Eind maart 2014 kindjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sanne2011, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Tja, we wilden eerst de echo afwachten en toen waren ze al op vakantie ;)
    Verder had ik ook wel echt tijd nodig om er zelf aan te wennen. Ben altijd bang voor rare negatieve reacties. Maar de volgende keer waren ze ook heel blij dus die gedachtengang van mezelf is raar haha

2. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Hier weten ze het op mijn werk ( ivm agressie), vrienden en ouders weten t ook al een tijdje.. Ik ben zoo slecht in dit geheim houden.. Maar omdat ik dr al met best veel mensen over kan praten heb ik t idee dat iedereen t al weet.. Haha
    Wij gaan t donderdag na de echo, die hopelijk goed is aan de rest va de fam vertellen en daarna kan t op facebook enzo..
    Ik heb ook geen zin meer in een geheim..

3. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Knap sammie! Kon het nauwelijks voor me houden. Mijn ouders en schoonouders hebben we het na de eerste echo verteld, de rest vertellen we het na de 12 weken. Dat wil zeggen, we vertellen het oma en dan weet iedereen het ;) ik zet niks op Facebook, daar vind ik het te privé voor en de mensen die het wat aangaat weten het toch wel ;) maar ik zet sowieso nooit iets persoonlijks op Facebook maar dat zijn eigen keuzes.

Een paar goede vriendinnen van me weten het ook. Ik vind het wel lastig want ik ben nog best jong en niemand onze vriendenkring heeft kinderen of is er mee bezig. Dus eigenlijk heb ik ook niemand om er gezellig over te kletsen of tips aan te vragen.

4. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Hier met 4 weken al verteld aan de opas en omas en vrienden. Alleen de collegas weten het nog niet. die vertel ik het na onze vakantie en dat is 17 september tijdens de vergadering

bij zk ook direct verteld. het voelde goed en nu ook dus gedaan.

ben welw at onzekerder als bij zl. vanmorgen ook. maar toen ineens uit het niets lopen spugen hihi net of mn lichaam wilde zeggen dat het goed zit. ook houd ik de onwikkeling weer week voor week bij. terwijl je ook vaak hoort dat je dit niet doet bij een tweede ... miss omdat dit het begin is?

ik ben benieuwd wanneee ik de kleine ga voelen. zl was rond 17 weken en toen lag de placenta aan de buik wand. nu niet nu liht hij achter, ik helemaal blij! dus grote kans dat ik het eerder voel en scheelt dat ik weet wat ik moet voelen

5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Tja ik kreeg de echo natuurlijk pas laat dus vandaar. @ Annelie, hier waren we ook de eerste, bij alle vrienden maar ook bij beide families. Nu is de komende baby de 2e voor de familie, terwijl we wel de jongsten van de broers en zussen zijn ;)
    Soms best lastig hoor! Je zit dan ineens echt in een andere fase dan je vrienden zijn en bij ons komt het erop neer dat we elkaar gewoon niet meer zoveel te vertellen hebben.

6. annelie566

Ja daar ben ik wel een beetje bang voor. Mijn vriendinnen zijn nog lekker aan het stappen en studeren terwijl ik net klaar ben met de studie en er niet op zit te wachten om tot 8 uur smorgens door te feesten. En ik ben niet eens de oudste ;) ik ben al wat contacten verloren omdat ik vorig jaar op wereldreis was, dan gaat dat automatisch..als je elkaar zo lang niet ziet of spreekt.

Ach, ik ga er maar vanuit dat met een nieuwe levensfase ook weer nieuwe mensen in mijn leven komen, zo ging het in het verleden ook. Met 23 jaar val je er een beetje tussen. Ik ben te oud om tienermoeder te zijn(gelukkig wel!) maar te jong voor mensen met kinderen die ik ken, allemaal midden 30.

Nu genoeg geklaagd! Zijn er nog echo's deze week?

7. lea

lea Fanatiek lid

Ik was ook 23 en had hetzelfde. Veel mensen in mijn omgeving "genoten" echt van het leven, en met een kindje zit je best gebonden. Wij hebben uiteindelijk met wat oudere mensen contact gezocht die in dezelfde 'fase' zitten, maar van dezelfde leeftijd zijn veel mensen nu pas aan kinderen toe, maarja dit wordt onze derde dus dan is het ook weer anders... Ik denk dat alles wel zijn voordelen of nadelen heeft.

Anyways, vanavond eten wij zuurkool en ik heb er toch zin in!!!:D

8. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Van jullie wilde dr ook aan aantal geslachtbepaling toch?
    Nou zat ik te denken..
    Je weet dan al eerder of t een jongetje of een meisje is, dan dat je weet of het helemaal gezond (waar we natuurlijk vanuit gaan) is met de 20 weken echo..

Maakt dat t niet extra moeilijk als er toch iets blijkt te zijn?

Ik denk wel dat wij een geslachtbepaling doen hoor, maar dacht er gewoon ineens aan..

9. annelie566

Ik heb de laatste tijd best wel pijn, een soort zeurende pijn zeg naar net boven je stuitje. Herkent iemand dat en wat is dat?

10. annelie566

Misschien is het ook wel m'n stuitje ik weet het niet haha

11. lea

lea Fanatiek lid

Mijn verloskundige zegt dat de verweking nu al inzet dus zou best je stuitje kunnen zijn, alles staat met elkaar in verbinding in die streek.

De misselijkheid neemt hier bij vlagen toe. Nu al 3 dagen achter elkaar moeten spugen, 's avonds....heel raar. Gister had ik echt een waardeloze dag, nu weer met volle moed er tegenaan. De zon schijnt dus moet goed komen....

12. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Ik voel mijn stuitje ook heel goed, al een aantal weken.
    Als ik een drukke dag heb gehad kan ik savonds bijna niet meer lopen, liggen, zitten..

Kon over een paar weken weer minder zijn.. Anders wss oefeningen..

13. annelie566

Ja ik had het gisteren heel erg, lopen deed gewoon pijn. Het was na een uurtje ook gewoon weer weg..

14. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Dacht dat ik er ver vanaf was, maar het overgeven gaat vrolijk verder.. ;)

Nog 1,5 weekje dan heb ik vakantie.. Gelukkig.

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Jammer dat jullie zo'n last hebben van je stuitje!
    Hier gewerkt weer, maar t scheelde niet veel of k was flauwgevallen. Moet echt optijd wat eten anders gaat het niet goed.. Maar ff snelle energie inslaan dus.

@ Geslachtsbepaling. Ik denk dat het niet veel uit maakt. Maar stel je weet met 16 weken datje een jongen krijgt, en je noemt hem al bij naam enzo dan is het idd wel heeul moeilijk om mocht er wat mis zijn en je wilt hem laten 'aborteren' (hoe zeg ik dit netjes..!)

Wij doen geen geslachtsbepalingecho. Wel de 20 weken echo en dan mag ze ook kijken wat het geslacht is, maar meer om te kijken dat mocht er iets zijn we daar met de bevalling rekening mee kunnen houden. Hoe we er nu over denken gaan we geen extra onderzoeken doen mocht er iets zijn.

16. ukky

ukky Actief lid

14 jul 2006
    329
    0
    0
    Limburg
    hier steeds steekjes in me buik denk banden die opreken als ik moet hoesten of niezen doet het echt heel erg zeer staan soms de tranen in me ogen zou ik daar iets tegen kunnen doen

17. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Ukky klinkt idd als bandenpijn. Hier soms ook bij her draaien in bed of hoesten of niezen.

Kan idd je stuitje zijn Annelie. Voel zelf mijn bekken erg ... alles verweekt door de hormonen en daardoor kun je pijn ervaren. Ik denk dat ik dr bekkenfysio vast bel komende week. Misschien heeft zij nog tips of oefeningen

Tibo wat balen zeg vh spugen! Hier gister ineens gespuugd .. maar de misselijkheid lijkt iets minder te worden gelukkig. Helaas komen alle geuren nog wel 1000x sterker binnen. Yek!

Sammie moeilijk zal het altijd zijn. Maar we gaan er vanuit dat alles goed is. Als je met 20 weken hoort dat het niet goed is en het geslacht is hetzelfde. Het gaat vaker goed dan fout dus dar gaan we vanuit. Naam hebben we nog niet maar zouden we misschien wel geven als het misgaat. Wil er niet aan denken en ga van het positieve uit

18. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Sanne dat is de goeie insteek!

Werken jullie allemaal of zijn er ook thuisblijf of studerende moeders?
    Ik werk partime 20 uur, maar wel verdeeld over 5 dagen.
    Vanochtend ook weer gewerkt maar ik moest thuis toch echt overgeven. Ik krijg mn brood echt niet weg :(

19. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Dat is minder sammie,

Ik heb een contract van 25 uur ( wat straks ideaal is) nu werk ik full time, kan altijd wel meer werken..
    Gelukkig onregelmatig, dus als ik een late dienst heb kam ik lekker op mn gemak opstarten, tussendoor even overgeven en weer door.. Haha.

Morgen de echo!! Heb er zoooo'n zin in! Maar tis ook weer wel heel spannend!

20. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Ik werk 80 procent in de zorg dus ook onregelmatig. Dat is 28.8 uur per week.

Pfff bah zeg ... we hebben samen vakantie maar ik kN ml soms niet zien .... irriteren ons aan elkaar. volgens ml ligt datvaan mijn hormonen maar vlgs mij natuurlijk niet. baal ervan ...

Deel Deze Pagina