Ooh ik hamer er niet op hoor,ik sta er juist versteld van, overdag kan die met moeite wachten op zijn volgende voeding, en snachts slaapt die door haha En ook niet elke dag.. Morgen cb, ben erg benieuwd naar zijn gewicht. Als we samen wegen is hij zo'n 5 kilo Ben niet anders gewend vorige kindjes waren ook pokon kinderen. 120 cc is vaak te weinig hier dus maak al flessen van 165cc en die gaat schoon op. Lachen deed die al wel wat, maar vanochtend maakte die er zelfs geluid bij, zoooo lief ! Nu ligt die te slapen dus kan ik snel eventjes de was doen...
Ja echt het beginnetje van het schaterlachje. Vanavond lekker in bad geweest, kan die ook zo van genieten, glimlachen geluidjes maken spetteren, vandaag een half uur in bad gezeten toen moest die er echt uit want het water was kouder geworden.
Hoi dames, wat een weer vannacht! L kwam steeds na 3uurtjes en was rond half 5 erg onrustig, papa heeft haar getroost, hij werd zowaar echt wakker De honden waren ook onrustig. Verder gaat het prima, ook begin ik minder verdrietig/radeloos te worden als ze huilt door krampjes. Ik kan er toch niks aan doen/veranderen, ik troost haar wel, ook al heeft dat geen direct effect Ze heeft trouwens vooral last van krampjes na de vitamine druppels??? Ik wil dat morgen even testen door de druppels een voeding eerder te geven, ik geef ze altijd voor de voeding van rond 20uur en ik dacht dat ze krampjes kreeg omdat ze best snel drinkt (hoor haar luid klokken/slikken), maar dat doet ze bij alle voedingen en heeft overdag soms wel een beetje kramp, maar na de druppels is het 10x heftiger! Misschien is het toeval? Ik vind tegenstrijdige berichten online .... Ze krijgt vitamine K en D. K vind ze trouwens heel vies en is ook vettig, nu zitten er allemaal vet stippen op de muur bij de commode van het proesten na de druppels geven Woensdag afspraak bij CB, eerste officiële afspraak. Wat gaan ze dan eigenlijk doen? Gewoon wegen? Of nog meer?
Wat een poppie 4dogs Sun moest zoveel kakken van de comfort voeding dat ik aan t mengen ben! Het was zo erg dat haar luiers het niet hielden als ik d'r niet meteen verschoon en ook krampen er bij! Elke scheet huilen nou t lijkt al beter te gaan!! Van 6 naar 2 luiers! Hier schatert ze echt zooooo Cute!! 9 weken alweer tijd gaat te snel!!
4dogs, ik weet niet of het er overal het zelfde aan toe gaat maar hier kwamen we eerst in een grote kamer met tafels met aankleedkussens en twee assistentes aan een bureau. Daar moet je je kleintje uitkleden en dan gaat ze door de assistent gemeten en gewonen worden. Daarna moet je even wachten op de arts. Neem een omslagdoek voor de kleine mee want ze moet in luier wachten en het kan nog wel eens uitlopen. Owja het meten en wegen gebeurt voor de afspraak dus wees ook 10 minuten eerder. Daarna ga je naar de arts en die gaat een beetje voelen en doen. Hartslag luisteren, even op de buik leggen om te kijken hoe het gaat met nekje ophouden etc. Zij stelt nog wat vragen over hoe het gaat met voeden, plassen, poepen, huilen etc en daarna is er nog wat ruimte om zelf vragen te stellen en dat was het dan. Owja je hebt als het goed is zo'n blauw groei boekje gekregen van het cb, die moet mee. Rosa geeft tot nu toe volgensmij nog geen echte lach gehad helaas. Ach misschien binnenkort. Ze heeft wel de mobiel ontdekt. Ze heeft zo'n mobiel met 3 nijntjes boven haar bed hangen die rammelen. Als ik die omlaag zet zodat ze er bij kan gaat ze er tegen slaan, daar kan ze soms echt een half uur mee bezig zijn zo schattig. ze begint langzaam aan ook steeds meer geluidjes te maken.
Goed dat je dat zegt 10 min eerder zijn, niet meer aan gedacht, hier vandaag ook heen, dus zo maar mezelf aankleden R zijn kleren pakken, de fles moet er zo nog in en dan zorgen dat ik er om 9.40 ben. Tas is al ingepakt, hydrofiel doek voor het aankleedkussen daar en de wikkeldoek, luiers en doekjes haha ooh en het boekje natuurlijk. Ben benieuwd , ik ben tussendoor niet geweest namelijk.
Ik moet donderdag ben zo benieuwd hoeveel ze weegt en hoelang ze is. Gisteren was ze chagrijnig haha denk ook last van het benauwde weer. Hopelijk vandaag wat gezelliger!
Wij moeten volgende week dinsdag voor het eerst. Hij krijgt dan meteen zijn eerste prikjes. Wij gaan ook alleen voor de prikjes naar het cb voor de rest niets. Ik heb zo hekel aan het consternatiebureau dat wij er eigenlijk helemaal niet meer heen willen, maar de huisartsen mogen die prikjes niet geven. Ivm zelf de vaccinaties op moeten halen bij de apotheek. Dus alleen daarom gaan wij.
Wij hebben Daemon van de week hier gemeten niet helemaal 100% goed kunnen meten maar wat we hebben kunnen meten is dat hij nu 58 cm lang is. En hij is idd in de lengte gegroeid want eerder kon ik met mijn arm tussen zijn benen door nog zo'n z'n hoofdje vast houden, maar nu krijg ik dat niet meer voor elkaar.
Nou het eerder weggaan ging niet lukken. Meneer vond het nodig even flink te poepen Dus was echt net optijd. Meneer is idd 5 kilo. 5.1 om precies te zijn Lengte 55.8 cm Leuk vond die het niet maar kon daarna weer lekker slapen Nu 29 sep weer terug en dan moet die zijn eerste prikjes
Dank je Seurebeure, Sun is ook zo schattig! Dank MamaSophia. Hardlopertje, ik hoop ook geen bemoeizucht van t CB te krijgen, want ik houd daar ook niet van en ben ik er snel klaar mee Kimberly, ja die poepluiers komen vaak als je het net niet kan gebruiken ach ik ben vanmiddag volledig onder gepoept, 't zat op mn shirt, broek en schoenen.. ik wilde dr net in het badje leggen
Hahaa nee dat heeft hij nog niet gedaan hahaha,lijkt me niet prettig Hier is er verder niks gezegd. Ook niet hoeveel voeding,mag nog gewoon voeden op vraag, ook al is het flesvoeding. Dat is wel prettig, want de ene keer komt hij netjes om de 4 uur, en dan haalt die net de 3 uur, probeer hem dan nog maar een uur rustig te houden, alleen de fles werkt dan, neehoor als ik zie dat die honger heeft dan krijgt die te eten.
Net terug van het CB. Weer lekker aangekomen Vorige week 4740, nu 5045 gram. 58cm alweer Vond het wel heel zielig toen de arts haar aan haar armpjes in zithouding " trok", dat dr hoofdje helemaal naar achter hing Ze is iig helemaal goed gekeurd
Ohja dat deden ze hier ook idd, en ik maar voorzichtig doen met zijn nekje.. Lekker gegroeid weer! Hier vandaag naar school van mijn dochters een 10 min gesprek, maar dan moet ik over de kinderen praten. Geen zin in want R moet mee, 20 min lang stil zijn gaat hem niet lukken
Oh, kan je man/vriend niet even voor R zorgen? En anders gewoon gaan en laten huilen bij je op schoot? Hier kregen we van de week ook bezoek van de overburen, we wonen hier net, dus was een kennismaking + kraambezoek en toen kreeg L krampjes toen ze net 5min. binnen waren, niks aan te doen, gewoon bij me genomen en iets harder gepraat, boven het geblèr uit
Manlief nog aan het werk. Gelukkig heeft hij grotendeels geslapen, de uurtjes ervoor was die wakker, ook was deze juf zo aardig een beetje op te schieten toen R zijn keeltje opzette Hij ligt nu lekker op bed,na heerlijk te hebben genoten van een badje. Hopelijk slaapt die nog eventjes,druk met de met pc van de oudste...
Hier was ook alles goed met liv 54 cm en 4364gram. Gelukkig een hele leuke vrouw niet bemoeizuchtig gelukkig Ze lacht nu met geluidjes zo lief ♡
Hier 15 september de eerste afspraak bij het cb. Ons manneke spuugt de laatste 2 dagen wel heel veel. Volgens mij drinkt hij gewoon te snel en te veel, maar dat komt denk ik ook een deel door mij. Ik heb een enorme toeschietreflex. Zelfs als andere kinderen huilen beginnen mijn borsten te lekken De lillypadz kunnen hier niet tegenop, en word arm aan borstcompressen kopen, voor en na de voeding zijn ze helemaal doorweekt, en soms ook tussendoor nog. En heb nog geen kolf aangeschaft, want ze zeggen als ik nu tussendoor ook nog ga kolven is de kans op stuwingen weer groter. Eerst moest ik hem iedere keer 1 hele borst leeg laten drinken, dat ging op zich goed maar als hij langer doorsliep had ik stuwing aan de andere borst waardoor ik dus gewoon eerst met de hand moest afkolven voordat hij aan kon happen. En ons manneke dus helemaal overstuur want hij heeft honger en wil nu eten. Nu moest ik proberen om hem op afroep te voedden maar minimaal om de 3 uur (hij kwam van de week om de 2 uur) en maximaal 6 uur in de nacht. En dan moet ik m 5 min laten drinken, afkoppelen, laten boeren/rusten en dan weer opnieuw het riedeltje. Tot hij 15 min aan de ene borst had gehangen en dan hetzelfde aan de andere borst. Nou dat gaat m dus echt niet worden.... ons manneke die begint al te huilen zodra ik m los koppel en een boertje laten of ff rusten doet hij ook niet. En hij blijft dus weer net zo lang hysterisch huilen tot hij weer aan de borst mag. En als ik dat dus zo doe dan hapt hij ook verkeerd aan waardoor mijn tepels nu dus weer enorm gevoelig/pijnlijk zijn. Voor de rest qua buikkrampjes is het nu een stuk rustiger. Ongeveer 1x per dag heeft hij er nog ff last van, maar dan is papa thuis en kan papa het overnemen van mama Hij is trouwens nu wel wat boller geworden in vergelijking met het begin
Oew een record hier, Rosa heeft vanacht van 11 tot half 5 geslapen, 5,5 uur! Ik hoop dat dat doorzet. Ze krijgt nu 120 cc per voeding sinds gisteren. Dat gaat tot nu toe meestal helemaal op. Verder maakt ze steeds meer geluidjes en kijkt ze meer om zich heen. Ik merk alleen dat het nekje ophouden nog wel heel moeilijk gaat, terwijl we toch een paar keer per dag oefenen. of is het normaal dat dat met 5 weken nog moeizaam gaat?