Eind maart 2014 kindjes

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Sanne2011, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik draag ook naar voren maar vind mezelf nog niet echt gigantisch, maar je ziet wel goed dat ik zwanger ben.

Wij hebben morgen de intake. Hebben jullie nog tips wat ik moet vragen of aangeven? We willen sowieso iemand die niet rookt en niet allergisch is voor konijnen.

Sanne, ik hoop dat de kleine nog draait want dat zou wel het beste zijn. Gelukkig is er nog genoeg tijd voor!

Lisl, vervelend dat je zoveel last hebt van je benen. Zijn ze heel zwaar of...? Ga je nog een yoga les doen? Misschien dat de tweede beter is. Niks voor mij, inderdaad wat te zweverig.

Hebben jullie nog plannen voor de rest van de week/weekend? Wij moeten zo weer met mr konijn naar de dierenarts. Trekt het geld uit onze portemonnee dat kleine beest maarja.. Je moet toch he.

Ben blij als de week voorbij is, ben super moe.

2. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Hier draag ik ook van voren, ik vind mn buik zelf ook nog wel mee vallen, maar iedereen zegt dat ie groot is. Mss omdat ik zelf klein ben.

Tja, tis wat he die huisdieren! En toch doe je dr alles voor.. :)

Morgen nog even de laatste dekentjes shoppen, dan zijn we echt klaar!
    Op de lamp na.. Haha.
    Verder van t weekend werken.
    Vandaag niet veel, heb gister heel de keuken uitgedaan en een kastje vrij gemaakt voor de voeding en flesjes enz.. Iets te veel gedaan denk ik.
    Gister een info avond van de verloskundige gehad, was interessant. Voor vl is er een wereld open gegaan.. Haha. Hij had een bevalling heel anders voorgesteld, nou is ie dr van overtuigd dat ie bij mn hoofd blijft staan.. Haha.

3. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.033
    2.396
    113
    Had heel verhaal getypt en alles weer weg :( dus nu kort maar krachtig....

Balen van rij examen en echo!
    Hier ook buikje van voor, hoewel heupen wel echt een goede meegroeipoging doen...
    Geen yoga, hoorde alleen maar de andere mensen zwaar ademen en kreeg er de kriebels van. Nu zwangerschapszwemmen, erg lekker! En pufcursus natuurlijk.

Net gebeld door vk. Moest bloedprikken want rhesus nega. Kind ook, maar zijn bij mij antistoffen ontdekt. Minimaal, maar toch. Nu mag maandag mijn. Vriend prikken en dan weer zien. Iemand hier ervaring mee?

4. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Anan dan ben jij reshus D negatief denk ik?
    Ik ben c negatief maar maak geen antistoffen aan.
    En wat de baby heeft geen idee maar alles was goed.

Ik draag ook van voren.
    En ben volgens mij stukken slanker nog dan bij zl

Vandaag bij de ha geweest voor de druk op de borst
    en pijn tussen de schoudeebladen.
    Hartfilmpje gemaakt en morgen op het zh nog een keer.
    Ook bloed prikken dan.
    Hij dacht misschien aan een stukje kraakbeen bij de borst wat ontstoken kan zijn.
    Vind t wel gek datbik 2x een hartfilmpje moet laten maken.
    Na de eerste wilde hij dat graag.
    Zouden er afwijkingen op te zien zijn?
    Heb geen idee ...

5. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.033
    2.396
    113
    Hmm wel goed dat ze het zo onderzoeken met hartfilmpjes ed. Beter teveel dan te weinig...

Ben d nega. Zijn irregulaire antistoffen (e of E) aangetroffen. Dat staat weer los van rhesus ben ik inmiddels achter. Mocht je je een middag vervelen.... Ben nu 3 uur aan het lezen en snap er inmiddels een heel klein beetje van....
    Blijkbaar zegt mijn lichaam nee tegen de sub bloedgroep e of E. Als mijn partner die bloedgroep wel heeft, heeft baby 50% kans op die bloedgroep en zegt mijn lichaam in dat geval: weg jij. Daar kan beeb bloedarmoede van krijgen met evt geelheid, couveuse, bloedtransfusie vroegere bevalling of keiErsnede tot gevolg. Heeft mijn vriend het niet is er niks aan de hand.

Dit wordt echter met 12 weken al getest en toen had ik niets en nu door rhesus check kwam het opeens naar voren. Je kan het normaal krijgen na een eerdere zwangerschap of bloedtransfusie en beide heb ik niet gehad....heeeel raar dus. Zal het maandag wel horen...

6. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    ik bedoel ook negatief natuurlijk ;)

ik moet er maar vanuit gaan dat alles goed is hier
    anders had de dokter me vast niet laten gaan
    morgen maar bijtijds eruit
    ben benieuwd wat eruit gaat komen

7. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Klinkt niet erg gezellig, Anan! Hopelijk heeft je vriend die bloedgroep niet en is er niets aan de hand!

Succes morgen Sanne, beter een hartfilmpje te veel als te weinig! Hopelijk verder ook weinig aan de hand!

8. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    klopt tibo
    heb ook liever teveel onderzoek hoor
    maar iets meer uitleg was wel fijn geweest haha
    vrouw vh filmpje kon hem namelijk niet aflezen
    dus ha en zij hebben even gebabbeld en daar was ik niet bij
    en ze zei dat ze huisarts iets bedenkelijk keek en wilde dat het zh nog eens een filmpje maakte
    miss dat dat me zorgen baart

9. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Ja dat kan ik me voorstellen.. Kun je lekker onzeker over worden dan!
    Hopelijk morgen meteen meer duidelijkheid!
    Succes!

10. annelie566

Sanne, is het het syndroom van Tietze? Dat heb ik ook en is een chronische ontsteking van het kraakbeen bij je borst. Pijn inderdaad als druk op de borst en schouderbladen. Heel vervelend, het is geen hartaandoening maar kan wel heel veel pijn doen. Bij mij komt het soms ineens opzetten en jouw klachten klinken precies als wat ik dan heb.

Succes vandaag bij het hartfilmpje.

Kraamzorg net geweest. Was een leuk gesprek en heb er wel alle vertrouwen in dat alles goed komt :)

11. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Annelie ik heb geen idee
    hoe hebben ze dat getest bij jou?
    de dokter wilde ook bloed prikken
    dus dat het ik vanmorgen ook gedaan
    hij had het idd over een ontsteking bij het kraakbeen bik de borst
    bedoel je dat?
    en is dat een zwanger kwaal?

vandaag of maandag de ecg uitslag
    spannend ... maakte me toch wat ongerust

ook bij de vk geweest voor extra controle
    zag sterretjes en met het verhaal van gister erbij wilde ze me toch even zien
    gevoeld hoe de baby lag en een extra groei echo gedaan

en jawel ....

hij is gedraaid!! jippie!
    hopelijk blijft hij nu met zn koppie naar beneden
    had al een vermoeden
    maar het ronde wat ik onder mijn ribben voel zijn de billen ♡

keurig oo schema ook
    29.2 gaven de metingen aan
    en ben nu 29.0

12. annelie566

Ja dat bedoel ik. Kraakbeen bij borst. Wordt vastgesteld door middel van lichamelijk onderzoek. Er zijn geen medicijnen voor dus je kan alleen pijnstillers krijgen. Komt in aanvallen dus soms heb je er tijden geen last van en dan ineens wel weer. Ik heb het tijdens mijn zw nog niet gehad en bij mij is het al jaren geleden vast gesteld. Maar het heeft dus gelukkig niks met je hart te maken al voelt dat wel zo!

Kan zijn dat het bij jou een eenmalige ontsteking is hoor, maar als je er vaker last van hebt of krijgt dan kan dat het wezen.

Mooi dat de baby gedraaid is:) ik moet volgende week weer op controle en hoop dat m'n bloeddruk weer wat lager is.

13. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    de uitslag van de ecg was goed!
    en van het bloed ook
    wel was er een iets verhoogde waarde te zien
    wat kan duiden of een infectie die op zijn retour is
    dus waarschijnlijk dus toch dat kraakbeen
    was zelf niet bang voor mijn hart hoor
    maar de dokter wilde het uitsluiten
    en door dat geheimzinnige gedoe van die artsen
    werd ik alleen maar ongerust

deze week al 2x iets urine verloren
    komt dus omdat de kleine nu met zijn hoofdje in mijn blaas zit

en ik voel hem nu heel hoog steeds!
    Hij heeft erg ronde billen want dacht eerst dat het zijn hoofd was ;)

succes annelie! ik duim met je mee

14. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Fijn Sanne, dat t allemaal goed was!
    Ik kan zelf niet heel goed voelen hoe de baby ligt, heb t idee dat ie altijd heel hoog ligt, want boven in baarmoeder zit altijd een bult, haha.. Maar voel m geregeld ook heel goed op mn blaas. Heel vervelend.. ;) Nou ben ik ook niet groot dus wss vult ie ook gewoon heel mn buik. Haha..

Ik mis t wel heeeel erg om op mn buik te liggen! Haha

15. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    hier voel ik hoe hij logt door aa 1 kant wat tegendruk te geven en aan de andere kant vd buik te duwen.
    niet hard hoor maar dan kun je het verschil tussen links en rechts voelen. waar je minder ver kunt duwen ligt dan het ruggetje

hier ook veel id blaas gevoelt en dan lag hij in stuit
    nu wat meer bovenin en onderin zeurt het wat meer momenteel
    ik voel ook vaak wat ronds ook onder mijn ribben maar dat zijn de billetjes

16. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Pff.. Net terug van mn werk. Werd even helemaal niet goed.. Bloeddruk gemeten, 77/39. Toen meteen heel de huiskamer ondergekotst daar.. Daarna voelde ik me een stuk beter. Haha... bloeddruk was daarna weer 122/72.

17. annelie566

Oeh wat laag tibo! Niet onderuit gegaan? Fijn dat het wel opluchtte!

Ik voel hem hier heel hoog. Als hij naar beneden drukt met hoofd(of benen geen idee) dan in m'n blaas maar regelmatig krijg ik ook trapjes bij m'n ribben. Dan zie je tegelijk de linker en de rechter helft van m'n buik omhoog komen :).

Nu even t huis snel aan kant maken en lekker genieten van het weekend. Heerlijk. Mijn nieuwe bril is er. Draag normaal lenzen maar door de zw kan ik ze niet meer verdragen dus had steeds een oude bril op. Nu dus nieuwe en volgens mij zag ik helemaal niet zo scherp met die oude als ik zelf dacht... Gaat een wereld voor me open weer haha.

18. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Nee niet flauw gevallen, maar had niet veel gescheelt denk ik.

Haha.. Das beter Annelie! Succes met poetsen!
    Ik doe dat maandag pas, vandaag en morgen nog 'werken', poetsen kan er dan niet meer bij.

19. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    wat naar tibo!! gelukkig is alles weer goed
    miss was zoute dropjes bij je nemen?
    dat adviseerde de vk mij toen ik sterretjes zag gisteren

annelie ben benieuwd naar je nieuwe bril
    zijn je trouwfotos al klaar?

hier aan het rondneuzen naar een kolf
    ik wil de medela freestyle
    maar die is nieuw 270
    via mp alsnog 180 maar dat scheet wel een hoop

20. annelie566

Nee nog steeds niet :( zou een maand duren dus volgende week moeten ze komen..

Dure dingen die kolven maar goedkoper dan huren. Weet nog niet wat ik doe, huur er eerst een denk ik en als het bevalt of nodig is dan koop ik er een. Krijg volens mij 75 Euro of 100 euro van de verzekeraar vergoed bij zowel huur als koop(wel nieuw dan natuurlijk).

Deel Deze Pagina