Wendy, lekker proberen zo leeg mogelijk te maken en meenemen in de douche ( stoom maakt heel veel los ). Voor vanavond ui in vier stukjes snijden en onder zijn bedje zetten. Kimberly rot om te lezen zo. Op iets hards zitten... Brrr snap dat het geen doen is. Maandverband een beetje natmaken en in de vriezer. Dat lekker dragen meid die kou verdooft een beetje. Je kunt ook de huisarts bellen, die kan je wel iets pijnstillends voorschrijven. Als je denkt aan een ontsteking gelijk bellen hoor!!!
Die compressen gebruik ik nu indd, maar heb het idee dat de wond meer open is gaan staan.. Heb de vk gebeld, die zegt er niet veel aan te kunnen doen, dus nu de avond op bed doorbrengen, morgen de kraamzorg laten kijken en dan weer vk bellen.. Thnx voor de tip voor pijnstilling via huisarts, maar kan dat ook met bv? Baal er zo erg van.. Kan hierdoor echt minder genieten van Damon en voel me rot tegenover vriend.. Die is ook niet lekker en zal nu dus ook een rotavond en nacht krijgen
Klinkt niet fijn Kimberly.... hopelijk neemt de pijn snel af. Ik had ook een hele leuke kraamhulp. Heerlijk mens, lekker kletsen en deed alles in overleg. Abygail en Nienke, hopelijk hebben jullie je kleintjes ook snel in handen. Sterkte met de laatset loodjes. Nienke, succes vanavond in het zhs!
@kimberly: herken de pijn! Toch helpt op iets hards zitten! Tip die ik kreeg: jam in zakje in de vriezer. Dat als koeling gebruiken, blijft nml zacht! En zorgen dat wond 'droog' blijft. Zodat hij niet weker wordt. Had bij de 1e flinke scheur en hechtingen! Nu gelukkig alleen inwendig..
Oh, dat is ook een goeie ja! Nienke had het over appelstroop, maar dat heb ik niet in huis.. Jam wel.. Maar heb echt het idee dat de wond open is gegaan, bloed wat meer ook.. Lig nu ook open en bloot op bed om de wond te laten drogen..
Ik zie t voor me Idd iets erop doen wat soepel is. Wat meer bloeden betekend niet perse dat de wond open is, je kraamhulp zal dit in de gaten houden iedere dag. Ik vloei soms ook een dag ineens mega veel voel het zelfs lopen, en de volgende dag vloei ik helemaal niks vreemd gedoe. Hoop dat je snel minder pijn hebt , neem je pcm evt ibu?
Naween zijn echt vreselijk, gelukkig deze x niet heel veel last gehad. Bij S wel pfff Hoeveel afgevallen? Laat je niet snel van de wijs brengen met evt bijvoeden hoor. Als er genoeg poepluiers zijn en kindje alert is moet het goed zijn. Zie evt borstvoeding.com. Komt goed !
Wendy geef je bv? Dan bv in t neusje spuiten werkt als een tierelier. Idd uitje op de kamer, zoutoplossing evt, neuspeertje, stomen onder de douche..
ik geef geen borstvoeding meer dus dat gaat hem niet worden, neuspeertje heb ik geprobeerd maar er komt niet echt veel uit. Ik ga voor morgen een afspraak maken bij de dokter want hij ademt ook heel zwaar, zal vannacht een ui bij hem neerleggen. Heb ik ook nog een vraag over de flesvoeding, ik kom meestal niet verder als 6 flessen van 90 cc, hij vraagt niet meer, nu is mij verteld dat hij 7 flessen moet maar dat gaat echt niet lukken, hij gooit nu af en toe al een gedeelte van zijn voeding er uit. Als ik ook de som uitreken die de kraamverzorgster gaf, gewicht delen door 150cc maal het aantal voedingen. Dus in Nigel zijn geval 3650/150/6 = 90 cc per fles dus wat dat betreft kom ik dan wel goed uit. Hoe doen jullie dit?
Heb het meerdere keren bekeken en volgens mij nu toch wat anders dan dat het eerst was, maar morgen kz indd laten kijken.. Neem pcm indd.. Kan ibu ook in combi met bv? Maar ga het ff aankijken allemaal..
Ligt eraan welk gewicht aangehouden wordt. Scheelt ca 100gr. Zit op grens 7/8%. Maar zowel vk als kraamhulp zijn heel relaxt daarin. Morgen ff aankijken en dan evt kolf aanschaffen. Bijvoeding over gehad en doen ze/we niet snel. Omdat hij verder ook gewoon tevreden is. Vandaag alleen nog geen poepluier, kan dat kwaad?
ok, blij om te horen, maakte me er steeds zo druk om maar hij is helemaal tevreden, zat met 10 dagen al 60 gram boven geboortegewicht en is tevreden en slaapt goed, slaapt snachts al 5.5 uur achter elkaar..
O joh! Maak je niet druk! Ieder kind heeft zijn eigen behoefte hoor. Wat fijn dat hij zo goed slaapt!
Kimberly als je het niet vertrouwt kun je gewoon de dokter bellen. Gewoon even melden dat je bv geeft. Komt echt wel goed meid, probeer niet onnodig te tobben. De vk is top, maar geen huisarts. Nergens rot over voelen, jij hebt pijn!
Als hij aankomt dan krijgt hij wel genoeg hoor! Jack is sinds gister 200 Gr afgevallen. Maar is prima zeiden ze. Ik doe niets anders dan voeden.. Echt een zuiplappen en gisteren 6x gepoept en 3 volle plasluiers, en dat op dag 1! Is zo anders dan bij mijn dochtertje, toen was t echt een drama.. Wereld van verschil nu!
Sam met bv moeten ze geloof ik 3-4 poepluiers per dag hebben de eerste weken, en waterig geel echte spuitpoep. Staat vast wel iets over op borstvoeding.com heb even geen tijd om voor je te zoeken. Wendy nee hoor is niet erg gewoon doen waar jij denkt dat je kindje behoefte aan heeft
Wendy hier ook 6 flessen van 90 cc.. (Eden was afgelopen dinsdag 3600 gram.. gewogen in ziekenhuis bij de kinderarts en zei zegt 6x fles met 90 cc is dan genoeg) Wat ik doe is voor de nacht 10 cc extra en als we op staan 10 cc extra de rest gewoon 90.. Ze hoeven het dan ook nog eens niet helemaal op te drinken! Nienke s6 meid zet um op
Ben zo benieuwd wat Faelynn weegt , moeten 23 juni naar t cb. Ze zat dag 5 al 30 gram boven geboortegewicht dus ben echt benieuwd haha