Lekker dan...fysio is bang dat ie niks meer voor mij kan doen ivm mijn rug, omdat hij me niet kan kraken ivm mijn dikke buik. Die zit in de weg.....GREAT......volgende week dinsdag proberen we het weer, lukt het weer niet en krijg ik geen verlichting van wat hij wel kan doen, dan heb ik dus gewoon pech Zelfs een tractie kon hij niet doen..nou vraag je me wat!!
Angel knufffffffff!! Ik dacht dat je trouwens helemaal niet gekraakt mag worden tijdens de zwangerschap.. ik wil me nek zo graag laten kraken.. maar hoir steeds dat dat niet mag als je zwanger bent omdat je gewrichten en spieren dan slapper zijn ofzo... Maar goed als het niet gaat lieverd ga dan een keer naar de osteopaat.. heb daar hele goeie dingen over gehoord vooral net rugklachten.. en bekkenklachten bij zwangere vrouwen.. vind het zo rot voor je lieverd.. heb je weleens zo'n band geprobeerd? Of een tens apparaatje dat kan ook verlichting geven misschien.. ik wou dat ik wat kon doen kussss
ja op internet staat idd ook dat het veranderd is. maar ik blijf het gek vinden dat het een hele dag kost... hmm geen idee waar ik dit kan navragen?
dit vind ik net op internet. in het laatste stuk staat dus dat je idd een hele dag moet opnemen Opname vakantie tijdens ziekte Volgens de huidige bepalingen van het Burgerlijk Wetboek is nu niet uitgesloten dat tijdens ziekte vakantie kan worden opgenomen, en dat deze dus kunnen worden afgeboekt van het verlofsaldo. In de praktijk komt dat niet veel voor, omdat de huidige beperkte opbouw van vakantiedagen bij arbeidsongeschiktheid (opbouw over de laatste zes maanden) in beperkte mate de mogelijkheid geeft om ook tijdens langdurige ziekte gebruik te maken van de minimum vakantierechten. Vanaf 1 januari 2012 De verplichting van de werkgever om de werknemer in de gelegenheid te stellen om zijn minimum vakantierechten op te nemen geldt onder de nieuwe wetgeving voor alle werknemers, ook voor zieke werknemers. Doordat de zieke werknemer per 1 januari ook volledig verlof opbouwt gedurende de ziekteperiode, is het logisch dat als de werknemer wordt vrijgesteld van zijn re-integratieverplichtingen hij daarvoor vakantieverlof dient op te nemen. Voor zieke werknemers is het opnemen van vakantie van belang, omdat vakantie ook voor hen een recuperatiefunctie heeft. Zieke werknemers zijn (in beginsel) gehouden tot re-integratie. Voor deze re-integrerende werknemers heeft vakantie hetzelfde doel als voor gezonde werknemers, namelijk recuperatie: herstellen, c.q. uitrusten van verplichtingen voortvloeiende uit de dienstbetrekking, ook al zijn dat andere verplichtingen dan het verrichten van de eigen arbeid. Als de zieke werknemer tijdelijk vrijgesteld wil worden van zijn verplichting tot re-integratie dient hij vakantie op te nemen net als de (gezonde) werknemer die tijdelijk wil worden vrijgesteld van zijn arbeidsverplichtingen. Voor de gedeeltelijk arbeidsongeschikte werknemer betekent dit dat bij opname van vakantie voor de volledige arbeidsduur vakantie moet worden opgenomen. Er geldt voor deze medewerkers volledige opbouw, dus bij opname is het dan ook logisch dat er voor de volledige arbeidsduur vakantie wordt opgenomen.
Hoi lieve meiden, Even snel via mijn telefoon een berichtje...ik ga proberen deze week alles bij te lezen. Het afscheid van mijn hondje was erg moeilijk...ze is gelukkig wel heel rustig ingeslapen. Gisteren is ze gecremeerd,en als het goed is hebben we deze week haar as in een urntje. Vrijdag is ook onze babykamer geleverd,dus was een beetje dubbel allemaal, maar nu kan ik er wel lekker van genieten. Vandaag naar de vk voor controle van zijn hartje,en nu was alles goed, pffff gelukkig...dat was een hele opluchting! Maakte me toch best wel zorgen. Ik zal vd week even foto's maken van het kamertje. Knuff voor jullie!
San doe idd rustig aan mop.. ik weet hoe het is om een dier te laten inslapen en dat is vreselijk wel heel goed nieuws dat met de kleine alles goed is wat een opluchting zeg! Geniet lekker van je nieuwe babykamer moppie hele dikke knufffff
volgens mij klopt het niet helemaal van die ziektewet want wij zijn namelijk niet normaal ziek wij zijn zwanger en dat wordt anders gezien! want wij worden ook uit een ander potje betaald mijn 5 uur wordt via de overheid betaald en niet via de werkgever san heel veel sterkte angel wat een elende he als je zo'n pijn hebt heel veel sterkte gisteren mijn laatste stuk rooster voor verlof gehad 18 mei is mijn laatste werkdag heerlijk om naar uit te kunnen kijken 27 weken hier joepie
@ San wat fijn dat alles goed is met jullie kleintje zeg. En nu lekker gaan genieten he @ mamamarja Gefeliciteerd met de 27 weken! @ Angel wat balen zeg! Heel veel sterkte ermee!! * Gister weer voor controle naar de verloskundige geweest. Ons uk doet het prima. Hartje klonk ook weer goed. Luid en duidelijk Ze had ook nog even suiker geprikt en dat was 4.3 wat 7 mag zijn dus dat was allemaal goed. Nu vermoed ze dat de kleine opeens een groeispurt heeft gemaakt omdat ik in 3 weken tijd 5 kilo ben aangekomen *schaam* En heb een doorverwijzing gekregen voor fysio therapie omdat ik nogal last heb van lage rugpijn. Zat ik eigenlijk niet op te wachten maar goed toch binnenkort dan maar even contact opnemen met een therapeut..*
nee helaas er staat duidelijk in een ander stuk vermeld dat voor zwangerschap geen uitzondering gemaakt word! als je niet ziekgemeld bent dan moet je na je verlof vakantie opnemen
en heb net maar even naar het juridisch loket gebeld en die geven ook aan dat het ook voor zwangeren geld
ik ben echt boos nu! tril er gewoon helemaal van en dan wil ik niet want das nie goed voor de kleine maar hoe stop ik??? pff heb ooit als is verteld dat mn schoonzus ons niet meer wil zien vanwege zwangerschap! en nu mag haar dochter niet meer met mijn nichje afspreken! terwijl ze sltijd heel goed samen kunnen ook toen ze kanker had veel steun aan elkaar! toch belachelijk dat de kinderen er weer de dupe van worden! pff misschien zijn het de hormonen dat ik me extra druk maak pff
Waarom wil ze je dan niet meer zien? Heeft ze nu dan een reden gegeven? Vind ik ook altijd zo achterlijk dat ze dan de kinderen daar ook in betrekken, slaat toch nergens op!
ze wilde dat wij het als eerste aan haar nicht vertelde maar dat wilde wij niet! en toen heeft ze achter onze rug alles verteld en wij wilde dat pas aan iedereen met 3 maanden vertellen. en ze vind dat wij fout zijn geweest en mn schoonouders hadden ons moeten verplichten het eerst aan dat nichtje te vertellen. maar ja die respecteerde onze keus en nu wil ze haar ouders dus ook niet meer zien. en echt heel die familie doet raar omdat wij zwanger zijn! maar er is nog veel meer gebeurd en gezegd maar ik weet het ff niet meer hehe.
ik lig er ook niet wakker van dat ze ons niet meer wil zien. als mensen onze keuze niet kunnen respecteren dan houd het ook op voor mij. maar vind het zielig voor de kinderen!
hettie vind het heel vervelend voor je dat het zo voor jullie gelopen is ik heb zelf ook een keer een jaar ruzie gehad met mijn zus ze wilde niet dat ik met haar dochter mijn nichtje ging wandelen mijn moeder stond erop op haar oppas dag met als gevolg dat ik mijn zus een jaar niet gezien heb. ik wilde niet wandelen maar moest dus van mijn moeder en ik zat op de blaren. ze vond mij onverantwoordelijk omdat ik vroeger een echte puber was geweest ze moest eens weten ik zou mijn leven voor die meiden gegeven hebben als het moest ze zijn nog steeds gek op me mijn nichtjes maar mijn band is met mijn 2 de nichtje hechter geworden omdat er toen geen ruzie meer was. nu sta ik er tussenin want nu is er een conflict tussen mijn zwager en mijn moeder ook niet heel fijn want ze willen het niet uitpraten echt heel vervelend. het gaat gelukkig nog goed met thomas hij hoest maar heel zelden dus gaat denk ik redelijk met zijn oren. ben best zenuwachtig voor alle afspraken in ziekenhuis voor thomas hoe lang blijven jullie thuis na de geboorte van onze kindjes ik hoef 1 november pas weer te gaan werken of mischien wel 15 november heerlijk want ik neem inderdaad lekker vankantie op na mijn verlof en 2 dagen voor mijn verlof dus lekker lang ertussenuit