Thnx Guusje en Wishful! Citroen, daar hoef je je geen zorgen om te maken hoor Het kan niet al die tijd zo snel gaan.. en wat ze allemaal zeggen is dat de groei van je buik niets zegt over de groei van je kindje, dus zou me er niet te druk om maken! Sam, vervelend dat het zo gaat met je zusje, maar wel fijn dat jullie dan hopelijk snel kunnen beginnen met de kamertjes!
Herken dit ook ik sta voor me gevoel ook al vanaf week 27 stil, wel komt hij hoger maar verder naar voren niet.. Fijn kan je eindelijk met de babykamer beginnen Ja die twijfel zal er altijd wel zijn, doe waar jij je goed bij voelt!
Mooie buikfoto's zeg. Bij mij zit de groei eet aardig in. Morgen aan mijn werkgever gaan vertellen dat ik minder moet gaan werken. Beetje nerveus voor de reactie, aangezien het super druk is.
@Citroen: ook hier staat de groei stil. Vind het opzich niet eens zo erg. Volgens mij is de baarmoeder nu tot een bepaalde groote opgeblazen , en gaat de buik pas weer verder groeien/veranderen als de baby (te) groot wordt voor het formaat wat de baarmoeder heeft. Succes Nienke.
Zo vandaag aangegeven dat ik minder ga werken en het was helemaal goed gelukkig. Moet alleen nog beslissen of ik over de hele week elke dag minder werk of op vrijdag helemaal niet. Weet het nog niet.
@nienke: fijn dat het goed ging. Je moet aan jezelf denken hoor. Kan je het niet uitproberen? Zodat je weet wat goed voelt etc?
Sam4hope: ze doen verder niet heel moeilijk, mag zelf mijn tijden een beetje invullen. Morgen een groeiecho, vandaag een beetje bloedverlies. Maar een paar druppeltjes, maar ga toch even vragen of ze gelijk even willen kijken.
Nienke, kzou t voor de zekerheid maar vragen ja. Als je toch voor een groeiecho moet.. Ze hebben mij op mn werk 100% in de ziektewet gezet. En ik werk nu 15 uren in de week op arbeidstherapeutische basis. Ik ben gelijk iets meer mens aant worden. Gister bij de fysio geweest, en stevig gemasserd. Moet zeggen dat t op dat moment wel fijn was, alleen heb ik nu t gevoel alsof iemand me met een honkbalknuppel heeft bewerkt haha.. Volgende week weer naar fysio en dan maandagavond mn eerste les yoga. Ben zo benieuwd, is zo niks voor mij, maar ja, alles voor mn lichaam. Ik heb trouwens een paar keer dat ik s' ochtends wakker word, dat ik een bloedneus heb. Heel raar. Morgen weer controle bij verloskundige en gelijk bloed laten prikken. Is dit standaard?
Ik moet ook de volgende keer ijzer laten prikken. Net de echo gehad en alles was goed. De kleine weegt nu 1.510 gram, was een mooi gewicht zei ze. Wel even leuk om de kleine te bewonderen.
Hoi meiden, Heb weer ff bijgelezen, ben zo druk met de laatste voorbereidingen... Ook op mijn werk is het behoorlijk hectisch, en word mijn to do list alleen maar langer ipv korter "oef" kijk ook echt uit naar mijn verlof nog een ruime maand werken en dan is het zo ver @borst voeding, ik ga overdag zelf voeden, voor de nacht ga ik kolfen zodat mijn partner deze voeding ook kan geven. Ik kijk wel hoe lang ik het vol hou... als het als een tierelier gaat vast langer dan als het niet gaat... Ik ben vooral van mening dat je naar jezelf moet luisteren, en doen waar jij je prettig bij voelt... Af en toe lijkt de verloskundige en kraamhulp opdringerig omdat ze je willen overtuigen, bij mij werkt dit juist averechts... Wat een mooie buikfoto's zie ik voorbij komen zal er zo ook 1tje op zetten. Voor mijn gevoel ben ik ongelovelijk hard gegroeit de laatste weken, bukken word opeens erg lastig en op mijn hurken zitten gaat al helemaal niet meer haha, merk ook dat de kleine meid minder ruimte krijgt binnen, haar bewegingen worden rustiger en niet meer zo wild.. Vrijdag mag ik weer naar de verloskundige voor controle, ben benieuwd of ze al gedraaid is. Zijn alle stuit baby's al met hun bolletje naar beneden gaan liggen? Het echte aftellen is nu begonnen word steeds nieuwschieriger en kan bijna niet meer wachten
Wow meiden wat een mooie buiken! Echt super!!!! Geloof me iedereen groeit nog wel lekker door, fantastisch he hoe zoiets klein en pril in je buik uitgroeit tot een waar mensje? Ik ben de afgelopen dagen net een boksbal, het is echt extreem haha. We hebben een gipsafdruk gemaakt van mijn buik! echt heel mooi geworden! Natuurlijk moet ie nog versierd worden Ik wil ook zo graag nog een groei echo, gewoon om ff een laatste keer te spieken vreemd he dat dit zo anders geregeld is overal? De uitzet is compleet nu, we hebben alles en alles is al gewassen en gestreken inclusief de bekleding van de kinderwagen en maxi cosi. Als strakjes in april mijn verlof begint kan ik me echt storten op het huishouden en ik moet nog wat fotos uitzoeken en boeken van maken. Heerlijk de tijd voor!
Dat bloedprikken zal wel voor je ijzer zijn inderdaad ! Hier gisteravond naar de borstvoedings avond geweest in het ziekenhuis echt super leerzaam een aanrader dus ! @ Sunset je weet dat de fles geven de eerste 4/6 weken afgeraden wordt als je borstvoeding geeft? Hier inderdaad met het koppie beneden maar twijfel soms wel die billen zijn soms zo hard dat ik denk dat het wel een hoofdje moet zijn, ik zal het donderdag weten @ Nienke dat is best al zwaar leuk ! @ Abygail leuk he zo'n gipsafdruk ik heb er alleen echt de plek niet voor
hier vandaag ook de groei echo.. ben benieuwd wat ze weegt! met 27 wkn 3 dgn was dat 1090 gram bij de 3/4d echo.. mooi hoor abygail zo'n gips buik.. ga je um versieren met mozaïek steentjes? nienke is het bloedverlies weer gestopt? had ze nog gekeken? 1510 gram was de kleine? das best zwaar of niet?
I know Fleur!! Maar te weinig slaap en onrust word ook afgeraden en doet de stuwing ook niet tengoede! Ik slaap nou eenmaal heel slecht en kan moeilijk in slaap komen. Wel of niet zwanger dat maakt niet zo uit... Voordat ik eenmaal slaap ben ik 1,5 uur verder en als de kleine dan weer na 1,5 uur komt voor een voeding breekt dit me nogal op... Bij mijn zoontje ook voor de nacht gekolft op advies van de vl en kraamhulp en onze zoon reageerde daar heel goed op! Hier mijn bijna 30 weken buik