Weeenremmers bij 32 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roxyroxx, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Even een vraagje... Hoor net dat mijn vriendin is opgenomen in het ziekenhuis. Ze is as vrijdag 33 weken en krijgt nu weeenremmers maar haar vliezen zijn al gebroken. Tevens hieldenze haar al strikt in de gaten ivm aankomende zwangerschapsvergiftiging...

Ik vraag me eigenlijk af of iemand weet wat er haar nu voor staat? Helpen weeenremmers nog steeds als vliezen zijn gebroken? En zijn er misschien meiden die tips hebben zodat ik haar kan steunen?!

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Geen tips helaas maar denk dat de kleine niet lang meer op zich zal laten wachten aangezien de vliezen zijn gebroken en deze niet te lang gebroken mogen zijn i.v.m infectiegevaar.
    Heel veel sterkte en succes!!

3. Roxyroxx

Shit dat dacht ik dus al! Ik denk al dat vliezen gebroken is geen goed teken... Straks dan maar ff naar het ziekenhuis en dr een beetje oppeppen.. Pff zo vervelend voor haar!!!!

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Vreemd als de vliezen al gebroken zijn... de kleine kan echt geen weken meer blijven zitten lijkt me. Maar misschien willen ze nog richting de 34 weken proberen ivm bepaalde zaken/risico's?

5. Roxyroxx

Sandana, dat klopt ze waren er eigenlijk al een tijdje vanuit gegaan dat het kindje gehaald cq zou komen ronde de 34 weken vooral omdat ze dus ook beginnende zwangerschapsvergiftiging had... Ik vraag me alleen af of je het nog bijna 1,5 kunt trekken met weeenremmers, lijkt mij niet aannemelijk, omdat de vliezen al gebroken zijn!

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Mijn zus had ook haar vliezen gebroken (met 32 weken). Meteen ook aan de weeënremmers en na 3 dagen mocht ze naar huis. Wel met rust voorgeschreven en om de dag aan de CTG en echo om de kleine in de gaten te houden. Vruchtwater word ook steeds weer bijgemaakt. Bij haar werd toen gezegd dat als de weeën niet vanzelf begonnen, dat ze pas met 37 weken werd ingeleid! Zelf begonnen bij haar de weeën bij 35 weken en de kleine is toen ook geboren. Maar blijkbaar laten ze je tegenwoordig met gebroken vliezen lopen tot 37 weken. Tenminste, van hier weet ik dat dus zeker ;)

Succes met je vriendin!

7. Roxyroxx

Wow, dat is wel heel lang! Nou hopelijk gebeurd dat dan iig tot de 34 weken zodat het toch redelijk safe is om kindje te laten komen.. Spannende tijden zo!! Wel een positief verhaal om te horen, thanks voor je reactie!!!

8. Bri

Bri Niet meer actief

Het gevaar met gebroken vliezen is dat je een infectie in je baarmoeder kunt krijgen. Maar zolang je vriendin geen koorts heeft (en dat zullen ze heel goed in de gaten houden in het zkh) heeft ze geen infectie, en kan de baby misschien nog blijven zitten. Al is het maar een halve week, dan nog is dat heel veel op deze termijn. Iedere dag is er weer één, waarin de longen van de kleine verder kunnen rijpen.

Maar het lijkt me enorm spannend voor haar, met die beginnende zwvergiftiging zal ze zich toch al niet top voelen.... Wens haar maar sterkte, en het is goed dat ze nu heel goed in de gaten wordt gehouden, zowel voor haar eigen gezondheid als die van haar baby.

9. Roxyroxx

Ja daar ben ik ook heel blij om. In het ziekenhuis wordt er beter op haar gelet dan dat thuis natuurlijk het geval is. Hopelijk geen infectie dus en nog lang aan weeenremmers zodat kindje nog kan blijven zitten en groeien!!!

Dank jullie wel voor de reacties! Ik houd jullie op de hoogte!

10. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Soms breken de vliezen al ergens bij 25 weken. Het gevaar is inderdada infectie, maar de bevalling kan heel goed nog weken tegengehouden worden.
    Maar ook bij 33 weken heeft de baby heel veel kans. De meeste baby's rond die tijd geboren hebben nergens last van, moeten wel een paar weken in de couveuse, maar hebben meestal geen restverschijnselen.

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb ook ergens gelezen dat het gevaar op infectie wat minder groot is als in eerste instantie werd aangenomen. En dat nu een meer afwachtend beleid kan worden gevoerd, met controle op verschijnselen van infectie. Maar ik zou tegen je vriendin zeggen dat ze dit wel even navraagt, zodat zij ook weet waar ze aan toe is.

Soms kunnen kindjes met een bepaald aantal weken veel meer dan eerder en is het die risico afweging waard ivm overlevingskansen. Ze hebben niet voor niets die grens van 34 aangehouden om het kind evt te halen.

Spannend voor haar zeg... veel succes gewenst aan jou en haar.

12. Roxyroxx

Ja ik hoop gewoon ook dat haar lichaam het aan kan... Ze had al last van weet ik hoe veel kwaaltjes, dan nog aankomende zwangerschapsvergiftiging en nu dit... Denk wel dat als ze naar huis mag dat ze echt volledige bedrust moet nemen in deze situatie!!

13. Roxyroxx

Nou meiden ff een update.

Vriendin heeft spuiten gehad voor rijping longetjes en krijgt er sowieso nog 1. Kindje wordt een couveusekindje maar er is nog geen duidelijkheid wanneer ze hem gaan halen waarschijnlijk wel zo snel mogelijk vooral omdat conditie van vriendin gewoon niet goed is op dit moment. Hopelijk kan ze nog even paar daagjes rust nemen maar kans is er dat kindje morgen gehaald gaat worden! Even afwachten dus... Blijft spannend!

14. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    daarom hebben ze waarschijnlijk weeenremmers geven om de longrijpsspuiten zo goed mogelijk hun werk te laten doen....
    gatver krijg dr kippenvel van!! spannend

15. tulip

tulip Niet meer actief

jech, spannend hoor, hopelijk gaat alles goed met haar en haar kindje!!

16. Roxyroxx

Net weer even geupdate.. Gezondheid van mijn vriendin gaat achteruit maar met kindjd gaat alles goed. Ze moet nog minimaal 2 dagen aan de longrijpers en ze willen eigenlijk rekken tot 34 weken maar dat gaat waarschijnlijk gewoon niet lukken... Nu afwachten hoe het met haar blijft gaan... Gaat ze teveel achteruit dan wordt t kindje eerder gehaald maar 2 dagen moet ze eigenlijk nog wel minimaal doorzetten voor de longetjes icm couveuse... Blijft dus erg spannend voor haar (en ons!!)

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Kom even kijken hoe het nu gaat... met je vriendin niet zo goed lees ik.

Of... is het kindje er nu al en gaat alles goed met beide? Ben erg benieuwd, spannende tijd voor jullie hoor! Sterkte gewenst.

18. Roxyroxx

Nou... Ze is vandaag toevallig ingeleid maar baby reageerde er heel heftig op dus nu doen ze het heel laag gedoseerd dus duurt t langer om op de goede doses te komen...

Zelf is mijn vriendin wel erg zwak hoor.... Dat valt me wel op, gelukkig gaat het met de kleine allemaal goed maar zij is echt uitgeput maar ze wordt gelukkig goed gemonitord in het ziekenhuis!

Waarschijnlijk zal het kindje binnen 2 dagen geboren worden en dan meteen naar de couveuse... Hopelijk heeft ze genoeg energie over voor de bevalling want de laatste week is heel uitputtend voor haar geweest! Natuurlijk eerst die weeenremmers en nu weeenoowekkers pff...

Bedankt voor je interesse en ik hou je up to date!!

19. Roxyroxx

Nou meiden, het is zover! Vannacht is er een klein prinsesje geboren... Heel klein (1690 gram) en meteen couveuse in maar mama en kleine maken het goed (naar omstandigheden!). Vriendin moet waarschijnlijk wel nog min. 2 daagjes in ziekenhuis blijven ivm aansterken (lichaam was redelijk op na bevalling) maar kindje is er en verkeert in, gezien de omstandigheden, in goede conditie!

Thanks iedereen voor jullie reacties! Nu hopen dat de kleine snel met mama en papa mee naar huis mag!

20. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Roxyroxx... zo dat is heel klein. Ze was toch op één dag na even lang zwanger als ik? Dan is onze kleine wel wat groter maar bij mjij werkt alles ook naar behoren (geen vergiftiging). Gelukkig maken beide het naar omstandigheden goed.

Een dikke proficiat voor jou en je vriendin!!

Deel Deze Pagina