Mooi gezegt fleur!! Denk ik net zo over. Terwijl ik ook wel snap dat als je het er gewoon niet voor voelt je het niet moet doen.. het begint met de keuze en daar moet je wel 100% achter staan denk ik Ik wil ook BV proberen.. en maar zien hoe het gaat..
Goed dat je het wilt proberen voor het zelfde geldt gaat het als een tierelier ! En je kan altijd nog flesvoeding geven, van fles naar borst gaat niet meer.. En buiten dat lijkt het me fantastisch je kindje te zien groeien op je eigen melk, dan nog meegenomen de hechting en het snellere herstel na een bevalling. Voor de stuwing hoef je het niet te laten die krijg je toch wel. Met de goede begeleiding en schroom niet die direct na de bevalling in te schakelen kom je er wel
Hoe bereiden jullie je voor op de bevalling als jullie géén cursus hebben gedaan? Lezen jullie bepaalde boeken? Laten jullie het zomaar over je heen komen? En voor de dames die BV gaan geven? Hebben jullie flesjes? En/of een borstkolf?
Er stond inderdaad een dr brown fles en een pak flesvoeding op de uitzetlijst maar ga het niet doen ! Ik sta ineens zo achter de borstvoeding, dat mocht het echt niet gaan vriend altijd nog naar de winkel kan gaan. Wel fopspenen maar die heb ik uit de babydozen, en ben ook niet van plan ze te gebruiken.. Ik lees Borstvoeding van Stefan Kleintjes. Hypnobirthing de Mongan Method En regenboog ontspanningd cd Voorbereiding zat lijkt me?
We hebben ook eindelijk het geboortekaartje gekozen pfff. Had boeken bij de drukker gehaald , en toen gegoogled of het via internet laten drukken goedkoper is, en ja hoor scheelt 30 euro Had ook nog een 10 % kortingscode. Dit wordt m : Geboortekaartje Lief roze Nu hopen dat onze naam ook nog groot in het venster kan staan , zijn namelijk 7 letters maar dat zien we wel op de leesproef..
Titels en auteurs genoteerd! Ik heb al eerder iets over de Hypnobirthing gehoord, dan toch maar aanschaffen! En je hebt al een bevalling achter de rug natuurlijk! Wat een lief kaartje!
Hoi Meiden, Ieder haar meug. Borst of fles, als het maar met liefde is. Hier een fototje van mijn kanjer:
Heb bij de eerste een cursus gedaan, dat teer Ik nog steeds op. Ieder moet zelf kiezen borst of fles, hier fles. Wel bij sara met borst begonnen, maar dat wad drama. Dus bij Thije niet aan begonnen en nu ook niet. Nooit spijt gehad dat ik het bij Thije niet heb gedaan. Vanmiddag naar de fysio voor mijn rug. Van het weekend Het huis opruimen, heb zo geen puf. Ga volgende week ook aangeven dat ik de vrijdag voortaan niet meer werk omdat ik het anders niet volhoudt Tot aan mijn verlof.
Die bevalling was horror dus daarom nu dit haha Vandaag bij het geboorte centrum geweest, zie het helemaal zitten
abygail, prachtig meid! fleur, lief kaartje! die hadden wij er ook tussen staan wij moeten nog steeds officieel kiezen @all... vandaag intake kraamzorg gehad. ging top, goed gevoel over. wij krijgen 53 uren, maar als blijkt dat het nodig is kan ik altijd nog meer uren krijgen ivm bekkeninstabliteit. zit alleen erg te twijfelen of ik ook een hoog/laag bed ga bestellen voor in de woonkamer. doen jullie dit of denken jullie dat je dit niet nodig gaat hebben?
Nou dan hoop ik dat deze bevalling niet horror wordt! @citroen: goed gevoel is heel belangrijk! Fijn! 53 uren? Dat is best veel, puur vanwege BI? Hoog/laag bed? Ik heb nog geen flauw idee! Ons bed kan niet echt op klossen, zou wel kunnen maar dan kom ik met geen mogelijkheid in bed. Ik ben maar 1.58m en ik draag mijn beenprothese 's nachts nooit, dan ben ik dus maar 1.20m. Dat gaat gewoon onmogelijk worden.
Fijn dat je zo´n goed gevoel hebt ! Hier het bed gewoon al op klossen dit gaat tot nu toe prima, mocht het na de bevalling toch nodig zijn wat ik niet hoop want hebben er amper plek voor dan bestel ik m alsnog. Dikke kans dat het namelijk na de bevalling een stuk minder is...
is 53 uur veel? er werd tegen mij gezegt dat dit standaard is. en ik kan nog extra uren krijgen ivm bekkeninstabiliteit. dat komt dan nog bovenop die 53 uren. ik heb eerst gezegt dat 53 uren goed is, want mocht het nodig zijn en dat blijkt in de kraamweek dan wordt dat gewoon op dat moment door hun geregeld en krijg ik dus die extra uren erbij. ons bed kan ook niet op klossen, maar ivm de bekkeninstabiliteit was het wel nodig hem omhoog te doen, dus dat hebben we eergister gedaan... met lege bierkratjes dit was op advies van de verloskundige, en ik ben me er toch blij mee! heerlijk zeg, wat een verademing! HBB wat lastig dat dat voor jou niet kan ivm je beenprothese! ik wist niet dat je dit hebt. is je bed erg laag?
49 uur is normaal. Ik krijg ook 55 uur ivm bekken. Maar dit wordt in de kraamweek bekeken. Ja bierkratjes werken natuurlijk ook haha. Sorry HBB ik lees weer niet goed. Misschien andere oplossing? Hetis ook wel lekker voor jezelf het bed wat hoger..
hier hoeft onze boxspring niet op klossen.. zie de nut er ook niet van in..kom nog makkelijk in en uit bed omdat onze boxspring sowieso al wat hoger is ze adviseerde wel een 1 persoon matras te regelen voor na de bevalling ivm vk/kraam controle(bevalling in het ziekenhuis) een bed in de woon kamer pff geen idee.. denk het niet! kan altijd nog geregeld worden als de nood hoog is
Ik kom nu al met moeite uit bed omdat 'ie, voor mij, vrij hoog is Nja, ik hoop gewoon dat we een kraamzorg krijgen die het door de vingers kijkt. Man probeert zoveel mogelijk te helpen m.b.t. het bed verschonen etc. We zien wel hoe het gaat! 53 uren vind ik veel. Maar ligt misschien ook aan verzekering? Ohra doet 49 uur als je borstvoeding geeft, zonder borstvoeding zijn het een paar uurtjes minder. Pretpakker is overigens binnen xD. Er zit een hele vreemde, ik vind het zelfs een enge, otterknuffel bij
Oeh foto van de otter knuffel!!! Haha De intaker van kraamzorg zei dat je bij een eerste kindje +4 uren krijgt bovenop de standaard 49. Dus daarom 53. Ik laat het maar over me heen komen... Het kan altijd meer of minder