Mooi ukky dat alles oke was! Volgende week maandag mag ik weer naar de verloskundige, maar nog geen echo. ik neem aan dat we dan een afspraak maken voor de 20-weken echo, want dat is nog niet gebeurt....
Hier ook vlg week maandag echo. Maar dan pretecho en ze gaat vast een gokje wagen Vlg week vrijdag controle bij de vk. Als het goed is alleen hartje luosteren. De 20 weken echo staat gepland op 6 november. Lijkt nog zo ver weg maar toch ook weer niet
Wat vroeg Ukky! Maar dan heb je het wel bast gehad. Ik duim op supermooie 20 weken echos voor ons allemaal! Hebben jullie een voorgevoel qua geslacht? Ik had 60 procent jongen en 40 procent meisje Nu denk ik het andersom haha!
Ik zal eerlijk zeggen dat ik gisteren nog heb getypt dat we het als verrassing willen houden, heb ik gisteravond nog zitten zoeken naar nub echo's, want ik had bij 1 echo het botje ontdekt waar het bij de nub om draait. Alleen ben ik daar geen twaalf weken, maar 11 en 5 dagen of zo......daar vanuitgaande zou het een meisje zijn maar ga er nog maar niet vanuit De echo die daarna is gemaakt is volgens mij niet bruikbaar....
Heey meiden.. Wij hebben volgende week woensdag controle, neem aan dat dan ook de 20 weken echo wordt gepland, dat is nog niet gedaan. Dan volgende week een geslachtbepaling rond de 16/17 weken plannen.. Zoo spannend! Gaat bij jullie, je man mee naar de controles of s dat helemaal niet nodig? Ze doen bloeddruk meten, wegen.. Dat soort dingen zeker? Maar ook hartje luisteren? Die heeft mn man ook nog niet gehoord.. Allemaal nieuw voor mij.. Haha
mijn man gaat alleen mee voor de belangrijke controles: eerste echo (en ivm bloedverlies bij de daaropvolgende echo's) en de 20 wekenecho. Misschien nog een keer op het eind, maar dat is vorige keren al niet meer gebeurt volgens mij. Uiteindelijk moet je gewoon doen wat je zelf prettig vindt, kom je alleen is het prima, met je partner is ook prima!
Hihi Lea. toch nieuwgsierig Kun je de echo eens plaatsen? Ik keek laatst ook naar de nub met 11+6. Helaas op de echo niet te zien maar op beeld leek ik supersnel een meisjes nub te hebben gezien ... Hier gaat ml altijd mee. alleen laatst toen ik onzeker was lag zl nog te slapen dus ging ik alleen. Achteraf wel jammer want en hartje gehoord en echo gehad. Met de controle gaat ml ook mee vlg week. Heb zo n zin om ons kindje weer te zien! tibo ik ben benieuwd wanneer je voor de 20 weken echo mag. spannend de geslachtsbepaling plannen!
Ik ben echt een leek hier in, wat houd nub precies in? Ik weet wel wat jullie bedoelen maar waar staat de afkorting voor?
Goeiemorgen! Ik mag 30 sept weer op controle dan alleen naar het hartje luisteren. @ Man mee, alleen bij de eerste echo en dan afgelopen zaterdag natuurlijk en bij de 20 weken echo ook. Verder niet. Ik neem wel altijd m'n filmcamera mee. Ik heb de 2e echo helemaal gefilmd en ik neem hem de 30e weer mee en dan neem ik het hartje op. Dan kan hij het thuis luisteren. @ Lea mooie echo! Maar ik weet echt niet waar ik moet kijken O dit vond ik op internet: Een korte samenvatting: NUB betekent "bobbel" in het Engels en staat voor het geslachtsdeel in aanleg van de baby. Op de 12-weken echo van de baby is, als de baby plat op zn ruggetje van de zijkant wordt bekeken, een soort uitsteekseltje tussen zijn/haar benen te zien. De theorie is dat als dat uitsteekseltje een hoek van meer dan 30 graden heeft t.o.v. de ruggegraat (naar boven gericht dus) het een jongetje is, minder dan 30 graden (meer horizontaal dus) het een meisje is. Bij 11 weken is dit moeilijk te zien, bij 13 weken schijnt de betrouwbaarheid al 95% te zijn. Embryo Development external genital sex organs - angle of the dangle boy or girl ultrasound gender scan - Baby2see Met een linkje hoe het precies werkt.
Oja mijn man denkt trouwens dat we een meisje krijgen haha en ik soms ook, maar misschien ben ik wel bang voor het 'onbekende' he dat kan ook nog.
Oke dank je Sammie! Ik was er eerst van overtuigd dat t een jongen was, maar nou begin ik steeds meer te twijfelen.. Haha. Afwachten!
Lea ik neig ook naar een meid bij jou Maar weet niet zeker of ik de nib juist zie Opnemen wilde ik laatst ook maar ik vond het zo gek om te vragen ... of dat ik het op dat moment niet mee zou krijgen omdat ik te druk zou zijn met mijn telefoon ... Net oefeningen meegekregen van de fysio. zo zl naar het kdv brengen en dan vergaderen .... ben benieuwd naar de reacties!
Ah, jullie hebben allemaal snel weer controles! Ik pas 15 oktober weer! Duurt langgelukkig ben ik nu druk bezig met de bruiloft. Vrijdag en zaterdag zal ik jurken passen. Heb ik jaren naar uitgekeken en nu zie ik er vreselijk tegenop. Ik ben bang dat niks mooi zal zijn met die zwanger buik. wij denken dat het een jongetje is. We hebben al een meisjes naam maar jongens namen vind ik allemaal niks, en degene die ik dan leuk vind vind vl te hockey of gewoon niks. Hij wil een Friese naam en dat vind ik weer niks, wordt nog wat. Dus iemand nog tips voor namen die niet tuttig zijn, niet fries en niet te lang? Ik heb geen verstand van de nub, sorry!
Annelie, je maakt je vast druk om niets, de jurk zal vast super staan. Nog nooit een bruid gehoord die zei dat het achteraf toch echt niet stond die bruidsjurk met buik Hier is de controle om de vier weken, maar door gekkigheden natuurlijk wat eerder teruggekomen bij verloskundige. Nog iemand verstand van nub verder? anders haal ik mijn foto's weer eventjes weg....