelen) - van klein naar 4 kilo is best een groei spurt, op de echo houden ze dat dan even in de gaten :)
     
  17. Bloem23

    Bloem23 Actief lid

    25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik kreeg op de 1 of andere manier geen meldingen meer van hier... maar heb niet heel veel gemist zie ik!

    Fijn dat het los van de kwaaltjes met iedereen goed gaat.
    Hier weinig nieuws, ook nog steeds wel kwaaltjes en moet nodig met de kamer gaan beginnen... hebben verder al wel alle spullen. Volgende week een extra echo, dat vind ik wel weer spannend, nog een weekje geduld!
    Begint nu wel echt op te schieten, nog 3 maandjes!
     
  18. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Groei echo? Leuk dat je alles binnen hebt! Ja bizar he... gaat zo snel de tijd!
     
  19. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @Helena88 Hier was de groei van de baby tijdens de 20 weken echo midden tussen de ondergrens en gemiddeld. Over een extra echo hebben ze hier niet gesproken. Met 32 krijgen we er standaard weer een. Vorige keer liep mijn meisje 1 week voor met de 20 weken. Was uiteindelijk geboren met 49 cm en 3,6 kilo. Liep 3 dagen over tijd. Zou ook even navragen bij de vk waarom ze nu toch eerder al een groeiecho willen

    @Anna4 Fijn dat de woning in ieder geval al bewoonbaar is. Raakt je zoontje al gewend aan het nieuwe huis?

    Ik vermoed dat ik binnenkort weer last krijg van maagzuur. Begint nu al wat door te breken. Vorige keer hielp niks dus sta er niet om te springen. Kleine is met momenten wel al lekker beweeglijk. Als ik mijn dochtertje draag (en dan kan ik mijn buik niet echt ontzien) dan laat hij zich ook voelen. Fijne is wel dat mijn dochtertje steeds meer los begint te staan en ze heeft gisteren al een paar stapjes los gezet. Wel nog per ongeluk, volgens mij had ze het niet in de gaten, maar dat gaat de goede kant op.
    De tijd gaat nu inderdaad snel. Derde trimester komt er aan ;)
     
  20. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    @Lysta ja hij went zeker! Heel fijn ook weer een eigen stekje :)

    Ohhh leuk dat ze haar eerste stapjes zet! Voor je het weet moet je een sprintje trekken om haar in te halen ;). Super balen van het maagzuur - ik heb er ook wel eens last van maar bij mij helpen kauwtabletten gelukkig. Echt zo balen dat niets helpt, hopelijk blijft het zo beel mogelijk weg!
     

Deel Deze Pagina