Eind juni/begin juli 2012 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Isis857, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Hey meiden!

Aangezien andere topics al zo druk zijn, lijkt het me leuk om met meiden die rond dezelfde tijd zijn uitgerekend te kletsen!

Ik ben 30 juni uitgerekend, ben 25 jaar en nu zwanger in de 3e ronde na een MA.

Hopelijk kunnen we er een gezellig topic van maken!

2. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    hoi Isis

graag kom ik ook hier kletsen !!
    ik ben 27 en kom uit het oosten van het land, dit word ons 2e kindje na een half jaar MMM

3. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Goedemorgen! :D

Ik kom hier ook graag kletsen! Ik ben 25 jaar, kom uit het noorden van het land en ben - een beetje onverwacht - zwanger van de tweede! Op 3 juli 2012 ben ik uitgerekend en ons eerste kindje, een zoontje, is nu net een jaar oud.

Zal ook nog even een banner aan maken :D

@Isis: mijn eerste zwangerschap eindigde ook in een MA.. zo vreselijk naar!!

4. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Hoi meiden, wat leuk dat je hier willen komen kletsen! Gezellig!

vlekkegek, we schelen maar 1 dag! :)

Daphne, wat veel overeenkomsten..zelfde leeftijd, eerder ook een MA en ik kom ook uit het noorden van het land ;)

hebben jullie al een afspraak bij de vk of gyn gemaakt?
    mijn eerste afspraak en echo is al 1 nov (vanwege geschiedenis) en ik vind het zoo spannend!

5. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    fijn dat dit topic begint te lopen,vaak bij andere topic kun je je na zoveel pagina''s niet echt thuis meer voelen omdat ze al zo lang aan het kletsen zijn.

daphne, wat een verassing !! wel leuk toch zo onverwacht of niet ?

isis/daphne, wat is een MA :)

isis, 1 nov is al bijna spannend hoor !! ik kan 16 nov bij de gyn terecht voor onze eerste echo (8wkn) ook ivm geschiedenis.
    wel raar om te bellen hoor, vonden jullie niet? weten bij jullie al mensen het ? ik heb het mijn zus verteld omdat zij ook wist dat we in de MMM zaten, de rest met mijn verjaardag (5dec) of kerst

6. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    ja dat vond ik dus ook..vandaar dat ik een nieuw topic geopend had.

een MA is een missed abortion..het kindje is overleden maar er is geen miskraam op gang gekomen

vond het ook raar om te bellen..maar heb gelukkig een heel fijne gyn. bij mij weten alleen m'n vriend en ik het..hebben het verder aan nog niemand vertelt. Ouders en schoonouders zijn erg bezorgd. En m'n schoonmoeder wil zoooooooooooo graag oma worden..dat ik het wel even lekker vind om met z'n 2en er nog even van te genieten:D
    we willen het met sinterklaas vertellen waarschijnlijk.

wat grappig dat je op 5 dec jarig bent vlekkengek! Vond je dat vroeger niet vervelend?

7. wens2011

wens2011 Lid

13 feb 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik wil hier graag meekletsen! Ik heb gister positief getest en ben op 5 juli uitgerekend. Het is mijn 2e ronde voor 1e kindje na een MA eind augustus. Nu dus net 4 weken zwanger. Hopelijk gaat het dit keer goed.

Gr. Wens

8. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    wens, welkom meid en gefeliciteerd!

Wat naar dat je een MA hebt gehad..Heb ik ook gehad in juni.
    Hoe ver was je?

9. wens2011

wens2011 Lid

13 feb 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Isis,

Ik was maar vijf weken, maar pas met 9 weken currettage gehad. Ik heb me tot de ziekenhuisopname zwanger gevoeld. Met 6 weken wist ik al dat het mis was door bruin bloedverlies en een echo bij de VK. Waren echt de rotste 3 weken ooit. Wist gewoon niet meer wat ik met mijn lijf aan moest. Maar nieuwe ronde nieuwe kansen.:)

Hoe ver was jij en heb je ook een currettage gehad?

Heb trouwens net de VK gebeld en heb voor 18-11 eerste afspraak en echo gepland. Nu maar hopen dat ik haar voor die tijd niet hoef te bellen...

10. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    ach jee..pas met 9 weken curretage? Waarom moest je zo lang wachten?

Ik had ook wat bruin bloedverlies. Toen was ik al bijna 14 weken.. Op de echo bleek dat het kindje met ong. 13 weken was overleden :( De volgende dag ben ik gelijk opgenomen en is de bevalling met medicatie opgewekt. Daarna ook nog gecurreteerd, aangezien de placenta niet kwam.

Maar goed, daar hebben we het maar niet meer over..we zijn lekker weer zwanger! En deze x gaat het wel goed:)

Wel fijn dat je relatief vroeg bij de vk mag komen :)

hoe voel jij je verder? al last van kwaaltjes?

11. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    jeetje wat hebben jullie al meegemaakt voor deze zwangerschap :$, vooral als je niet weet dat je kindje niet meer leeft lijkt me achteraf verschrikkelijk.

wens, waarom moest je zo lang wachten, echt onmenselijk :( wel fijn dat het zo snel weer raak is voor jullie !! gefeliciteerd !!

isis, denk je dat je de kritieke periode voorbij bent :(, is ook heel moeilijk om nu te genieten lijkt me, maar wel doen hoor meid !!
    kan me voorstellen dat je nu even wacht met mensen vertellen.

hihi op 5 dec jarig zijn is niet super nee als kind zijnde, andere kinderen kregen altijd 2x per jaar kadootjes, ik 1x, maar ach ben er groot mee geworden :D

12. wens2011

wens2011 Lid

13 feb 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Isis, tja... VK wilde graag een week later nog een echo doen, dacht dat ik misschien minder ver was en dat het dan toch nog goed zo kunnen zijn. In week 7 bleek dat het echt niet goed was. Toen doorverwezen naar gyn. Daar in week 8 afspraak en die gaf aan dat mijn baarmoedermond zich al iets geopend had en dat de kans aanwezig was dat het vanzelf opgang zou komen. Maar voor het geval dat niet zo was stond er in week 9 currettage gepland. Dus ja dan ben je een paar weken verder....

Maar nu inderdaad weer zwanger! Kan het nog niet goed geloven. Los van wat misselijkheid in de ochtend, heb ik niet veel kwaaltjes. Vorige keer deden mijn (.)(.) echt zeer, maar nu zijn ze hooguit wat gevoelig. Ook had ik de vorige keer echt een sterke reukzin.

Aan de ene kant ben ik blij dat het niet op de vorige keer lijkt, ging immers niet goed, maar aan de andere kant zou ik willen dat mijn lijf wat meer signalen zou afgeven dan alleen het uitblijven van mijn menstruatie.

Afspraak met de VK duurt gelukkig niet al te lang meer. Fijn dat zij ook aanstuurde op een afspraak met 7 weken. Ik hoop echt dat het goed blijft gaan en dat ik 18 november hartactie kan zien/horen. Weet eigenlijk niet eens hoe dat gaat zo vroeg. Iemand ervaring met een echo rond de 7de week en wat je dan kan zien?

13. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    wens, ja met zkh afspraken ban je zo een paar weken verder, maar wat zul jij je ellendig hebben gevoeld :(

heel fijn dat je weer snel zwanger bent en we duimen met je mee dat alles goed gaat.

volgens mij krijg je met 7 wkn een inwendige echo zodat je het beter kunnen zien (weet ik niet zeker hoor) en zie je een vruchtzakje met een flikkerend lichtje het hartje).

ik krijg iets eerder (16 nov) een echo, dan ben ik 8 wkn ongeveer.

14. patti32

patti32 Actief lid

24 mrt 2011
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ook ik mag me hier aanmelden! Ik ben zwanger van ons tweede kindje. Helaas in maart ook een MA gehad en uiteindelijk gecurreteerd. Het vruchtje was gegroeid tot 6 wk en 6 dgn. Bij mij heeft het ook nog 5-6 wk geduurd voordat ik gecurreteerd werd. Dit was overigens wel aan mezelf te danken! Met 8 wk kreeg ik bloedverlies en een echo gehad. Toen dacht de vk ook of het is niet goed of je bent een week minder ver. Dus een week later nog een echo toen bleek dat het niet meer leefde. Ik wilde het liefst geen curretage dus eerst nog een week afgewacht. Daarna na gyn toen eerst nog geprobeerd op te wekken met medicijnen, maar ook dat lukte niet. Dus uiteindelijk toch gecurreteerd.
    Maar gelukkig ben ik nu weer ZWANGER en hoop ik heel heel erg dat het goed mag blijven gaan!!!
    Met een echo rond de 7 wk krijg je idd een binnenwaartse echo anders kunnen ze het nog niet zien. Als antwoord op de vraag.

Veel liefs, patti

15. patti32

patti32 Actief lid

24 mrt 2011
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja ik ben ook op 30 juni uitgerekend (volgens mijn berekeningen).
    En ik heb mijn eerste controle bij de verloskundige op 8/11 met 6 wk ivm eerder MA.

Liefs, patti

16. wens2011

wens2011 Lid

13 feb 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie! Met 7 weken moet ik dus wel gerustgesteld kunnen worden door hartactiviteit.

Wel fijn om te lezen dat de meeste VK en gyn wel eerder echo doen als je een MA of MK hebt gehad. Hopelijk hebben we allemaal mooie echo's!

Ik ben op 5 juli uitgerekend, denk ik. Ben na de mijn currettage 1 keer ongesteld geweest, maar was toen op vakantie waar we elke dag veel in het water hebben gelegen. Heb zelf het idee dat dit ervoor gezorgd heeft dat mijn ongesteldheid daardoor 2 dagen later is gekomen. Maar weet niet precies wat voor invloed dit dan heeft op je volgende cyclus. Ben nu maar gewoon uitgegaan van de eerste dag dat het echt doorzette.

Tegen wie hebben jullie het al verteld? Wij hebben het nog tegen niemand gezegd. Maar merk dat ik dit wel moeilijk vind. Mijn ouders, zus, schoonouders en schoonzus zijn wel op de hoogte van mijn MA. Toch wil ik het ze pas vertellen als ik echo gezien heb. Hoe gaan jullie hiermee om?

17. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    welkom patti

he jeetje jij ook al een MA gehad, had er eerder eigenlijk nog niet van gehoord :), wel fijn dat je nu zwanger bent. is toch een lange tijd vanaf maart, maar nu lekker genieten van dit wonder in je buik.

wens/isis/patti, voor julie alledrie het eerst kindje?

18. wens2011

wens2011 Lid

13 feb 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vlekkengek: Is inderdaad 1e kindje. Toen ik in augustus zwanger was ging ik er helemaal vanuit dat het wel goed zou gaan. Was in gedachten al met vanalles bezig, kamertje, namen en wanneer met verlof etc. Nu probeer ik toch wat terughoudend te zijn. Al merk dat dat wel lastig is.

Voor jou de tweede als ik het goed zie. Hoe is jou eerste zwangerschap gegaan?

19. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    vlekkengek, ja ook eerste kindje hier.

wens, fijn dat je ook wat eerder mag komen! ik hoop ook dat we allemaal een mooie echo hebben! ik heb het net aan een vriendinnetje verteld die redelijk ver weg woont..ben zooo zenuwachtig voor de echo en ze komt over 3 week hier en begon al over wijntjes drinken. Dus heb het haar verteld..zij weet ook van mijn geschiedenis. Gelukkig woont ze zo ver weg..dat ze verder het niemand uit m'n omgeving kan vertellen:p
    Verder willen we sowieso wachten tot we een goede echo met hartacitiviteit hebben..als het aan mij ligt vertellen we het ouders/schoonouders pas met sinterklaas..zag dan zo'n 10 weken zijn.Ze zijn allemaal zo bezorgd en m'n schoonmoeder wil zoooooo graag oma worden. Ze kan bijna nergens meer anders over hebben :p

patti, welkom en gefeliciteerd!! Ook al een MA dus..bah..wel veel meiden hier die een MA hebben gehad. Trouwens wat leuk..we zijn (tot nu toe) op dezelfde dag uitgerekend! :)

vlekkengek, ben inderdaad ook wel benieuwd hoe jouw eerste zwangerschap is gegaan?

En hoe is het met jullie buikjes dames? Is er al wat te zien? Mijne is bijna niet meer te verbergen:$

20. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    1e zwangerschap ging helaas niet zo vlekkenloos.
    met 12 wkn echo konden ze niets vinden, na een kwartiertje zoeken toch een hartje gevonden, het bleek dat ik een grote cyste bij mijn baarmoeder had.
    met 18 wkn met een kijkoperatie geprobeerd hem weg te halen omdat ie zo groot was en een groot risico ging vormen in mijn verdere zwangerschap aldus gyn, de kijkoperatie is mislukt omdat de cyste gedraaid was en ze er niet meer bij konden, met 20 wkn een algehele buikoperatie, deze is gelukkig wel geslaagd en het kindje is thank god blijven zitten. mog daarna ook weer over na VK omdat alles verder goed was, verder een onbezorgde zwangerschap gehad. met 39.4 braken mijn vliezen maar kwamen de weeen niet op gang, een dag gewacht in de hoop dat ze toch nog zouden doorzetten maar helaas.........., op dinsdagmorgen om half 10 begon de inleiding in het zkh en om 16.00 is onze kleine meid geboren.
    alles goed, alleen moesten we 2 nachten in het zkh blijven omdat mijn vliezen langer dan 24 uur waren gebroken (ivm infectiegevaar), het is echt een heerlijk kindje en nu na 1.5 jaar proberen en 1 clomidkuur is eindelijk ons 2e wonder onderweg. we zijn zo gelukkig en hopen dat bij deze ook alles goed mag gaan.

isis, idd veel MA hier :(, ik dach dat ik het me verbeelde dat ik mijn buik al dikker zag worden, maar het kan dus toch :(.
    over 3 wkn een echo, ben er heel zenuwachtig voor, hopenlijk is alles goed.

wens, kan me voorstellen dat je het nu iets kalmer aan doet vanwege je geschiedenis, nog 3 wkn meis en jij hebt ook meer zekerheid !!

hier weten alleen wij en mijn zus het, mijn zus was ook op de hoogte dat we in de MMM zaten, en een vriendin, maar die vertel ik het de 19e dan gaan we naar het concert van queen en kunnen we meteen wat vieren :D, de rest met sinterklaas of kers als alles goed gaat tenminste.

Deel Deze Pagina