Eind juni/begin juli 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Angel78, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Ik heb het proefdrukje ook binnen, erg leuk weer allemaal!

Vinden jullie het ook allemaal zo snel gaan? Deze zwangerschap gaat zo belachelijk hard!!!

De kleine hier is zowat geen moment stil...altijd maar druk haha, dat beloofd wat ;)

Ukkie, wa'n gave buik!! En ja, je ziet je buik echt meer naar voren staan!!

hettie, het gaat...ik moet gewoon veel liggen en na een kwartier staan, liggen of lopen ren ik gewoon naar de bank en moet ik liggen....mja, ik begin er zowat aan te wennen dat het zo gaat.
    doorbijten maar de laatste weken.

Weet iemand hoe het met tamara gaat??? Clauzoe is haar buddy...misschien kan zij meer vertellen??

2. tamaramama

tamaramama Actief lid

17 sep 2011
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    goeie morgen meiden,

Sorry dat k zo lang heb gewacht met een reactie plaatsen.
    maar gaat wel iets beter uitslagen waren goed moet nu de pijn onderdrukken met paracetamol en nog even afwachten.. heb de halve nacht wel gheel veel pijn gehad maar nu valt het wel weer mee... grr heel vreemd.
    als k vandaag of morgen nog last heb moet ik meteen weer bellen..
    wordt er n beetje moedeloos van.
    heb geen idee wat t kan zijn en dat maakt me onzeker. me bm mond was nog het zelfde als eerst dus dat is wel positief..
    nu dus gewoon rustig aan doen.. en maar blijven hopen dat de pijn draagelijk blijft.
    thanx voor alle lieve berichtjes.

@ukkie mooie buik meis :)

@ angel heb ook al de proefruk binnen:)
    we hebben nu eindelijk ook een meisjes naam:):)

@ gynacoloog ik ben heel blij dat k bij de gyn loop kijkt voor mijn gevoel net even meer naar de medische kant en daar voel ik me erg prettig bij.

ben nu 15 kg aangekomen:)

zaterdag gaan we naar de baby dump voor de laatste dingen , aankleedkussen dekentjes lakentjes en hydrofiele luiers en washandjes em dan heb k alles wel in huis.
    heb gisteren de eerste baby was gedraaid zo schattig als dat dan aan de waslijn hangt(L)

k hou jullie op de hoogte meiden

liefs tamaramama

3. clauzoe

clauzoe Actief lid

10 okt 2011
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

@ tamaramama fijn dat de uitslagen goed waren, doe maar lekker rustig aan..

@angel deze zwangerschap kan me echt niet snel genoeg gaan hoor hahah ben er aardig zat van aan het raken met al die kwaaltjes.

@Proefdrukje das een goeie moet ik ook maar eens gaan regelen ja :s

@aankomen in denk dat ik al met al zo'n 4 a 5 kilo ben aangekomen.

en dan hoe het hier gaat.
    nu wel redelijk gister echt bagger.
    ik heb nu steeds meer dat de harde buiken op zicht wel minder pijnlijk worden maar dat de buik vervolgens nog rustig een half uur gespannen blijft :(
    en nu zei de vk dat ik dus 2 dagen volledige rust moet gaan nemen doormiddel van op de bank/bed liggen om te zien wat dat gaat doen.
    Nou dat gaat dus niet lukken... heb ook nog 2 kinderen rond lopen en ik moet ook nog een verjaardagsfeestje voorbereiden van me oudste komende vrijdag.
    En normaal brengt me moeder de jongste naar de psz en haalt er weer op maar dat mag ik morgen ook zelf doen. dus ja ik heb echt geen idee hoe ik dat moet oplossen om me rust te pakken

4. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Gelukkig Tamara, heel fijn om te horen meid.

Wij hebben ook de proefdruk binnen van het kaartje :D

5. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Even snel: bij VK was alles goed :)
    Was de laatste keer dat ik daar was...vanaf nu GYN..

6. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zo, ben ik ook weer een keer ;)

@Angel Balen dat het nog steeds zo slecht gaat met je rug. Gelukkig begint het einde een beetje in zicht te komen. Nog even doorzetten! Vind je het trouwens niet jammer om over te gaan naar de gyn? Lijkt mij minder persoonlijk dan een vk, maar heb geen idee hoe het bij jullie geregeld is natuurlijk.

@Clauzoe 2 dagen volledige rust met 2 kids in huis lijkt mij ook wel erg lastig, zeker nog met een verjaardagsfeestje in het vooruitzicht.

@Tamarama Wat balen dat er nog geen duidelijkheid is waar de pijn nu vandaan komt. Zo kan je niet eens genieten van je zwangerschap :(

Maar dat geldt volgens mij wel een beetje voor de meeste meiden hier. Alle probleem zwangerschappen hebben zich hier geloof ik verzameld, niet lullig bedoel natuurlijk!

@Mamamarja Dat heb je op tijd geregeld, die kaartjes!

@Ukkie Mooi buikje hoor!

@Daggie Fijn dat alles goed was bij de vk! Kleine ligt hier trouwens ook nog in stuit maar gelukkig hebben ze nog even de tijd om te draaien. Al kan ik me voorstellen dat je er toch wat meer mee bezig bent omdat jouw zoontje ook niet goed lag.

@Inkie Hoe bevalt het leven als getrouwde vrouw ;)? Zag de foto's op facebook, leuk hoor!

@Aankomen Ik zit inmiddels op de +10 kilo. Gaat een beetje hetzelfde als bij ons zoontje dus verwacht de 20 nog wel te gaan halen uiteindelijk.

@Geboortekaartje Wij hebben maandag ook de proefdruk binnen gehad. Moeten er nog even voor gaan zitten om het eens goed te bekijken.

Hier gaat alles wel prima. Ben begin april voor het eerst eens bij een psycholoog geweest. Was wel een fijn gesprek en ik heb ook wel het idee dat het wat geholpen heeft, maar heb toch besloten om er niet verder mee te gaan. Vond het allemaal wel erg duur :) dus we gaan er maar gewoon vanuit dat het vooral door de hormomen komt en het na de bevalling ook wel minder zal worden. Ik voel me in ieder geval niet meer constant down, heb alleen zo af en toe nog een bui, dus die laatste weken komen we ook wel door.

De beeb maakt het ook helemaal goed. Vorige week 3D echo gehad, meeste hebben de foto's op facebook al wel gezien geloof ik :) Zag er allemaal prima uit en ze werkte gelukkig goed mee. Ze hebben het hoofdje en het bovenbeen opgemeten en daar kwam uit dat ze 4 dagen 'kleiner' was (weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven ;)) dus verwacht niet dat ze echt super groot zal zijn. Zoontje liep namelijk voor bij de pretecho, maar die woog uiteindelijk ook maar 3575 gr.. Ze lag nog wel in stuit maar ik heb aardig wat vruchtwater dus ze heeft nog ruimte zat om te draaien. Moet ze wel willen dan natuurlijk ;) Ons zoontje heeft namelijk wel altijd naar beneden gelegen met z'n koppie, al is ie nooit helemaal ingedaald.

7. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Thanx meiden voor de complimentjes over me buik!:D

@ Angel. Wat fijn dat alles weer goed was bij de vk.

@ poemi het lijkt er ind op dat alle probleem zwangerschappen hier zitten haha:p Ik doe ook mee met me rug en bekken.

@ Clazou ind met 2 kinderen in huis gaat het niet lukken om 2 dagen rust te houden. Sterkte! Ook met het regelen van het verjaardagsfeestje.

@ proefdruk. Wij hebben afgelopen week ook de proefdruk binnen gekregen van het geboorte kaartje. Hij is echt heel mooi geworden;)

8. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    ohja geboortekaartjes! moeten we nogsteeds naar kijken! ik zal zaterdag als ik er aan denk is een paar mappen gaan halen bij de drukker en dan ff bekijken!! niet vergeten hettie haha!

vandaag heb ik bij een groothandel versiering gekocht voor het huis! een grote gevel vlag, vlaggen lijnen, ballonnen enz enz enz haha scheelt echt veel geld met wat het op internet kost! en een schort voor papa haha er staat op hoera ik ben papa op internet koste deze 10 euro zonder verzendkosten daar maar 3 euro! veel goedkoper dus!

9. mamamarja

mamamarja Actief lid

9 feb 2012
    188
    0
    0
    Wijkverpleging
    Nijkerk
    30 weken wave
    en nog 70 dagen tot uitgerekende datum geweldig he

10. mamamarja

mamamarja Actief lid

9 feb 2012
    188
    0
    0
    Wijkverpleging
    Nijkerk
    tamara hoe gaat het nu met je.
    doe rustig aan kan dat zeggen want dat moet ik zelf ook.

gisteren kwam er gezellig een collega tevevens zwanger op bezoek heel gezellig.
    vandaag ga ik naar een vriendin met vriendje van thomas even eruit heerlijk

gisteren de enveloppen gestikkerd mijn moeder komt nog met een mooie stempel en stempelkussen dan is de envolop helemaal af geweldig

ik ben een echte voorbereider want moet er niet aan denken dat mijn partner alles moet regelen en besteld of koopt wat ik echt niet leuk vind.

11. Inkie81

Inkie81 Fanatiek lid

18 sep 2011
    1.263
    0
    0
    Zuid-holland
    #4851 Inkie81, 26 apr 2012
    Laatst bewerkt: 26 apr 2012
    Hoi meiden!

@Tamaramama hoe is het nu met je? Ik hoop dat je je al wat beter voelt! xx

@Angel mop hoe is het daar.. trek je het nog een beetje.. Fijn dat alles goed was bij de controle! En ook wel een veilig idee dat je voortaan bij de gyn loopt, ik ben daar nog geen dag weggeweest maar vind het wel fijn.. ze kijken net even wat verder en kunnen gelijk ff bloed prikken of je urine nakijken als het nodig is.. ik vind het super :) Dikke knuff xx

@Clauzoe hoe is het nu met je harde buiken? Vervelend is dat he dat je dan niks mag.. vooral als je al kindjes hebt rondlopen..

@Poemi dank je wel mop! En het leven als getrouwde vrouw bevalt me prima haha ;) Hier ook naar een psycholoog geweest, maar daar ga ik ook niet meer naartoe.. ze ging me allemaal dingen aanpraten waar ik me heel onzeker door ging voelen.. en wat ook nergens op sloeg.. ik moet 15 mei eigenlijk weer maar me MAN ;) zij al anders ga ik wel mee want dit kan echt niet... Fijn dat alles verder goed was met de kleine :)

@Mamamarja doet je goed he zo'n gezellige middag heerlijk hoor!

Geboortekaartjes : Wij hebben er zelf een ontworpen op internet en hij is zooooooo leuk geworden :) nu hoeven we alleen wat gegevens te veranderen als de kleine geboren is en dan bestellen we ze gelijk...

Hier gaat het op zich wel aardig, af en toe last van harde buiken en me maag bleh... ohja wat ik me afvroeg hebben jullie ook zo'n last van een droge strot en neus snachts? ik word er echt vaak wakker van en drinken helpt niet echt.. ook heb ik vaak bloed en slijm van me neus naar me keel lopen.. dat zie ik dan lopen op de achterwand van me keel (sorry klinkt een beetje goor) Heb wel gehoord dat er veel vrouwen last van bloedneuzen krijgen maar bij mij komt het me neus niet uit maar loopt het dus naar me keel me maag in bah bah..

Vananvond gaan we even op kraambezoek bij een collega van me man.. (blijft lekker klinken me man whahah) ben heel erg benieuwd..

Dikke knuff voor iedereen!

12. mamamarja

mamamarja Actief lid

9 feb 2012
    188
    0
    0
    Wijkverpleging
    Nijkerk
    het was even echt heerlijk eruit bleek dat we bij dat huis heel vaak stil stonden omdat daar een veldje kippen en eem emoe staat er naast grappig is dat he
    ze woont in de polder dicht bij de boerderij waar we altijd eitjes halen nu gaat dat niet maar wel grappig
    die jongens hebben echt heerlijk gespeeld samen heerlijk om 2 echte vrienden samen te zien spelen heerlijk
    kreeg nog een heel schattig jurkje zo leuk.

inkie ik ben al vanaf het begin van de zwangerschap verkouden heb iedere ochtend een zakdoek bloed heb geen last van bloedneusen
    bloedend tandvlees dus ook hier veel last van bloed
    ook last van droge mond s'nachts bij alle toilet bezoekjes even een slokje water doe ik dat niet dan moet ik echt terug want keel doet dan gewoon zeer
    geniet maar lekker van je wittebroodweken hihi getrouwde vrouw

13. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    inkie hier ook steeds als ik ben wezen plassen snachts doe ik ff paar slokjes water drinken en als ik mn neus snuit zit er ook altijd bloed bij.

14. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    wij moeten nog een babyfoon en thermometer kopen. manlief wil perse een babyfoon met camera welke hebben jullie?

en ik zat aan de oorthermometer van braun te denken maar mag dat wel bij baby's? of alleen rectaal? anders koop ik ze gewoon beide..

15. clauzoe

clauzoe Actief lid

10 okt 2011
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook elke ochtend als ik wakker wordt moet ik meteen me neus snuiten want dat zit dan vol me opgedroogt bloed/snot echt hele bonken bah
    en ik heb ook standaart een flesje water naast me bed staan anders kom ik de nacht ook echt niet door...

over de harde buiken, die zijn er nog volop ik werd er vanmorgen zelfs mee wakker.
    maar ik moet morgen weer naar de vk en dan heb ik het er ook wel over wat verder te doen.
    want ik zou echt niet weten wanneer ik me rust moet gaan pakken hoor. volgende week al helemaal niet want dan hebben ze ook nog eens vakantie hier.
    Gister had ik trouwens ook onwijze pijn aan me heup ik ging echt door de grond ik kon ook niet meer lekker liggen of wat dan ook.
    ik merk wel aan mezelf dat ik door dit alles een mega kort lontje krijg :(
    ik kan echt weinig hebben van de kinderen

16. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Inkie Dat is wel raar dan zeg, van die psycholoog! Daar zou ik ook niets van moeten hebben. Manlief heeft een paar jaar geleden ook bij een psycholoog gelopen i.v.m. uitzendingen enzo, en die had ook al van die rare ervaringen. Op dat punt had ik het dan wel getroffen met diegene waar ik mee gepraat heb. Wat raar trouwens van die bloedneuzen, of in ieder geval dat het je keel in loopt. Kan je daardoor ook geen last van je maag krijgen?

@Hettie Wij hebben een Alecto dbx-88 dacht ik, geeft in ieder geval de temp. weer van het kamertje wat ik zelf wel fijn vindt, maar een camara vind ik persoonlijk een beetje overbodig... En ik dacht ook dat een gewone thermometer beter is, is veel nauwkeuriger. Volgens mij willen ze die ook hebben vanuit de kraamzorg.

@Clauzoe Kunnen je kids volgende week niet een nacht of 2 (of meer) bij opa/oma (of iemand anders) logeren? Kan jij je rust pakken, en als ze toch vakantie hebben komt dat ook mooi uit toch?

Hier trouwens ook regelmatig harde buiken, ook gewoon als ik rustig zit. Had wel gelezen dat dit bij een tweede (of meerdere) zwangerschap vaker voor komt. Bij de eerste helemaal nooit gehad dus ik geloof dan maar dat ze gelijk hebben ;) Vanmorgen het behang opgehaald voor de babykamer. Ben zo benieuwd hoe het er uit komt te zien!

17. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    ja van mij hoeft dat ook niet met camera maar man wil dat graag..

harde buiken heb ik ook steeds vaker ook in rust helaas... moet 2 mei weer op controle dus zal wel weer overleggen..

18. Inkie81

Inkie81 Fanatiek lid

18 sep 2011
    1.263
    0
    0
    Zuid-holland
    Zooo whahah ben blij dat ik niet de enige ben met die droge strot en bloedneuzen zeg... alleen hoor ik niemand erover dat het in hun keel loopt... maar dan moet je ook wel toevallig in je keel gaan kijken als het gebeurd natuurlijk whahaha.. sinds ik dat een keer gezien heb kijk ik best vaak namelijk hahah

Clauzoe wat rot voor je zeg :( stomme harde buiken ook... en je heup.. hoe komt dat? ben je daarvoor al naar iemand geweest? en dat je daar een kort lontje van krijgt begrijp ik helemaal... ik word hier soms ook strond sagerijnig van al die kwaaltjes.. en dan ben ik niet zo aardig whahaha

Mamamarja.. heerlijk zeg zo op de boerderij voor die kids!!

Hettie.. wij hebben er een in de vorm van een konijntje en zijn buikje geeft licht... weet alleen niet meer welk merk.. we hebben hem geregen maar hij is super leuk om te zien en werkt perfect.. en wij hebben een gewone digitale thermometer gehaald en een in een speentje..

Poemi.. ja ik weet ook niet wat ik met dat mens aanmoet hoor, heb er niet echt een goed gevoel meer bij.. en idd misschien dat ik daardoor vaker last van me maag heb dat zou best kunnen! En wat leuk wat voor behang heb je uitgekozen?

19. mamamarja

mamamarja Actief lid

9 feb 2012
    188
    0
    0
    Wijkverpleging
    Nijkerk
    de kraamzorg wil graag 2 termometers tenmiste vorige keer wel die merkte ze 1 voor moeder en 1 voor baby
    oorthermometers zijn de waardes niet betrouwbaar scheelt vaak heel veel met de waarheid van de temperatuur.
    heb zelfs een keer in mijn werk een client op bed moeten leggen met tillift omdat ze toch echt de waarde uit de anus wou omdat die 100% betrouwbaar is en dat was een telefonisch contact met huisartsenpost
    oortermometer doe het alsjeblieft niet!

ik heb zelf ook een beeldcamera babyfoon en ben er altijd heeeel blij meegeweest omdat ik daardoor rustiger in bed lag mijn kindje had daardoor ook meer rust anders had ik bij ieder kuchje of huiltje er al gestaan je ziet gelijk als je er echt heen moet en wanneer dat huiltje zo wel weer over gaat is echt heel fijn.
    alleen veel bereik heeft die van mij niet maar had het niet graag zonder gedaan.

mijn huisversiering kwam net binnnen echt leuk hoor
    ook een leuk rosetje met hoera een zusje voor mijn zoon leuk hoor.

20. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Wij hebben een babyfoon van de blokker kan zo even niet op de naam komen. Is een gewone zonder camera en volgens Angel is het 1 van de beste.

Voor de kleine heb ik een gewone thermometer en ook 1 in een speentje. Voor mezelf heb ik de oor thermometer maar heb ook nog een gewone. Dit moet wel voldoende zijn volgens mij:p

@ mamamarja jij had toch de vorige keer die link van miss litle? Heb ook nog een leuke site gevonden patricia`s naaizolder. Hebben ze ook ontzettende leuke dingentjes. En wat leuk dat je de versiering binnen heb.

@ inkie Wat vervelend zeg dat het je keel inloop. hier heb ik gelukkig geen last van. Heb wel vaak bloed in me neus als ik uit bed kom maar het loopt er nooit uit ofzo.

Zometeen weer voor controle naar de verloskundige. Vorige week alleen de groeiecho gehad. Ben benieuwd wat de vk zelf zegt over het gewicht van de kleine:D
    Had afgelopen maandag 2 leuke pakjes besteld wat de kleine als het goed is gelijk na de geboorte aan kan. Gistermiddag binnen gekregen ben er helemaal verliefd op zo mooi;)

Deel Deze Pagina