Bij mijn zoontje mocht in die bedzeiltjes niet gebruiken ivm wiegendood ofzo. De kraam hulp heeft toen het bedje opgemaakt op de juiste manier. Ik zal het gewoon zo laten als ik jou was en als de kleine er is aan de kraam hulp vragen of zij nog ff een keertje wil kijken of alles goed is.
Bij mij moest ook het bedzeiltje eruit. En verder heb ik het nu hetzelfde als wat jij schrijft. Zo hebben mijn zoontje en dochter ook altijd geslapen.
Volgens de kraamzorgvrouw die bij mij kwam, mag je wel een moltonzeiltje gebruiken (of moet).. En dan gwn voor onder het lichaampje, niet bij het hoofdje.. Wij hebben in ledikant ook wat jij zegt, met de aerosleep.. Vrijdag ga ik een tweedehands wiegje ophalen.. Dus daar zal dan een moltonzeiltje komen..
Bedzeiltjes mogen niet? Waarom praten die Prénataldames je dan telkens die dingen aan?! Zelfde geldt voor de kruikenhoezen.
Omdat ze willen verkopen helaas! Idd geen zeiltjes, wel molton ca 3/4 van het wiegje. Onder hoofdje adviseerde ze hier een hydrofiel in een punt gevouwen ivm evt spugen na het eten. Dan hoef je niet hele bedje te verschonen. Ledikant prima! Heb ook aerosleep. Nee misselijkheid niet gezakt. Hele nacht wakker geweest ook door pijn in heupen bekken etc. Wc is mn beste vriend... Gelukkig nog niet overgegeven als voelt t wel alsof dat nog komt, maar o dat kan ik niet blegh! Miss zou ik me een stuk beter voelen maar toch... Zoontje naar gastouder gebracht door mijn man. Die kan daar langer blijven gelukkig. Hopelijk voel ik me vanmiddag wat beter
Kruiken en kruikhoezen hebben we als t goed is niet nodig. Bij zoontje niet nodig gehad ivm temperatuur toen
Ik heb hier geen aerosleep, wat is dit precies en is dat persé nodig? Moltonzeiltje moet ik denk ik dan ook nog maar halen. Dat is voor het doorlekken van de luier? Hihi ben weer lekker op de hoogte
Ik was eigenlijk van plan om volgende week bij de kraamzorg intake te vragen wat ik precies nodig heb, want ook ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb van alles in huis, maar geen idee waar het voor dient
Wat weer een geklets! Gezellig hoor :d Wij hebben ook een aerosleep maar t lijkt.me dat een hydrofiele luier toch juist de werking van de gaatjes weer verstoord?? En wat is een pu laken citroen? Koali een aerosleep is niet.perse nodig, maar het is een matrasje (topper achtig model) met gaatjes er in.. die gaatjes zitten ook in die speciale hoeslakens en daardoor kan de baby, als hij op zijn hoofdje terecht komt, toch doorademen. En daar onder hebben wij dan een gewoon matras gekocht, wel een goeie op advies van de babydump. Dus molton zou evt wel onder het onderste matras kunnen toch? Bedzeiltje heb ik wel, maar ach.... die laat ik denk ik mooi in de verpakking.. Als je nagaat wat het voor functie heeft, nouu dan koop ik bij de 2e evt wel een nieuw matras. Ik weet wel dat op de aerosleep niets anders mag liggen da een speciaal hoeslaken, anders hou je de werking tegen. .. en idd, kruikhoesen mogen ook al niet meer.. belachelijk!!
Waarom mogen kruikhoezen niet meer dan? Die is nieuw voor mij?? Wij hebben ook een gewoon matras met een molton en een jersy hoeslaken. Idd ook een betere van de baby dump, ons zoontje heeft hier 3 jaar heerlijk op geslapen en hij kan prima nog een ronde mee. Onze kleine man was met 2 al zindelijk en toen kwamen die bedzeiltjes wel weer van pas.
Aerosleep is inderdaad voor het beter te kunnen ademen als de baby met het gezichtje in de matras komt. Het is niet persee nodig, maar wel goed voor je eigen gemoedsrust Hier ook geen Aerosleep hoor. Maar wel een luchtdoorlatende topper. Op die Prenatalverpakkingen staan 6 verschillende plaatsjes met onderdelen, ik word er ook niet wijs uit. Zo heb je lakens en lakens.. Noem het 1 dan gewoon een matrashoes i.p.v. laken. Nja, volgende week intake kraamzorg, ik laat haar de boel wel grondig inspecteren Hebben jullie trouwens ook een hoes om de kinderwagen matrasje? Ik neem aan dat in de wagenbak gewoon een wiegdekentje kan?
Wiegdeken in de wagenbak dat past!! En over de kruik.. ik weet niet zo goed waarom het niet 'meer' mag, de kraamverzorgster zei het tegen ons.. je moet nu een hydrofiele luier er op een bepaalde manier om knopen. Belachelijk maar wel een nieuwe regel
Heb katoenen hoezen, zover ik weet mogen die gewoon nog. Maar zoals ik al zei, niet nodig deze tijd van t jaar. Hydrofieldoek was dus voor in wiegje!! Niet in ledikant! Wij hebben aerosleep aangeschaft ivm evt allergien. Van dat doorademen weet ik niet of ik t echt geloof. Wat wel makkelijk is, als ze spugen trekt t erin en liggen ze niet in de nattigheid! Iemand trouwens enig idee hoeveel paracetamol op een dag verantwoord is als je zwanger bent? Ze zeggen wel; kan geen kwaad Maar gebruik ze liever niet. Maar vanmorgen rond 7u 2 ingenomen en ff 3u geslapen aan 1 stuk. Nu weer wakker en beroerd...! Kan er nu toch nog wel 2 innemen?
Nou van die kruikenregel heb ik nog nooit gehoord, ik blijf aan de gang hier dus wel gewoon kruikhoesen doe normaal. Hier een molton, hoeslakentje en hydrofielen luier bij het hoofdje. En dan lakentje om dekentje slaan en klaar Aerosleep ben ik ook niet zo van, de 1 zegt dat het werkt de ander niet, vaak gooit de kraamhulp het er zelfs vanaf.
Bij ons zit er standaard een hoes om het matrasje in de kinderwagen... Ja dekentje past daar prima in!
Je mag gewoon 6 paracetamol per dag als je zwanger bent. Maar je moet gewoon kijken waar jij je prettig bij voelt.
Volgens mij hier ook, maar heb nog te weinig aandacht aan de wandelwagen geschonken. Oke, dankje. Dan moet ik er nog een dekentje en evt. lakentjes bij halen. Vanochtend bij de VK geweest. Het ziet er niet heel erg positief meer uit. Baby groeit niet mooi mee met de curves. Volgende week een lange checkup, vruchtwater, hartfilmpje, doorbloeding van navelstreng etc. Zucht. Maak me wel een beetje zorgen.
Oohhhhh jeetje meid, das naar om zo te horen Wat gaan ze doen na die onderzoeken? Daar al wat van gehoord? Uhmmm 2kindjes (gaan we je nu zo noemen trouwens?) Die aerosleep haalt de kraamzorg eraf ivm het reguleren van temp temp..door de gaatjes gaat de warmte sneller weg en die kleintjes kunnen zich al zo moeilijk warm houden.. Heb mn gezicht er zelf ingedrukt en je kan echt door blijven ademen.. Heel apart! Hier ook gwn hoezen om de kruiken.. En ws heb je ze niet heel lang nodig, maar denk wel de eerste dagen hoor..
Mochten de onderzoeken niet goed uitpakken dan word ik opgenomen. Dan gaan ze elke dag kijken of de baby het nog ok doet, of dat de baby betere kansen buiten de buik heeft.