Eind juni + juli + begin augustus 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door 4dogs82, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    #181 4dogs82, 6 sep 2015
    Laatst bewerkt: 6 sep 2015
    Apart Mikjez! Misschien miste hij papa gewoon :)

Hier echt een rot nacht gehad, ze wilde niet in haar bedje slapen :( dus ik heb 1x 2 uurtjes kunnen slapen (van 3 tot 5) en om 6u heeft mn man haar bij zich genomen zodat ik nog van half 7 tot 8 heb kunnen slapen. Ze sliep op mn borst en in mn armen prima, maar zodra ik haar in haar bedje legde was het na 10min drama! ;)
    Vanmiddag nog wel even samen met haar 2uur geslapen, nadat we samen voor het eerst gedoucht hebben, vond ze best leuk :p

2. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    MamaSophia zo ligt R erg vaak, vind die heerlijk.

Hier ook huil avondje, geen idee wat er was, heb de fles vervroegd en nu ligt die in coma op zijn bed.

Ik maak hem ook niet meer wakker, dan maar vanacht een keertje wat eerder wakker.
    Arme jochie was doodop.

3. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Hier gaat alles nog steeds lekker. Onze zoon doet het super. En zijn zusje vindt het ook allemaal erg leuk.
    Vanmorgen ben ik toch wel iets wat geschrokken. Gisteren had hij om 21:05 uur de fles gehad en om 22:15 uur ging hij naar bed. En zijn zus maakte ons om 8 uur vanochtend wakker. Om 8:10 uur hebben wij onze zoon maar wakker gemaakt. Hij was nog heerlijk in dromeland. Kan toch niet helemaal te bedoeling zijn zo lang slapen.
    Hij ligt nu heerlijk te drinken, maar ik schrok wel zeg.

Morgen naar het cb, dan krijgt hij zijn eerste prikjes. En hij krijgt morgen zijn eerste paspoort.

4. Pendippity

2 sep 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zal zeker mee hebben meegespeeld. Toevallig gisteravond zo met hem gelegen en heerlijk vind hij het! Meneer heeft vanacht weer goed geslapen, niet zo lang als gister, maar wel 6u achter elkaar. :) 1 nachtvoeding is prima te doen gelukkig.

5. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Hardlopertje, wow dat is lang!!
    L heeft vannacht gelukkig weer heerlijk geslapen, ik denk dat ze het gister nacht misschien te koud vond? Ik had wel al een dikkere deken op haar bedje gedaan, maar ze had alleen een romper met korte mouwen aan en de inbakerdoek. Afgelopen nacht weer een pyjama pakje er bij aangetrokken en nu ging ze 2x meteen slapen ;)
    Ik moest 2x een pyjama pakje aan doen, want eerst had ik een 56 aan gedaan, maar die was te klein geworden :) dus toen een 62 aan gedaan, die zat goed :D

Morgen moet ik naar de tandarts.. voor het eerst even weg bij mn meisje :) gekolfde flesje staat klaar in de koelkast voor als mn man dr niet getroost krijgt :p

Hoe lang hebben de werkende moeders nog verlof?

Kijk haar liggen, met dr kontje in de lucht :p vind ze wel fijn op dr buik slapen, maar doe het alleen overdag in de box. Als ze wakker wordt duwt ze zichzelf weer op haar rug :D

6. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Ik heb nog 4 weekjes verlof.

Onze zoon ligt ook zo 4dogs82 Hihi. Ik dacht dat onze zoon vroeg was om zichzelf van buik naar rug te draaien maar dat doen dus wel meer kinderen goed om te lezen.

7. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Het is wel vroeg zei de arts vh consultatiebureau ;)

8. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Dat hierboven was ik, haha, vergeten van account te wisselen (ben onlangs begonnen met pendelen en wilde accounts gescheiden houden)

9. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Leuk dat je pendelt! Ik doe dat ook af en toe voor mezelf, ik dacht dat ik het niet meer kon toen ik vorig jaar rond de zomer pendelde dat ik in oktober zwanger zou worden :D zo bijzonder!!

10. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    He bah, was het vloeien na de bevalling eindelijk gestopt, word ik een dag later ongesteld! Bah dit heb ik zeker niet gemist de afgelopen maanden.

11. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Hij heeft vannacht alweer 12 uur achter elkaar geslapen. Ik blijf het eng vinden bah. En wakker maken is ook geen optie omdat hij dan niet drinkt. Hij is verder wel allert en wakker dus daar ligt het niet aan.
    Ik weeg hem zelf en hij is afgelopen week weinig tot niets aangekomen. Enerzijds maak ik me er niet echt veel zorgen over hij heeft spekjes genoeg, maar zoveel slapen en dus zo weinig drinken lijkt me ook niet goed. Hij krijgt 2 flessen van 150 cc en 2 van 120 cc.
    Hoe is dat bij jullie kindjes?

12. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    MamaSophia, ik hoop dat het hier nog even weg blijft. Geef je ook borstvoeding? Dan duurt het vaak iets langer, maar niet altijd. Ik vloei sinds 4 dagen niet meer..

Hardlopertje, ik kan je daar geen antwoord op geven, ik geef borstvoeding, daarom maak ik L na 4,5uur wakker omdat ze anders knappen/lekt mn hele bed nat. Maar ze komt nog regelmatig zelf na 3,5 a 4 uur (snachts).
    Ik heb een keer gelezen dat ze per pond lichaamsgewicht een uur mogen slapen. Of dat waar is weet ik niet...?

Staat er niet op de verpakking of op de site van je KV hoeveel je baby "moet" drinken?

Dat hij niet aan komt vind ik zelf een beetje verontrustend, sorry :) volgens mij moet er rond deze periode iedere week 200 a 300 gr. bij komen. Ik weet niet hoe nauwkeurig je weegschaal is?

L is erg onrustig vandaag..? Straks maar even wandelen... misschien wil ze daarna wel rustig slapen :)

13. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
  14. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Hardlopertje, hm 4 flessen is volgensmij echt te weinig. Een baby heeft 150 cc per kilo per dag aan voeding nodig. Rosalinde krijgt 6 flessen van 120. Ik vind 12 uur achter elkaar slapen ook wel erg lang. Ik weet alleen niet hoe lang een baby mag doorslapen.

15. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Vandaag bij cb geweest en hij heeft zijn prikjes gehad. Voor de rest doen we niets bij het cb, maar ik heb toch even gevraagd over het slapen. Er werd niet op gereageerd en heb dus ook geen antwoord gekregen. Gewogen en gemeten doen we daar dus ook niet. Onze weegschaal is wel goed hij staat altijd op dezelfde plek en hij ijkt zichzelf.
    Ik heb contact gehad met de huisarts. Voor zijn gewicht 5 kilo mag hij die aantal uren slapen. Mocht hij volgende week nog 5 kilo wegen dan moeten we even aan de bel trekken. Tot dusver niets aan de hand dus.

16. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Goed dat je het even aan de huisarts hebt gevraagd.
    CB kletst ook vaak onzin, dus ook al hadden ze geantwoord, kon je er nog weinig mee :p
    Ik las op de site van het voedingscentrum dat baby's tot 6mnd zo'n 150gr. per week moet aankomen, minder dan die 200-300 gr. dus ;)

Hoop dat je zoontje geen last van die rot prikjes heeft!

17. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Goed dat je de huisarts nog even hebt gebeld. Ik heb van de lactatiekundige een schema gekregen over de groei van baby's zonder complicaties en hoeveel ze aankomen en dit zat rond de 285 gram per week voor week 1-5. Rond de 225 gram per week voor week 6-10, en rond de 185 voor week 11-20, geloof ik. Daarna is het rond de 100 gram per week.

18. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hier heeft meneer van 8 tot bijna 6 geslapen.
    Doet die nooit.
    Kleine man had last van krampjes dus ipv wakker maken laten liggen.

Net weer krampjes dus ligt die lekker bij me op zijn buik, dat werkt het beste.

19. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Onze zoon heeft er niet heel veel last van gehad volgens mij. Hij heeft gisteren weer heerlijk geslapen. Gisterenavond had hij alleen 39.1 graden. Koorts dus maar na de paracetamol was het helemaal weg.

20. monique7

monique7 Actief lid

7 aug 2012
    226
    9
    18
    Fijn hardlopertje dat ie zo weinig last van heeft. Z. Mag volgende week weer, ben erg benieuwd.

Hier ondanks de borstvoeding wel alweer ongesteld, moet wel zeggen dat volledig kolf.

Moet over 5 weekjes weer werken, heb er 2 weken vakantie aangeplakt dus verlof loopt af over 3 weken.

Deel Deze Pagina