Eind mei/ begin juni 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Spidy, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kyrian

Kyrian Lid

1 sep 2013
    32
    0
    0
    Kan iedereen dit even controleren of het klopt.
    Ik wil hem wel bijhouden.
    Graag even aangeven wat er verandert/aangevuld moet worden.

Het is al wel een beste lijst geworden. Leuk :D

Laure26,22 mei, 1e kindje, 8 nov. 2e echo
    Koali, 24 mei, 1e kindje, 29 okt. termijnecho
    Kimberly1989, 25 mei, 1e kindje, 21 okt. 1e echo
    Shampoo31, 26 mei, 3e kindje, 9 okt. 1e echo
    Spidy, 27 mei, 1e kindje, 9 okt 1e echo gyn. 25 okt echo VK
    Catootje1978, 29 mei, 2e kindje, 28 okt. termijnecho, 15 nov. controle vk
    HuiBooBee, 30 mei, 1e kindje, 22 okt. 1e echo
    Wendy424, 31 mei, 1e kindje, 12 nov, 2e echo
    Enfermera, 3 juni, 2e kindje, ......
    Abigail, 4 juni, ?? kindje, 23 okt. 2e echo
    Lydian,
    4 juni, 2e kindje, 21 okt 1e echo
    Pocahontas, 9 juni, 1e kindje, 31 okt. 1e echo
    Kyrian, 9 juni, 1e kindje, 21 okt. 1e echo
    Guusje27, 10 juni, 2e kindje, 17 okt. 1e echo
    WLE, 12 juni, 1e kindje, 29 okt. 1e echo
    Pebble, ??, ?? kindje, ?? 1e echo
    FleurSylvano, ?? , ?? kindje, 31 okt. intake + echo
    Nienke18, ??, 3e kindje, ??. 1e echo
    Mandy84, ??, ?? kindje, ??. 1e echo
    NCM, ??, 1e kindje, ??. 1e echo

2. Kyrian

Kyrian Lid

1 sep 2013
    32
    0
    0
    @Guusje Gefeliciteerd, wat fijn.

@Combitest. Heb er nog niet over nagedacht. Ook maar eens doen.

Pff genoeg op het lijstje om te bedenken en te doen voor de beeb.

Laatste dagen een beetje rustig aan gedaan. Dinsdag veels te veel gedaan.
    's ochtends naar de internist. 's middags gewerkt en toen 's avonds had vriendlief bedacht om de zolder na te kijken wat weg kon.
    Heb op den duur echt gezegd van nu is het genoeg. Was helemaal op.
    Benen deden zeer, was hardstikke moe en kon daardoor niet eens in slaap komen.
    Volgende dag moest ik hele dag werken. Wist niet hoe ik de dag doorkwam. Erg moe en veel last van mijn buik.
    Dus nu weet ik ook dat ik het echt niet te gek moet doen. Hopelijk dat vriendlief de volgende keer er iets meer rekening mee houd ;)

Maar vanaf vandaag al weer een stuk beter. Gelukkig geen last van mijn buik meer. Nu toch iets minder hooi op de vork nemen.

Maandag is het dan zover. Weekend kan me niet snel genoeg voorbij gaan. Wat normaal wel anders is. :D

3. Mandy84

Mandy84 Actief lid

5 okt 2013
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha soms mag een weekend ineens wel snel gaan!
    Toch lastig om naar je lichaam te luisteren he... vaak kom je er te laat achter dat je te veel hebt gedaan!

Ik mag vandaag beginnen met een reeks van 6 dagen werken, ben al moe als ik er aan denk haha maar komt goed.

Zijn er hier mensen die vroeg aan hun baan 'moesten' vertellen?? Ik heb maandag 28 oktober een congres waarbij ik van 6.00 - 20.00 onderweg ben en ik ben bang dat ik dit nooit ga volhouden omdat ik nu zo moe ben. Als ik een dag heb gewerkt (8 uur) ben ik doodmoe, ik twijfel of ik voor die tijd mijn baas al moet inlichten...

4. Pebble

Pebble Niet meer actief

Kyrian, mijn eigen berekening is uitgerekend 27 mei, en ik heb 22 oktober mijn eerste echo :)

Mandy, lastig he?
    Ik zit juist nu in een sollicitatietraject waarbij ik ook die twijfel heb wanneer ik het kenbaar moet maken..

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Kyrian tweede kindje en 23 mei uitgerekend :)

6. Mandy84

Mandy84 Actief lid

5 okt 2013
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat lijkt me helemaal een moeilijke beslissing Pebble!!
    Ik zou het nog niet vertellen denk ik, wanneer ze meerdere keuzes hebben zal een zwangerschap misschien nu in je nadeel zijn? Heel erg lastig zeg!

7. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Enfermera, 3 juni, 2e kindje, 4 nov intake + 1e echo
    Lydian,
    Pebble, ??, ?? kindje, ?? 1e echo
    FleurSylvano, ?? , ?? kindje, 31 okt. intake + echo

Kyrian en kimberly; ja idd fijn van mn werk he :)

Guusje superfijn van de knipper!! :D

8. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hihi, echt he... :p
    Ik blijf verliefd naar mijn frummel kijken :D

9. Kyrian

Kyrian Lid

1 sep 2013
    32
    0
    0
    FleurSylvano, 23 mei , 2e kindje, 31 okt. intake + echo
    Pebble, 27 mei, 1e kindje, 22okt. 1e echo
    Enfermera, 3 juni, 2e kindje, 4 nov intake + 1e echo
    Lydian,

10. Kyrian

Kyrian Lid

1 sep 2013
    32
    0
    0
    Heb het ook nog niet verteld op mijn werk. Maar daartegen word mijn contract toch al niet verlengd. Moest een vast contract krijgen en ik ben te duur.

Ben druk aan het solliiteren en ga het daar echt niet zeggen. Dan word ik niet aangenomen. Zodra ik zelf zoiets heb van jullie mogen het weten dan zeg ik het pas.

Ja behalve als ik met een dikke buik rondloop. Dan is het anders. Maar ze mogen het nooit vragen. En heel officieel mogen ze je daarom niet afwijzen (weet dat dat in de praktijk anders werkt).

11. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Kyrian, ik zit hier precies in hetzelfde schuitje!
    Door de leuke bezuinigingen geven ze geen vaste contracten meer, maar je kan er wel voor kiezen om er 3 maanden tussenuit te gaan en dan weer in dienst te komen.. Hoe dan?!
    In mijn geval: contract loopt eind febr af, 3 maanden verder is eind mei (ook uitgerekende datum) en dan denken dat ze mij nog een contract gaan geven... Geloof er niks van! :p

Ga geloof ik maar gewoon genieten van mijn opgebouwde WW van 9 maanden, dus na 10 weken verlof, nog genieten van 7 maanden WW.. Dat solliciteren komt bij mij wel weer.. Nu op een gedoofd pitje hahaha

Guusje, snap ik ja dat je naar je kindje blijft kijken! Mooi zeg!
    Kan nu echt niet meer wachten tot maandag..
    Helaas nu nog aant werk tot morgenochtend (kan mijn ogen niet open houden, gelukkig kan ik zo slapen) en zondag ook nog werken :(

Mandy, ik moet het niet vroeg vertellen, wettelijk gezien hoeft het maar een paar weken voor je verlof, maar ik zou officieel na 3 maanden zwschap kunnen stoppen met mijn slaapdiensten,, Daar ga ik nog even over nadenken.. Anders duurt het misschien nog wel even voor ik het zeg..
    Stoppen met mijn slaapdiensten zou wel lekker zijn, maar daar verdien je de meeste centjes mee.. Denk dat ik toch maar door blijf bikkelen!

@ combinatietest.. mijn vriend zou hem wel willen, maar dan vooral om ons voor te bereiden op een evt kindje met down syndroom, maar de kansen zijn zo uiteenlopend dat ik niet weet of ik het zou willen.. Als je in directe familie geen mensen met downsyndroom hebt en jezelf ook gezond bent, niet rookt, niet drinkt.. Volgens mij is de kans dan toch klein?

12. Kyrian

Kyrian Lid

1 sep 2013
    32
    0
    0
    Hier is het iets minder gunstig.
    Mijn contract loopt begin dec. af.
    Heb al gezegd dat als ik dit jaar geen andere baan vind, ik waarschijnlijk tot na de bevalling thuis zit.

Ze zien me al aankomen bij het solliciteren met een zwangere buik (Als ik die dan heb). Wijzen ze me gelijk af.

We zullen wel zien. Ach heb nog wel recht op ww. Dan gaan we maar genieten van de zwangerschap. ;)

Ja en wanneer zeg je nu dat je zwanger bent. Zelf had ik altijd het idee dat ik het pas wou vertellen wanneer ik ong. 12 weken was. Maar lag ook aan de klachten die ik zou hebben.

Maar voor mij geld dat nu dus niet meer. Alleen voor het solliciteren. Maar dat is afwachten.

Ja ik kan het goed begrijpen als je het zegt vanwege dat je dan geen nachten meer hoeft. Dat is zwaar zat zonder zwanger te zijn.

Combitest: maandag de voor en nadelen maar eens vragen bij de gyn.

13. Mandy84

Mandy84 Actief lid

5 okt 2013
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slaapdiensten is misschien nog te doen idd, als je er niet zoveel uit moet.
    Ik ga het sowieso zeggen met betrekking tot mijn nachtdiensten. Ik heb voor mezelf gezegd dat ik ze tot en met begin december nog werk en daarna niet meer (officieel hoef ik ze in december sowieso al niet meer).

Het komt wel erg rot voor jullie uit met betrekking tot het solliciteren ja! Vervelend hoor!

14. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ga het over anderhalve week (met 10w3d) al vertellen op het werk. Dit moet ook wel, want met 12 weken worden wij van de groep afgehaald ivm het gevaar met agressie. Dan kom ik tijdelijk op een andere rustigere groep of kantoor te werken tot mijn verlof.

15. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Wat doe je voor werk Koali?
    En jij Mandy?
    Slaapdiensten zijn op zich te doen, maar breekt je toch ook wel op hoor.. The Day after is er niks meer met me te beginnen hahaha

16. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    hallo meiden.

mag ik met jullie meekletsen?

ik ben op het moment 8 weken zwanger van ons eerste wondertje.
    We zijn zo ontzettend blij!!
    met mijn ex heb ik een jaar in de MMM gezeten voor een kindje, maar dat is (achteraf blij om) met hem nooit gelukt.

Nu met mijn ''nieuwe'' vriend zijn we spontaan zwanger geraakt.

Ik ben echt super moe en super misselijk... erg vervelend maar ik alles over voor dit wondertje.
    :)

17. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Kyrian en kimberly wat lastig zeg met jullie werk.. hoop dat het alsnog wel lukt voordat het zichtbaar is!

kimberly; als je onder de 33 bent is de kans sowieso klein. Maar de meeste down kinderen hebben niets te maken met erfelijkheid. En juist percentueel gezien worden de meeste kinderen met down geboren bij een moeder die jonger is dan 33, dus ja.. Ik vind het ook heel lastig, die kansberekeningen. Je weet dan nog niet veel eigenlijk.

Koali oh das wel fijn :) je werk is dus wel heftig? Fijn dat ze zo'n oplossing hebben.

Citroen welkom!! Spannend hoor! Wat fijn dat je nu spontaan zwanger bent met je nieuwe vriend :)

Ik twijfel nog steeds enorm over de combinatietest. Ik vind het lastig omdat het een kansberekening is, aan de andere kant wil ik zoveel mogelijk zekerheid. Maar om dan weer in die onzekerheid te zitten van de testen die gedaan zijn, kan ik dan nog genieten van mn zwangerschap? Het is waarschijnlijk mn laatste als alles goed gaat... Ik vind het echt een duivels dilemma.

18. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Gefeliciteerd allemaal, ik ben op 14 juni ongeveer uitgeteld. 30 okt voor t eerst naar de gyn, en dan weet ik zeker hoe lang ik zwanger ben. maar t was een totale verassing, omdat bij de eerste en derde het een jaar duurde. kwa klachten zere borsten buikpijn duizelig en dorst. suiker is geprikt en die was heel mooi 4.7 dussss. we zullen zien.

19. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Welkom citroen en mamajanneke :)

@Kimberly; ik werk in de gehandicaptenzorg met cliënten die naast hun verstandelijke handicap ook nog een gedragsstoornis of psychiatrische problematiek hebben. Helaas komt daar met enige regelmaat agressie bij kijken. Gelukkig hebben ze goede regelingen voor zwangere vrouwen.

20. Abygail

Abygail Actief lid

15 sep 2013
    211
    0
    0
    Jr. Financieel Manager
    Rotterdam
    Het is allemaal echt niet makkelijk tegenwoordig met contracten. Als je de kans hebt ga dan lekker de ww. in, 'moeten' brengt veel stress met zich mee.

Zelf hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken, naja als het bedrijf niet failliet gaat tenminste ( dat gebeurt tegenwoordig ook vrij eenvoudig) maar ik ben wel zo uitgekookt dat ik wacht met vertellen tot na mijn salarisonderhandelingen ( 21 november) ze mogen natuurlijk geen onderscheid maken maar we weten allemaal dat zwangerschappen vooral 'lastig' gevonden worden door werkgever.

Weten jullie al hoe je het gaat doen na de bevalling? Ik ga het eerste jaar vier dagen werken ipv van 5 en mijn vriend waarschijnlijk ook.
    Financieel kunnen we dit prima aan en dan hebben we beiden een extra zorgdag. De overige drie dagen gaat het naar de gastouderopvang waar mijn dochter ook heeft gezeten vanaf drie maanden tm vier jaar.

Het moment van vertellen komt volgende week voor ons, bij mij kun je het echt al zien, mijn lichaamheeft alle voorbereidingen al getroffen voor een groeiende baarmoeder. De buik die ik nu heb had ik bij de vorige met 14 weken haha.

Dit wordt trouwens mijn tweede kindje. Totaal zijn we straks met vier kindjes!

Willen jullie weten wat het geslacht wordt?

En wie gaat er voor de combitest? Ik niet, vind de uitslag te vaag en kan alleen maar onnodig voor onrust zorgen. Bovendien zien ze op de termijn echo's ook de meeste eventuele afwijkingen.

Fijne avond meiden!

Deel Deze Pagina