Ja gaat echt snel.. Kan niet wachten om hem over een paar maanden te zien en vast te houden want volgens mij issie heel erg lief haha. Ik had gisteren m'n handen op m'n buik en hij draaide de hele tijd om, voelde echt heel bizar.
sterkte allemaal met alle klachten ben wel blij dat ik weinig last heb.. nouja loop wel bij de fysio en had de eerste maanden last van een cyste op m'n eierstok, maar die is nu gelukkig aan t krimpen toch heb ik t vergeleken bij jullie wel makkelijk, vind t vervelend voor jullie al die klachten! de tijd gaat inderdaad snel! voor je t weet zitten we alweer aan t eind van t jaar, deze maand lijkt altijd t snelst te gaan! en dan is het nog maar 3 maanden wachten waarvan in mijn geval 2 maanden werken en dan lekker met verlof! misschien een beetje een rare vraag, maar hebben jullie ook last van lekken uit de borsten? ik heb maar inlegkruisjes in mn bh geplakt, word er helemaal gek van :S
Lisl, fijn dat je kan geniten van je zwangerschap Ik geef nog borstvoeding aan m'n dochter, maar ik heb geen last van lekken. Wel gehad toen ik zwanger was van mijn dochter. Het is normaal hoor, haha maak je niet ongerust. Het zegt ook niks over het wel of niet slagen van borstvoeding als je er geen last van hebt. Zo mijn eerste pakket babykleren voor de nieuwe baby is binnen Ik heb geluk want het is niet afgewassen haha
sammie leuk! foto? lisl i zou zoogcompressen halen. zit wat fijner denk ik dan inlegkruisjes je hebt ook wasbare ... van stof. die zitten nog fijner hier deze week zeer bekken. lig nu in mijn werk bedje maar ook echt weer last. Ook een zere buik meerdere keren echt balen. ga het maandag aangeven. Ben benieuwd wat er nog kunnen minderen ....
hier gaat alles aardig goed heb nu steeds meer last van me rug als ik nar school loop en weer terug moet ik echt een half uurtje zitten kan ook niet echt veel op een dag doen in huis mar die het gewoon per dag wat ik kan je kunt me buik soms gewoon zien bewegen als ik op me rug lig dan is ze flink aan het schoppen hihi
He bah ukky, klinkt niet fijn! Hier soms ook bewegingen denk ik.. Dan trilt m'n buik wat heen en weer haha. Ik ben ook moe en kan ook niet zoveel, keutel wat in het huis om en maak schoon wat ik kan. Hebben jullie nog tips om een lange dag door te komen? Heb natuurlijk veel zin in de bruiloft maar ik word ook snel moe en zere bekken en dan word ik meestal ook wat chagrijnig haha. Volgende week gelukkig weer controle! Ben benieuwd hoe alles er voor staat. Heb nog steeds last van m'n blaas en nog maar voor 1 dag pillen.. Hoe was jullie weekend?
Hallo hier gewerkt vrijdag op zaterdag en vandaag op maandag. lig dus weer in mijn werk bedje. Nu weer veel last. ga het morgen aankaarten vanmorgen haar Ik de baby niet gevoeld. gisteren ook minder dus ik maakte mij zorgen. Om 12 uur mocht Ik even langs komen om het hartje te luisteren. stiekem ze een echo zo leuk! Alles is goed gelukkig. Ik heb een lange slanke baarmoeder. Ik groei ook echt naar voren en mijn aangekomen gewicht zit echt in mijn buik en borsten Hi Hi geen tips annelie. Misschien kun je geboorte kaartjes bekijken? Of een adres lijst maken? Ik ga ook meer doseren. echt teveel last ineens afgelopen week. Ben benieuwd wat mijn tl zegt. Ik wil graag afbouwen en geheel de zw in. Wel vergaderingen en cursussen doen en 1 gesprek met ouders. Verder niet .... Maar wil best nog wat diensten werken om tegemoet te komen. hoewel ik er snachts ook uit moet kunnen als het nodig is op mijn werken als ik amper mijn bed uit kan komen is dat niet het geval .....
Jammer dat het met jullie ook niet zo lekker gaat Hier zag ik gister ook mn buik bewegen haha. En hij schopt echt veel en hard! Wel weer erg veel last, ik ben zo verschrikkelijk moe gewoon. Slapen lukt ook niet echt vanwege mn zwischias. Heb nu ook weer lekker harde buiken helaas. Vanmiddag moet ik naar de arbo arts. Ik hoop toch zo dat dit gewoon de laatste keer is, niet van 'over een maand mag je terug komen en dan bekijken we het weer verder'. Moe ben ik ervan, die onzekerheid enzo. Soms vraag ik me ook af of ik niet depressief ben of gewoon hormonen. Ik wil zo graag genieten van de baby, dat als hij schopt ik er helemaal blij van wordt. Hebben jullie nog tips?
geen tips helaas want ik heb er zelf ook last van gehad maar hier gaat het sinds de 20 weken echo een stuk beter. Bij mij was het echt angst en geen depressie, gelukkig! Maar trek op tijd aan de bel he! Vandaag alweer 23 weken! Wooeee en nog 9 dagen trouwen. Ik droom de hele tijd nare dromen over dat alles mislukt en iedereen me lelijk vind in m'n jurk stom en dan word ik weer helemaal onzeker. Toch een beetje zenuwachtig denk ik.. Gekukkig was alles goed Sanne!
Sammie hopelijk idd de laatste keer! Annelie heel begrijpelijk de zenuwen! Hier gesprek gehad met teamleidster. Ik zit nu voor 100 procent in de zw. Ik ga 2 dagen per week arbeidstherapeutisch werken. Deze mag ik zef bepalen en ook hoe lang dit is. Wel zet ik de dagen steeds voor een maand vast maar ik bepaal elke week zelf welke dagen dit zijn. Cursus en vergadering vallen al af. Als het niet gaat kan ik gaan. Ben opgelucht ... en slaap tot begin juli thuis!! Heerlijk .... niets hoeft nu nog, geen verplichtingen.
Spannend Annelie, nog 9 dagen! Hoe ging t bij jou Sammie? Fijn, Sanne, 100% zw.. Ik vanaf morgen voor 50%. Even kijken hoe t gaat als ik halve diensten draai en probeer zoveel mogelijk van de zorg af te geven.. Ik denk zelf dat ik volgende al aan moet geven dat zelfs dit niet gaat.. Maar we zullen s kijken. Ik doe vaak toch te veel als ik dr ben..
Haha Annelie, Maak je borst maar nat t kan nog veel erger worden na de bevalling @ Sanne en Tibo, fijn dat jullie ook goeie afspraken hebben kunnen maken. Tibo let je goed op jezelf? Hebben jullie al bedacht of je thuis of in het ZH wil bevallen? En gaan jullie wel of geen borstvoeding geven? Hier voedt ik mn dochter nog 2x zelf per dag, maar ze wil sinds deze week 's morgens niet meer. Dus ik hoop dat ze het nog een 4 maandjes vol wil houden 's avonds, dan hoef ik in ieder geval niet opnieuw te wennen enzo. Ik moet trouwens in het ZH bevallen, maar anders was ik graag thuis bevallen. Gister nog bij de arboarts geweest en ik ben gelukkig afgekeurd Misschien kan ik me nu meer focussen op de baby en de laatste maanden gelukkig zwanger zijn ondanks de kwaaltjes. Nog 4 maanden te gaan!
Hallo dames, Hier helaas ook nu voor 50% thuis. Door alle harde buiken liep ik 'als een bejaarde met de broek vol poep'.... Zag er niet uit. Zit bij onze klant op kantoor en liep daar een rondje over de afdeling om vervolgens 5 hele boze contactpersonen aan het bureau te hebben wat ik daar nog deed Nu elke middag plat in hoop dat het beter gaat. Wel gezeik in de familie (zie topic argh zusters in de lounge), maat daar ga ik me voor afsluiten. Genoeg aan mijzelf.... We zijn bij elkaar wel wat de zwAngerschapskneuzen hè met al onze kwalen... Dat de komende periode maar helemaal goed mag gaan!!! 9 dagen is aftellen, leuk hoor!!! Hier vordert de babykamer gestaag, ben ik blij om!
Sammie, toch fijn dat je nu afgekeurd bent.. Kun je je nu helemaal focussen op je kindje. Ik wil bevallen in het ziekenhuis en heb een medische indicatie dus het gaat ook sowieso gebeuren. Ik wil borstvoeding geven maar geen man over boord als het niet lukt. Aan de ene kant vind ik het een mooi idee maar ik weet niet.. Voelt ook wat raar ofzo. Anan. Zal zo je verhaal eens lezen. Maar mooi dat je dat nu gaat afsluiten. Heb geen ervaring met zussen want die heb ik niet.. Hb sinds gisteren de hele tij dat m'n buik zich aanspant met opstaan en draaien enzo. Mega irritant en ik weet niet wat het is.
Zijn het geen harde buiken Annelie? Dat kan ook als je ineens opstaat. Geeft ook geen lekker gevoel @ Anan, ik had het gelezen. Ik zou misschien een belletje plegen dat ik haar niet begrijp e.d. en of ze misschien kan uitleggen. Speelt er niet iets anders bij haar ofzo? Lijkt me toch niet iets waar je ruzie om gaat maken.
Had je topic even gelezen Anan en werd er bijna zelf geïrriteerd van haha. Die zus had dus niet bij mij aan moeten komen( maar goed ik ben dan ook wel redelijk hard en laat me niks opleggen). Is ze zelf niet zwanger of ongesteld? Want ze reageert wel wat overdreven..
Dank dames! Ik laat het nu maar voor wat het is, genoeg tranen net om gelaten. Blijkbaar, wat ik net van mijn moeder begrijp, vindt ze dat ik mijn huidige klachten nogal overdrijf. Bijv: ze was vorige week jarig, vierde dat op een zaterdag en we waren 's avonds welkom. Wij moeten daar in totaal 7 uur voor rijden en dat met bekkenklachten en inmiddels continue harde buiken is geen pretje. Heb toen ook gevraagd of t overdag op zondag kon omdat ik t wat rustiger aan moest doen en dat was geen mogelijkheid. Het was zaterdagavond of niet want zondag was ze brak. Ik heb toen gekozen voor niet. Nu situatie oom: heb de beste man jaren niet gezien, als ik ga is het voor steun aan mijn vader, maar moet ik ook een stukje voor rijden. Geen probleem, maar als het in de middag is red ik dat niet meer omdat ik vanaf een uur of 1 zulke pijnlijke buiken heb bij beweging dat ik niet eens gelijktijdig kan praten. Ze had bij mijn moeder aangegeven dat ik het wel allemaal makkelijk afschoof etc. Nu snap ik dat ergens echt nog wel want zo stond ik voorheen ook in (heb p&o functie en aanspreekpunt voor ongeveer 250 medewerkers en dus vaak ook heel wat zieken en ook zwangeren, je komt heel wat bijzondere situaties tegen). Maar nu ervaar ik echt de ongemakken van de zwangerschap en de stress van opeens naar ziekenhuis etc en wens ik dit niemand toe (behalve vanmiddag dus even mijn zusje, secreet dat ik ben).... Ach ja, het zal altijd wel een haat liefde verhouding blijven (is al jaren zo) maar ik vind het zoooo enorm vermoeiend en verspilling van mijn energie...