Graag jullie ervaring, Stokke, Bugaboo en Joolz

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Wardatoen, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wardatoen

Wardatoen Lid

19 feb 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wij moeten nu een keuze maken wat betreft kinderwagens, kom er alleen niet uit. Graag wil ik jullie everaringen over deze kinderwagen, wat zijn de voordelen en nadelen??
    Wij wonen in de stad.
    Ik zal er veel mee gaan wandelen, maar ook veel met de auto weg. We hebben een opelastra 2005.
    We zijn niet te lang en verder moet het praktisch zijn en het kind moet er goed in kunnen zitten en slapen.

voor en nadelen stokke?
    voor en nadelen Bugaboo?
    voor en nadelen Joolz?

Hoop dat jullie me kunnen helpen!!

Thnx!

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik heb de bugaboo. Super wagen rijd onwijs fijn
    Kan je sturen met 1 hand klein op te klape.

Toen wij de bugaboo kochten was de Joolz niet zo goed
    Maar als ik nu zou kiezen koos ik denk voor de Joolz blaar eigelijk alleen vanwege de hogen Zitting voor aan tafel en zo

De stoken ja ik vindt hen niet mooi das is het enigste wat ik kan zeggen

3. Wardatoen

Wardatoen Lid

19 feb 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is Joolz ook nie zo lang op de markt. Dit wordt ook onze eerste kindje en zijn aan het kijken wat praktisch is voor ons. Ik vind de bugaboo wat laag en iets groter dan de joolz. De stokke vind ik wel mooi, maar lijkt me niet zo praktisch en lees veel klachten over de banden/wielen dat je daar niet op hoppels kan. Kind hoppelt dan veel in de wagen. Gezien wij veel willen wandelen en dagjes uit gaan, zulle we ongetwijfeld alle soorten stoepen/wegen bewandelen. Wil niet dat mijn kindje helemaal geschud wordt in de wagen.

4. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij hebben de Mutsy Slider,
    wij vonden de Stokke wel handig omdat je baby dan hoog ligt maar verder vindt ik het net een rijdende barkruk.
    Bugaboo: duwstang is hoog, wagenbak is groot maar ERG laag...ik vindt het er echt niet uitzien, maarja 90% van de bevolking loopt ermee.....dus zal wel aan mij liggen.
    Joolz, Tja vindt ik gewoon lelijk.

Wij hebben met alle 3 een stukje gelopen in de winkel en ik vindt ze geen van 3en lekkerder lopen dan de Mutsy Slider.

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    O ja tip. Weet niet of ze het bij meer winkels hebben maar bij
    Babypark hebben ze een oefen baan met keitjes en alle soortenstoepen

6. Wardatoen

Wardatoen Lid

19 feb 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je tip. Ik was idd van plan om aankomde week daar naar toe te gaan. :D

7. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Wij hebben een Joolz en we zijn er erg tevreden over! Fijne wagen, rijdt heel makkelijk en is heel klein op te klappen. Het is de enigste kinderwagen die in mijn Ford Ka past. Daarnaast is hij lekker hoog, wel zo prettig voor mijn man die door de 1.90 is. We hebben eigenlijk nog geen nadelen ondervonden.

En qua uiterlijk, dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik vind de Stokke persoonlijk weer helemaal niks ;)

8. Sannne

Sannne Lid

9 aug 2008
    68
    0
    0
    Omg. Nijmegen
    Ik twijfelde heel erg tussen de Bugaboo en de Joolz.
    Ik vind deze 2 wagens het mooist. En na testen in de winkels vond ik deze (en de Stokke) het fijnst rijden, zeker voor in de stad.
    Omdat ik op 1 hoog woon en moet gaan sjouwen straks moest het in en uitklappen ook goed te doen zijn.

De Stokke viel meteen af, die vind ik niet mooi, en hoor ook dat de wagenbak erg klein is.
    De Joolz was het bijna geworden, maar ik kon via via een Bugaboo overnemen voor 300 euro, die 2 keer gebruikt is.
    Toen was de keuze makkelijk :D

Ik vind de Bugaboo prachtig. Hij is laag ja, maar als dat alles is.. Alle andere buggy's etc zijn ook laag, op enkele na.
    Bovendien heeft hij gigantisch veel opties!

Succes met kiezen :D

9. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Joolz it is :D

Hij rijdt heerlijk soepel en goede vering. (buggaboo heeft kleinere wieltjes die ook harder zijn en in de stad over de keitjes... arm baby hoofdje!)
    De bak en het zitje zitten lekker hoog (niet zoals bij de Stokke) en dat vind ik wel prettig met loslopende honden in het park, aan tafel in een cafe'tje of restaurant en voor je eigen rug!

Minpuntje: het boodschappen bakje is klein vergeleken met de buggaboo volgens mij. Maar dan laad ik de wagen gewoon vol en heb ik zoonlief in de draagdoek/zak... ;)
    Ik heb er ook zo'n universeel draagnet van de Hema aangehangen.
    De buggaboo-bak kan platter opgevouwen worden wat ik me herinner. Wij hebben 'm eigenlijk altijd in de auto liggen want geen plek in huis (wonen 1 hoog) maar als je vriend weg is met de auto en de wagen zit erin... daarom hebben we 2 auto's ;) (nee, grapje, onze oude auto nooit verkocht en die hebben we nu een beetje als rijdend schuurtje... tja, in de stad heb je helaas maar weinig ruimte)

10. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik vond de Stokke errug onhandig met opklappen. Ben nogal onhandig ingesteld en deze vond ik totaal niet handig. Verder vond ik de bak nogal onlogisch.

De Bugaboo vond ik te laag. Daarom viel hij direct al af.

Wij hebben getwijfeld tussen de mutsy en de joolz. Het is uiteindelijk de joolz geworden. Klein op te vouwen (en simpel). Hoog en we vonden deze gewoon het leukst.

11. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    iedereen zegt wel dat de bugaboo laag is, maar als je dadelijk de wandelwagen gaat gebruiken is het wel een wagen waar je kindje zelf in en uit kan kruipen, dus het argument met laag(slecht voor je rug) geldt alleen voor de bak(heb zelf rugklachten, maar ervaar er geen extra klachten door!!), want bij een Joolz en stokke moet je je kindje, dat inmiddels wel zwaarder wordt, erin tillen....dus voor ons was de beslissing snel gemaakt, je kindje zit langer in de wandelwagen dan in de bak!

verder is het een super ding, lekker wendbaar, en aangezien ik graag wissel met kleurtjes, voor mij dus super ideaal!!

verder heeft de nieuwe bugaboo goeie vering, dus mijn zoontje wordt echt niet meer door elkaar geschud op ruw terein dan bij een Joolz!

hij pas ook echt in een kleine auto, mijn ma heeft een Fiat Panda, en hoef de wielen er zelf niet af te halen!
    zelf hebben we een VW Passat, dus dat probleem hebben we niet!

veel succes met je keuze, en ik zou idd zelf eens gaan testen!!

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Met deze 3 wagens kun je eigelijk geen verkeerde beslissing nemen want kwalitatief zijn ze alle 3 erg goed.

Ik vind de nieuwe limeted edition van Joolz, de Nautic echt super gaaf! Vind hem zo mooi zou er zo mijn bugaboo voor inruilen.

Deel Deze Pagina