@vocht: was bij mij paar uur na bevalling al zo goed als weg! En je kon echt je duim bij wijze van in mn been zetten! @begin bevalling: hier begon t met harde buiken. Tot er wat rugpijn bij kwam en onrust. Je voelt dan wel verschil. Je voelt t aankomen en afzakken. Met eerst vliezen breken geen ervaring. Hebben ze bij mij gedaan in zkh en begon toen gelijk met weeenstorm tot aan bevalling (2u)
En dunne ontlasting nu is niet gek met dit weer. Als je zwanger bent reageerd je lichaam toch heel snel op verandering.
Ja hier ook dunne ontlasting hoor.. Zal wel met t weer te maken hebben.. En bij de een begint het zomaar opeens, en de ander heeft al weken pijnlijke voorweeen.. Dus je weet t nooit. Maar inderdaad ben je vlak voor de bevalling begint onrustig..
nee ik had indd ook al het idee dat het door het weer komt, maar ik heb mijn hele zwangerschap al last van verstopping, zelfs lijnzaad en alles genomen om maar naar de wc te kunnen, en nu opeens het tegenover gestelde. maar goed, het is niet handig om te gaan wachten tot je iets voelt natuurlijk, maar ik wil zoooo graag dat het komt, dus dan is het moeilijk om er niet aan te denken haha kan dus alle kanten op... wat dat betreft is het het makkelijkst als mn vliezen breken net als wat fleur zegt, dan weet je meteen waar je aan toe bent
Vocht wordt niet erger ofzo in de kraamweek? Ik maak me namelijk best zorgen dat als kraamzorg weg is en man weer aan het werk is, ik mijn prothesebeen nog steeds niet aan kan. Nu is het niet zo erg want dat kleintje zit nog binnen, maar straks.. Dunne ontlasting komt inderdaad echt door het weer. Hele verademing als je inderdaad constant verstopt hebt gezeten
Haha ja het is wel een opluchting dat je eindelijk weer naar de wc kan. Hbb bij jou betekent vocht vasthouden natuurlijk veel meer verandering dan bij ons. Mijn ervaring met zwangere vrouwen is dat het na de bevalling grotendeels gelijk weer afzakt. Maar met heel warm weer kan het natuurlijk anders zijn. In ieder geval goed veel water drinken dan en anders misschien bij de huisarts vocht afdrijvende pilletjes vragen? Furosemide bijvoorbeeld? In jou geval lijkt mij dat wel nodig. Maar ja misschien roep ik nu wel onverstandige dingen haha, ben geen dokter natuurlijk
@ ontlasting ik heb juist alles bahalve dunne ontlasting heel pijnlijk!! @ vruchtwater, dat is echt vocht wat je voelt lopen. @ vocht, ik mag het nogsteeds afkloppen deze zwangerschap... Bij mijn vorige zwangerschap werd het echt erger tijdens mijn verlof... En na de bevalling werd het snel minder ook! @ begin bevalling, bij mij rommelde het de hele dag een beetje... Beetje strakken buik, broek zat niet lekker meer... Had het echter niet door hoor! Pas toen de weeen echt kwamen dacht ik... Het kan wel eens, had toen al wel 8cm oeps😳
Fleur, gefeliciveertig! Hier de weeën weer gestopt. Nog wel helemaal opgezwollen, en niet helemaal lekker. Nog even lekker afwachten dus! Ik heb ook zo'n last gehad van obstipatie maar inmiddels ook aan de dunne. Ik geef het weer de schuld. Je voelt echt wat weeën zijn, en wanneer het zich aankondigt. Succes met de laatste loodjes !
Warm weer is sowieso een crime. Maar daar kan ik me aardig mee redden. Er zijn wel dingen daarvoor?! Ik had het aan de gyn. gevraagd maar die zegt dat er niets bestaat dat de vocht kan verminderen.
Pff, weer de hele dag naar lucht aan t happen en duizelig.. Woensdag maar even aankaarten in ziekenhuis.. Trek deze hitte niet zo goed op t moment!
Bah Guusje, wat rot!! Wordt dalijk weer wat minder drukkend, hopelijk scheelt dat voor je! Nienke, fijn dat alles goed was! Net boodschappen gedaan, ook echt niet als een hoogzwangere.. Kar helemaal vol, waardoor ik bij de auto denk: oh ja, moet ook nog mee naar boven hahahah Iedereen die je aanstaart.. Toch wel fijn om een bezienswaardigheid te zijn hè 😂😝
Hbb, Nou ik werk in de zorg en heb heel vaak cliënten die bijvoorbeeld furosemide krijgen. Wij als personeel zijnde noemen dit altijd plastabletten. Het is namelijk vochtafdrijfend, je moet van die medicatie veel plassen. dat is vaak iets wat ze krijgen bij hartfalen en hoge bloeddruk, maar ook bij oedeem (=vocht ophopingen) Maar deze mensen hebben natuurlijk wel een andere indicatie waarvoor ze deze middelen krijgen dan jij Dus dat er niks bestaat om vocht af te drijven is in mijn ogen niet waar. Ik weet alleen niet of deze medicatie voor jou situatie van toepassing is
Ooh zo Citroen. Ik snap het! Ik overleg het woensdag nog een keer en anders volgende week bij kraamzorg/verloskundige. Al hoop ik stiekem dat de vocht gewoon verdwijnt na de keizersnee. Als hoogzwangere is dit weer inderdaad niet fijn te doen Guusje. Wel veel! blijven drinken!
Thanks meiden, nu ook knallende koppijn erbij.. Ik hoop echt dag dit weer snel voorbij is.. Vind t helemaal niks..
Ouw Guusje! Weet precies hoe jij je gevoeld heb vandaag!! Hier ook zo benauwd en kort ademig... Dit weer is echt niet leuk voor een hoog zwangere idd.... Haha kimberly... Ik had lekker alles in me autootje laten zitten en vl laten sjouwen hihi Hier de hele dag bij mijn ouders in de tuin gezeten, die hadden het grote zwembad opgezet... Zoontje lief heeft de hele dag heerlijk liggen dobberen en ik met mijn voetjes over de rand voor de verkoeling... Net nog ff stofgezogen met alle deuren en ramen open... Moet toch gebeuren he! Morgen weer een lekker dagje voor mezelf, (kleine man naar kdv) en naar de verloskundige. Ff een vraag..... Hebben jullie ook plotseling weer zere boobies? (.)(.) die van mij hebben heel lang geen pijn gedaan maar sinds een paar dagen voel ik ze gewoon echt weer! Zal dit betekenen dat de bevalling er aan zit te komen?