maar dat was in 2013 allemaal nog niet zo, en de aangifte gaat over 2013, dus dan moet ik dus invullen geen fiscaal partners ?
Juist ja dus moeten jullie los van elkaar aangifte doen Let er wel op vanaf dit jaar met je toeslagen, per adres mag er namelijk maar 1 iemand zorgtoeslag op zijn naam hebben staan enzovoort. Kijk dit even na op toeslagen.nl .
Klopt citroen, allebei apart aangifte. Voor alle toeslagen Geëist dat het maar naar één en hetzelfde rekeningnummer overgemaakt kan worden. Je kan dus bijvoorbeeld de zorgtoeslag en de kinderopvangtoeslag niet op twee aparte rekeningen laten storten.
fleur ik snap het even niet, ookal hebben we een kind en wonen we officieel samen enzo. je hebt toch allebei recht op je eigen zorgtoeslag?
Nee, ze gaan dan een berekening maken van beiden, omdat je dan ook meteen toeslagpartner bent.. Als je samen hebt, moet je aan het einde vh jaar een groot deel weer terug betalen
Dat is wel balen. Je kan op http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp/toeslagpartner Nakijken wat er voor jou van toepassing is.
Hey meiden, had vanochtend zo iets geks, ik werd wakker omdat ik naar het toilet moest voor ontlasting. Opeens kreeg ik zo'n persdrang dat ik echt niet meer wist waar ik het moest zoeken... Werd er gewoon misselijk en duizelig van. Ik heb geen obstipatie dus dat maakte het gevoel ook heel raar. Onder een warme douche zakte het gevoel gelukkig wel weer af. Heb daarna toch maar ff de verloskundige gebeld, omdat ik echt persdrang had en straks kan het kwaad voor de baby ofzo.... Hoef me geen zorgen te maken zegt ze, dit komt doordat je darmen helemaal opzij gedrukt worden door de baby en misschien een beetje in verdrukking zijn gekomen. Ook heb ik nu een beetje bloedverlies, dit komt door het harde persen zegt ze Hoef verder niet langs te komen bij de verloskundige, wel moet ik het in de gaten houden vandaag. Of de kleine goed blijft bewegen enzo... De ergste pijn is nu wel weg, zit alleen nog met zo'n vervelend na weeïg gevoel.... Ff rustig aan dus. Maar ik vind het zo gek... (Sorry voor de onsmakelijke details)
@ Sunset wat raar ! Maar inderdaad je darmen liggen zo raar door je buik nu dat het maar zo kan zijn dat de baby ergens drukte waardoor je lichaam dacht ik moet poepen. Doe maar rustig aan en hou het goed in de gaten
Ja vind ik ook, ik had ook wel ontlasting hoor.. Maar dat gevoel dat ik moest persen wat ik zelf niet onder controle had was echt heel eng. Dacht echt heel ff... Help die kleine komt er nu al aan. Gelukkig zit ze nog veilig te wiebelen in mijn buik.
Jeetje toch ff schrikken Sunset! Goed dat je meteen gebeld hebt hoor! En fijn dat ze nog lekker aan het wiebelen is, laat haar nog zeker maar 7 weken zitten
sunset: Dat is schrikken zeg, zeker als het niet te controleren is. Hier ook ontzetten veel last van mijn darmen. Constant krampen enzo, schrik ook steeds.
Oh heh! Schrikken Sunset! Doe maar rustig aan, die darmen kunnen pijnlijk en vreemd zijn! Hou haar nog maar even een paar weken binnen. Ik zit momenteel al de hele ochtend in het ziekenhuis. Pre-eclampsie vermoedens en minder leven voelen. En nu is het lunchpauze, heb het nog nooit zo rustig gehad in de wachtkamer
dat was schrikken sunset hier ook al moeilijke stoelgang sinds een week.. veel krampen dus het verhaal van de vk klinkt nog niet zo verkeerd HBB wat nu?? heb je ook een te hoge bloeddruk?? pfff hopelijk loopt alles goed af! houd ons op de hoogte!!
dat is schrikken sunset! gelukkig is alles goed met de baby HBB, woow wat heftig, waarom vermoeden ze dit nu dan? hou je ons op de hoogte?
Thnx meiden! Ben wel vanplan om haar nog een aantal weken binnen te houden vandaag ook maar niet naar mijn werk. Ff pas op de plaats, en morgen weer verder Ojee HBB wat nu?? Doe rustig aan! En idd hou ons op de hoogte!
Pff nou dat is idd schrikken, gelukkig ben je gerust gesteld door de verloskundige.. HBB dat is ook spannend!! Maar opzich is minder leven voelen nu toch niet zo gek aangezien de baby steeds groter word en mindee ruimte krijgt.. of is het echt Minimaal??
Lief van jullie! Gelukkig is het vals alarm. Het waren 3 trapjes in 30 uur tijd. Echt iets te weinig. Ik had hoofdpijnen en zag sterretjes. CTG werd aangesloten en de VK zei al: het kan zijn dat de baby wakker wordt van het geluid. Ja hoor, na een half uur was het feest in mijn buik, nu nog! Bloeddruk was 150/100, op 't einde 130/80. Bloed goed, urine goed. Niets (meer) aan de hand! Dus waar de klachten vandaan komen weten we niet, minder leven waarschijnlijk door een groeispurtje . Vals alarm dus, ben echt zo opgelucht!