Ik heb iedere keer een groeiecho. Ze meten alles op en luisteren ook meteen naar het hartje. En die uitslagen zetten ze in de computer en ik krijg ze ook mee naar huis. Bij mij ook druk getrappel boven in mijn buik. Eigenlijk vanaf het begin van mijn zwangerschap dat hij vaak in die houding ligt. Heel soms trappelt hij in mijn zij maar nooit onderin. het is mijn eerste kindje maar voor de ervarende moeders onder ons: Ik heb een vraag. Wanneer weet je of je weeën hebt? Ik heb heel soms soort van ongesteldheidsteekjes. Duurt 2/3 minuten en dan is het weg. Maar dat heb ik 1 keer per week.
Bij mij voelde weeen als erge menstruatiepijn, wat dan na een tijdje weer minder werd. Misschien kan je daar iets mee?
Hier voelden weeen als mijn buik die samentrok. Ik herkende ze omdat ze elke keer terugkwamen met een regelmaat van 6 minuten. Een keer in de week is denk ik je baarmoeder die groeit of je banden die oprekken. Hoezo heb je elke keer een groei echo? Wel fijn om even naar de kleine te kijken en te weten of hij goed groeit
Ik ga dr van de week ook aan beginnen! Leuk! Van de week de lamp og halen en dan zijn we klaar, dan zal ik wat foto's plaatsen. 30 weekjes vandaag! Aan de laatste 10 weken beginnen! Spannend!
Wij moeten ook nog een lamp..maar degene die ik wil kost 100 euro en eigenlijk vind ik dat wat te gek voor een lamp die niet in de woonkamer hangt of staat Dus nu ben ik opzoek naar een alternatief maar tot nu toe nog geen succes. Nu even aan het schoonmaken en vanavond op controle, ben benieuwd hoe het nu met de bloeddruk staat. Mijn konijn is ook een nest aan het bouwen en is helemaal onrustig, hihi. Lijkt op het baasje hehe
Ja dat heb ik ook Annelie, elke lamp die ik leuk vind is te duur.. Vind dat ook moeilijk. Heb me dr nu maar bij 1 neergelegd dat ml wel leuk vind, en een stuk minder duur is. Ach.. Tis maar een lamp. Haha.. Succes vanavond! Laat je wat weten? Ben benieuwd. Wij mogen morgenvroeg weer. Ml is net naar de dokter geweest, had ast van zn knie, door t sporten, moet nu 3 weken met krukken lopen, wss miniscus of kniebanden gescheurd.. Heel handig! Haha.. Lopen we hier samen als 2 kreupele rond.. Haha!
Haha herkenbaar dames! Hier bij zl ook vele winkels afgezocht naar een lamp. Er was altijd wel wat mis mee en de leuke lampen zijn duuuur!! Uiteindelijk hebben we een plafonnière gekocht voor nog geen 10 euro en na de bevalling vroeg ik me af waar ik me in hemelsnaam zo druk om had gemaakt Hormonen denk ik dan maar! Hier de nieuwe kamer van zl in orde gemaakt. Hij gaat er zometeen voor het eerst slapen. Vanavond is hij bij opa en oma slapen want ik moet naar mijn werk. En dan morgenavond de eerste nacht. Ik ben benieuwd! Ook heb ik al wat babyspullen neergezet op de commode. Ik zal wat fotos plaatsen als het af is
Hier ook zin om de babywas te gaan doen! Maar eerst moet de kast van zl nog afgesteld worden. Dan kan zijn spul over en kan het babyspul in de kledingkast
Zl ligt erin .... en hoe! Eerst paar keer uit bed Ik weer erin stoppen Dekbed en kussen vh bed af en mr wilde zn matras ook afhalen Erna brullen en wilde hij niet meer in het peuterbed Uiteindelijk maar zijn ledikant erbij in gezet En hij lijkt nu te slapen .... Had het niet verwacht maar ja .. nieuwe kamer nieuwe bedje Maar hij was zo enthousiast
Hij vond het vast erg spannend, zo'n groot bed. Gelukkig slaapt hij nu Sanne! heb jij even rust Hier net even het eten gemaakt alvast voor straks, want ik heb kwart voor 6 controle. Tomatensaus is alleen iets pittiger uitgevallen dan in van te voren voor ogen had, mijn hele neus liep leeg toen ik ging proeven
Moet vast even wennen Sanne! Heb je nu het ledikant in zijn nieuwe kamer gezet? Kom net terug van kennismaking bij kinderopvang. Wat een keuzes... Deze week ook nog naar gastouderbureau en een vriendin heeft aangegeven wel 3 dagen te willen opvangen. Moeilijk hoor om alle afwegingen te maken.... Straks weer de pufcursus de bevalling les 2!
Ja he toude ledikant in zijn nieuwe kamer. Vind het belangrijk dat zl wel leert in zijn nieuwe kamer te slapen Peuterbed staat gewoon naar zijn ledikant We wille wat vaker op de dag even gaan spelen op zijn nieuwe kamer zodat het ook leuk is En dan laten kiezen in welk bed hij slapen wil Ik heb hem na 1.5 uur wakker gemaakt in zijn ledikant Doen we normaal ook en vanavond slaapt hij bij opa en oma Dus morgenmiddag weer een poging en dan savonds de errste echte nacht in zijn nieuwe kamer Helaas heeft ml deze week late diensten maar dat is wel gunstiger voor hem als zl de nacht niet goed slaapt Hopelijk is hij snek gewent en kan de babykamer in irde gemaakt worden. Gelukkig stekt het niet veel voor Annelie succes met de controle! Anan succes met je keuze voor de opvang Hier een flexibel kinderdagverblijf. Zijn erg tevreden!
Jaa, liep heel erg uit! Ijzer was heel erg omhoog gegaan en bloeddruk was prima dus ze was tevreden. 5 februari hebben wij de groeiecho!
Sanne Vanwege een net iets te hoge BMI (wat inmiddels 4 stappen naar beneden is gegaan en nu niet meer te hoog is) moet ik bevallen in het ziekenhuis en heb ik om de 3/4 weken een echo en houden ze de groei en gewicht van ons kereltje in de gaten. Maar hij groeit goed, zit net boven het gemiddelde dus alles gaat prima.
fijn annelie! esturr mag ik vragen wat je bmi is? hier 30.9 nu dacht ik ... maar dus zwanger moet nog navragen of ik wel thuis boven mag bevallen want dacht boven de 100 kg moet je een bed in de woonkamer hebben ivm ambu personeel wat niet meer mag tillen van boven naar beneden .... en laat ik nu net onder de 100 wegen maar denk het nog wel te gaan halen
Net controle gehad, bm nog steeds ver voor. Ze zei dat als ze niet zou weten dat ik 30 weken was, dat ze me 38 weken schatte.. Dus donderdag de groeiecho.. En dan de 6de in t zkh nog eens. Ons kindje liep elke keer net ietsjes voor dus ben wel heel benieuwd of dat nog zo is of dat ie echt groot is..