Eind januari - begin februari 2018 mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bloemetje26, 27 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Dames hoe is het met iedereen?

    @Micchan 30 weken! Hoe is het verder met je?

    @Lysta en loopt ze al?

    Hier nog steeds druk met het huis, gelukkig (klop het af) niet echt lichamelijke klachten. Draag wel een Buikband en dat zorgt er gelukkig voor dat de bandenpijn weg blijft :)

    En het derde trimester alweer - ahh gaat zo snel!!
     
  2. Bloem23

    Bloem23 Actief lid

    25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL

    Fijn dat het goed gaat! Het gaat nu inderdaad zo snel. Lukt het met jullie huis ?

    Met mij gaat het ook goed, kan wat mij betreft niet snel genoeg gaan. Nog steeds klachten die elkaar afwisselen, van misselijk tot benauwd tot rugpijn, dus altijd wel wat haha maar mag verder niet klagen! Benauwd zijn vind ik alleen zo'n naar gevoel, hebben meer er last van? Het zijn steeds verschillende momenten, als ik of achter mn adem aanloop...

    Hoe gaat het met de rest?
     
  3. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Goed hoor. Jullie al gewend aan jullie nieuwe plekje?
     
  4. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @Anna4 ze loopt nog niet. Maar ze vind het nu wel al oké om maar 1 hand van ons vast te houden tijdens het lopen dus er zit voortgang in. We hebben nog ongeveer 10 weken ;)
    Fijn dat je lichamelijke klachten nog meevallen met heel de verhuizing en inruimen. Moeten jullie nog veel doen?

    Ben even weer niet hier geweest. Mijn dochtertje is flink ziek geweest. Ze had de eerste dagen 40 graden koorts en wilde alleen maar bij ons hangen en voor zich uitkijken. Ook in bed deed ze niets anders als rechtop zitten en in het donker kijken, was best eng. Hadden de eerste avond de huisartsenpost gebeld en die vrouw aan de telefoon deed een beetje lastig dat we ons zorgen maakte aangezien haar temperatuur na de eerste zetpil bleef stijgen. Mochten haar maar 1 keer per dag tempen en we hadden dat al 3x gedaan (de gastouder overdag 2x en wij 's avonds 1x om te kijken of de koorts zakte). De volgende dag de huisarts gebeld en een telefonisch consult gehad omdat hij vol zat. Dag erna wilde hij mijn dochtertje toch even zien. Ze had last van slijm met ademhalen en een rood keeltje. Het ergste was toen gelukkig al voorbij. Maar toch de hele week een ziek kindje gehad. Vorige week was ze een paar dagen veel aan het huilen alsof ze niet wist wat ze met zichzelf aan moest. Niets was goed maar leek niks lichamelijks. Gelukkig is dat ook weer voorbij dus denk een sprongetje (alleen de ergste tot nu toe). Maar het sloopte me wel. Deze week is ze weer lekker vrolijk dus heb weer bij kunnen komen.
    Hier blijf ik wat last hebben van maagzuur maar het is nog te hebben. Het helpt gelukkig om wat zuurs te drinken. Af en toe last van harde buiken maar gelukkig niet zoveel. De kleine is steeds drukker nu. Afgelopen woensdag nog controle gehad. Alles is goed maar mijn ijzer was wat gezakt. Het zit nog boven de ondergrens maar ze wilde toch dat ik extra ijzer ging innemen zodat ik een betere start heb na de bevalling. Over anderhalve week heb ik een groeiecho. Kijk er al naar uit.
    We zijn ook uit de namen. Mijn man kreeg het ineens op zijn heupen en was op een avond besloten. Dus dat kan ik ook afstrepen ;)
     
  5. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    @Bloem23 Oeh benauwd, dat lijkt me erg naar - hoe gaat het nu? Is het de ligging van de baby? Zo ja dan hoop ik dat het indalen snel begint....

    @Micchan lees in je handtekening dat het toch spannend is - hoe voel je je er zelf onder? Nog thuis?

    @Lysta wat bizar van de huisartsenpost... hier is het altijd als je je zorgen maakt om een kind wat niet kan praten dan laten ze je gewoon komen... fijn dat ze weer de oude is! Moet je echt ijzertabletten nemen? Of een multivitamine ofzo?

    En hier... tja we kamperen nog steeds - maar het is goed te doen. Met kerst moet het echt grotendeels af zijn en kunnen we in iedergeval gebruik maken van de beneden verdieping (en een keuken!) voor nu lig ik elke avond lekker in bad, is goed ontspannen en vroeg naar bed
     
  6. Helena88

    Helena88 Actief lid

    12 feb 2015
    272
    40
    28
    Hoi dames, ik heb lang niet van me laten horen. Leuk dat het nog wel een beetje actief is hier. @Lysta gelukkig gaat het nu beter met je dochter. Mijn dochter is vorige week ook ziek geweest. Het heerst ook heel erg. Vandaag heb ik een extra groeiecho gehad omdat ze met de 20 weken echo ons hadden verteld dat de baby te klein is. Vandaag zei de verloskundige dat het toch meevalt in vergelijking met de 20 weken echo. Ik loop nu 6 dagen achter met de groei zei ze. Toch blijf ik me ongerust maken. Over 3 weken heb ik weer een echo. Ook vertelde ze me dat hij bijna op het gemiddelde is qua groei en een geschat gewicht heeft van 1120 gram. Maar bij de 20 weken echo staat er: groei p5-p15-p5 en bij die van vandaag: groei p6-p30-p34. Dat is toch alsnog te laag? Begrijpt iemand van jullie dit?
     
  7. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Snap je ongerustheid! Maar...

    De p staat voor het percentage dat x kleiner is dan wat er gemeten is, dus p10, dan is 10% kleiner dan en 90% groter dan.

    Het idee is dat je prima een klein kindje kan hebben (niet iedereen is hetzelfde!) zolang ze maar op hun eigen lijn doorgroeien. Dus als je weer p5 - p15 - p5 had gehad dan was de baby gewoon op eigen lijn doorgegroeid. Welke is nu de p6? Hoofd/buik/benen?
     
  8. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    @Helena88 wat balen trouwens dat je kleintje ziek was - is wel extra belastend als je zwanger bent. Hoe voel je je verder?
     
  9. Bloem23

    Bloem23 Actief lid

    25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL

    Volgens de vk en gyn is benauwd zijn normaal maar weet de reden niet precies, denk vooral doordat alles groeit en drukt haha heb soms het idee dat het niet past. Het is nu weer iets minder dus op dit moment weinig klachten gelukkig!

    Wat een drukte zul je dan nog hebben met je huis. Hopelijk lukt het rond kerst en is het optijd af... wel tevreden? Hoop dat je tussendoor genoeg rust kunt nemen.
     
  10. Bloem23

    Bloem23 Actief lid

    25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat de groeiecho goed was.
    Probeer je er niet te druk om te maken, alles tussen de p5&p95 is normaal zolang het maar op zijn eigen curve doorgroeit. Jou baby is vergeleken met het gemiddelde iets aan de kleine kant maar dit gaat om millimeters!!! Dus waarschijnlijk niks aan de hand. Komt vaak voor dat een baby nog een groeispurt maakt maar ook als dat niet zo is en alles groeit op zijn eigen tempo door is het prima. Succes over 3 weken!
     
  11. Helena88

    Helena88 Actief lid

    12 feb 2015
    272
    40
    28
    Bedankt voor je berichtje! Het stelt me wel gerust. P6 was het hoofdje. Maar mijn dochter had ook een klein hoofdje bij de geboorte. Volgens mij had ze een hoofdomtrek van 33 cm. Ik ben ook niet groot. Ik ben 1,63 en mijn man is 1,85. Dus het kan zijn dat hij mijn genen heeft ach ja we wachten het af..
     
  12. Helena88

    Helena88 Actief lid

    12 feb 2015
    272
    40
    28
    Ik voel me verder wel goed gelukkig. Gelukkig nog niet veel kwaaltjes!
     
  13. Helena88

    Helena88 Actief lid

    12 feb 2015
    272
    40
    28
    Bedankt voor je reactie! Het stelt me echt gerust. Ja we zullen het zien over 3 weken!
     
  14. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Ik blijf gewoon maar roepen dat het heeeeel mooi wordt haha. Maar met een beetje geluk zijn we inderdaad met kerst zo goed als klaar (wel nog afwerk dingen maar dat is prima).

    En rust ach.... met kerst ga ik ook met verlof dus ga dan lekker relaxen - zo hou ik het in m'n hoofd tot nu toe ook vol

    Fijn dat het wat minder is, lijkt me niet een heel fijn gevoel...
     
  15. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Gewoon even kijken bij de volgende echo... had bij E ook groei echo's - had een keer p95 voor hoofd, nou toen schrok ik me ook dood (dacht dat moet er ook nog uit ). Maar de keer erop weer iets van p60 (ik kreeg groei echo's omdat hij groot was) dus het verschilt ook erg van mening. Nu in ieder geval niets km je zorgen te maken!
     
  16. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    @Helena88 Zolang de vk zich nog geen zorgen maakt zou ik het ook niet doen. Lees wel eens dat het alle kanten nog op kan gaan. Als je kleintje zijn eigen groei erin blijft volgen zal het wel bij hem horen. De p waarden is inderdaad vanuit gemiddelde gezien.

    Ik moet van de vk floradix gebruiken voor mijn ijzer. Zitten ook nog andere mineralen en kruiden is.
    Ik heb weer veel last van zuur. Al een paar keer gehad dat het ineens zo snel omhoog komt dat ik gewoon moet braken zonder waarschuwing. Eén keer zelfs onderweg op de snelweg gehad. Kon bij thuiskomst meteen de auto poetsen :cry:. Woensdag heb ik weer controle en als het dan nog zo erg is vraag ik toch maar voor iets om het meer te onderdrukken. Rennies helpen niet :(
    Mijn buikje groeit naar mijn idee nu ook ineens hard. Zie mijn buik regelmatig bewegen en moet er nog steeds aan wennen dat ik niet meer overal langs kan lopen. Ben toch wat breder als ik nu zijwaarts ergens tussen meen te lopen ;) Ook bukken gaat minder makkelijk. Maar vergeet telkens dat ik een buikje heb. Laats kreeg ik een pakketje op mijn werk en toen ik die wilde ophalen bij de receptie riep ze meteen iemand om het pakketje voor mij te dragen. Het woog maar 1 kg max, maar was wel een grote doos. Maar dan is het best stom om erlangs te lopen wetende dat de doos bijna niks weegt maar mocht het zelf niet dragen omdat ik zwanger ben :rolleyes:.
    Deze week ook een klein mijlpaaltje van mijn dochtertje! Ze zet nu bewust stapjes :D. Ze giebelt er flink bij, vind het helemaal geweldig en vooral om op het einde zich naar me toe te laten vallen om opgevangen te worden. Nu nog 2 maandjes oefenen zodat ze al kleine stukjes zelf kan lopen als de kleine er is. Dat lijkt me nu wel heel fijn (en komt ook ineens heel dichtbij).
     
    Anna4 vindt dit leuk.
  17. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Wat leuk van je dochtertje!! Zo lief

    Heb je maalox al geprobeerd? Ik kreeg dat van m'n huisarts voorgeschreven (is ook gewoon bij de apotheek / drogist te koop). Wel super vervelend :(
     
  18. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Nee, nog geen maalox geprobeerd. Zal het eens proberen. Hier zeiden ze alleen rennies.
    We hebben via marktplaats een kid sit meerijdzitje gehaald voor achter de wandelwagen. Kan mijn dochtertje fijn achter de wandelwagen zitten (vond het zonde van de wandelwagen om een duowagen te kopen. Hij is net een jaar in gebruik). Van de week eens uitproberen wat ze er van vind.
     
  19. Lysta

    Lysta Bekend lid

    4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Vandaag de groeiecho gehad. Kleine ligt met hoofd en bot bovenweek 1 week achter dus ze verwachten een kindje dat wat fijner gebouwd is (wel binnen de grenzen dus niet zorgwekkend). Buikje was wel volgens de zwangerschapsduur. Het is in ieder geval een druk kindje. Ligt momenteel met hoofdje naar beneden en het kontje en voeten onder mijn ribben. Dat laatste voelde ik ook al wel. Nu hopen dat hij ook met zijn hoofdje naar beneden blijft liggen, is alweer een zorg minder.

    Hoe gaat het bij jullie?
     
    Anna4 vindt dit leuk.
  20. Anna4

    Anna4 Bekend lid

    25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    @Lysta fijn dat de echo goed was! Doet het een pijn de voetjes? En nog wat gekregen voor je maagzuur?

    Hier nog steeds ok, uitslag tweede glucose test gehad en alles goed dus geen diabetes deze keer :)
     

Deel Deze Pagina