Dag dames! Ik sluit me aan Uitgerekend op 5 juli 2012 maar dat is een voorlopige schatting aangezien ik op 7 dagen na eisprong al positief testte.... Op 11 november heb ik mijn 1e echo (officieel dus 6+1) om dan echt de termijn te bepalen. Ik ben 29 en woon in Amsterdam. We hebben nog geen kinderen. Mijn 1e zwangerschap eindigde ook in een MA, currettage op precies 12 weken. Zo onwerkelijk en zo sneu.... Maar laten we het hier positief houden Tijdens die zwangerschap had ik complicaties (lees: aanhoudend bloedverlies) en daarna ook (gedraaide eierstok) waardoor ik aardig wat echo's heb gehad. Ik denk nu in totaal een stuk of 12-15. Al deze echo's waren inwendig (het vruchtjes hartje stopte tussen de 8-10 weken zwangerschap) Na al deze echo's, en 3 verschillende gyn's, 2 versch. echoscopistes en dan nog 2 huisartsen maakt me dat echt niks meer uit. De eerste keer schroomde ik een beetje, ging nog nadenken over wel/niet netjes scheren etc, maar je word daar zo makkelijk in... Vooral als je wat anders aan je hoofd hebt. Hoe kijken jullie daar tegenaan? Deze huidige zwangerschap kwam in de 4e ronde na de curettage, en qua *klachten* (heb eigenlijk niks te klagen natuurlijk) heb ik vooral zere borstjes en onbedwingbare trek in eieren. Voorlopig is de zwangerschap een geheimpje. Als de echo goed is dan is eerst zijn moeder aan de beurt voor het goede nieuws, dan de mijne, en dan de broertjes/zusje. Voor de rest wachten we tot de 12 weken grens. We hadden al bedacht dat dat leuke kerstkaarten worden.... "Merry X-mass, liefs Mamireg, Papireg en.... Babyreg!!!" Hoe gaan jullie het vertellen?
Dag meiden! Ik sluit mijn ook hier aan (als het mag...) Ik ben nu denk ii T weken zwanger. Volgens berekening ben ik 27 juni uitgerekend. Ik denk zelf later want ik heb nl geen idee wanneer mijn eisprong is geweest....Mijn cyclus was erg van slag na mijn MA in juli. Vorig jaar oktober heb ik een VMK gehad. Dat we nu in ronde 2 al zwanger zijn is voor ons 1 grote verrassing. Ik heb nog geen last van heel veel kwaaltjes en ze lijken ook niet op de vorige zwangerschap. Dat stelt mij aan de ene kant gerust,maar aan de andere kant ook weer niet. Wel heb ik bij deze zwangerschap een beter gevoel. Het voelt gelijk goed en ik wil het eigenlijk aan iedereen al vertellen. De vorige keer had ik dat niet en was ik zo bang dat t misging. Morgen maar de gyn. bellen,voor een afspraak.
Welkom Mamireg en Sweet84! En natuurlijk gefeliciteerd. Jullie verhalen zijn heel herkenbaar. Ik denk ook dat het deze keer wel goed zit. Heel ander gevoel dan eerder dit jaar. Merk wel dat ik er in mijn hoofd veel mee bezig ben. Ik droom nogal veel (altijd wel) en vannacht gedroomd dat ik veel bloedverlies had. Toen ik wakker werd meteen naar de wc, maar het was gelukkig maar een droom. Hopelijk vliegen de komende weken voorbij! @ Mamireg: ik was bij de VK en gyn ook niet zo bewust van scheren of niet scheren. Was op dat moment veel te ongerust. Moet wel bekennen dat ik wel "verzorgd" naar het ziekenhuis ben gegaan voor de currettage. Wist toen dat het niet goed was en wilde daarna ook meteen een frisse start. Erg leuk idee voor de kerstkaarten! Misschien ga ik die wel van je kopiƫren.
Hoi allemaal, Vlekkengek: Jeetje ook wel een geschiedenis zeg je vorige zwangerschap!! Gelukkig is het allemaal goed gekomen! Wij zijn ook zwanger van ons tweede kindje. Hopelijk mag het ditkeer wel goed gaan!!! We hebben al een prachtige dochter van inmiddels 3 jaar en die zou ook echt dolgraag een brusje willen! Ik moet zeggen dat ik er nog niet echt van kan genieten het zwanger zijn. Ik ben zoooo bang dat het weer mis gaat.... Hoop echt dat het nu wel goed zit, maar na een ma is het wel heel moeilijk.. Wij hebben het de opa's en oma's bijna allemaal al verteld. En ik heb het aan een vriendin en op mijn werk aan een paar collega's verteld, omdat die het ook al vd MA wisten. Ik vind het toch wel fijn als mensen het weten ook als het mis zou gaan... Dan moet ik toch ook mijn verhaal kwijt kunnen. Mijn man wil het verder nog liever voor zich houden tot er meer zekerheid is na de ma. Onze dochter hebben we ook nog maar niets verteld... Ik hoop dat we allemaal een goede zwangerschap mogen hebben!! Veel liefs, patti
ik mag me hier ook melden ben denk ik rond 4 juli uitgerekend van ons derde kindje is mijn 7e zwangerschap 1 ma 1 mk en 2 vmk Hopen dat deze blijft plakken verder nog geen kwaaltjes behalve ruiken, en moe
Hoi allemaal! Allereerst iedereen gefeliciteerd met het nieuws! Spannende tijden! Ook ik heb gisteren een knaltest in handen gehad en durf mezelf nu voorzichtig zwanger te noemen! Graag klets ik dan ook met jullie mee! Ik ben Mies, 28 jaar, en woon nu ruim 2 jaar samen met mijn vriend. In maart dit jaar ben ik met de pil gestopt en in oktober waren we het er over eens dat een eerste kindje welkom zou zijn. Nooit had ik durven dromen dat het zo snel zou gaan en ik nu al een positieve test zou hebben. Ik lees al dat vele meiden een heftige geschiedenis hebben en hoop dan ook dat het voor iedereen goed mag (blijven) gaan. Lieve groetjes, Mies
Hoi meiden, Hebben jullie nog een plekje voor me. ik had me eerder al bij een ander aangemeld maar daar is het zo druk dat ik al gauw het overzicht kwijt raak. maar eerst ff voorstellen ik ben Claudia ben 30 jaar ben getrouwd en heb 2 mooie meiden 9,5 en 2,5 jaar. Ik heb afgelopen juni helaas een mk gehad met 9 weken en die was gestopt met groeien met een week of 6. dus het is nu wel weer een hele spannende tijd vind ik. ik kan de weken wel omkijken. Verder ben ik volgens me eigen berekening 22 juni 2012 uitgerekend. ik heb me intake bij de vk ook al gehad. en me volgende afspraken zijn 17 nov echo en op 18 nov controlle bij de vk