Hahah ja ik heb ook wat gemist denk ik.. Maar zeer zeker wlkon! Gezellig!! Wat ook een leuke teksten allemaal Wij hebben rechts van het kaartje Uniek Klein Lief Bijzonder En dan de naam, en onder de naam hebben we Al ons later is met jou. Welkom lief kindje!
Thanks meiden, ben ook blij dat t achter de rug is! Hopelijk nu de laatste x... Mooie teksten allemaal hoor! Wij hebben deze tekst: Zo lief Zo onbekend En toch al zo vertrouwd Bij mijn dochtertje hadden we: Eerst hadden we elkaar Toen kwam jij Nu hebben we alles
Mooi wiegje Elise! Bah, zometeen de OGTT, ik ben zó bang voor bloedprikken! Hoe zitten jullie trouwens met hoofdpijn, ik heb nu al een dag of 2 fikse hoofdpijnen. En wat doen jullie om het kwijt te raken?
Goedemorgen meiden! Wat een lieve gedichtjes allemaal!! Nienke, fijn dat de operatie goed gegaan is!! Dat is achter de rug. Super schattig wiegje elise!! Daar ligt straks jou kleine meisje in te slapen! Kan je je het al voorstellen? Hihi Vervelend dat je zo'n hoofdpijn heb HBB! Je mag gewoon paracetamol innemen als je zwanger bent.. Bij mij werkt dat wel, en veel rusten en ontspannen.... Hoop dat het snel weg trekt! Ik heb het de laatste tijd erg benauwd. Kleine ligt soms zo hoog dat ze voor mijn gevoel tegen mijn longen drukt... Dit kan natuurlijk helemaal niet maar soms voelt het zo... Ook weer zwaar verkouden bah! Slapen ging ff een week goed, en nu weer helemaal wakker elke nacht. Kan mijn plek niet vinden en het voedingskussen ligt ook opeens in de weg! Ook heb ik het soms bloedheet dn breekt het zweet me uit. Hormonen doen maar rare dingen met je!!
He meiden, Allereerst super schattig wiegje!! Echt heel lief, helemaal mijn stijl. Dat benauwdheid herken ik wel een beetje! Dat komt denk ik idd omdat je buik zo vol zit en alle organen plat worden gedrukt haha. Heb gister nog een plaatje gezien van hoe zwangere vrouwen er van binnen uit zien, nouuuuu dan snap ik wel waarom we een benauwd drukkerig gevoel hebben! Mijn baas kwam gister naar mij toe dat ze me in et nieuwe rooster minder wil inplannen, wel de dagen alleen minder uren.. En dan die uren in de ziektewet.. Nu ben ik heel blij dat ze er zelf mee kwamen, maar wat houd dit precies in? En moet ik als ik in de ziekte wet zit ook verplicht fysio en of andere hulp hebben?
@ Bloemetje fijn dat ze er zelf mee kwamen ! Nee je bent niet verplicht zoals in de normale ziektewet om er alles aan te doen je bent nou eenmaal zwanger dan werkt het allemaal net iets anders. Verder met bekkenklachten e.d. zou ik wel naar de fysio ook voor je herstel na de bevalling trust me @ HBB vervelend die hoofdpijn gewoon paracetamol nemen hoor en lekker rustig aan doen ! Blijft het nou dan even je vk raadplegen kan betekenen dat je een hoge bloeddruk of andere enge dingen hebt. @ Elise mooi wiegje hier ongeveer dezelfde zo schattig ! Hier trouwens ook erg benauwd volgens vriend snurk ik zelfs haha. Maar 5 treden oplopen en ik ben buiten adem pff.. Ik moet die gedichtjes van jullie helemaal niet lezen want nu twijfel ik weer wordt er gek van ! Hier vreselijke nesteldrang ! Hele huis om 9:00 uur al stofgezogen gedweild, zolder opgeruimd, wc , badkamer , meubels pffff
bloemetje wellicht stelt de werkgever voor dat je een bezoekje moet brengen aan de arbo arts?? en het moet wel worden door gegeven aan het UWV door je werkgever.. je baas meld je dan voor een bepaald aantal uren ziek.. de uren dat je ziek gemeld staat aan zwschap gerelateerde klachten krijgt je baas dan vergoed door het UWV en jij krijgt gewoon je loon door betaald Elise prachtige wieg!! Guus fijn dat alles goed gegaan is met je kleine meid Sunset je organen komen in de verdrukking omdat je baarmoeder steeds groter word dat kan de benauwdheid veroorzaken.. Ik moet zeggen het is hier ff wat minder gelukkig sinds 1 week Ik had het ook heel erg namelijk vanaf 18 weken incl verstopte neus en bloedneuzen:x HBB als ik echt extreme hoofdpijn heb neem ik gewoon een paracetamolletje dat mag gerust hoor
@hoofdpijn, ja heb ik ook regelmatig. erg vervelend. ik neem dan wel eens paracetamol, veel rust en goed water drinken wil ook wel eens helpen want ik drink echt veel te weinig. @benauwd, ja ik heb soms echt het idee dat ik minder lucht krijg. Zo vervelend!! ik denk wel dat alles een beetje opgekropt zit van binnen en dan is het natuurlijk ook wel logisch. @ wiegje, super lief! heel erg mooi @mama van rick, ik had je hier ook nog niet gespot maar gezellig dat je meekletst! @HBB, wat is een OTGG? misschien ben ik wel een beetje blond hoor haha, maar geen idee wat het is. ik hoop dat het bloedprikken je meeviel meid. @gedichtjes, er zijn meerdere zinnen die ik wel mooi vind. ''twee stralende oogjes kijken ons aan. Wij weten het zeker, wonderen bestaan.'' '' ons grootste geluk, en nog maar zo klein, wij zijn super trots dat wij jou papa en mama mogen zijn. '' of misschien een combi van deze 2. moet ik nog even over brainstormen bloemetje, fijn dat je werkgever mee denkt en dit zelf voorstelt. volgens mij hoef je niet perse onder behandeling te zijn bij een arts of fysio ofzo. misschien inderdaad wel een bezoekje aan de bedrijfarts die het dat kan vaststellen ofzo. ik denk dat jou baas hier wel raad mee weet. ik ben op het moment helemaal kapot, want ik vond het nodig om het hele huis van top tot teen te stofzuigen. en dan natuuurlijk gelijk ook met een sopje overal langs en de wc schoonmaken. pff hoe haal ik het ook in mijn hoofd #nesteldrang--> check
ow ja, ik weet alleen nog niet precies wat ik boven haar naam wil op het geboorte kaartje. zoiets als: Dankbaar en blij zijn wij met de geboorte van ... maar die zin vind ik dus niet leuk! ik wil iets leuks, vlot en vrolijk... iemand tips? en wat doen jullie voor zinnetje waaruit duidelijk wordt dat ze moeten bellen voor een afspraak voor kraamvisite? laten we elkaar maar even inspireren
Wij geven een kraamfeest dus bij ons staat er: Wil je vingertjes en teentjes komen tellen? Dan graag op ons kraamfestijn 29 juni van 14 tot 17:00 uur. Laat je mijn papa en mama weten of je komt?
Bloeddruk is gelukkig netjes voor mijn doen. 120/80. Heb nu maar een paracetamol ingenomen, voelt zo fout om te doen maar het helpt gelukkig wel! @Citroen: OGTT is de zwangerschapssuiker test. Die overigens netjes 5.1 en 6.3 was, goed dus! @benauwdheid: tja, de baby moet ergens heen en alle organen moeten wijken! @nesteldrang: ik wil oohook! Ik verslonter het huishouden een beetje Ik heb echt die nesteldrang nodig, haha. @bloemetje: fijn dat ze zo meedenken! Ik weet alleen iet hoe zoiets in zijn werk gaat.
Haha ik zit ook te wachten op mijn nesteldrang! Ben niet vooruit te branden, was, strijken stoffen en dweilen gebeurt nog netjes.. Maar de hoekjes en de randjes ............... Komt vanzelf! Straks 6 weken de tijd Wij doen de eerste week alleen familie en dichtbij staande vrienden, en als het allemaal een beetje rustiger is gaan we vrienden en kennissen plannen. We schrijven dus ook op et kaartje dat ze moeten bellen, en dan zeggen wij wel wanneer wie mag komen. We zetten wel tijden op het kaartje, dat ALS ze komen, ze ook weten dat we visite willen vanaf 11-13 en dan 15-17 en 19 tot bv 21 uur dus dan zijn ze al een beetje voorbereid als ze komen.. En ze zien dat t 9 uur is, dat ze zelf ook opstappen.. Want van wat ik om me heen hoor, is wegsturen toch wel heel lastig
Haha, die nesteldrang is hier ook ver te zoeken hoor Bij mijn dochtertje had ik t wel al maar goed, toen had ik dus nog geen frummel rondlopen die overal een zooitje van maakt
@Hoofdpijn, had ik heel erg toen ik aan het spuiten was,toen wel 8 paracetamol per dag geslikt. Tot nu toe in de zwangerschap geenlast van gehad (ik klop het af) @Nesteldrang, kan iemand mij wat sturen.... door de BI blijft alles liggen, heb er ook echt geen zin in. @gedichtjes, echt lieve komen er voorbij. Citroen, ik heb dat dus ook met die eerste zin, ik kom daar echt niet uit. Dus nogmaals, ideeën???? Bij mij geen tekstje qua tijd enzo.... en bezoek qua bellen, ik ga er gewoon vanuit dat ieder wel zal bellen of appen om af te spreken. Op de linkerkant komt bij mij Wens Wonder Werkelijkheid Bij iemand zag ik net 3 bezoektijden per dag.... pffff, ik wordt al moe bij het idee 3 keer per dag bezoek. Hier 1 of hooguit 2 bezoekers per dag. En van vriendinnen gehoord dat in de avond bezoek echt zwaar is...... dus mijn tip, denk er nog even over na, je moet ook echt herstellen en je hebt ook alle drukte met de voeding en het slechter slapen. Bedankt voor de complimentjes van de wieg Ik vind hem zelf ook zo fantastisch. Ik kan me niet voorstellen dat ik over ongeveer 13 weken daar een dochter in heb liggen. Sowieso kan ik me nog steeds niet voorstellen dat ik over 3 maanden ben bevallen..... Ik lees trouwens bij een aantal over bloedprikken voor rhesus of suiker, is dat standaard of moet daar een indicatie voor zijn?
Als het goed is heb je bloedgeprikt toen je 12 weken zwanger was, daar komt dan uit of je Rhesus negatief bent in dat geval extra bloedprikken rond de 27 weken anders no worry En suiker idem of veel aankomen of kindje erg groot kunnen redenen zijn om suikertest te doen.. 3 bezoektijden pff moet er niet aan denken ! Hier sowieso een kraamfeest omdat ik de kraamvisite de vorige keer heel onrustig vond. De kaartjes versturen we dit keer wel gelijk omdat het kraamfeest 29 juni al is. Vorige keer ook pas na 3 weken verstuurd. Dus mijn tip is zet er gewoon op bellen voordat je komt en bijvoorbeeld je rust tijden van 11 tot 15:00 en na 20:00 uur. Dan bellen ze je niet wakker en kan je je avond ritueel rustig doen. En daartussen plek zat voor bezoek
Bloedprikken gebeurt na mijn weten altijd.. Is om te checken of je anti stoffen aanmaak tegen de baby ofzo.. En over die 3 dagdelen was ik! Haha maar dat was meer een voorbeeld..
Ik doe ook geen bezoek s avonds. Dan heb je de hele dag net achter de rug, dat stukje wil ik graag rustig houden en met ons kers verse gezinnetje doorbrengen. Zoiezo zit ik al best te denken over de kraamvisite. Leuk als er mensen komen, maar dan wel op de manier waar wij ons goed bij voelen. Moet er niet aan denken dat er de hele dag mensen voor de staan en wil ook niet teveel in 1 keer. 2x per dag een uurtje bezoek vind ik meer dan genoeg en dan ook niet meer dan 2/3 mensen tegelijk. Verder zie ik er wat tegen op dat iedereen de kleine straks wil vasthouden alsof het een doorgeef object is. Ik ga de baby natuurlijk niet isoleren van de buiten wereld ofzo maar als ik me er niet fijn bij voel bij bepaalde mensen dan ligt ze lekker bij papa/mama of bv in de box. Lijkt me voor zo'n kleintje ook erg onrustig als je steeds heen en weer wordt getild bij iedereen op de arm Hoe staan jullie hier tegen over?
Wij laten de baby of in bed tijdens het kraamfeest en dan om en om even kijken (heel saai maar goed zoontje was snel overprikkeld en heb geen zin om die nacht vreselijk huilend door de drukte door te moeten brengen.) Of in de kinderwagen gewoon in de tuin of bij mij in de draagdoek. Vorige keer ging zoontje wel van hand tot hand achteraf echt spijt van gehad, doe waar jij je goed bij voelt
Wij doen de eerste week helemaal niet aan kraamvisite, die week wil ik zelf en de kinderen laten wennen aan de alles. Verder zetten we op het kaartje dat ze moeten bellen voor een afspraak. Ook hebben wij altijd geprobeerd om één dag in het weekend vrij te houden. Voor hele goede vrienden en opa's, oma's is het natuurlijk anders. Wat betreft het vasthouden, dit laten wij ook niet doen door anderen. Ze hoeven echt niet van hand tot hand te gaan hoor. En inderdaad vond ik bezoek in de avond, zeker de eerste paar weken erg vermoeiend. Wat later is het geen probleem.
Sorry dames, Het is ook erg lang geleden zag ik in mijn profiel ofzo dat ik geschreven heb in dit deel van het forum vandaar. Kraambezoek...max 2 per dag! Al die mensen aan mijn bed of in huis.... Eerst zelf even wennen! We zijn nu heel druk bezig met alles wassen en schoonmaken van het kamertje dat het binnenkort klaar is aangezien we ook druk zijn met het laten verbouwen van de keuken moet alles wel optijd af! Stel dat het weer eerder geboren wordt MOET het af en klaar zijn! Gisteren nog de vraag van de gyneacoloog of ik keizersnede of gewoon wilde bevallen.... Heb haar gezegd zolang de kleine goed ligt wil ik natuurlijk gewoon bevallen, wil dit ook een keer goed en zelf kunnen doen! Liefs