@guusje: fijn zeg dat de echo zo goed was. En lekker uit eten geweest bij de Japanner. Vind ik ook zo lekker, maar durf het niet echt tijdens de zwangerschap.
Nienke; ik heb ook geen rauwe dingen gegeten hoor, maar ze hebben ook andere lekkere dingen!! Al is het soms wel pijnlijk als je die lekkere rauwe zalm of tonijn ziet langskomen! Haha
Guusje, fijn dat alles goed is! En ook nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Nienke, als je toch nog te veel onduidelijkheid hebt bij de combinatietest of er is bijvoorbeeld verhoogd risico en je wilt het zeker weten kan je een bloedtest laten doen in Duitsland. Je moet het wel zelf betalen maar dan heb je wel zekerheid... Dat doen ze hier al vrij veel. Mocht bovenstaande bij ons het geval zijn laten wij ook die bloedtest doen. Duitsland ligt toch vaak voor met de medische wetenschap
Guusje wat goed!! Hopelijk kun je nu met wat meer vertrouwen de aankomende weken/maanden in Nienke, sushi mag je eten, maar dan wel bij een goed.restaurant en niet dat vd ah enzo
hallo allemaal! Acht november heb ik de termijn echo.. weet niet hoe ik dat ik het lijstje moet zetten.. sorry..! Daarna gaan we 't aan iedereen vertellen, echt zin in! ben nu bijna tien weken, tot hoe lang kan je meedoen met moeders voor moeders? heeft t nog wel zin als ik me nu nog opgeef? vanavond weer de nacht in.. pff.. Idd fijn Guusje, dat alles goed is en nog gefeliciteerd he! Gelukkig houd ik niet van sushi, dat scheelt weer! haha..
@fleursylvano: dank je, neem het risico ook gewoon niet. Wat is nou 9 maanden.... @catootje: Thanks voor de info. Ze zeiden idd bij de vk dat we wel nu al moeten beslissen als de uitslag niet goed is. Of we dan een vruchtwaterpunctie laten doen e.d. Maar wil het gewoon weten. Heb altijd gezegd dat het me niet uithaalt, maar nu ik al twee gezonde kinderen heb, wil ik iets meer zekerheid. ZO bijna lekker "druk" weekend. NU klaar met werken, morgen twee verjaardagen en zondag naar mijn ouders om het te vertellen. Ben zo benieuwd wat ze zeggen, ze zijn er van overtuigd dat het bij twee blijft. Gisteren verklapte mijn dochter het bijna, ze zat bij mij op schoot en zei mama heeft..., toe stopte ze even en zei een dikke buik omdat ze teveel gegeten heeft. pfff Ga nu de kids ophalen, werk gelukkig maar een halve dag op vrijdag.
Jeanine, volgens mij kan je je opgeven tot 10 weken en meedoen tot 16 weken... Je kunt ze nog bellen en vragen of het nog kan. Nienke, klinkt leuk je weekend, het is altijd leuk om het te vertellen. De meeste mensen die we kennen weten het al, we lopen al jaren in het ziekenhuis en daar zijn we altijd heel open in geweest. Tja, als ze dan na 14 dagen vragen hoe deze poging afgelopen is kan ik niet liegen . Allemaal heel fijn weekend! Zijn er nog meer die leuke plannen hebben? Onze zoon heeft morgen een feestje, dan gaan wij even kijken voor een nieuwe auto. Smiddags heb ik met mijn vriendin een high tea en daarna hebben we met z'n allen bij ons afgesproken en gaan we samen koken voor de gezinnen. Zondag gaan we lekker rustig aan doen denk ik..
Oja, Nienke, aan een vruchtwaterpunctie zitten wel gevaren en zo'n bloedtest is zonder gevaar voor je zwangerschap. Hebben ze je daar niet over ingelicht?
Nou ik ga zo lekker een avond naar vriendinnen (hebben allemaal geen kids dus ouderwets gezellig.) En daarna misschien wel voor de laatste keer mee de stad in als ik het allemaal volhoud we gaan het zien! Fijne avond!
Catootje: ze hebben me inderdaad niks over de bloedtest verteld, maar vooral omdat ik bij mijn eerst al een combinatietest heb gedaan.
Guusje wat fijn van je echo! Heerlijk dat je er ook terecht kan als je je zorgen maakt. Oeh, uit eten. Gaan wij binnenkort ook weer eens doen, dochterlief gaat dan (voor het eerst!) uit logeren bij opa en oma en wij lekker even uit eten en uitslapen met z'n tweetjes! Catootje; nee lekker niks dit weekend, eindelijk eens niks afgesproken! Ik denk dat ik pannenkoeken ga bakken za of zo zo'n zin in!! Klinkt als een gezellig weekend van jou, veel plezier! Nienke; die bloedtest mag nog niet gedaan worden in Nederland, kan alleen in België of Duitsland. Betaal je volgens mij 650 euro voor, kan je al vanaf een week of 10 doen. Google anders even op NIPT test, zo heet de bloedtest. Hier in NL bieden ze alleen nog combitest aan en vruchtwaterpunctie/vlokkentest daarna. Hier gaat het redelijk. Misselijkheid wisselt erg, maar ik kan gelukkig nog werken. Wel besloten het ook aan mn collega's te vertellen maandag (dan hebben we vergadering). Vind het wel een beetje eng.. Maar komt vast goed. Ohja en ik vertel het nu al omdat ik mn buik gewoon niet goed kan inhouden meer! Zie al zoveel verschil met week 6 (toen even een 'before' buikfoto gemaakt)... Heb ook al lekker 3 nieuwe broeken en wat shirtjes besteld bij de H&M
Hier lekker iemand aan het 'werk'. Kids zijn zo moe van zwemmen dat ze nu al op bed liggen dus zit in mn uppie op de bank met mn dekentje..heerlijk! Makkelijk geld verdienen ook Mn collega's weten het ook..vinden het allemaal helemaal leuk! Morgen ga ik het aan een van mn beste vriendinnen vertellen..Helemaal leuk en spannend!
Nou Guusje, niemand durft dan trap ik wel af.. Weet niet of het in een x lukt hoor hahaha Bekijk bijlage 357203
Hoi meiden, Ben weer bijgelezen hoor, haha. Hier nog steeds ontzettend misselijk. Ik heb ook echt heftige dat ik te weinig voedingsstoffen binnen krijg. Guusje ik heb zo'n zelfde soort echo met een klein garnaaltje en een hartslag! Kimberly ik heb denk ik het zelfde buikje ongeveer als jij haha
Wauw Guusje! Mn zus had dat met 4/5 maanden!! Wel mooi zeg! Abygail wat vervelend dat je nog zo misselijk bent! Nog ff doorbijten! Hopelijk is het na de 12 weken zo goed als weg