Eind juni + juli + begin augustus 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door 4dogs82, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Kellieee, jij bent er druk mee haha.
    Hopelijk werkt dit voor jullie :)

Seurebeure, fijn dat de osteopaat heeft gewerkt voor Sun!
    Heerlijk de hele dag een vrolijk meisje.
    Balen van die menstruatie he. Bah!
    Ik zit al in de tweede ronde. Is veel minder dan de eerste keer gelukkig!

4Dogs, openbaar voeden hoeft ook niet :)
    Zo is het prima toch! Als ze der voeding maar krijgt.
    Wel heftig nachtje! Hopelijk vannacht een betere.
    Vervelend van de uitslag. Had ook wel is gelezen dat maizena goed zou zijn ja.

Mikjez, dat is een lekkere nacht!
    Hopelijk blijft dat zo :)

Ons meisje is der ritme aan het omgooien.
    Was strontverwend met de nachten want ze heeft echt 2 volle weken doorgeslapen. En dat was ineens over! Toen kwam ze weer om 03.00/04.00. Nou valt ze 's avonds steeds vroeger vast in slaap dus nu gaat ze tussen 21.30/22.00 naar bed en slaapt ze tot 04.30. Helemaal prima!

2. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Beeb, na 4:30 slaapt ze ook nog wel mag ik toch hopen :D

Hier weer rustige nachten gelukkig (tussen de 3 en 4,5uur tussen de nacht voedingen).

Niet in het openbaar borst-voeden is indd prima, maar ik had stiekem gehoopt dat ik het gewoon openbaar zou durven, maar dat durf ik alleen bij mijn man, ouders en zusje :) was dus voor mijn eigen gevoel een "beetje jammer momentje" :)

Mikjez, oh joh, ik vind het al vervelend dat mijn man de laatste tijd weer erg druk is en ik s avonds alleen voor mijn eten moet zorgen, L gaat ook huilen als ik sta te koken, dus vanavond stond ik met 1 pink in de kinderwagen en met mn andere hand in de pan te roeren :cool:
    Blijven ze lang weg?

Gister draagdoek geprobeerd, maar dat vond ze toch niet wat.. ze raakte erg overstuur, dus het werd erg warm in de doek.. dus maar weer eruit gehaald...

Dr billetjes gaan de goede kant op met de Maïzena. Zit nog 1 heel klein kapot plekje, ze gaat niet meer bij ieder plasje of scheetje krijsen :)

Seurebeure, ik heb de muisjes ook afgeschaft, tenminste, voor het bezoek, stiekem eet ik ze af en toe zelf nog wel :p zo lekker :D

3. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Komen volgende week donderdag weer terug. Op kleine momenten na, gaat het erg goed met de kleine samen. Ik kijk wel uit na een weekje met z'n tweeën :). Morgen gaat meneer een avondje naar mijn moeder en ga ik naar een musical :)

4. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Zo kleine update van R.
    Kwa voedingen zit er eindelijk een ritme in.
    5 x 165cc
    Slapen overdag bijft een "drama" hazeslaapjes doet die, snachts slaapt die dan weer erg goed

Gister en draagdoek gekocht en vandaag een fietskar op halen, geen rijbewijs dus zo ben ik een stuk mobieler :)
    Verder gewoon heerlijk genieten van mijn ventje

5. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Hier ook even een update. Onze zoon was vanaf zondag al ziek en daar kwam gisteren koorst bij en toen ik hem uit bed haalde was die helemaal blauw en naar lucht aan het happen. Hup naar de huisarts en hup door naar het ziekenhuis. Daar hebben wij 4 uurtjes gezeten echt alles is onderzocht. En hij heeft een virus infectie. Als wij het niet vertrouwde mocht hij met alle liefde in nachtje in het ziekenhuis blijven. Alles stond al voor hem klaar. Een bedje een kamertje een bed voor 1 van de ouders en (hij heeft speciale voeding) zijn voeding. Maar als wij het vertrouwde mocht hij ook mee naar huis. Wij hebben er voor gekozen dat hij lekker met ons mee ging naar huis. Met de afspraak dat mocht er wat zijn we gelijk konden komen.
    Hij heeft vannacht heerlijk geslapen. De koorst is gelukkig weg maar hij is nog steeds erg verkouden en hoest als een oude kerel.

Verder doet hij het erg goed. Slaapt goed plast goed. Groeit goed. Hij krijgt 4 of 5 flessen per dag. Waarvan de eerste en de laatste fles 150 cc zijn en de andere flessen zijn 120cc. Het ligteraan hoe lang hij snachts slaapt hoeveel flessen hij krijgt/om vraagt.

6. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Hardlopertje, awh wat naar :( ik hoop dat hij er snel weer helemaal bovenop komt.

Kimberly, herkenbaar. Misschien kijken of er iets is waardoor hij steeds wakker wordt? Of de kamer wel goed verduisterd is of dat jullie huis gehorig is waardoor hij in zijn kamertje wakker wordt gehouden door geluiden? Rosa deed eerst namelijk ook alleen hazeslaapjes maar nu ik er voor zorg dat het dan echt stil is in het appartement slaapt ze ook overdag een paar uur door.

Hier gaat het eigenlijk wel prima de laatste tijd. Rosalinde heeft haar handjes ondekt en is er de hele tijd op aan het sabbelen. :) ziet er wel schattig uit. Gisteren voor het eerst een flesje van 150 cc gegeven voor de nacht, was alleen geen verschil, ze werd alsnog om 4 uur wakker. Ach dat is niet zo erg, die ene keer per nacht eruit. Ze slaapt nu van 10 uur 's avonds tot ongeveer half 9 's ochtends. Met die ene keer om 4 uur dan. Ze vind het ook enorm leuk om bij ons rechtop te zitten en tv te kijken. Echt zo hilarisch, vooral omdat ze dan heel enthousiast gaat meekirren. Ze heeft wel nog steeds een hekel aan op de buik liggen. Dus ik hoop dat ze met het rechtop zitten ook genoeg haar nekje traint..

Bijgevoegde bestanden:

7. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Hahaha 4dogs! Ja na een fles slaapt ze weer verder :p
    Kan me wel voorstellen dat je het jammer vind maar ik had het zelfs niet eens willen doen waar m'n ouders bij zijn.
    Dus ik heb al respect voor jou! Haha.

Dat is schrikken hardlopertje!!
    Gelukkig gaat het nu weer wat beter.
    Hopelijk is ie snel helemaal opgeknapt.

MamaSophia, ze heeft nog steeds mooie bos met haar!
    Leuk he dat handjes sabbelen :)
    Met rechtop zitten gebruikt ze ook veel nekspieren dus denk dat het wel goed komt.

V. heeft het slapen weer door!
    Ze slaapt van 21.30/22.00 tot 06.30!
    Zit op 4 flessen van 150cc.
    Afgelopen maandag woog ze 4105 gram!
    Ze kan al aantal weken rollen van buik naar rug en begint der eigen ook echt af te drukken in buikligging.
    Kletspraatjes voor 10 :D

8. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Oei, dat lijkt me schrikken geweest Hardlopertje! Gelukkig gaat het weer de beterende kant op! Lijkt me doodeng je baby blauw aangelopen zien :(

Beeb, lijkt me heerlijk dat kletsen! L maakt nog alleen af en toe een geluidje :)

MamaSophia, schattige foto!

Vandaag toch weer de draagdoek geprobeerd en nu ging het goed, ze was sowieso wat beter gehumeurd vandaag :p dus we hebben lekker "samen" de keuken tegel-voegen schoongemaakt :D gister had mijn vader ze gevoegd ;)
    Ging heel fijn, zij lekker tegen mij aan slapen en ik mn handen vrij! 💜

9. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Wat schrikken zeg hardloper! Gelukkig gaat het al beter.
    Wat een haar sophia mooi hoor.
    L zit weer in sprongetje denk ik, niet willen slapen veel aandacht snel boos.
    Sinds een paar dagen verteld ze hele verhalen zo leuk dan trekt ze staan wenkbrauwen op alsof ze denkt snap je niet wat ik bedoel haha. Vandaag was ze zo jengelig kom nergens aan toe nu maar samen op bed het is er ook wel weer voor bah!

10. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Ik was iets te voorbarig met zeggen dat het goed gaat. Vanmorgen/vanmiddag weer op het ziekenhuis gezeten. Hij was weer benauwd en ontzettend aan het schreeuwen en had weer hoge koorts.
    Maar het lijkt of hij zelf niet wil blijven in het ziekenhuis, want wederom was de koorts weg toen hij in het ziekenhuis getemperatuurt werd. Dus weer hetzelfde we kregen de keus en hebben hem weer mee naar huis genomen met dezelfde afspraak mocht er wat zijn gelijk terug en dan hebben wij die keus niet meer dan gaan ze hem opnemen en voor 24 uur in de gaten houden waar die koorts telkens weg komt. Wij hebben nu wel neusspray en paracetamol meegekregen (is net iets anders dan die je in de winkel koopt) en hopelijk doet hij het daar snel beter op.

11. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Beterschap voor je kleintje Hardlopertje!!

12. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ahh wat is dat schrikken zeg hardlopertje! Sterkte en beterschap!

Hier gaat het goed! Nu ik goed de signalen oppik slaapt hij veel beter overdag. Dan is het meestal wel huilen in bed maar dat is maximaal 10 minuten! Als hij langer huilt weet ik dat ik te snel ben geweest en haal ik hem er nog even uit, dan gaat hij later alsnog slapen! Nu het zo veel beter gaat lacht hij heel veel als hij wakker is, en hij probeert ook al verhaaltjes te vertellen haha, eindelijk kunnen we gaan genieten! Heb even samen met hem op de weegschaal gestaan, en hij is alweer rond de 5500gram! Hij krijgt 6x 120 en 1x 135 per dag, heb alleen t idee dat hij er niet genoeg aan heeft. Durf zelf alleen niet meer te gaan geven, maar we worden vandaag door het ziekenhuis gebeld voor een evaluatie gesprek dus dan kan ik het gelijk even vragen :)

13. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha.. Schreef net nog dat het zo goed gaat. En alsof ie het weet.. Nu dus niet meer.. Hij blijft maar krijsen.. Gisteren voor het eerst sinds 2 weken weer weg geweest. Even snel een paar boodschappen (hooguit 10 minuten in de winkel) en naar de vk voor nacontrole. Gisteren al onrustig maar vobd k wel logisch.. Toch meer prikkels dan normaal. Maar nu lijkt het wel of we weer terug zijn bij af. Het kan toch niet zo zijn dat ik 24u per dag binnen moet blijven met hem?

14. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Misschien was dit toch teveel voor m? Rustig opbouwen met een kleine wandeling maken en zo steeds langer weg tot een drukke winkel in, misschien dat hij dan beter kan wennen aan alle prikkels van buiten, en voorspelbaarheid, maar daar ben je al mee bezig volgens mij. Komt wel goed, tis allemaal niet niks zo'n grote enge wereld. Ow en nog een tip: ga wandelen met de draagdoek, dan heeft hij lekker z'n mama tegen zich aan.

15. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb inderdaad gisteren te tip gekregen van de kinderarts om het een beetje te doseren. Dus niet te veel in 1 keer doen. Logisch eigenlijk. :)

T gaat duidelijk beter maar als ie het dan weer een beetje moeilijk heeft raak ik helemaal in paniek en denk ik ooooh gaan we weer! Stom eigenlijk want een baby huilt nu eenmaal en kan ook wel eens zn dag niet hebben.. Maar heb in die paar weken al zo veel meegemaakt!

16. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ik vind 10min. Supermarkt en VK gister niet echt veel en lijkt mij persoonlijk ook geen reden van het huilen. Indd babys huilen nou eenmaal en na 6 weken schijnen de kramp-huiltjes minder te worden maar de huiltjes "om niks" meer.. gewoon lekker veel knuffelen ;)

Wij waren net ook wandelend naar de supermarkt. Dat was verder dan ik dacht :p ik ga altijd met de auto :)
    De heenweg ging prima, maar in de supermarkt begon ze te huilen. Hobbelde niet meer zo fijn :)
    De terugweg ging weer goed, maar vlakbij huis begon ze te blèren... ik dacht ook dat het teveel werd (thuis luier gecheckt, die was niet de boosdoener :) ). Maar na 10 a 15 min. ontroostbaar zijn kwam het eruit.... krampjes :) volle luier met 1 scheetje en daarna kwamen nog zo'n 10 scheetjes :) nu slaapt ze, moe van het huilen.... terwijl ze eigenlijk zou moeten drinken... nou dat komt over een uurtje dan wel ;)

Vannacht was ik door mijn wekker geslapen.. dus ipv na 4uur schrok ik na 6uur wakker (ook om 6 uur) :cool:, L lag nog heerlijk te slapen maar ik lekte behoorlijk en ze had gelukkig ook wel flinke dorst, was de druk er weer af :)

17. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Wat vervelend kellie dan is het echt nog een beetje zoeken wat je kunt doen.
    Ik merk dat liv wel erg onrustig wordt van drukte vierde mn verjaardag en dan is het snachts feest:(
    Gisteren tot half 6 geslapen heerlijk, ze slaapt steeds meer en beter gelukkig.
    Ze wil graag overal bij zijn en kan blijven vechten tegen haar slaap,als ze wel goed slaapt is ze zo vrolijk , begint nu ook heel veel te kletsen en lachen met geluid.
    Net eindelijk weer buiten geweest naar een hele week regen.

18. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is ook niet veel, maar misschien voor hem net even te veel na zo lang alleen maar thuis geweest te zijn.. Nu vandaag gaat het weer super goed. Slaapt wanneer ie moet slapen en verder als ie wakker is hardstikke vrolijk. Hij is alleen zó beweeglijk! Als ie op schoot zit/ligt alleen maar die armen en benen heen en weer, en als ik m op mn borst heb dan heeft ie constant zn hoofd omhoog haha kleine deuktemaker

19. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ehm.. Druktemaker dus... 😜

20. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Hallo dames,

Denk laat ik ook maar ff wat van ons horen ;) is al wel weer een tijdje geweest dat ik op het forum wat geschreven heb. Heb wel steeds onder het voedden ff het forum gelezen maar gewoon ff niet de puf gehad om iets te schrijven. Aangezien het hier ook niet zo best ging de afgelopen weken. Niet dat hij ziek is ofzo, maar ontzettend veel last van darmkrampjes. Zelfs zo erg dat hij er soms niet door wou drinken. Stopte hij ineens tijdens een voeding en alleen maar huilen en nog eens huilen vanwege de krampjes. En dat ondanks de infacol. Hebben daarover contact gehad en zolang hij nog steeds voldoende aan komt en toch nog steeds drinkt was er niets aan de hand en moet hij er gewoon doorheen slaan. Nou hopelijk word het toch echt snel wat minder. Ondanks dat hij de nachten doorslaapt ben ik toch helemaal kapot van het de hele dag met hem op de arm/draagdoek lopen. Nu lekker de muziek aan in de kamer en hij slaapt nu gelukkig ff al bijna een uurtje in de box. Dus eindelijk weer ff tijd voor iets anders. Normaal zit hij nu zo op 6 a 7 voedingen per dag. Maar waarschijnlijk zit hij nu in een sprongetje en komt hij bijna elke 2 uur. De afgelopen 2 weken slaapt hij 8 uur per nacht door behalve gisternacht kwam hij 2x voor een voeding.

Over het openbaar voedden, daar heb ik zelf geen problemen mee. Kwam er visite bij ons thuis in de kraam periode en was ik aan het voedden, nou ja dan kwamen ze er maar gewoon bij zitten hoor geen probleem. Tenzij ze er zelf problemen mee hadden, nou ja dan moeten ze maar ff of de andere kant op kijken of een andere keer terug komen. We moesten al vanaf dat hij ineens veel aankwam op verzoek voedden, dat was al na 1 week. Dus ja dan kan maar zo zijn dat hij tijdens de visite komt dat hij honger had en dan moet hij gewoon direct eten, en het is mijn huis en niet dat van de visite :p En ook op straat in een park restaurant of dergelijke daar voed ik gewoon. En als mensen er opmerkingen over maken dat ik dat maar ergens anders moet gaan doen dan heb ik zelf mijn woordje wel klaar staan :p Maar gelukkig heb ik tot nu toe alleen nog maar goede reacties ontvangen van mensen (voornamelijk 50+) die zeggen dat ze het wel vaker zo willen zien dat vrouwen niet bang hoeven te zijn om hun kind openbaar te voedden, want zo deden ze het vroeger ook. Maar vaak vraag ik het wel ff van te voren als we naar een restaurant gaan of ze er problemen mee hebben of ik mijn kind borstvoeding geef. Had tot gisteren nog geen kolf dus kon gewoon niet anders. Mijn zoontje moet immers ook gewoon eten.

Ben zelf ook helemaal verkocht aan het dragen. Van de draagdoek zijn we afgestapt want mijn man vond het maar niets dat moeilijke geknoop. Dus hebben we een middenweg genomen. Geen volledige draagzak maar een draagzak van katoen die je moet knopen. We hebben nu de hoppediz hop tye. Ik moet zeggen, ben helemaal verkocht. Kan gebruikt worden voor zowel buik als rug dragen echt ideaal. En ons manneke slaapt er echt heerlijk in en is ook nog eens handig met de hond wandelen. Kunnen we ook eens weer de berg op klimmen hier :p is niet zo makkelijk met een kinderwagen.

We gaan nu ook helemaal overstappen naar hydrofiele luiers. Ons manneke meld zich echt na iedere plasluier en heeft geen urinebuis ontsteking of blaasontsteking anders zou hij zonder de luier om te hebben ook moeten schreeuwen als hij aan het plassen is maar dat doet hij dus niet. Hij kost ons gewoon bijna 2 mega pakken kruidvat luiers per week. Dat is ongeveer 20 euro aan luiers per week. En wassen moet ik toch bijna iedere dag dus een wasje extra kan er ook wel bij. We halen alleen nog pampers voor als we een keertje weg gaan. Het enige is dat hij nog steeds niet in de overbroekjes past. Ze zouden moeten passen vanaf 4 kilo maar meneertje heeft te dunne billetjes.... Dus maar ff wat ouderwetse strikslips gehaald. Dus gaan het echt op de ouderwetse manier doen :p

Van de week voor het eerst naar het consultatiebureau geweest en hij is goed gegroeid. Zijn geboorte lengte was 53 cm en gewicht was 3530. Nu is ons manneke 58,7 cm en weegt 5180 gr. dus hij groeit goed :D Zit momenteel ook al tussen maar 58 en 62 in veel kleertjes moet hij al 62 aan omdat de 58 gewoon te krap zit.

Hopelijk kan ik nu wat vaker mee kletsen ;)

Deel Deze Pagina