Hoi! Ik heb vanochtend positief getest! Aangezien ik niet weet hoe lang mijn cyclus gemiddeld is, hou ik het op eind mei/ begin juni. Ik ben namelijk na de geboorte van de eerste (half oktober 2012) maar één keer ongesteld geweest (ik geef nog steeds borstvoeding) en daarna zijn we meteen voor een tweede gegaan. Ik ben uitgegaan van een cyclus van 30 / 34 dagen. SPANNEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben 34 jaar en we verwachten nu dus ons tweede kindje. Vóór de zwangerschap van onze eerste was ik ook al een keer zwanger, maar die zwangerschap eindigde in een vroege miskraam. Nu dus weer heel spannend. Maar dat zal voor iedereen gelden! Ook spannend voor anderen las ik: huidkanker, baan kwijt, ... poeh! Sterkte! Ik heb trouwens (nog) geen symptomen. Behalve dat ik super levendig droom en mijn dromen 's ochtends supergoed herinner en kan navertellen. (Dat vind ik achteraf dan een symptoom). Maar ja, dit is misschien pas mijn eerste dag overtijd, dus er kan nog vanalles gebeuren qua symptomen. Groet! Maderieke
Hallo allemaal! Ik vind het ook wel erg gezellig om mee te kletsen. Weet nu anderhalve week dat ik zwanger ben en het begint nu een beetje te landen. Het is voor ons het eerste kindje. Ik ben 25 jaar. Ik vind het allemaal reuze spannend, maar o zo mooi! Ik heb wisselende symptomen. De ene dag dit, dan dat. Soms ook een dagje bijna geen symptomen. Donderdagochtend komt MvM langs, dan hopen op weer een mooie test. Volgende week hebben wij intake bij de vk en over 3 weken heb ik een eerste echo gepland bij een echo bureau. Onze vk doet alleen aan termijnecho's en dat is pas vanaf 10 weken. Dat duurt nog zo lang. Daarbij moet ik het ook vroeg vertellen op mijn werk, omdat ik dan met 12 weken overgeplaatst word. Ik wil het wel pas vertellen als ik weet dat we een kloppend hartje hebben, dus vandaar de keuze voor een vroege echo bij een echo bureau. Nu maar eens naar bed toe. Best vermoeiend zo'n late dienst werken tot morgen allemaal!
Welkom iedereen! Fijn dat er zoveel nieuwe dames zijn! Zo wordt het nog wel gezellig hier! Wat betreft kwaaltjes; hoort slapeloosheid er bij? Want dan kan ik er weer 1 aanvinken, haha. Hoe regel je dat met MvM? Gewoon zelf bellen o.i.d.?
@Billy; gefeliciteerd! Zomaar spontaan! Wat goed! @Maderieke, gefeliciteerd! Heb jij een ClearBlue weekindicator gedaan, misschien dat dat iets duidelijkheid kan geven? @Koali; gefeliciteerd! Wat heb je de afspraken lekker vroeg staan! @hier; wat fijn om misselijk wakker te worden op mijn verjaardag! Ik vind het heerlijk! Kom maar op met die kwaaltjes!
@spidy: mvm is een geweldige instelling! Heb vorig jaar meegepiest, en me nu ook al opgegeven. Zo zie je maar weer. Kleine moeite om het in n fles te gooien ipv door te trekken. @billy: hey, ook hier! Gezellig! @maderieke: feli! Hopelijk konen er ook geen symptomen meer hihi! Mijn kindje is van eind okt. Ook bewust dicht op elkaar met de 2e dus? @koali: feli! Mag ik vragen wat voor werk je doet? Ivm het vroeg overplaatsen ed. Geniet ervan! @huiboobee: feli met je verjaardag! Fijne dag vandaag, met hopelijk minder misselijkheid. Voor mvm kun je op hun site aanmelden. Vanaf 6 wkn kun je beginnen. Als het goed is staat er hier op zp aan de rechterkant een advertentie van ze waar je door naar de site wordt gestuurd. Als je je aanmeld wordt je gebeld voor een afspraak. Dan moet je ff een hcg testje doen en krijg je de flessen.
Ik dacht al dat ik iemand vergeten was in mijn vorige post . Chocoholic! Jij ook gefeliciteerd! Dankjewel! Ik zal eens een kijkje gaan nemen!
@ Spidy, we zijn inderdaad uiteindelijk spontaan zwanger geworden. We stonden namelijk op de wachtlijst voor IVF. Ik heb een lichte vorm van PCOS en daardoor al vrij snel in de MMM geraakt. Gelukkig hoeven we uiteindelijk niet het IVF-proces in! @ Choco, ja ik ook hier! Gezellig! @ HuiBooBee, volgens mij is slapeloosheid ook een zwangerschapskwaal. Heb er ook last van Gelukkig is het inslapen geen probleem, maar ik wordt vaker wakker 's nachts of ik ben al vroeg wakker. @ Maderieke en Boali, gefeliciteerd! Er zijn meer meiden in dit topic die er langer over hebben gedaan. Fijn dat het nu dan toch gelukt is. Morgenavond komt MvM langs. Ik hoop op een mooie knaltest! Ik ben trouwens 28 jaar en dit wordt mijn eerste kindje.
HuiBooBee: gefeliciteerd met je verjaardag! Hihi, nooit verwacht dat je misselijkheid als een mooi verjaardagscadeau zou zien, of wel? Volgens mij is slaaploosheid voor sommige vrouwen zeker een symptoom. Zelf gelukkig niet heel veel last van. Wel dat ik doodmoe ben, maar dan duurt het even voordat ik in kan slapen. Dat had ik eerder nooit. En ik ben standaard vroeg wakker. Volgens mij probeert mijn lichaam me vast voor te bereiden voor als de baby er over een aantal maanden is Chocoholic: Ik werk op een woongroep met verstandelijk beperkten met een gedragsstoornis. Er komt regelmatig agressie voor. We werken met een piepersysteem en moeten regelmatig cliënten fixeren. Voor je eigen veiligheid word je met 3 maanden van de groep af gehaald. Zeker omdat er ook cliënten kunnen zijn die je gericht zullen gaan raken als ze het weten. Oh en iedereen natuurlijk nog gefeliciteerd!!
Leuk om elkaars ervaringen te lezen! Einde van de week of begin volgende week ga ik verloskundige en MvM bellen. Deed vorig jaar ook al mee met MvM, vond het totaal geen moeite (behalve dat het stonk, maar ja, wat wil je ) Ik ben erg benieuwd hoe deze zwangerschap zal verlopen. Vergelijkbaar met de vorige of totaal anders??? @Koali: goed voor elkaar zo, met die afspraken die je hebt staan. @HuiBooBee: jij kon gewoon niet slapen door je verjaardag Gefeliciteerd met je verjaardag! @Chocoholic: toen ik in augustus ongesteld werd, werd ik gewoon blij, omdat ik wist dat we voor een tweede konden gaan. We hadden het er toen nog nooit echt over gehad wanneer we voor een tweede zouden gaan, omdat ik al die tijd maar niet ongesteld was geworden. En aangezien ik 34 ben en we misschien drie kinderen willen, zagen we ook geen reden om nog te wachten. Bovendien is onze eerste een super tevreden en makkelijk kindje (nog wel, ik heb al verhalen gehoord over peuters van twee ). @Spidy: ik snap wat je schrijft! Zorgt voor onzekerheid, niet leuk. Ik ga vandaag (ben vrij, heb nog 1 dag ouderschapsverlof per week) eens bedenken hoe we het mijn ouders gaan vertellen. Zo, nu eerst een kopje (cafeïnevrije) espresso, voor zolang ik koffie nog lekker vind Groet!
@koali: vandaar. Natuurlijk een goed systeem en ivm je eigen veiligheid ook erg prettig. Lijkt me een heftige baan, maar wel uitdagend. @spidy: wacht maar tot je de eerste keer boven de pot hangt en niks wegkrijgt.. Dan wil je geen symptonen meer hoor haha! Mijn eerste zw heb ik nergens last van gehad, alleen vermoeid. Hopelijk deze ronde hetzelfde laken en pak. @maderieke: same here, super lief en makkelijk kindje. Lacht de hele dag door om alles. Ook daarom onze keuze, en vrij snel weer raak. Wanneer vertellen jullie het? Ik heb het al wel tegen mn zus gezegd, kon het niet laten vorige zw tot de 8wkn echo gewacht, maar dit keer heb ik geen zin om overal omheen te moeten draaien, daar ik graag een wijntje lust. Denk dat we het binnen nu en 2 wkn vertellen. Ideeen hoe?
@chocoholic gefeliciteerd! krijg je nu vrijdag al een echo? das wel vroeg! ook twee kindjes vlot snel op elkaar leuk! onze oudste twee schelen 13 maand.. @billy85 ook gefeliciteerd! super dat het spontaan gelukt is wow wat bijzonder! hopelijk kun je er van genieten fijn dat je al zo snel een echo krijgt! @ spidy kan me de angst goed voorstellen.. gelukkig hoef je nu ook nog niet van alles te voelen.. maar voor je eigen geruststelling zou het fijner zijn om gewoon overal last van te hebben.. @hier vooral heeel moe.. vooral smiddags overvalt het me
@ Choco, wij gaan het vrij snel vertellen denk ik. We zitten namelijk in de laatste fase van de bouw van ons huis. Dat betekent dat er nu vooral geverfd moet worden en dat mag ik nu dus niet meer. Bovendien weten mijn ouders dat we in de MMM zitten, dus kunnen we ze niet al te lang voor de gek houden. Wat zullen ze verrast zijn, want het laatste wat zij weten is dat we binnenkort de IVF-voorlichting hebben. Ben zo benieuwd hoe ze reageren! Ook mijn schoonouders zullen erg blij zijn. Dit wondertje zal voor beiden het eerste kleinkind zijn. Ook aan mijn vriendinnen ben ik van plan het na de eerste echo te vertellen. Dan is het echt een verrassing voor hen. Stel je voor dat ik straks super misselijk ben of dat het hen opvalt dat ik niets meer drink. Dan is de verrassing toch al een stuk minder, omdat ze al een vermoeden hebben. Bovendien kunnen ze ons dan helpen met verven
@zuster: vrijdag intake bij vk. Denk niet dat daar een echo bij zit. Dan moeten we wachten tot 8wkn. Leukste is dat onze meid in die week 1 wordt, en we hopelijk dan meteen het goede nieuws kunnen vertellen aan vrienden en fam. @billy: jaa leuk! Wat zullen de opas en omas blij zijn! Neem maar zakdoekjes mee haha! Die gezichten als je het verteld zijn geweldig. hoop ze deze keer weer te zien..
Leuk! Gefeliciteerd allemaal! Ik ben (volgens mijn eigen berekening) 4w+5d vandaag! Ik voel mij erg goed, en heb helemaal nergens last van (zo goed zelfs, dat ik mij zorgen maak). Wij hebben het alleen nog maar aan mijn ouders verteld. Ik kon het niet voor mij houden. En aan de vrouw van een collega van mijn man die ik een foto van mijn zoon wilde laten zien en de laatste foto die ik gemaakt had, was de positieve zwangerschapstest... Wij zijn sowieso niet zo heel moelijk met vertellen. Als het hartje klopt (we hebben met 8 weken een echo), zullen we het aan de mensen die dichtbij ons staan vertellen...
Pepepe: ik voel ook niets en word er oom erg onzeker van! Bah! @vertellen we hebben het verteld tegen ouders/schoonouders. Andere die dichtbij staan na een kloppend hartje of als ik t nog langer voor me kan houden, wat ik betwijfel, dan nog wat later. Mijn moeder was echt compleet in tranen. Ze wisten van de mmm en zijn dus zoooo blij.
@spidy: wat lief dan he, je moeder die zo'n reactie geeft. @geen symptomen, ik ook nog niks. Voelt idd onzeker.. Gelukkig had ik het vorig jaar ook, dus kont wel goed. Had toen alleen vermoeid zijn en sommige geuren kon ik niet hebben. Dingen zoals eten koken gingen dan met pauzes.
Hoi allemaal, Ik wil ook graag met jullie meekletsen.. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik kan het nog steeds niet geloven dat ik zwanger ben.. wij hebben er 15 maanden over gedaan en dan is het wel wennen als je ineens een licht streepje ziet! ik heb vandaag mijn hcg waarde laten testen en die was 114.. Weten jullie toevallig de hcg waarde nu?
@ spidy Wat goed dat je nu vrij bent! en wat een verrassing he je zwangerschap? dat had je zeker niet meer gedacht! gelukkig toch nog mooi nieuws! ik heb afgelopen dinsdag middag getest en toen zag ik een licht streepje.. en woensdag morgen.. weer een licht streepje en toen nog een.. weer een licht streepje.. dus k heb vandaag bloed laten prikken.. en daar kwam 114 hcg uit. De ass zei wel dat ik eigenlijk te vroeg was met testen omdat ze pas testen bij een week over tijd... As maandag moet ik terug komen bij de gyn en dan gaat hij waarschijnlijk weer mijn bloed testen kijken of het verdubbeld is.. ik las dat het bij iedereen anders werkt.. sommige verdubbelen elke 48 uur en sommige elke 72 uur. Heb je al antwoord gekregen of het kwaad kon van de narcose? ik lees dat je helemaal geen kwaaltjes hebt?
Hey Stephanie, je hebt hem gevonden zie ik Leuk meid!!! Hoeveelste ronde puregon was dat nu? Heb je al symptomen? Hier geen bloedtest laten doen. Moet je volgende week nog een x bloed prikken? @chocoholic jaaa zo leuk om te zien joh hoe de ouders reageerde. Ook heel benieuwd hoe vriendinnen en kennissen reageren.