Eind mei/ begin juni 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Spidy, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    druk weekend voor jou sunset ;)
    dat hou ik echt niet meer vol...
    wel om jezelf denken he? :)

2. bloemetje1990

bloemetje1990 Actief lid

30 mrt 2013
    284
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een rustige dag gehad!
    Gister gesausd.... ging lekker!! Alleen wel moe haha, en vandaag de stad in geweest en dingetjes gekocht voor de vluchtkoffer..
    Moeten er ook dingen in mijn koffer vanuit het kraampakket? Of hebben ze dat daar allemaal?
    Ik heb tot nu toe
    - 1 pyjama jurk achting iets tot aan mijn knieën
    - 2 hempjes en een trainingsbroek voor er voor en erna
    - tandenborstel + tandpasta
    - 3 grote boxershorts achtige broekjes
    - 100 dextro's
    - labello ( was een tip voor droge lippen tijdens puffen)
    - deodorant
    - shampoo + cremespoeling + douchegel
    - slipper
    - zorgverzekeringspas + ponsplaatje
    - geld munten in de auto voor rolstoel in zknhuis
    - babykleertjes
    - maxicosi

En fotocamera en telefoonlader moet nog maar dat doe ik later

Ben ik nog iets belangrijks of handigs vergeten??

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Geboorteplan, shirt-boxer voor je man voor als het allemaal wat langer duurt. Bodylotion voor als je heel lang onder de douche hebt gestaan ben je hartstikke droog. Tip niet te sterk ruikend ivm geur vd baby Nee je hoeft helemaal niks mee te nemen vanuit je kraampakket. Ook zijn luiers en doekjes niet nodig. Mueslirepen zijn wel lekker ook voor je vriend. Warme sokken sommige vrouwen krijgen koude voeten tijdens het bevallen.

4. sunsetmiffy

sunsetmiffy Actief lid

28 feb 2009
    322
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    nieuwegein
    Hihi zeker pittig! Maar ik trek het nog wel.. Ben lichamelijk nog behoorlijk fit! En las voor mezelf gewoon voldoende rust pauze's in! Alles gaat op een rustig tempo :D en nu al heerlijk in mijn bedje ontspannen en morgen uitslapen...

Zal zeker aan mezelf denken meiden!! Thnx

5. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Sokken? Tis dan als het goed is lekker warm!
    Heb ze toen niet nodig gehad...

Ponsplaatje hebben ze bij ons zkh niet meer.

Je zwangerschapsboekje mee!

Las over frambozenblad capsules? Waar zijn die voor?

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Google maar eens veel vrouwen krijgen ijskoude voeten tijdens de bevalling dus beter maar bij je hebben ;)

Die capsules zorgen voor een snellere en soepele bevalling en minder bloedverlies na de ebvalling een beter herstel na de bevalling. Baadt t niet schaad t niet haha

7. bloemetje1990

bloemetje1990 Actief lid

30 mrt 2013
    284
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zwangerschaps boekje??? Is dat dat groene boekje wat ik heb gekregen van de kraamhulp?
    Idd shirts en boxer manlief en geboorteplan, helemaal vergeten !! Hihih dankje

8. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    ik heb toevallig gister ook een lijstje gemaakt van wat er in mijn vluchttas moet :)

ik weet alleen nog steeds niet wat ik het best aan kan doen met bevallen...

misschien gaat het wel allemaal langs me heen op dat moment.
    maar ik denk dat ik maar gewoon een zwarte tshirt aan doe.
    en dan neem ik maar 1 mee met korte mouwen en 1 met lange mouwen...

en nog steeds hier de vraag, doe ik nou wel of niet een bh aan met bevallen?

ik maak me echt druk om de kleinste dingen. haha.

ik baal ook wel eens van mezelf de laatste dagen hoor.
    ik kan echt van de kleinste dingen een enorm probleem maken, mijn stemming slaat dan zomaar om. vaak moet vriendlief dit dan weer aanhoren.
    na de tijd denk ik dan bij mezelf, waarom deed ik nou weer zo moeilijk, het was niet eens de moeite.
    waarschijnlijk komt het door een combi van de hormonen, slaapgebrek en het feit dat het allemaal steeds spannender wordt door de naderende bevalling...
    herkennen jullie dit?

9. Abygail

Abygail Actief lid

15 sep 2013
    211
    0
    0
    Jr. Financieel Manager
    Rotterdam
    Citroen het komt echt allemaal goed! Zijn gezonde spanningen!

Hier staat ook alles al klaar en over nesteldrang maarniet te spreken! Ik poets me scheel en vriendlief gaat het huis (buitenkant) nog even schilderen haha.

Ik heb veel last van oefenweeen, ze houden uren aan en komen zeer regelmatig. Het is geen pretje, maarhetis ook niet erg pijnlijk. Wel moet ik ze wegzuchten, iemand hier ook al last van???

10. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Oefen weeën...
    Nou ja er gebeurt inderdaad wel van alles daarbinnen. Ik heb veel last van harde buiken. Steeds vaker en steeds langer achter elkaar. Ook komen ze tegenwoordig als ik niks doe, terwijl het eerst meer was hij inspanning zoals tillen of traplopen.
    Ik denk wel dat dit een soort oefenen is van m'n baarmoeder voor straks het echte werk moet gebeuren.

Ik kan trouwens weer eens niet slapen ;)

11. Abygail

Abygail Actief lid

15 sep 2013
    211
    0
    0
    Jr. Financieel Manager
    Rotterdam
    Ik heb ook wakker gelegen tot 04.00 uur. Na het avondeten een dutje gedaan en vervolgens volledig over mijn slaap heen. Heel vervelend!

Waar zien jullie het meeste tegenop met de bevalling?

12. Eetje

Eetje Bekend lid

1 feb 2011
    719
    7
    18
    Gehandicapte zorg
    Leiden
    Oh wat vervelend meiden dat jullie niet kunnen slapen ..
    Deze zwangerschap geen last (afkloppen:)) van maar bij de vorige ook, dacht dat ik gek werd op den duur.

Vorige week controle in ZH.. Bevalingsplan besproken en gesprekje. Helemaal top . Komen we bij de controle is de kleine weer gedaaid:(. Gelukkig niet met de billen vast. Volgende week (dan 36wk) ook draai poging. Al geloof ik niet dat het gaat werken gezien ze de afgelopen dagen uit zichzelf al 2x terug gedraaid is en dus sinds vanmorgen weer met haar hoofd boven ligt. Ook is dit geen kleintje dus ze benut alle ruimte van binnen haha.
    Voor mij niet de optie stuit bevalling. Ik ga ee niet aan beginnen . Doe nu 1 poging met draaien en als het voor de bevalling niet goed ligt dan maar keizersnee .

13. Eetje

Eetje Bekend lid

1 feb 2011
    719
    7
    18
    Gehandicapte zorg
    Leiden
    Abygail @ zie verder niet op tegen de bevalling. Het enige waar ik "last" van heb gehad zijn de laatste minuten geweest waarin de baby heeft klem gezeten in mijn bekken. Veel drukte in eens en ik heb alleen een beeld van een bungelend hoofdje terwijl de rest er nog in zat . De paniek en dat beeld heeft bij mij een gevoel achter gelaten en dat wil ik nooit meer. ZH is daarvan op de hoogte en voorzorg maatregelen zijn getroffen ( groei echo's , extra controles bevalingsplan etc) uiteraard valt het niet geheel te voorkomen maar nu alles gedaan om dit niet meer mee te maken .
    Baby was 8 1/2 pond , zelf ben ik erg slank en kort .. T was een flinke hap zg maar haha.

Maar nu kijk ik er weer naar uit. Een bijzonder moment om samen te beleven . Een keizersnede zou me tegen vallen maar als het moet dan sta ik daar ook volledig achter.

Zie jij ergens tegen op ?!

14. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Eetje, ze heeft echt een voorkeurshouding he! Wat jammer.. Hopelijk blijft ze de volgende x liggen, en dan met hoofdje naar beneden natuurlijk!

Hier slaap ik dit x ook gelukkig nog wel goed! Bij mijn 1e zwangerschap sliep ik vanaf 20 weken al amper, ik was zoo gesloopt op t eind. Mag nu nog in mijn handjes knijpen! Hopelijk blijft t ook nog zo even!

Vandaag 34 weken! En woensdag de fotoshoot, heb er zin in!

15. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik weet echt nog niet over een draaipoging. Mijn grote angst is dat de navelstreng om het nekje komt te zitten.
    Pijn maakt me niet uit, alsof bevallen pijnloos is.. :p

Vannacht ook verschrikkelijk geslapen. Ik zat vast in mijn dekbedhoes!
    Benen lagen in de weg, heup en bovenbenen deden erg pijn [/klaag]

Nu als een speer de was wegwerken en de zooi beneden.
    Schoonpa en vrouw komen straks! Vind het zo leuk als ze komen :p
    Nu maar hopen dat schoonma niet zomaar onaangekondigd binnenstapt, bah!

Fijne zondag dames!

16. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Hai meiden,

Gister echt te gaar om nog te reageren hoor.. Heel de dag op de vrijmarkt gestaan met mn moeder, opstaan/zitten/lopen om mensen te helpen heeft me mn voetjes gekost hahaha.. en mijn rug.. Kon gister amper meer opstaan.. Maja, was voor een goed doel! Heb wat centjes verdiend en dat is natuurlijk altijd meegenomen met een ww-tje..

Heb ook heerlijk geslapen! Moet heel eerlijk zeggen dat ik daar ook echt niet veel moeite mee heb :) Slaap echt heerlijk.. Soms maar 1 keer eruit om te plassen en soms helemaal niet :D Yummie hahaha

HBB, hopelijk gaat je kleintje nog draaien, en Eetje van jou ook! Wat een kleine eigenwijsjes zeg hahaha!

Bevalling, ik kijk er niet echt tegenop.. Heb wel het idee dat ik het aan kan op een of andere manier.. Proberen zo lang mogelijk rustig te blijven, goed op ademhaling letten en zsm een (of meerdere) houding(en) te vinden om de weeën op te vangen..
    Wat ik denk ik het meest spannend vind, is het moment dat het gaat beginnen! Dat vind ik het 'engst'.. Nu zit je nog zo in spanning van wanneer en hoe en wat.. En dan gebeurd er ineens iets (ofzo).. Klinkt misschien gek maar ben daar wel benieuwd naar hahaha

Abygail, rot dat je zoveel voorweeen hebt! Hier nog geen last van! Wel harde buiken, maar niet drukkend beneden of puffend.. Hopelijk blijft die kleine nog wel even zitten..

Wishful, hoe is het met je kleine meid?
    En Elise, geen last meer gehad van nieuwe bloedingen? Hopelijk houdt ze het nog vol tot de ks!

Vluchtkoffer, staat hier klaar.. Van de week laatste dingen erin gedaan.. Alleen telefoon/oplader/camera etc komt gewoon op het moment zelf.. Kan dat nu moeilijk al erin doen :p
    Bloemetje, ze bedoelen je zwangerschapskaart.. Waar je gegevens etc opstaan en laatste controle dingen :)
    Citroen, laat je lekker gaan op het moment.. Doe een bh in je koffertje (ws heb je er ook gewoon een aan als je gaat bevallen) en voel op het moment of je hem aan of uit wilt :) Ik heb een spaghetti-topje meegenomen om de uitdrijving in te doen.. Miss ga ik wel gewoon naakt hahaha zie het op dat moment wel hoor :p Je kan niet alles plannen helaas ;)

Sunset, veel plezier in de dierentuin!

Guusje, leuk hoor, je fotoshoot! Veel plezier alvast!

17. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    even klagen hoor meiden,
    voel me helemaal niet happy.

ik zit de laatste dagen niet zo lekker in mn vel, gewoon door alles. de hormomen, niet meer slapen, bekkenpijn, alles is zo spannend. ga zo maar door.

vriendlief weet hier van... en hij is ook wel heel lief en probeert me te helpen met veel dingen, maar door de week is hij natuurlijk aan het werk.
    ik zit al een tijdje thuis, en door de klachten die ik heb heb ik gewoon geen kracht om door de week in mijn uppie dingen te ondernemen.
    gevolg is dat ik door de week thuis zit, vaak alleen, ik verveel me ontzettend.

ik ben dus altijd blij dat vriendlief weer thuis is, dan ben ik tenminste niet alleen.
    nu had hij het deze week naast het werk best druk.
    2x een avond weg voor voetbal training, gister avond is hij naar de feestje gegaan en vanmorgen had ie een voetbalwedstrijd.

we hadden afgesproken dat we dan vanmiddag even wat leuks zouden doen, gewoon om er maar even uit te zijn.
    nu belt ie net op, de ene voetbalwedstrijd was afgelopen, maar een ander team had te weinig spelers dus hij is ook nog maar even met dat team mee gegaan om een uit-wedstijd te spelen.

hij is dus nu ipv alleen vanmorgen ook nog eens de hele middag weg! daar gaat mijn ''leuke'' middagje.
    Ik ben dus ook gewoon boos en moest net zelf huilen.
    vind het gewoon een rotstreek.
    De hele week verheug ik me op 1 stom middagje dat ik even niet binnen hoef te zitten, en dan doet hij dit. terwijl hij de hele week al allemaal dingen doet voor zichzelf.

zo dat is er even uit :)

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Leuk guusje fotoshoot !

Sunset veel plezier in de dierentuin :)

Jeetje Kimberly dat je het overleefd hebt moet er niet aan denken haha, maar die extra centjes zijn wel welkom natuurlijk !

Hier eigenlijk helemaal geen gerommel meer vind het wel best zo lekker rustig. Morgen 37 weken :D
    Net op kraamvisite geweest, pff me melk zou er van gaan lopen zo vertederend hihi..
    Zoonlief wil geen middagdutje doen dus ligt de hele tijd te kletsen op bed grrr zo kan ik ook niet even rusten, vriendlief is een steigerhouten loungeset aan het maken voor een klant dus die kan m ook niet bezighouden, en die bank moet wel snel af natuurlijk..

Citroen kan me voorstellen dat je dat niet leuk vindt, zoveel alleen zijn is ook niet leuk :(
    Misschien kan je wat leuke dingetjes voor jezelf plannen? Dagje sauna? Zwemmen? Zwangerschapsmassage? Goed boek? Foto's plakken? Goede serie oppakken tijd zat hihi.
    En misschien echt duidelijke afspraken maken dat je een x aantal avonden gewoon samen bent ..
    Knuffel voor jou iniedergeval niet leuk !
    En over die bh, tsjah ik beval naakt vorige x ook vond het heerlijk had het snik heet, stop er gewoon 1 in, beter teveel dan te weinig mee :)

Eetje dat klinkt niet prettig auw !

Hier kijk ik eigenlijk nergens tegen op meer inderdaad het moment van wanneer begint het en dan het moment van huis naar geboortecentrum ! Maar ik probeer mezelf zoveel mogelijk voor te houden wat ze in mijn hypnobirthing boek zeggen, bevallen doet geen zeer, bevallen is mooi, ik ben gemaakt om mijn kindje te baren enzovoort zo ga je het vanzelf geloven haha.

19. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Heb echt geen sokken nodig gehad bij de 1e. Was toen bloedje warm!

En zwangerschapsboekje is boekje van de vk waar alle metingen in staan etc. Die moest ik toen ook meenemen, daar stop ik ook mijn geboorteplan in.

20. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Ik zie ook niet op tegen bevalling.
    Bij de 1e ook niet trouwens!

Vervelendste moment vond ik toen ik persweeen kreeg en nog niet mocht persen. Dat valt tegen! Toen wist ik ook ff niet hoe ik moest liggen etc. Gelukkig duurde dat niet lang.

En druk maken wat ik aanheb? Had vorige keer vanalles bij. Maar ben bevallen in kleding die ik aanhad.
    Rokje uit. Maar bh en topje nog aan.
    Maakt volgens mij weinig uit, daar let je echt niet meer op!

Deel Deze Pagina