Eind juni + juli + begin augustus 2015 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door 4dogs82, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Hallo mama's ben hier en tijdje al weer niet geweest. Zie dat er al een paar kindjes 1 jaar worden, wat gaat dat snel hè? Ons manneke is nu 10,5 maand oud. Lengte En gewicht weet ik helaas niet, moeten pas met 11 maand weer naar het cb. Tussendoor kun je wel laten wegen maar dat is precies tijdens zijn middag slaapje. En als hij niet slaapt heb ik een chagrijnig kereltje 😂 dus laat m maar lekker slapen. Hij voelt met dragen waarschijnlijk zwaarder aan dan hij daadwerkelijk is.

Ons manneke ging 27 maart ineens zelf optrekken en staan in de box tijdens het verjaardagsfeest van mijn man. En loopt sinds dien eerst door de box iedere keer en nu ook dan langs de bank en tafel. Sinds en maandje heeft hij ook door dat hij kan kruipen en nu is het echt een kleine kruip coureur, want loop naar de keuken en een paar seconden later hangt meneertje ook aan mijn broek 😂 kan nu nergens meer in huis heen lopen zonder achtervolgd te worden. Sinds deze week is ook eindelijk het 3e tandje doorgekomen. Brabbelt de hele dag je oren van je kop en gaat gillen als een meisje als hij moe word. Het eten is nu wat slechter bij hem maar is waarschijnlijk door het tandje. Drinken gaat nog goed, alleen sinds ik mijn zwangerschapsziekte weer heb niet meer aan de borst.

Zwangerschap gaat Tot nu toe ook nog goed, hier lijkt het er op dat we en jongen er bij gaan krijgen. Maar helemaal vastpinnen er op doen we nog niet. Nemen geen geslachtsecho maar wachten tot de 20 weken echo ☺ tot dan nog ff geduld hebben 😁

Bijgevoegde bestanden:

2. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Wat een schattig koppie MRD!

Ja V2015, jij had het ook goed :D

Hier is sinds eergisteren ook het eerste tandje door gekomen! Een boventandje :D dat achtervolgen ken ik en ik moet nu iedere ochtend én middag stofzuigen anders lijkt ze net een hond, 1 vd honden is laatst geopereerd en daardoor heeft ze enorm haaruitval! Verschrikkelijk! (Baarmoeder moest er met spoed uit, dus nieuwe hormoonhuishouding).

3. V2015

V2015 Actief lid

19 mrt 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker koppie mrd!!
    Fijn dat alles goed gaat met je zwangerschap :)

Vreselijk 2x per dag stofzuigen!
    Hopelijk gaat dat snel beter.

Weet niet meer of ik het gezegd had maar de eerste 2 tandjes zijn er hier ook door. Aan de onderkant.

En ze loopt al goed los!
    Gisteren liep ze bijna van de ene kant van de kamer naar de andere kant.

4. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Ooh das niet zo mooi 😔 hier loop ik ook de hele dag te stofzuigen. Die van ons is in de rui nu. De hele wintervacht komt er weer uit. Dus dat gaan weer 2 vuilniszakken vol haar er door 😂

5. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Het is zooo irritant! Ik heb net gestofzuigd en ik krijg gewoon de neiging haar in d'r hok te zetten, ze laat een heel spoor witte haren achter!
    Zo'n malamute zal indd ook bakken haar verliezen in de rui :(
    Ik laat haar wel gewoon los hoor, maar ow wat vind ik dit frustrerend! Heb ook slecht geslapen, L heeft erg pijn door haar tandjes.. Dus dan is m'n lontje al korter :p

6. Seurebeure

Seurebeure Niet meer actief

Mijn lieve grote kleine meisje morgen alweer 1! Gister hebben we het groots gevierd.ze moest wel eerst de stunt piloot uit hangen want ze viel smorgens eerst met r oog/hoofd tegen de punt van de speelgoedkist aan met gevolg een blauw oog op haar 1 e verjaardag!! Ze snapte niks van d'r 1 e verjaardag maar is enorm verwend!!!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,1 KB
      Weergaven:
      6
  7. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Hahaha, die "hoed" :D

Van harte gefeliciteerd met Sun haar 1e verjaardag!!!

8. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Van harte gefeliciteerd sun! Wat gaat de tijd toch snel.

9. Seurebeure

Dank jullie tijd gaat super snel t is nu eenmdreumes!!

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    #610 1981Mama, 29 jun 2016
    Laatst bewerkt: 29 jun 2016
    Hallo dames, wat leuk om te lezen allemaal :) mijn zoontje is nu bijna 11 maanden en liep in het begin een beetje achter (tragere orgaanrijping in mijn baarmoeder), maar als ik het zo lees heeft ie het ingehaald. Hij kruipt al 2 maanden en zet sinds deze week stapjes rond de tafel. Vorige week op vakantie leren trappen klimmen... En toen draaide ik me gisteren 2 seconden om en terug en zag toen dit... (Zie foto)

Het gaat zo hard met de ontwikkeling... Alleen "nee" begrijpt hij niet zo... Dus worden er regelmatig tissues gegeten of met speeltjes in de televisie geprikt :O

Op de fiets is nog vreemd, hij wil dan vooral het windscherm aflikken?

Verder is hij van een hele goede eter een hele slechte geworden binnen een week (hadden jullie dit ook?). Hij heeft wel lichte keelontsteking, maar hij moet nog wel kunnen eten volgens de doc.

2 ondertanden en 4 boven, en gezien het gekwijl wacht ik al even op meer tandjes, maar ik voel nog niets iig...

Bijgevoegde bestanden:

11. Seurebeure

Oooooh wat eng ook al zon brokkenpiloot? Sun haar oog trekt wel wet maar oh ik hou mijn hart soms vast! Hier ook stapjes langs tafel en ze krijgt nu d'r 5e tand 2 beneden en 3 boven! Hier vind ze fietsen geweldig toen ze goed kon zitten hebben we meteen een nieuwe fiets aan geschaft en als t even kan gaan we meteen!! Haar hoofd ontpopt zich haast tot een afro 😂😂😂 en ze zegt al zoveel woorden pies/poes waf wat zegt een eendje beeeeh wat zegt een eendje kak kak kak mama papa aai jessssssje en zo nog meer echt grappig!!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      36,1 KB
      Weergaven:
      3
  12. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Onze zoon is nu ruim 11 maanden.
    Sinds dinsdag is hij goed ziek. Wij dachten dst het eerst kwam door de prikjes die hij dinsdag heeft gehad, maar gisteren ochtend werd hij wakker met 41 graden koorts. Door de paracetamol zakte dit wel tot 39,5. Maar de huisarts wou hem toch even zien. In de tussen tijd kreeg hij overal rode plekjes met blaasjes erop. Dus ik dacht of waterpokken of de blarenziekte (ik had er nog nooit van gehoord, maar het heerst op de psz van onze dochter). Volgens de dokter was het idd blarenziekte. Pff wat zielig hij heeft zoveel pijn. En wil de hele dag bij mama zitten. Steeds hoge koorts en slapen lukt hem niet. Laat staan eten en drinken. Gelukkig drinkt hij wel koude soja vla dus dat krijgt hij nu.

Verder kruipt hij al een hele tijd. En loopt hij ook al zeker 1,5 maand aan de hand en om de tafel. Hij heeft 6 tandjes 2 boven en 4 beneden. Op de trap klimmen doet hij gelukkig nog niet. Verder zegt hij heel gericht papa en mama maar voor de rest is het nog meer brabbelen.

13. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Och wat zielig hardlopertje!! Hopelijk knapt hij gauw op!! :(

L zegt alleen nog maar gericht "papa" sinds een week en verder wijst ze overal naar en zegt dan "die" en "da".

14. Jenn78

Jenn78 Actief lid

11 okt 2014
    332
    2
    18
    Wat leuk om al jullie berichtjes weer eens te lezen. Bij ons gaat het eigenlijk prima. We lopen alleen met D. bij de kinderarts en dietist omdat z'n groei beetje achter blijft. Meneer is een aardig slechte eter en een wervelwind, weegt nog maar 7 kg en is 71 cm. Verder doet ie ook nog niet veel. Ik denk namelijk dat het een billenschuiver wordt. Hij zit en als hij zit draait hij alleen nog maar rondjes op z'n billen. Zijn fijne motoriek is wel weer heel erg goed, hij stop balletjes door gaten heen en we kunnen uuuuuuuuuuren samen overrollen met een balletje. Hij is altijd vrolijk en lacht eigenlijk de hele dag :). Praten doet hij ook nog niet echt, ik denk wel eens dat hij papa of mama zegt maar tis meer toeval. Heb m een paar keer "kijk" horen zeggen toen ie iets op de grond gooide maar volgens mij is hij dat weer vergeten ;)

15. Kellieee

Kellieee Actief lid

18 jan 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ahhh kindjes alweer 1! Wat gaat het toch bizar snel! T is dat mijn ventje bijna geen haar heeft anders kon ik m geen baby meer noemen haha. 1e kiesje is gisteren doorgekomen! Nog 1 maandje en dan is ie 1....

16. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Gisteren weer met onze kleine man bij de huisarts geweest. Het blijken dus toch gewoon waterpokken te zijn. Hij zit er momenteel helemaal onder. Heel zielig. Gelukkig lijkt hij er niet veel
    Last van te hebben.
    Wij hebben kidsclin gekocht een mouse tegen waterpokken. Helpt echt dus mss een tip voor jullie mocht je het ooit nodig hebben. De mouse verzacht en droogt de pokken in zodat ze niet meer zo jeuken.
    Ik weet dat ik geen reclame mag maken. Dit is dus ook een tip hahahs

17. Seurebeure

Tips zijn altijd goed!! Want sneu die waterpokken maar volgens mij heerst t ook vreselijk!! Beterschap voor je kleintje!!

18. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Bedankt voor de tip!

Hier is het echt drama met dr tandje :( ene spuitluier na de ander, we hadden toch al een maand of 5 geen spuitluiers meer gezien, maar nu toch weer 2 extra setjes kleren mee en een jeans voor mezelf, ze zit toch vaak op schoot als ik ergens heen ga ;):)
    Ze slaapt ook super slecht en is erg jengelig :( als ik haar een zetpil geef voor het slapen gaan gaat het wel goed die nacht, maar ik wil haar ook niet iedere nacht een zetpil geven :$ dus dat doe ik alleen als ik er zelf even doorheen zit... ik heb ook steeds enorme bandenpijn als ik haar er meerdere keren uit moet tillen snachts :(

Oke, genoeg drama, vanmiddag gaan we gezellig saampjes op pad en dan hoop ik dat ze beter gemutst is als voor haar ochtend slaapje :D

Hoe slapen jullie kleintjes?
    Hier is het van 19:30/20:00 tot 6:00/6:30 meestal en dan vaak rond 2:00 a 3:00 uur even nog wakker (steeds minder vaak, behalve nu met die tandjes ;)).
    En ze slaapt dan 1,5 a 2 uur vanaf een uur of 10 smorgens en dan vaak rond 3:00/3:30 nog een keer een uur en soms 2,5, ligt aan de lengte van haar ochtend slaapje ;)

19. V2015

V2015 Actief lid

19 mrt 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hardlopertje, wat sneu al waterpokken! Hopelijk is het snel weggetrokken.

4dogs. O bah spuitluiers. Hier gelukkig bijna nooit.
    Vervelend dat ze zo'n last heeft van de tandjes. Ook niet fijn voor jou nu die gebroken nachten.

V slaapt van ongeveer 20.00 tot 07.15 (weekend vaak tot 08.30) en dan van 10.15 tot 11.45 en van 15.30 tot 16.15.

20. V2015

V2015 Actief lid

19 mrt 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het met jouw kleine mannetje hardlopertje?

Deel Deze Pagina