Hier nog 1 sunset! Denk idd warmte! Man net Gale uit bed gehaald! Zowaar geslapen vanaf 19u! En eigenlijk nog niet echt wakker, man dacht van wel... En in zn grote bed ipv wieg! Zo voeden en hopelijk rustig nachtje
hoi meiden Wat doen jullie de kleine met dit warme weer aan met slapen? Ik heb Nigel nu een broekje aan met een romper, hij heeft helemaal rode wangen van de warmte en voelt voor de rest ook warm, hij heeft alleen koude handjes. Zouden jullie meer kleding aan doen?
Ik zou van zijn temperatuur uit gaan. Ik temperatuur haar straks voor de laatste voeding. Ik doe een rompertjes aan en een broekje. Met Lakentje en dun dekentje. En ze ligt ingebakerd. als ze dus niet te warm is..... Anders alleen romper maar wel Lakentje en dekentje....
Aahh Abygail, nog ff volhouden meid! Nog ff en je hebt ook je kleine in je armen! En de bevalling zal ook vast wel goed komen! Sunset, die gedachte heb ik ook! Voeden en slapen, hopelijk heeft mannetje ook dat idee hahaha Hier heeft ie eigenlijk gewoon een romper en pakje aan.. Wel bij lichamelijk contact wat zweterig, maar niet als ie gwn zo ligt..
Hier romper zonder mouwen, broekje en shirt met lange mouwen. Misschien sokken. Ligt onder laken en dekentje Als ie bij ons in bed gaat ws broek uit
Esmee kan zichzelf nog niet zo goed warm houden doordat ze zoveel was afgevallen. Dus zij moet echt goed warm worden gehouden. Dus hier gewoon een romper, broekje en shirtje met lange mouwen. Zelfs nog een kruikje in bed... Esmee heeft best veel last van darm krampjes. Ik vind het zo ontzettend zielig, en ik weet niet wat ik op zo'n moment moet doen om haar te helpen. Ik probeer haar voetjes wat tegendruk te geven en wrijf over haar buikje.. En troosten... Dat zijn de tips van de kraamverzorgster. Maar hebben jullie verder nog tips en trucs? En ervaring met infacol? Daar hoor ik ook wel eens wat over...
Zo meiden, dit is mijn verhaal. Ben donderdagavond naar het zkh gegaan om ballonnetje te laten plaatsen , had ik al eerder update van gegeven. 'S ochtends viel het ballonnetje eruit tijdens het plassen. De gyn heeft toen gevoeld en gaat toen 2 a 3 cm ontsluiting, maar Kjell lag te hoog. Dus vliezen breken kon nog niet. Wel hebben ze geprobeerd een dopje op zijn hoofd te plaatsen, maar dit lukte niet. Een uur later kwam de gyn weer voelen, toen lag hij nog hoger. Dus hebben ze infuus gegeven om de weeën op te wekken en in de hoop dat hij zou zakken. Dit was om 9.30. Na een uur begonnen de krampen en die waren steeds heftiger en kwamen om de 2 minuten. Intussen watten uit zichzelf ook de vliezen gebroken. Bij controle om 11.00 had ik inmiddels 4 a 5 cm en bleek dat hij in het vruchtwater had gepoept. De gyn zou na 2 uur terug komen, maar de hartslag van Kjell zakte heel erg tijdens de weeën, dus ze kwamen eerder. Op een gegeven moment bleef zijn hartslag zo laag dat ze bloed geven afgenomen om te kijken hoe het met hem ging dmv een sneetje in zijn hoofd. Had intussen 5 a 6 cm. Dus dat schoot nog niet erg op. Dit was rond 13.00, niet veel later kreeg ik persweeën, maar mocht nog lang niet persen. De gyn ging even weg, maar zou binnen 15 minuten weet terug zijn. De persweeën werden steeds heftiger en na 10 minuten zei (gilde) Ik tegen bart dat hij nu niet bellen, want voelde het hoofdje al staan. De gyn kwam binnen en ik zei dat ik het hoofdje al voelde. De gyn keek en één perswee later was hij er. Dus uiteindelijk nog super snel gegaan. Om 13.36 is hij geboren. Hij had het in het begin even moeilijk, doordat hij vruchtwater met poep had ingeslikt en bleef erg bleek een koud. Dus even in de couveuse en een nachtje ter observatie. Ging al snel beter met hem. Bij mij heel weinig schade, waar ik heel bang voor was. Maar heb twee hechtingen een scheurtje van 1 cm. Verder nog beetje last gehad van naweeën, die zijn nu redelijk over.
@nienke: klinkt pittig hoor! Gelukkig nu alles goed en rustig @citroen: probeer zo min mogelijk qua krampjes. Het hoort er beetje bij. Bij 1e op advies vanalles geprobeerd maar daar werd het juist erger van! Infacol idd ook. Ik heb op gegeven moment draakdoek gekocht. Dit scheelde zoveel!
Wauw Nienke, klinkt ook als een best pittige bevalling, ondanks dat het 'kort' was.. Maar gelukkig gaat alles goed en is kjell er Hier nu aant voeden.. Gisteravond wilde meneer niet slapen na zn voeding, dus van 2300 tot ongeveer 0030 op geweest.. Daarna toch nog uurtje slaap.. 0130 volgende, viel hij 0230 ong in slaap en dan nu weer.. Vandaag laatste dag van de kraamzorg.. Zal erg wennen worden dalijk!
Jeetje nienke... Pittig hoor! Goed om te zien hoe je straalt!! Hoe is het met abygail? Gebeurt er al wat bij je meid?... Ik kom je ff een kopje thee brengen en een stukje taart... Je zit wel alleen zo op dat wacht bankje he!! En hoe is het met de mama's?? Hebben jullie een goeie nacht gehad? Ik heb echt lekker geslapen, niet zo liggen zweten voor mijn gevoel... Alleen mijn borsten, man o man... Hoop dat de stuwing snel een beetje af neemt. De kleine meid heeft vanacht ook een flinke ruk gemaakt om 01.00 uur kwam ze en daarna heeft ze door geslapen tot 05.00 uur
Hier veel beter geslapen! Kleine man eindelijk in zn bed geslapen! Rond 0u gevoed, zn bedje in. Kwam om 2:30u en 5:30. Dus mogen niet klagen! Tussendoor lekker in zn eigen bed... Was wel bizar warm vannacht! Aiden ook heel onrustig daardoor!
Abygail, veel sterkte en succes..... hopelijk dient de kleine zich toch snel aan.... Nienke, klinkt id erg heftig en zwaar. Wel een prachtige foto va jullie samen. Hier een goede nacht gehad. Geen last van de warmte. Kleine heeft geslapen in een romper, broekje, sokken, inbakerdoek en dan lakentje en dun dekentje. Helemaal goed met een temp van 36.8. Dit is haar standaard temp dus ik ben blij! Vandaag voor het eerst op verjaardagsvisite bij mijn zus. Wordt niet heel druk dus ik heb er zin in! Ik ben benieuwd wat Lise er van vind en hoe ze er op reageert.
Hoi meiden, Met krampjes niet gelijk van alles uitproberen, het hoort er inderdaad een beetje bij. Van vsm heb je cinababy, die hielp hier goed ( maar ik heb het echt eerst even aangekeken) Hier nog geen verandering/vooruitgang, speelt bij jullie ook de hooikoorts zo op?
Hier ook vreselijke hooikoorts mag mijn medicatie niet nemen ivm borstvoeding. Gisteren uit nood een cetirizine genomen hielp gelukkig wel maar werd zo duf als een konijn .. Hier idd ook Cina baby..
onze kleine man heeft gelukkig bijna geen last van krampjes de enkele keer dat hij het heeft geef ik infacol, dat werkt echt meteen. Is ook zo grappig hij vind het zo lekker dat hij het pipetje helemaal niet meer los laat.
Wat vreemd dat t meteen werkt? Met infacol hoor je juist een spiegel op te bouwen en werkt dus meestal pas na een dag. Ja lekker vinden ze t wel haha
Nog geen babynieuws Abygail.. Jammer! Hopelijk komt de kleine snel!! Hier gaat alles heerlijk, borstvoeding gaat super, in totaal is Jack al 150gr aangekomen waarvan 80 Gr afgelopen dag! En dat op dag 4! Nog 50 erbij en hij zit op zijn geboortegewicht! In de nachten komt hij helaas nog wel veel, om de anderhalf uur ong, maar vanmorgen van half 6 tot half 10 geslapen, dus gaat steeds beter! Ook is de stuwing al veel minder dan gisteren!
Nee guusje helaas! Ik zwel helemaal op van de hitte dus ook niet te puf om ergens heen te gaan. Goed te horen dat jack het zo goed doet!