Hier wil ik in t ziekenhuis bevallen en ik ga meteen flesvoeding geven.. Ik heb niets met borstvoeding.. Heb er lang over getwijfeld maar ben er wel uit nu. Succes allemaal meiden! Zieke clubje bij elkaar hier!
Liefst zh bevalling maar ... de vk vraagt zich af of ik het fa halen. Omdat ik de vorige keer in 7 uur ben bevallen en de laatste 5 cm in 1.5 uur kwamen is ze bang dat ik al teveel cm heb als ze bij me komen ckecken .... of teveel voor een ruggeprik ..... of teveel om sowieso nog op pad te gaan. bij zl 6 mnd bv gegeven. dat wil ik graag weer
Hoe zit het als je een medische indicatie hebt? Mag je dan al eerder naar het zh(bij minder ontsluiting zeg maar)?
@ Annelie dat weet ik ook niet. Maar bij mij ging het de vorige keer ook super snel, (komt vast omdat ik 3 uur onder de douche gezeten heb.) dus als ik met 5 cm pas op pad ga is dat misschien al laat. ik heb wel medische indicatie maar mn eigen VK gaat wel mee.
Hier 39+6 al 2 cm s avonds. zou met 40+0 ingeleid worden omdat ik me minder goed voelde en ik toch al med indicatie had. Snachts begonnen de weeen dus ik belde het zh. Ze hadden al een kamer klaar voor me omdat ik ingeleid zou worden. Ik mocht dus snachts al komen maar zo n vaart zou het niet lopen zeiden ze ik mocht ook gewoon om 8 uur op de afgesproken tijd komen. Toch snachts gegaan en om 6.30 ruggeprik gekregen. Uiteindelijk is om 11.33 onze zoon geboren. Ik zou het vragen aan je vk
ligt er denk ook aan hoever het ZH is. Hier is het wel een 20-30 min. rijden.. Goed dat je toch ' snachts bent gegaan Sanne, haha
Oja dan vraag ik het wel omstreeks 30 weken. Mijn VK is zon zeur. Ik zei bij de 20 weken echo tegen m'n vriend: " vanaf nu gaat het snel en kunnen we aftellen" gaat ze daar meteen op inhaken dat ik ervan moet genieten en dat het nog veel te vroeg is om af te tellen, pas vanaf 36 weken blabla. Omg dat ik aftel betekend toch niet dat ik niet geniet? Is zon oude vrouw van jaar of 55. We keken laatst ook de dvd terug en ze zegt echt om de 2/3 minuten dat alles zo keurig is. Haha zon type vrouw dat eigenlijk wat te oud is inmiddels. Zal d'r straks ook wel op m'n dak krijgen als ik zeg dat ik flesvoeding ga geven als borstvoeding niet lukt. Ik heb zoveel zin in een bigmac. Eerste wat ik doe als ik m'n rijbewijs heb.
Vind t toch elke keer heel spannend als ik meer ga na denken over de bevalling.. Merk dat ik ook veel over dingen die fout kunnen gaan ga denken. Over de bevalling zelf moet ik zoiezo niet te veel nadenken.. Daar word ik alleen maar zenuwachtig van. Haha.. Morgen hebben we een extra 20 wknn echo.. Een vk bij ons moet daarvoor oefenen voor een opleiding ofzo.. Leuk leuk! Ml kan niet mee dus mn moeder gaat mee..
@ Tibo, ik het boek 'veilig bevallen' van Smulders gelezen, en dat heeft me erg gerustgesteld. Misschien dat eens lezen? @ Annelie, logisch toch dat je aftelt? zeker als je je lichamelijk niet zo top voelt. Nog maar 4 maanden
Ja nouja je kijkt er toch naar uit? Daarom durf ik die bevallin ook niet aan te kaarten bij haar want dan begint ze vast weer je zeuren dat ik teveel op de toekomst gericht ben. Ik ga maar niks lezen over de bevalling.. Ik weet alleen dat ik perse onder de douche wil daarna. Dan maar in de rolstoel en Vl moet me maar dragen maar ik krijg echt de kriebels van verhalen van mensen die zeggen dat ze met een washand zijn schoongemaakt. Washandjes vind ik echt heel erg vies.haha.
Annelie lekker laten kletsen. Hier mij nooit druk gemaakt om de bevalling. Iedereen kon mij de meest gruwelijke verhalen vertellen. Het is toch per persoon anders .... je kunt je er niet op voorbereiden want je weet niet hoe het gaat lopen. Door dat los te laten ben ik ontspannen de bevalling in gegaan en direct erna dacht ik "dit kan ik nog wel een keer". Maar dit is voor iedereen anders natuurlijk. Mijn nichtje moet er nog niet aan denken weer te moeten bevallen ... Tsja ze moet er toch uit En ja sammie ik dacht ik kan net zo goed snachts gaan. De weeen volgden elkaar sneller op. Heb mn moeder gebeld want ml heeft geen rijbewijs en die was er binnen 10 minuten terwijl ik zei rustig aan te doen haha! Ik rustig douchen en ml de honden uitlaten ... Nog even een boterham en yoghurt gegeten maar dat was achteraf niet zo verstandig want door de pijn kotste ik alles er zo weer uit op het ziekenhuis haha.
Ja is ook zo... Je weet het toch niet van te voren. En mensen zijn nu eenmaal sneller geneigd gruwel verhalen te vertellen. Ik maak me er geen zorgen over iniedergeval!
Klopt Annelie. Ik ook niet. Bij zl geen gevoel van wanneer hij geboren zou worden. Wel had ik na elke nacht zoiets van : weer een dag aachten want voorgevoel voor nacht was wel aanwezig. Hij is dus previes op 40+0 geboren Nu heb ik het idee dat hij rond 38 a 39 weken geboren gaat worden. Ik ben benieuwd!
ik moet sowieso naar het ziekenhuis loop bij de gynaecoloog en ga flesvoeding geven heb een borstverkleining gehad op me 18de dus dat gat niet meer maar vind het ook helemaal niet erg kan ik het ook mooi door vl laten doen hihi gisteren voor controle geweest alles was goed nu 23 dec weer terug komen en 16 januari weer en echo 30 weken alweer dan en ook tussen kerst en oud en nieuw bloedprikken weer
Ik denk dat die van ons met 38 weken komt.. Gewoon een voorgevoel maar voor t zelfde zit ik ernaast hoor!
Mijn vriend zegt al heel lang dat ie 2 weken eerder komt.. Ik zelf heb er geen gevoel bij.. Mss tegen die tijd! T gaat wel snel hoor.. 23 weken gewoon alweer. Mn vriend kan m nu ook goed voelen.. Heel leuk!
Hier 18 dec weer controle En 23 dec pretecho met 3D ben zo benieuwd! Vrijdag alweer 24 weken. Vanaf dan doen ze er alles aan om het kindje te laten leven mocht het geboren worden. Toch wel een fijn gevoel